 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 01-06-2009, 12:37 |
[1.8 GDI] Dyferencjal w przednim moscie |
Autor |
Wiadomość |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 16-02-2009, 20:51 [1.8 GDI] Dyferencjal w przednim moscie
|
|
|
Witam wszystkich,chcialem siegnac waszej porady otoz nie rozumiem pewnej sytuacji,mianowicie zakopalem sie swoim pininem (super select) w metrowym sniegu i probujac wydostac sie z niego majac zalaczona blokade miedzyosiowa zauwazylem ze przednie kolo kreci sie tylko jedno (lewe) natomiast tylne obydwa... Czy to normalna sytuacja? innym razem bylo podobnie z tym ze buksowalo przednie prawe... Od czego to zalezy ktore z kol buksuje? jesli mozecie wytlumaczcie... |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-06-2009, 12:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2009, 21:36
|
|
|
Witaj,
Pinin przedni "dyfer" ma na pewno otwarty - pozbawiony blokady.
Tył albo jest otwarty, albo ma LSD czyli Limited Slip Diffentrail (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) - automatycznie działająca blokada częściowa.
Jeśli się mylę poprawcie, proszę.
Więc bez blokad cała moc przekazywana jest na koło o mniejszym oporze, LSD próbuje zniwelować różnice(nie zawsze skutecznie...), 100% blokada rozdziela moc 50:50 pomiedzy koła na zablokowanej osi. |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 17-02-2009, 16:57
|
|
|
Witaj...
dzięki wielkie za wytłumaczenie,teraz wszystko rozumiem i jest w porządku,a z tym LSD to nie jestem pewny czy mam, zadnej kontrolki nie mam na zegarach choć nie wiem czy maja byc? jak sprawdzic czy mam LSD??? pozdrawiam. |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:49
|
|
|
Daromen, jak dobrze przeczytasz temat o napedach, ten ktory zaczales, tam umiescilem szkic obu mostow w Pinine. Z przodu masz zwykly mechanizm roznicowy z tylu natomiast jest LSD.
Daromen napisał/a: | Jak sprawdzic czy mam LSD? | wiedz jedna strona (tylnym kolem) na lod lub snieg. Jesli oba kola beda sie krecic to znaczy, ze LSD robi. Popros kogos niech patrzy albo sam to poczujesz. Jesli auto ruszy plynnie i prosto nawet przy ostrym "bucie" to LSD robi. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Grelu
Mitsumaniak
Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 26-08-2009, 18:55
|
|
|
Gene, nie jestem całkowicie pewien - to co wiem jest wyczytane gdzieś w internecie, a moje LSD leży puki co na stole w garażu i czeka na montowanie a potem testy, ale tak a priori :
zdaje się że sprawdzając w opisany przez Ciebie sposób nie uda się na 100% stwierdzić czy LSD rzeczywiście jest w Pininie czy nie.
Jak wspominałem tu: http://forum.mitsumaniaki...b3085ea6#546566 nie jest to lsd działające na różnice prędkości pomiędzy półosiami tylko odmiana torsena (taki własny patent Mitsu na potrzeby Lancera EVO, nie naruszający praw patentowych firmy Gleason Inc, ktora produkuje szpery TorSen™), bliżej chyba equvex torsen. Zasada działania? - odsyłam do wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
No więc koło o mniejszej przyczepności musi mieć jakąkolwiek przyczepność żeby to drugie mogło dostać więcej i zdaje się że 2,5 raza tyle.
Więc w skrajnych przypadkach - koło wisi w powietrzu albo stoi na lodzie - ma przyczepność niemal zerową - tzn zawsze jakiś tam opór jest, choćby kinetyka koła - ale to za mało.
Mądrzy ludzie radzą wówczas podciągać ręczny - ponoć to ratuje.
Czemu 2,5 raza? Tak podają jeszcze mądrzejsi ludzie, który to wymyślili. A wynikać to ma z konstrukcji - nachylenia krzywizny ślimaków itd. ale to już matematyka.
[ Dodano: 26-08-2009, 19:06 ]
Wg. innych opisów na sprawdzenie czy lsd jest czy nie - stwierdziłem że lsd mam ale jednocześnie dowiedziałem się że mam już mocno zużyte LSD z wytartymi płytkami
Cóż - okazało się że LSD i owszem - mam!,
ale nie mam żadnych płytek - to już a posteriori
Przepis :
1 - podnieś tył samochodu aby obydwa koła oderwały się od podłoża, skrzynia na biegu, kręcąc jednym z kół patrz co się dzieje z drugim - jeśli kręci się w przeciwną stronę - otwarty dyfer, jeśli kręci się w tą samą stronę - lsd
2 - szarpnij energicznie kołem - jeśli koło które kręciło się w tę samą stronę po szarpnięciu zakręciło się w przeciwną - lsd umarło!
ja dodaję: albo masz torsen
[ Dodano: 26-08-2009, 20:47 ]
cholera tylko teraz to temat postu tak średnio pasuje |
_________________ Pozdrawiam Serdecznie!
Grelu. |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2009, 10:29
|
|
|
Ale wyszło mądrze i o to kaman Grelu, kiedyś pozwolę sobie sprawdzić według Twojej instrukcji z przypisu.
Dzięki za natłuszczenie tajemniczego tematu.
[ Dodano: 28-08-2009, 10:41 ]
Z tego co czytam to całkiem możliwe iż Grelu może mieć rację, spojrzyj:
Wygląda na to że LSD to komponent opcjonalny |
|
|
|
 |
doktor_zlo
Nowy Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 13 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-12-2014, 17:56
|
|
|
Wiem, że temat niekoniecznie ściśle pasujący, ale nie opłaca się zakładać nowego (i tak poszedł OT).
Czy LSD "robi"- jak się sprawuje w terenie? Czy to się nie gotuje podczas jazdy (nie mam na myśli błota po szyby)? |
|
|
|
 |
|
|