Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Cieknący olej spod korka
Autor Wiadomość
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-08-2009, 11:19   [EAxx] Cieknący olej spod korka

Witam wszystkich, zauważyłem następującą rzecz. Ostatnio wyczyściłem silnik jakimś engine cleanerem, był oblepiony 10-letnim brudem. Operacja udała się elegancko, z silnika można było jeść. :D Wczoraj otwieram maskę, i widzę stróżkę zaschniętego oleju, która wyciekała spod korka. Zastanawiam się jak to mozliwe i jaka może być tego przyczyna? Jakiś tydzień temu przepędziłem samochód po A4, czy duże obciązenia silnika moga być tego powodem? Czy należy się tym przejmować?
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 29-05-2010, 15:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-08-2009, 11:41   

najwidoczniej masz wygniecioną uszczelkę pod korkiem wlewu oleju, wymień a powinno pomóc uszczelka w serwisie jakieś 50 zł u japaneze ok. 15, miałem kiedyś podobny problem i wymiana samej uszczelki pomogła.
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 30-08-2009, 11:43   

Prawdopodobnie uszczelka jest już lekko "puszczająca".

Odkręć korek, podważ uszczelkę śrubokrętem, albo czym cienkim - palcem ciężko ;)

Wyjmij uszczelkę w włóż ją z powrotem "do góry nogami" tzn. powierzchnia, która dociskała wcześniej do silnika powinna być teraz od wewnętrznej strony korka.

U mnie pomogło na jakiś czas. Warto powoli rozglądać się za nową uszczelką :)
 
 
kojot128 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-08-2009, 12:02   

Ja za radą kolegi deejay wyciąłem uszczelkę z gumy odpowiedniej grubości i jest ok a koszt praktycznie żaden...
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-08-2009, 18:35   

kojot128 napisał/a:
Ja za radą kolegi deejay wyciąłem uszczelkę z gumy odpowiedniej grubości i jest ok a koszt praktycznie żaden...


i tą uszczelkę wyciąłeś z gumy olejoodpornej oczywiście?? po takim wycięciu z "dętki" uszczelki do korka płynu do wspomagania w 406 trzeba było wymienić całą pompę ponieważ sparciała guma z uszczelki zniszczyła jej wnętrze.
 
 
kojot128 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-08-2009, 23:23   

oczywiście...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-08-2009, 23:22   

matyr, miałem ten sam problem. Doraźnie pomogło rozkręcenie korka i delikatne podgięcie blaszek. Jak na razie jest sucho.
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 01-09-2009, 01:44   

Owczar napisał/a:
matyr, miałem ten sam problem. Doraźnie pomogło rozkręcenie korka i delikatne podgięcie blaszek. Jak na razie jest sucho.


Ktoś na forum też tak zrobił i te blaszki po pewnym czasie pękły i wpadły do silnika. Nie wiem jaka była dalsza historia, ale nic złego się nie działo chyba...
 
 
piotruswie 
Mitsumaniak
piotruswie

Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: Łódź / dąbrowa
Wysłany: 01-09-2009, 08:29   

przecież uszczelka u japaneze nie jest znowu aż taka droga
po latach każda guma ma prawo się zestarzeć
nowa uszczelka i sprawa załatwiona
u mnie po wymianie już nie cieknie
nie kombinujcie bo nie warto
_________________
My wiemy co dobre :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-09-2009, 10:18   

Panowie, napisałem wyraźnie DORAŹNIE, pomogło podgięcie blaszek. Swoją drogą nie wiem jak trzeba je wyginać żeby pękły...
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-09-2009, 10:37   

No właśnie, jak? Ja też doginałem i nie zauważyłem żeby popękały. I też mam spokój z poceniem się spod korka. A swoją drogą wszystko zależy czym i jak brutalnie gnie te blaszki :)
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
maroon 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5v6 00r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: Czarne
Wysłany: 06-09-2009, 12:23   

Mnie chyba czeka wymiana uszczelki.. Podgięcie blaszek nic nie pomogło, a z tego co widzę to nadmierne doginanie moze spowodowac ich pekniecie. Lepiej nie ryzykowac i kupic uszczelke(mam nadzieje ze to rozwiaze problem).
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-09-2009, 17:13   

Nie sądzę byś dostał samą uszczelkę. Kup od razu korek, albo wykrój sobie z odpowiedniej grubości maty silikonowej (takiej jak np. podstawki non-slip pod talerzyki dla niemowlaków).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-09-2009, 19:21   

swinks_UK napisał/a:
Nie sądzę byś dostał samą uszczelkę. Kup od razu korek, albo wykrój sobie z odpowiedniej grubości maty silikonowej (takiej jak np. podstawki non-slip pod talerzyki dla niemowlaków).


tak jak wcześniej napisałem, sama uszczelka jest do dostania bez najmniejszego problemu w serwisie jak i również u japaneze.
 
 
Lisek 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: 09-09-2009, 21:41   

Korek oleju natomiast cały nowy - kompletny - 20zł - czy warto się bawić w usczelki - kombinowanie, docinanie. Korek jest taki sam jak w hyundai-u accent-cie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.