[EAxx] Cieknący olej spod korka |
Autor |
Wiadomość |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-08-2009, 11:19 [EAxx] Cieknący olej spod korka
|
|
|
Witam wszystkich, zauważyłem następującą rzecz. Ostatnio wyczyściłem silnik jakimś engine cleanerem, był oblepiony 10-letnim brudem. Operacja udała się elegancko, z silnika można było jeść. Wczoraj otwieram maskę, i widzę stróżkę zaschniętego oleju, która wyciekała spod korka. Zastanawiam się jak to mozliwe i jaka może być tego przyczyna? Jakiś tydzień temu przepędziłem samochód po A4, czy duże obciązenia silnika moga być tego powodem? Czy należy się tym przejmować? |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 29-05-2010, 15:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Wiktor
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-08-2009, 11:41
|
|
|
najwidoczniej masz wygniecioną uszczelkę pod korkiem wlewu oleju, wymień a powinno pomóc uszczelka w serwisie jakieś 50 zł u japaneze ok. 15, miałem kiedyś podobny problem i wymiana samej uszczelki pomogła. |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 30-08-2009, 11:43
|
|
|
Prawdopodobnie uszczelka jest już lekko "puszczająca".
Odkręć korek, podważ uszczelkę śrubokrętem, albo czym cienkim - palcem ciężko
Wyjmij uszczelkę w włóż ją z powrotem "do góry nogami" tzn. powierzchnia, która dociskała wcześniej do silnika powinna być teraz od wewnętrznej strony korka.
U mnie pomogło na jakiś czas. Warto powoli rozglądać się za nową uszczelką |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-08-2009, 12:02
|
|
|
Ja za radą kolegi deejay wyciąłem uszczelkę z gumy odpowiedniej grubości i jest ok a koszt praktycznie żaden... |
|
|
|
 |
Wiktor
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-08-2009, 18:35
|
|
|
kojot128 napisał/a: | Ja za radą kolegi deejay wyciąłem uszczelkę z gumy odpowiedniej grubości i jest ok a koszt praktycznie żaden... |
i tą uszczelkę wyciąłeś z gumy olejoodpornej oczywiście?? po takim wycięciu z "dętki" uszczelki do korka płynu do wspomagania w 406 trzeba było wymienić całą pompę ponieważ sparciała guma z uszczelki zniszczyła jej wnętrze. |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-08-2009, 23:23
|
|
|
oczywiście... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-08-2009, 23:22
|
|
|
matyr, miałem ten sam problem. Doraźnie pomogło rozkręcenie korka i delikatne podgięcie blaszek. Jak na razie jest sucho. |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 01-09-2009, 01:44
|
|
|
Owczar napisał/a: | matyr, miałem ten sam problem. Doraźnie pomogło rozkręcenie korka i delikatne podgięcie blaszek. Jak na razie jest sucho. |
Ktoś na forum też tak zrobił i te blaszki po pewnym czasie pękły i wpadły do silnika. Nie wiem jaka była dalsza historia, ale nic złego się nie działo chyba... |
|
|
|
 |
piotruswie
Mitsumaniak piotruswie
Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 104 Skąd: Łódź / dąbrowa
|
Wysłany: 01-09-2009, 08:29
|
|
|
przecież uszczelka u japaneze nie jest znowu aż taka droga
po latach każda guma ma prawo się zestarzeć
nowa uszczelka i sprawa załatwiona
u mnie po wymianie już nie cieknie
nie kombinujcie bo nie warto |
_________________ My wiemy co dobre
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-09-2009, 10:18
|
|
|
Panowie, napisałem wyraźnie DORAŹNIE, pomogło podgięcie blaszek. Swoją drogą nie wiem jak trzeba je wyginać żeby pękły... |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-09-2009, 10:37
|
|
|
No właśnie, jak? Ja też doginałem i nie zauważyłem żeby popękały. I też mam spokój z poceniem się spod korka. A swoją drogą wszystko zależy czym i jak brutalnie gnie te blaszki |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
maroon
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5v6 00r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 32 Skąd: Czarne
|
Wysłany: 06-09-2009, 12:23
|
|
|
Mnie chyba czeka wymiana uszczelki.. Podgięcie blaszek nic nie pomogło, a z tego co widzę to nadmierne doginanie moze spowodowac ich pekniecie. Lepiej nie ryzykowac i kupic uszczelke(mam nadzieje ze to rozwiaze problem). |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-09-2009, 17:13
|
|
|
Nie sądzę byś dostał samą uszczelkę. Kup od razu korek, albo wykrój sobie z odpowiedniej grubości maty silikonowej (takiej jak np. podstawki non-slip pod talerzyki dla niemowlaków). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Wiktor
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-09-2009, 19:21
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Nie sądzę byś dostał samą uszczelkę. Kup od razu korek, albo wykrój sobie z odpowiedniej grubości maty silikonowej (takiej jak np. podstawki non-slip pod talerzyki dla niemowlaków). |
tak jak wcześniej napisałem, sama uszczelka jest do dostania bez najmniejszego problemu w serwisie jak i również u japaneze. |
|
|
|
 |
Lisek
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 61 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-09-2009, 21:41
|
|
|
Korek oleju natomiast cały nowy - kompletny - 20zł - czy warto się bawić w usczelki - kombinowanie, docinanie. Korek jest taki sam jak w hyundai-u accent-cie. |
|
|
|
 |
|