[Cari 1.8] dziwne działanie ogrzewania |
Autor |
Wiadomość |
marwawa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi cari 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2013 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-12-2013, 10:56 [Cari 1.8] dziwne działanie ogrzewania
|
|
|
witam po odpaleniu auta wrzystko jest w porzadku nagrzewa sie normalnie ogrzewanie jest a po przejechaniu kilku kilometrółw leci tylko zimne powietrze trzeba ustawic 30 stopni zeby zaczeło grzac wymieniony termostat nic nie pomogło co moze byc przyczyną ? |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 12-12-2013, 14:48
|
|
|
A jak jesziesz te kilka km? Po emerycku czy w miarę dynamicznie? Jeśli po emerycku to możesz tak mieć że będzie szybciej wychładzać.
Dodatkowo polecam przepłukać nagrzewnicę ja brałem jeszcze odkamieniacz.
A możliwe jeszczs że masz otwarty dopływ zimnego powietrza to pokrętło przy kratkach środkowych od strony kierownicy. Jak weźmiesz je w dół to powinno zamknąć jeśli nie reaguje możliwe że linka spadła. |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-12-2013, 18:04
|
|
|
Może zacinac się silniczek climatronica, wypadałoby sprawdzić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
GrzesiekP
Forumowicz
Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: PL
|
Wysłany: 12-12-2013, 19:39
|
|
|
Moim zdaniem spadła ci rurka od klimatronika która zasysa powietrze z kabiny. Musisz wyciagnać panel i zapiąc rurkę |
|
|
|
 |
Renix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-12-2013, 20:33
|
|
|
Te wszystkie hipotezy są nieprawdziwe Klimatronik DZIAŁA POPRAWNIE ale tylko kilkanaście minut. Też tak mam. Uszkodzony jest pewnie któryś z czujników temperatury. Nie znalazłem fachowca który by to ogarnął. Pomaga chwilowe wyłączenie klimatronika na parę sekund albo nastawienie temperatury na 30 stopni i regulacja prędkością wentyllatora. Niestety - to już nie jest wtedy klimatronik |
_________________ Pozdr.
Renix |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-12-2013, 21:29
|
|
|
a spróbujcie wyjąć radio i pojeździć z dziurą w tym miejscu - u mnie klimatronik podgrzewany jest przez radio i dlatego po pewnym czasie wydaje mu się, że jest cieplej niż w rzeczywistości (w lecie idzie zamarznąć ) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
lehu
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI (przed lift)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013 Posty: 13 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 13-12-2013, 19:19
|
|
|
Bartek napisał/a: | a spróbujcie wyjąć radio i pojeździć z dziurą w tym miejscu |
Wystarczy wyłączyć radio IMO
Też miałem to pisać, bo akurat parę dni temu robiłem test i po jakiś 100km, przy zerowej temperaturze na zewnątrz za kratką czujnika było 32 stopnie, w kabinie 22 stopnie, na climatronicu już widniało 28, bo niżej chłodnawo było.
LINK |
|
|
|
 |
maciekwu5
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 6 Skąd: Trawniki
|
Wysłany: 13-12-2013, 19:32
|
|
|
Witam! Ja natomiast mam dosyć nietypowy problem. Przy włączonym ogrzewaniu (nie klimatronic) leci ciepłe powietrze, natomiast przy ostrzejszych zakrętach gdy auto bardziej przechyla się, z nawiewów leci gorące powietrze. Ktoś wie czym może być to spowodowane? |
|
|
|
 |
GrzesiekP
Forumowicz
Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: PL
|
Wysłany: 14-12-2013, 19:23
|
|
|
Renix to co ja piszę to nie są "Hipotezy" tylko praktyka. Taki jak Ty "wielcy mechanicy" naciagaja na kasiorę bo poprostu nie chce sie samemu pomyśleć, wiec najlepiej powymieniaj sobie wszystko na nowe jak Cie stać. Jak nie masz konkretnej rady to może sie poprostu nie podejmuj tematu, bo na tego typu forach nei o to chodzi |
|
|
|
 |
marwawa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi cari 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2013 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-12-2013, 19:42
|
|
|
załozyłem rurke ale niestety to nic nie poprawiło |
|
|
|
 |
GrzesiekP
Forumowicz
Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: PL
|
Wysłany: 14-12-2013, 19:51
|
|
|
Na dolnej części klimatronika powinna być naklejona folia termoizolacyjna chroniąca klimatronik od nagrzewajacego sie radia, pozatym czestą przyczyną są oberwane ząbki na zębatkach silniczków |
|
|
|
 |
Renix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-12-2013, 22:14
|
|
|
GrzesiekP napisał/a: | Taki jak Ty "wielcy mechanicy" naciagaja na kasiorę bo poprostu nie chce sie samemu pomyśleć itd, itp..... |
Insynuacje że jestem "wielkim mechanikiem" naciągającym na kasę są obrzydliwe.
Proszę napisz gdzie i kogo naciągnąłem na kasę?
Wszystkie twoje porady w tym wątku okazały się nieskuteczne. Ja natomiast napisałem że uszkodzony jest któryś z czujników temperatury i to jest przyczyną. A twoim zdanie nie jest to porada tylko naciąganie...Wystawiasz sobie publicznie niechlubne świadectwo.
EOT. |
_________________ Pozdr.
Renix |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 24-12-2014, 22:41
|
|
|
Sorry, że odkopuję temat.
Czy ktoś sobie moze poradził z tą przypadłością ?
Po 15 minutach robi się chłodno w aucie, jeżdżę z dzieckiem więc ogrzewanie by się przydało.
Rurka czujnika jest wpięta, radia nie włączam, panel posiada folię termiczną, oprócz zębatki nawiewu na przednią szybę wszystkie są ok(zębatka naw.przed.szyb. plus np na nogi powoduje zaprzestania odgłosu przeskakiwania),termostat ok.Dodam, że posiadam elektryczny filtr kabinowy jakby to coś mogło zmienić.
Strasznie jest to irytujące i zaczynam marzyć o manualnym sterowaniu nawiewem. |
_________________ Moje Mitsu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 26-12-2014, 21:28
|
|
|
odgłos przeskakiwania mówisz że masz, to może jednak zębatka która jest pod kierownicą patrząc w prawo ma parę zębów ułamanych, albo coś tam blokuje,
jak możesz to daj zdjęcie tej zębatki u siebie
przy okazji powiem że ustawiając temp. na max silniczek ustawia przedostatnią pozycję (wyłączony klimatronik) widać tą pozycję na zębatce, a gdy się wróci o jeden stopień (przeskok) pokrętłem to silniczek ustawia na ostatnią pozycję (włączony klimatronik)
jak ustawisz na ostatnią pozycję to też ciepło nie leci?
sprawdź przewody gumowe które idą za silnikiem czy obydwa są ciepłe |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 26-12-2014, 22:28
|
|
|
Węże nagrzewnicy są gorące.Przeskakująca zębatka jest od nawiewu przedniej szyby więc chyba z ogrzewaniem nie ma nic wspólnego.
Mój problem polega na słabnącym ogrzewaniu.Silnik się nagrzeje i jest ok.
Z nawiewów leci ciepłe powietrze ale po jakiś 15 minutach zaczyna się robić co raz chłodniej.Do zębatki na razie nie będę się dobierać.Nie demontuję plastików podczas mrozów, bo już kilka razy coś połamałem
EDIT:
Znalazłem ciekawy watek o przeniesieniu czujnika temperatury w inne miejsce.
Pytanie gdzie on się znajduję?
To jest ten na końcu karbowanej rury czy jest w samym panelu klimy? |
|
|
|
 |
|