[Pajero II] Kupię Pajero II 2,8 z klimą |
Autor |
Wiadomość |
Benior
Nowy Forumowicz
Auto: Toyota Land Cruiser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-11-2014, 12:06 [Pajero II] Kupię Pajero II 2,8 z klimą
|
|
|
Poszukuję Pajero 2 z silnikiem 2,8 long
Skrzynia manualna i koniecznie z klimą.
Ma mi służyć do jazdy na co dzień i wyprawy. Do upalania mam Toyote Land Cruiser 73
Wydaję mi się to dobrym wyborem bo powinno się przyjemnie podróżować a cenowo w porównaniu do Y61 czy TLC to spora różnica.
Może macie jakieś propozycje?
Na co szczególnie zwrócić uwagę? w których miejscach rama lubi gnić? jak ogólnie z blacharką?
czy drzwi tylne opadają od ciężaru koła? czy elektryka sprawia problemy? czy szyberdachy nie przeciekają?
Chciałbym aby był nie liftowany i wsadzić najwyższe koła jakie się da aby nie obcierały. Czy 32" wejdzie?
Zastanawiam się ewentualnie nad terrano ale jest chyba mniejsze a przynajmniej tak wygląda. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 25-11-2014, 13:15
|
|
|
W wielu pytaniach, sam już sobie udzieliłeś odpowiedzi
Rama lubi gnić w wielu miejscach, ale szczególnie narażone są okolice nadkoli, tylna i przednia belka spinająca ramę.. trzeba wszystko sprawdzić dokładnie.
Benior napisał/a: | czy drzwi tylne opadają od ciężaru koła? |
Nie. Przynajmniej u mnie, a wożę większe niż standardowe.
Generalnie nie ma czegoś takiego, że coś się szczególnie masowo psuje, wszystko zależy od danego egzemplarza, jak jest zużyty i jak był "naprawiany". Najlepiej aby pomógł w oględzinach ktoś kto zna takie auta bardzo dobrze.
Benior napisał/a: | Czy 32" wejdzie? |
Bez liftu raczej nie. 31" bez problemu. Natomiast delikatny lift 1" na samym zawieszeniu może pozwolić na 32" czy 33". Ja np. mam 33" i 1" liftu zawieszenia, tylko mam SWB a nie LWB.
Benior napisał/a: | terrano ale jest chyba mniejsze a przynajmniej tak wygląda. |
Jak miałem okazję pojeździć terrano to jest ciaśniejszy w środku niż Pajero. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
Benior
Nowy Forumowicz
Auto: Toyota Land Cruiser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-11-2014, 09:53
|
|
|
mam kilka pytań
silnik 2,5 jest na pasku a 2,8 na łańcuchu?
reduktor jest na łańcuchu czy na kołach?
jeśli na łańcuchu to czy się wyciąga jak w jeepie?
[ Dodano: 27-11-2014, 10:00 ]
Jeszcze jedno
w pajero chcę zrobić spanie jak w innym miałem.
Potrzebuję kilku danych.
Jaka jest szerokość na wysokości tylnych drzwi w okolicach klamki i ile od klamki jest do sufitu. Jaka jest długość od przednich foteli do tylnych drzwi.
Niestety w necie takich info nie znalazłem i liczę na ludzi dobrej woli. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 27-11-2014, 10:16
|
|
|
Benior napisał/a: | silnik 2,5 jest na pasku | tak, 4D56 ma pasek rozrządu
Benior napisał/a: | reduktor jest na łańcuchu | na łańcuchu, może się wyciągać. Reduktory Super Select mają wytrzymalszy łańcuch niż Easy Select. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-11-2014, 10:32
|
|
|
Cytat: | Jeszcze jedno
w pajero chcę zrobić spanie jak w innym miałem.
Potrzebuję kilku danych.
Jaka jest szerokość na wysokości tylnych drzwi w okolicach klamki i ile od klamki jest do sufitu. Jaka jest długość od przednich foteli do tylnych drzwi. |
Bez problemu po przesunięciu do przodu przednich foteli mieści się typowy materac.
My śpimy z głowami przy tylnych drzwiach->> wchodzimy bocznymi. Co by za dużo nie rozpisywać się zobacz mój film. Zabudowa od tamtego momentu była już parę razy modyfikowana
http://youtu.be/uu12pjngo...gWDE3EuSPAg3mhQ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Benior
Nowy Forumowicz
Auto: Toyota Land Cruiser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-11-2014, 11:12
|
|
|
Ten filmik już oglądałem ze 20 razy
Miło poznać konstruktora tak przemyślnych rozwiązań.
U mnie muszą spać 3os. i raczej z nogami do tylnych drzwi,
Na wysokości 2 drzwi zawsze jest szerzej niż w bagażniku i dla tego potrzebuję szerokość. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-11-2014, 14:18
|
|
|
Benior napisał/a: | Na wysokości 2 drzwi zawsze jest szerzej niż w bagażniku i dla tego potrzebuję szerokość. |
przód 134cm tył 143 cm i dla tego my śpimy właśnie tak
Wysokość jest raczej trudna do pomiaru gdyż podsufitka jest wypukła i przy samych drzwiach 80cm ( to najniższe miejsce) dalej 90cm.
Pomiar szerokości tyłu jest też na wysokości klamki drzwi pasażerów , przy podłodze z racji nadkoli będzie mniej miejsca ale materac 120 wchodzi.
Jak jeszcze miała ochotę jeździć z nami nasza córka to, miała na bagażniku rozstawiany sekundowy namiot. Bagażnik był zrobiony pod wymiar namiotu 2-u osobowego. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Benior
Nowy Forumowicz
Auto: Toyota Land Cruiser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-11-2014, 14:59
|
|
|
Zaskoczyłeś mnie tymi wymiarami
Troszkę ciasno na 3osoby.
A co powiecie na temat tego egzemplarza?
http://olx.pl/oferta/mits...html#7aa0d1bb40
Analizując ceny to mają się nijak do stanu.
Osobiście wolę wpakować dużo więcej w pakiet startowy w ładnie wyglądający egzemplarz niż wydać sporo kasy na pozornie ładny.
W tym wieku samochody wszystkie potrzebują pieszczoty.
Najważniejsze blacharka i rama a resztę da się ogarnąć. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-11-2014, 08:32
|
|
|
Klimatyzacja do uszczelnienia = duży wydatek->> czemu tego nie zrobił sam ??
Zacina się szyberdach ?? wystarczy przesmarować ?? ->> też mógł sam to zrobić
2,5 nie ma 100koników a 92. Silnik 2,5 w longu po zapakowaniu bagaży + pasażerów raczej będzie miał ciężko pod górkę.
Dziwnie wygląda ta mata gumowa w części ładunkowej, na 100% nie od Miśka. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Benior
Nowy Forumowicz
Auto: Toyota Land Cruiser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-12-2014, 12:09
|
|
|
Mam do was jeszcze pytanie.
Jak jest ze skrzynią biegów, manual czy automat.
Osobiście wolę automat ale troszkę się obawiam, że kiedy jedziemy po szosie przy stromych zjazdach trzeba używać hamulców. Czy może jest jakiś asystent zjazdu?
Ostatni wyjazd na Bałkany samochodem w automacie właśnie bardzo mi dokuczył, hamulce niemal ugotowałem i stąd przychylam się raczej do manuala. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-12-2014, 14:20
|
|
|
Benior napisał/a: | Mam do was jeszcze pytanie.
Jak jest ze skrzynią biegów, manual czy automat.
Osobiście wolę automat ale troszkę się obawiam, że kiedy jedziemy po szosie przy stromych zjazdach trzeba używać hamulców. Czy może jest jakiś asystent zjazdu?
Ostatni wyjazd na Bałkany samochodem w automacie właśnie bardzo mi dokuczył, hamulce niemal ugotowałem i stąd przychylam się raczej do manuala. |
Chłopie AUTOMAT na "1" trzyma z górki tak do +/- 20km/h na "2" 30-40 i to cały asystent zjazdu . W tym roku Albania zaliczona, w poprzednich latach np Transfogarska a zjazd jest dość ostry. W manualnych czuć było spaleniznę czy to klocków czy sprzęgła. Ja bez problemu na "1" lub na "2" ->> zależy jaki zjazd, zjechałem bez problemu->> przy pełnym załadunku wyprawowym Misiek waży ponad 3 T. Terminowa i prawidłowa zmiana oleju w automacie i cieszysz się jazdą. W tych skrzyniach to już trzeba być specjalistą aby ją zepsuć. Mankamentem może być brak możliwości zapalenia na zaciąg (lepiej jest mieć drugi rozrusznik w zapasie->> prąd zawsze się znajdzie ) no i na mrozie lepiej jest pozwolić popracować na zapalonym silniku przed pierwszym wyjeździe. Kiedyś bałem się automatu teraz nigdy manual a miałem Miśka krótkiego w manualu i mam Miska Longa w automacie
Sorki ale chyba nie do końca poznałeś możliwości automatycznej skrzyni biegów skoro niemal zagotowałeś hamulce |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Benior
Nowy Forumowicz
Auto: Toyota Land Cruiser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-12-2014, 14:32
|
|
|
Jeśli chodzi o automat to nie pisałem o terenówce.
Autko to honda odyssey i na każdym biegu od 1do 3 się rozpędzało.
Najbardziej dostał w kość na trasie Cetinje - Kotor w Czarnogórze.
Automatów się nie boję a wręcz wolę ale po tych przygodach wiem, że z manualem nie miałbym takich problemów.
Jadąc w terenie zawsze można zapiąć reduktor i problemu przy zjeździe z góry nie będzie ale po czarnym to już inna historia.
Dlatego się pytam czy przy zjeździe z góry na czarnym się rozpędza.
Jeśli prędkość na 1 max 20-30 to super.
Z tym rozrusznikiem to fakt to lepiej mieć drugi, jak miałem jeepa też to praktykowałem.
Jedynym minusem w taki razie automatu będzie wyższe spalanie ale za to komfort jazdy bez porównania. |
|
|
|
 |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 03-12-2014, 14:35
|
|
|
Każda z tych skrzyń ma swoje plusy ujemne i plusy dodatnie.
Automat na pewno jest wygodniejszy, cykliczna wymiana oleju to nie jest jakiś mega wydatek a i filozofia żadna. Całość sprowadza się do Twoich preferencji i jak już je określisz, to do zakupu egzemplarza ze skrzynią w dobrym (bardzo dobrym) stanie. Dopóki nie masz zamiaru robić szpeja, to możesz wybierać, przy szpejowozie, to już raczej zostaje manual, z racji prostszej budowy i braku urządzeń zasilanych prądem.
Osobiście mam Pajero II ze skrzynią manualną i jeździ się tym wygodnie, zarówno po terenie, jak i po asfalcie. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-12-2014, 09:06
|
|
|
Panbenonium napisał/a: | Dopóki nie masz zamiaru robić szpeja, to możesz wybierać, przy szpejowozie, to już raczej zostaje manual, z racji prostszej budowy i braku urządzeń zasilanych prądem. | ->> nie rozumieć co ma wspólnego skrzynia biegów do szpejowozu i do urządzeń zasilanych prądem ???
Benior napisał/a: | Autko to honda odyssey i na każdym biegu od 1do 3 się rozpędzało. | autka nie znam :/
Benior napisał/a: | Najbardziej dostał w kość na trasie Cetinje - Kotor w Czarnogórze. | trasę znam i to fakt ->> można dostać w kość Cytat: | Jedynym minusem w taki razie automatu będzie wyższe spalanie ale za to komfort jazdy bez porównania. | no niestety coś za coś |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 05-12-2014, 09:01
|
|
|
Skrzynia automat jest zbudowana częściowo z układów elektronicznych (pompy, konwertery, sterowniki, elektrozawory).. W Szpejowozie najlepiej jest jak cała elektryka samochodu idzie jak najwyżej, żeby jej nie zalać. Ciężko by było skrzynię automatyczną zakładać gdzieś wyżej niż normalnie, więc prostszym wyjściem jest założyć skrzynię manualną, której jedynym elementem elektrycznym jest czujnik i kabelek od wbijania biegu wstecznego, dzięki któremu tylne lampy świecą jak wbijamy wsteczny. Dodaj do tego jeszcze to, że cała skrzynia to praktycznie mechanika precyzyjna, więc każde uderzenie o coś skrzynią, może się skończyć jej wymianą (bo naprawa nie opłacalna), a uprzednio wylądujesz w domu za pomocą lawety. Niech to Ci się stanie 300 km od domu na ofrołdowym wyjeździe, to za lawetkę zabulisz średnią krajową.
Poza tym charakterystyka pracy automatu jest mniej bezpośrednia niż manuala. Automat nigdy nie odzwierciedli ruchu pedału gazu i sprzęgła w taki sposób jak w skrzyni manualnej. W automacie zawsze jest pewien "poślizg" czasowy jak i w przekazywaniu mocy na koła (poprzez sprzęgło hydrokinetyczne). Jeżdżąc manualem Ty decydujesz kiedy zasprzęglić silnik z napędem, kiedy pojechać na półsprzęgle, kiedy w ogóle wysprzęglić silnik i pojechać na luzie. W automacie tego nie ma, nie masz takiej "władzy" nad napędem.
Automat jest wygodniejszy i nawet w pewnych warunkach i sytuacjach może się okazać, że automat lepiej poradzi sobie niż manual, ale to najczęściej wtedy, kiedy kierowca jest lamusem i się nie orientuje jak jechać. |
|
|
|
 |
|