Chip Tuning |
Autor |
Wiadomość |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2015, 21:02 Chip Tuning
|
|
|
Witam naprawiłem swoją Cari i teraz mam pytanie czy da radę do silnika 1.8 GDI kupić CHIP Tuning tak jak są te na allegro tylko cyfrowy nie analogowy i czy naprawdę wzrost mocy będzie o te 20/30% ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-01-2015, 21:07
|
|
|
To o czym piszesz to totalna ściema, najwięcej korzystają z tego sprzedający. Jest to najczęściej zbudowane z kilku części których koszt nie przekracza kilku zł i na pewno takiego a nawet najprawdopodobniej żadnego przyrostu nie osiągniesz. W autach bez turbo nie da się wiele osiągnąć tak małym kosztem. |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2015, 21:23
|
|
|
A co mogę zrobić by zwiększyć moć trochę tego samochodu ze 125 na troszkę więcej? Mapowanie komputera? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-01-2015, 21:27
|
|
|
Nic. Przyrost mocy, który teoretycznie możesz uzyskać będzie w granicach błędu statystycznego. Wsadzisz kasę, a nawet tego nie odczujesz.
Bo można kombinować ze sportowymi wydechami, wałkami rozrządu, szlifowaniem dolotu, sportowymi filtrami powietrza itp., itd.
Ale jedynym rozsądnym wyjściem jest kupno auta z mocniejszym silnikiem. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-01-2015, 22:07
|
|
|
Lub wrzucenie mocniejszego silnika ale to też nie takie proste i tanie. |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2015, 22:16
|
|
|
mhmm dzięki a mam jeszcze pytanie? Czy jeśli po odłączeniu przepływomierza samochód cały czas pracuje tylko świeci się CHECK ENGINE to znaczy, że przepływomierz do wymiany? |
|
|
|
 |
Mecek87
Forumowicz
Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 37 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
|
Wysłany: 27-01-2015, 22:20
|
|
|
nie przepływomierz jest w porządku u mnie też po odłączeniu silnik pracuje i tylko świeci się chcek engine jeśli obroty i spalanie jest w porządku to przepływomierz też |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2015, 22:22
|
|
|
Obroty z przepływomierzem falują ale bez przepływomierza nie jeździłem więc nie wiem |
|
|
|
 |
Mecek87
Forumowicz
Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 37 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
|
Wysłany: 27-01-2015, 22:27
|
|
|
jeśli obroty falują to przepustnica do czyszczenia oraz nauka obrotów a jakie spalanie ?? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-01-2015, 08:26
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Lub wrzucenie mocniejszego silnika ale to też nie takie proste i tanie. |
Może ciut poza tematem...ale jaki mocniejszy silnik idzie wsadzić do Carismy ?
1.8 MSX 140 KM, to był najmocniejszy fabrycznie montowany silnik. A czy szłoby w ogóle wsadzić coś innego ? Oczywiście, najlepiej plug and play, bez przerabiania przy okazji całej Carismy na Veyrona |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 28-01-2015, 08:31
|
|
|
apg2312 mała podpowiedź, zacytuje twoje słowa:
"Okazało się, że to jednak diesel ? " |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-01-2015, 16:01
|
|
|
Przepływomierz odłączyłem i odpaliłem samochód i pracował jakby równiej i spokojniej ale świeciła się kontrolka check engine |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-01-2015, 18:38
|
|
|
MichciuGT napisał/a: | apg2312 mała podpowiedź, zacytuje twoje słowa:
"Okazało się, że to jednak diesel ? " |
Heh, niby chwyciłeś mnie za "nabiał" i ściskasz, ale tak nie do końca
W Cari oryginalnie stosowane były diesle :
1.9 TD 90 KM
po lifcie dodatkowo :
1.9 DI-D MP 102 KM
1.9 DI-D HP 115 KM
Czyli nic mocniejszego od 1.8 GDI
Już pomijam, że napisałem "plug and play", czyli bez wymiany baku, instalacji elektrycznej itp
Bo przypuszczam, że jakby ktoś się bardzo uparł i miał za dużo kasy, to można i 3.6/345 KM silnik z Porsche 911 włożyć Nie wyobrażam sobie co prawda takiej hybrydy, no ale ponoć dla Polaków nie ma rzeczy niemożliwych |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
mati_z
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 281 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-01-2015, 08:35
|
|
|
bugaj102, po odłączeniu przepływomierza silnik pracuje na "zapamiętanych" wartościach czyli przelicza sobie masę zasysanego powietrza na podstawie aktualnych obrotów (i pewnie też temperatury). Jeśli po podłączeniu go jest gorzej to może wskazywać, że to jego wina i trzeba by go sprawdzić |
|
|
|
 |
|