Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chip Tuning
Autor Wiadomość
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2015, 21:02   Chip Tuning

Witam naprawiłem swoją Cari i teraz mam pytanie czy da radę do silnika 1.8 GDI kupić CHIP Tuning tak jak są te na allegro tylko cyfrowy nie analogowy i czy naprawdę wzrost mocy będzie o te 20/30% ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-01-2015, 21:07   

To o czym piszesz to totalna ściema, najwięcej korzystają z tego sprzedający. Jest to najczęściej zbudowane z kilku części których koszt nie przekracza kilku zł i na pewno takiego a nawet najprawdopodobniej żadnego przyrostu nie osiągniesz. W autach bez turbo nie da się wiele osiągnąć tak małym kosztem.
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2015, 21:23   

A co mogę zrobić by zwiększyć moć trochę tego samochodu ze 125 na troszkę więcej? Mapowanie komputera?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-01-2015, 21:27   

Nic. Przyrost mocy, który teoretycznie możesz uzyskać będzie w granicach błędu statystycznego. Wsadzisz kasę, a nawet tego nie odczujesz.
Bo można kombinować ze sportowymi wydechami, wałkami rozrządu, szlifowaniem dolotu, sportowymi filtrami powietrza itp., itd.
Ale jedynym rozsądnym wyjściem jest kupno auta z mocniejszym silnikiem.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-01-2015, 22:07   

Lub wrzucenie mocniejszego silnika ale to też nie takie proste i tanie.
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2015, 22:16   

mhmm dzięki a mam jeszcze pytanie? Czy jeśli po odłączeniu przepływomierza samochód cały czas pracuje tylko świeci się CHECK ENGINE to znaczy, że przepływomierz do wymiany?
 
 
Mecek87 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 37
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Wysłany: 27-01-2015, 22:20   

nie przepływomierz jest w porządku u mnie też po odłączeniu silnik pracuje i tylko świeci się chcek engine jeśli obroty i spalanie jest w porządku to przepływomierz też
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2015, 22:22   

Obroty z przepływomierzem falują ale bez przepływomierza nie jeździłem więc nie wiem :)
 
 
Mecek87 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 37
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Wysłany: 27-01-2015, 22:27   

jeśli obroty falują to przepustnica do czyszczenia oraz nauka obrotów a jakie spalanie ??
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-01-2015, 08:26   

plecho1 napisał/a:
Lub wrzucenie mocniejszego silnika ale to też nie takie proste i tanie.

Może ciut poza tematem...ale jaki mocniejszy silnik idzie wsadzić do Carismy ?
1.8 MSX 140 KM, to był najmocniejszy fabrycznie montowany silnik. A czy szłoby w ogóle wsadzić coś innego ? Oczywiście, najlepiej plug and play, bez przerabiania przy okazji całej Carismy na Veyrona ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 28-01-2015, 08:31   

apg2312 mała podpowiedź, zacytuje twoje słowa:
"Okazało się, że to jednak diesel ? ;) "
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-01-2015, 09:38   

Tu jest ciekawy temacik o swapie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46228
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2015, 16:01   

Przepływomierz odłączyłem i odpaliłem samochód i pracował jakby równiej i spokojniej ale świeciła się kontrolka check engine
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-01-2015, 18:38   

MichciuGT napisał/a:
apg2312 mała podpowiedź, zacytuje twoje słowa:
"Okazało się, że to jednak diesel ? ;) "

Heh, niby chwyciłeś mnie za "nabiał" i ściskasz, ale tak nie do końca :P
W Cari oryginalnie stosowane były diesle :
1.9 TD 90 KM
po lifcie dodatkowo :
1.9 DI-D MP 102 KM
1.9 DI-D HP 115 KM
Czyli nic mocniejszego od 1.8 GDI :P
Już pomijam, że napisałem "plug and play", czyli bez wymiany baku, instalacji elektrycznej itp :P
Bo przypuszczam, że jakby ktoś się bardzo uparł i miał za dużo kasy, to można i 3.6/345 KM silnik z Porsche 911 włożyć ;) Nie wyobrażam sobie co prawda takiej hybrydy, no ale ponoć dla Polaków nie ma rzeczy niemożliwych ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-01-2015, 08:35   

bugaj102, po odłączeniu przepływomierza silnik pracuje na "zapamiętanych" wartościach czyli przelicza sobie masę zasysanego powietrza na podstawie aktualnych obrotów (i pewnie też temperatury). Jeśli po podłączeniu go jest gorzej to może wskazywać, że to jego wina i trzeba by go sprawdzić ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.