Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pinin lift zawieszenia są spręzyny Ironmana
Autor Wiadomość
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 04-04-2012, 11:06   pinin lift zawieszenia są spręzyny Ironmana

witam
na wstepie chcialem przeprosic ze otwieram nowy temat
ale nie chcialo mi sie szukac juz...
osttanio uparlem sie na lift zawieszenia w pininie.
wyczytalem ze robi takie cos trasek ale to bardzo duze koszty, dzisiaj poszperalem
w google i na www.pajerio.com znalazlem pare opcji na lift w pininie.

oto linki:

http://www.pajerio.com/forum/glens-io-build-thread

http://www.pajerio.com/fo...ed-rear-springs

http://www.pajerio.com/forum/kyb-lifted-shocks


w jednym uzyto sprezyn z mazdy z tego co w miare zrozumialem ale moj angielski nie jest
zbyt dobry czy molibyscie mi pomoc rozczytac co oni zrobili dokladniej i jakich uzyli czesci?

bardzo mi zalezy na podniesieniu go troche nie duzym kosztem.
czytalem ze tez mozna sprezyny do 3d zalozyc od 5d sa dluzsze ale czy amortyzatorow wtedy nie trzeba zmieniac?
i tez ze firma kyb produkuje jakies amortyzatory podnosace ale nie moge ich wogole znaleźć.

pzdr.

z gory dzieki za pomoc

Pawel
Ostatnio zmieniony przez pawel11 13-08-2012, 21:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-04-2012, 09:48   

Google ma opcję "przetłumacz" a ich angielski jest RPA/Australia więc nie zawsze to czysta angielszczyzna.
Jak zauważyłeś, do liftowania Pinina z przodu (bo tył to pikuś) stosują oni głównie coilovery czyli regulowany poruszająca się na gwincie podkładką zestaw spręzyna/amorek. Takie zestawy coiloverów (bez mocowania do zwrotnicy) można bez problemu kupić na Allegro. Nie wiem, czy przypadkiem mocowanie amortyzatora do zwrotnicy (wymiary) nie jest takie same jak w Lancerze z końca lat 90-tych. Wtedy zakup całego zestawu coilovera nie byłby problemem. Tam nawet jeden gościu z GB założył w jakiś sposób całego coilovera z VW.
Druga opcja najtańsza to wstawienie podkładki między kielich nadkola a amorek. Stosowane nagminnie w Brazylii, tam na stronie masz nawet rysunek techniczny takiej podkładki. Szukasz tokarza co Ci takie podkładki zrobi i po sprawie, choć dla mnie obniżenie góry całego McPersona względem nadwozia jest dyskusyjne.
Trzecia opcja to (w odróznieniu od pierwszych pozwalająca na koła większe niż 215/70/16) właśnie to co robi Trasek czyli dłuższe amortyzatory z podwyższonym mocowaniem kielicha. Można to też zrobić samemu przespawując to mocowanie wyżej, ale ja bym się bał. Oryginalne (czyli na rynek Australii) takie amorki dla Pinina robi Kyaba, ich numer nie występuje w europejskim katalogu (ich numer jest na podanej przez Ciebie stronie) , ale można je kupić za pomoca dealera firmy Gordon na zamówienie - koło 250 zł sztuka.
Do 25 mm Pinin nie potrzebuje zmiany amorków, powyzej należałoby tez zmienić wahacze.
Tył to prosta sprawa - polibusze (oni jak widzisz stosują aluminium) o odpowiedniej średnicy - chyba pasują od Vitary. Amorki tak samo do 25mm fabryka.
Sprężyny fabrycznie są takie same w 3d i 5d. Aftermarketowe są o 1 cm dłuższe od fabryki.
_________________

 
 
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 05-04-2012, 12:59   

a ktora opcje byś najbardziej polecił? poprostu jestem troche zielony w tym temacie a chciałbym kupic takie i tak to zrobić by to było bezpieczne.
czyli max jaki moge osiagnac na podniesieniu pininina to 25mm? robiac to co oni?
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-04-2012, 20:18   

Uzyskać można i 50 mm, tylko że oni piszą zazwyczaj, że powyżej jest już niebezpiecznie.
Jeden Grek nawet ma 110mm tylko nie wiem po co, bo to już raczej dyskwalifikuje auto z jazdy po asfalcie.
Moim zdaniem najlepiej wykorzystać (być może dopasować) z przodu amortyzatory o podwyższonym kielichu a z tyłu zastosować podkładkę (polibusze). Ja u siebie z tyłu podłożyłem gumy wzmacniające sprężyny takie z allegro za 9 zł ale nie wsadzając w sprężynę, tylko podkładając pod sprężynę. Efekt podczas jazdy jest zadowalający tylko, że u mnie spowodowało to standardową wysokośc auta bo sprężyny już zużyte trochę i tył "siedział".
Takie jak podałem podniesienie jest najlepsze bo po pierwsze nie zmienia skoku zawieszenia (standardowe sprężyny) i można włożyć większe koła (podniesiony kielich) co też przecież podnosi prześwit. I to nawet bardziej ważne, bo samo podnoszenie bez zmiany kół nie zwiększy prześwitu na moście.
_________________

 
 
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 06-04-2012, 21:17   

to musze dokladnie zmierzyc te amortyzatory i jakies dopasowac albo te kyba gotowe kupic. oponki myslalem o profilu 70 max 75 jakby weszly

[ Dodano: 13-08-2012, 11:59 ]
WITAM

Długo mnie tu nie było po dosyć długim szukaniu znalazłem sposób na podniesienie pinina firma IRONMAN produkuje spręzyny do tego auta, lift o 4cm przy seryjnych amortyzatorach. cena duzo niższa niz kings spring gdyż komplet na przód kosztuje 560zł i tył tyle samo.

dla zainteresowanych podaje nr części:

MITSO34B, MITSO35B.

informacje znalezione na stronach:

http://www.ironman4x4.com/html/mitsubishi/46.html

http://www.pajerio.com/forum/tr4-caieta-brazil

zamówienie tych spręzyn jest mozliwe poprzez sklep: www.expedycja.pl

mam nadzieje ze informacje się komuś przydadzą ja osobiście będę je zamawiał w najbliższym czasie po montażu wrzucę fotki..

pzdr,

Paweł
 
 
10wojtek10 
Forumowicz

Auto: Lanc/Colt/Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 69
Skąd: katowice
Wysłany: 08-11-2012, 21:58   

witam wszystkich "pininowych liftowników".

Czy któryś z szanownych kolegów już wprowadził w życie swoje przemyślenia?

Jeśli mogę coś ze swojej strony podpowiedzieć - amorek przód, który oferuje TRASEK zastępuje się zwykłym (czytaj: dowolnego producenta lub używanym) amortyzatorem do Lancera z roczników 2003-2007 (model CS). To dokładnie ten sam element...

Nie ukrywam, że sam chętnie zastosuję sprawdzone już przez kogoś w praktyce podniesienie Pinina. A przekonałem się już parę razy, że to niby tylko parę centymetrów, ale to robi różnicę...
_________________
Lancer 1.6 SB
Colt RalliArt 3D
Pajero Pinin
 
 
doktor_zlo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 13
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-11-2014, 23:14   

Proszę o wyrozumiałość- jestem całkiem zielony w temacie.
Zakładając lift (opcja bez spawania) o 25mm jakich konsekwencji się mogę spodziewać jeśli chodzi o zużycie zawieszenia- czy jakieś kawałki z racji zmiany kątów (bo chyba coś się poprzestawia?) będą inaczej pracować? Co z późniejszą wymianą elementów eksploatacyjnych zawieszenia- jak rozumiem, trzeba będzie sprężyny i amortyzatory dokupywać takie, jak się wstawiło*, ale co z "coiloverami"- też się to cholerstwo wymienia?

*w związku z tym należałoby od razu wziąć 2 zestawy :? ?
Czy jakiś zakład w Polsce (najlepiej Lublin lub Warszawa) jest w stanie w sposób sensowny podnosić Pininy (tak, żeby mi się to wszystko nie rozpadło podczas jazdy na części pierwsze)?
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 25-11-2014, 22:41   

Jak tam liftownicy ? Poszlo cos do przodu ? Obserwuje ten temat i licze , ze ktos wpadnie na cudowny , tani i latwy sposob na podniesienie pininka. Polibusze moznaby zamowic z olkusza poliuretanowe , do tego dluzszy amorek na tyl. Przod amorek o wyzej zamontowanym kielichu i tez polibusz pod sprezyne. Co wy na to ?

[ Dodano: 07-12-2014, 19:31 ]
Heja ziomki! będę powoli myślał o podniesieniu tyłu na sprężynach i amorkach mazdy ( bo to jak narazie wyjdzie najtaniej). Czy ktos to juz robił z forumowiczów ? sprezyny od mazdy 323f 94-98 wraz z amorkami mozna dostac za 150 zł komplet. mysle ze warto spróbować , tym bardziej , ze tył chyba w naszych wszystkich 10 letnich pininach siedzi :0 bynajmniej w moim 5 drzwiowym.

[ Dodano: 07-12-2014, 19:33 ]
ogarniajcie cos :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.