Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
[Outlander I, 2.0T lub 2.4] Planowany zakup i prośba o pomoc
Autor Wiadomość
Pawel_8 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: Łk
Wysłany: 03-12-2014, 21:48   [Outlander I, 2.0T lub 2.4] Planowany zakup i prośba o pomoc

Witam wszystkich forumowiczów,
Zastanawiam się nad zakupem Outlandera I z silnikiem 2.0T lub 2.4, obie wersje z LPG, choć niekoniecznie, ponieważ w razie czego LPG dołożę sam. Interesują mnie te silniki z racji lepszych osiągów. Czy trwałość silnika i koszty napraw są dużo wyższe przy 2.0T?
Dodatkowo interesowałaby mnie wersja ze skrzynią automatyczną, ponieważ aktualnie taką jeżdżę. Jaka jest żywotność tych skrzyń? Czy naprawy to pojedyncze przypadki czy przy jakiś przebiegach norma?
Z góry dziękuję za wszelkie porady.
 
 
alloc 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-12-2014, 09:05   

witam, podpinam się do pytania i jeszcze chciałbym zapytać o napęd 4x4 czy jest jakoś szczególnie awaryjny lub niezawodny może?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 04-12-2014, 09:33   

Witajcie :) dopiero zaczynacie przygodę na tym forum :) polecam przejrzeć podforum dotyczące Outlanderów i używać opcji "szukam" bo dublujecie temat ;) , wszystko jest tam opisane, wszelkie problemy, pytania i odpowiedzi ;)

Co do wyboru - brał bym turbo, pali niewiele więcej, a ma znacznie lepsze osiągi, w serwisowaniu niewiele droższy :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 04-12-2014, 11:06   

na 2,4 z lpg narazie nie narzekam, Super auto. W tych autach nie ma napędu 4x4 jest 4WD. Stały napęd na wszystkie koła rozdzielony procentowo w zależności od warunków, w miarę uślizgu wicej mocy jest przekazywane na tył.
 
 
woojas25 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 124
Skąd: libiąż
Wysłany: 04-12-2014, 12:35   

ja tez rozważałem miedzy 2.4 , a 2.0T , i kupiłem 2.0T , i nie narzekam jak na razie , w poniedziałek montuje lpg , nie wiem jak ze skrzyniami , u mnie biegi wchodza twardo i precyzyjnie , jak zimny to czasem wsteczny ciezej wchodzi , ale idzie to opanować przebieg mam 150 tys , kupiłem go za 25tys
 
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 04-12-2014, 14:36   

no ja mam jakies 183tys przebiegu. CZęści jakoś nie są specjalnie droższe, z wymianą rozrządu całego zmieściłem się w tysiaku. Wczoraj byłem na przeglądzie i wszystko OK, tylko do zrobienia sworzeń zwrotnicy po stronie kierowcy, w hurtowni sie pytałem to ok 65zł
 
 
woojas25 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 124
Skąd: libiąż
Wysłany: 04-12-2014, 15:29   

tam jec caly wahacz
 
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 04-12-2014, 23:08   

Ja bym jednak brał 2.4. Po pierwsze koszt części używanych... Silnika nie znajdziesz tanio, skrzynia jest inna niż w pozostałych, a do 2.4 podejdzie i od 2.0 więc tutaj też jest lepiej, transfer-reduktor jest inny i droższy do turbiaka (do 2.4 podejdzie od automatu i od 2.0). Jednak muszę przyznać, że najfajniej się jeździ 2.0T - jeżeli kupisz jakiś mega zadbany egzemplarz to można brać i liczyć, że się nie będzie psuł. Reszta to prawie wszystko to samo. Zawiecha, elementy wnętrza itd. Turbo różni się na zewnątrz paroma szczegółami. Najbardziej widoczną różnicą jest wlot na masce i doły zderzaków i nakładek progowych w kolorze nadwozia, w pozostałych wersjach są w innym kolorze, no chyba wersja DAKAR miała je też w kolorze. Do silnika 2.4 łatwiej założą gaz, bo z tym turbo to trzeba dobrego magika żeby to jeździło podobnie jak na benzynie. To moje prywatne zdanie. Ja miałem też zamiar kupić turbo albo 2.4. Trafił mi się jednak wolnossący 2.0 i jakoś nie narzekam:) Życzę udanego zakupu.
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-12-2014, 19:14   

Kolego ja Ci mogę polecić tylko to co mam, czyli 2.0 + LPG, tak jak Kolega wyżej i też nie narzekam. Chyba wszystko zależy od tego, do czego auto ma służyć. Ja zdecydowałem się na Outlandera pierwszej generacji ze względu na niezawodność i bezpieczeństwo, a że tygodniowo robię ok 1 tys km to dla mnie liczyło się również spalanie, a to nawet jeśli jest niższe o 3, 4 litry niż w turbo, to dla mnie to oszczędność rzędu 100zł tygodniowo. No i bez wątpienia 2.0 najlepiej spisuje się z gazem ze wszystkich wersji. Nie wiem jak turbo, ale do 2.4 raczej nie jest zalecana instalacja. Chociaż to musieliby zweryfikować właściciele wersji 2.4...
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Pawel_8 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: Łk
Wysłany: 05-12-2014, 23:11   

Dzięki serdeczne za liczne odpowiedzi i zainteresowanie się tematem!

2.0 raczej nie brałem pod uwagę, ponieważ boję się, że to jednak za mało mocy na duże auto. Czasami jeźdzę Outlanderem II w dieslu 2.0 140km i rewelacji nie ma.
2.0T pewnie byłoby najlepsze, ale jak napisał nytsug, mniejsza dostępność części używanych.
2.4 zapewne będzie najbardziej optymalny zakup. Do tego silnika jaką skrzynię lepiej wybrać? Automat czy manual? A jeśli automat to czy nie jest trochę ospały przy zmianie biegów?

Ogólnie to trochę przeglądałem i szukałem na forum, ale chciałem odświeżyć temat :)
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 05-12-2014, 23:39   

Ja jeździłem automatem w tym silniku ale anglikiem. Dla mnie był super ale jednak wybrałbym manuala. To Ty w końcu masz rządzić samochodem:) A gazem się nie przejmuj. 2.4 spokojnie go przyjmie i nawet nie zawracaj sobie głowy lubryfikacją bo to wg mnie zbędne.
 
 
Pawel_8 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: Łk
Wysłany: 06-12-2014, 00:12   

Od dwóch lat jeżdżę automatem i trochę się przyzwyczaiłem, bo jest to po prostu wygodne. Mam tylko obawy co do żywotności tej skrzyni, bo to jest różnie ze starszymi konstrukcjami tego typu, a nie znam nikogo kto w jakimkolwiek Mitsubishi miał coś podobnego.
Co do lubryfikacji to nie zamierzam robić takich rzeczy, mam znajomego dobrego gazownika i myślę, że da radę.
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-12-2014, 09:30   

Co prawda jak szukałem Outlandera, a trwało to z pół roku zanim znalazłem odpowiedni egzemplarz, to wśród ofert były praktycznie same manuale. Może nie być łatwo znaleźć automat.
Wtedy myślałem, że automat to zbędny problem i duże koszty w razie awarii, ale dzisiaj z chęcią bym wymienił swoją skrzynię na automatyczną. Jazda takim autem z manualem, szczególnie po mieście, bywa uciążliwa. Tym bardziej, że biegi w Outlanderze nie wchodzą jak w przysłowiowe "masło" :wink:
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 06-12-2014, 16:32   

w moim biegi wchodzą precyzyjnie.
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-12-2014, 12:46   

U mnie ciężko się przełącza z jedynki na dwójkę, szczególnie gdy auto jest zimne. Podobno to standard w O1...
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.