[Carisma] Kilka pytań do właścicieli Carism |
Autor |
Wiadomość |
adziopak
Nowy Forumowicz
Auto: jeszcze nic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-12-2014, 06:33 [Carisma] Kilka pytań do właścicieli Carism
|
|
|
Witam serdecznie.
Powoli przymierzam się do zakupu pierwszego auta i najbardziej skłaniam się do Carismy II (konkretnie wersji Dynamics, która bardzo mi się podoba). I mam kilka pytań do wlascicieli, bo szukam od 2 dni i nie znalazłem odpowiedzi.
(silnik GDI)
1. Jaka jest głośność silnika we wnętrzu auta? Czy wygłuszenie jest dobre i jest w miarę cicho?
2. Jaka jest jakość nagłośnienia fabrycznego w aucie?
3. Czy fotele są wygodne nawet na dłuższe tripy?
4. W wersji Dynamics jest utwardzone zawieszenie - czy jest problem z pozyskaniem części do tego nietypowego zawieszenia?
5. Silnik GDI jest jak najbardziej wystarczający do tego auta pod względem mocy, tak?
6. Czy są jakieś mankamenty związane z ogrzewaniem auta, słabej jakości klimatyzacja czy cuś...
I chyba to wszystko, jak coś to będę dopytywał.
Z góry dzięki koledzy i koleżanki |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-12-2014, 06:55
|
|
|
Ja bym się w GDI osobiście nie pchał. Zadbane i niewyjeżdżone modele może i pozwolą na w miarę bezproblemowe użytkowanie ale jak wiadomo kupno auta to loteria. Lepiej kupić trochę mniej dynamiczne 1.6 a na pewno odwdzięczy się większą niezawodnością. Nawet z naprawami GDI jest ciężko bo niewielu mechaników ogarnia te silniki a ci co się nie znają mogą więcej popsuć niż pomóc i dodatkowo naciągnąć na niemałe koszt. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23636 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-12-2014, 07:23
|
|
|
Zacznijmy od tego że GDI to silnik benzynowy na bezpośrednim wtrysku benzyny i rózni się od klasycznych MPI
Dane techniczne beda o wiele bardziejk wiarygodne niż odczucia użytkowników http://www.helpfindmea.co...ions-17358.aspx (Noise level 72dB - możesz porównac z innymi autami)
Problemów z pozyskaniem częsci nie ma, kazde auto ma jakieś mankamenty model GDI po lifcie odnośnie mechaniki - może zdarzyc się awaria przepustncy, oraz wiele innych proszę sobie przewertować http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=46 albo na dole strony w prawym dolnym rogu wpisac w wyszukiwarke "GDI" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piwomojepaliwo
Forumowicz
Auto: Cari GDI1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 34 Skąd: Gorzow wlkp.
|
Wysłany: 16-12-2014, 10:57
|
|
|
GDI wymiata jesli chodzi o moc. Jest zabawa! A wyprzedzanie na 3 to radocha (idzie do 140). |
_________________
Mój Miśkowaty |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-12-2014, 11:07
|
|
|
piwomojepaliwo napisał/a: | GDI wymiata jesli chodzi o moc. Jest zabawa! A wyprzedzanie na 3 to radocha (idzie do 140). |
Ciut przesadzasz...co to jest 125 (lub 122 po lifcie) KM ?? Wsiądź w auto, które ma ponad 150 lub lepiej ponad 200 KM |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-12-2014, 12:55
|
|
|
Tak jak napisał apg2312, rewelacji nie ma ale całkiem źle też nie jest ale raczej różnica do 1.6 nie warta nerwów jak zacznie się sypać. Może gdyby to był nowy samochód i jakby paliwo miało rozsądniejszą cenę bo sytuacja jest jak z obecnymi dieslami.
To auto nie jest może i złe dla przeciwników LPG oraz dodatkowo dla tych co będą je w większości sami naprawiać. |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16-12-2014, 18:20
|
|
|
plecho1, kolega sie pyta o pewne kwestie wiec nie odradzamy kazdemu tego silnika po pierwsze wersia dynamic jest tylko z gdi wiec dziekujemy milosnikom gaziu i 1.6(z masakryczna skrzynia hehe )
ja jezdze gdi juz dluuugo i wyciszenie mogloby bys lepsze
naglosnienie mysle ze jest wporzo
fotele w miare wygodne ale szybko siadaja niestety
ogrzewanie super klima tez
o zawieszeniu nie wiem nic niestety mam wersje avance (samemu utwardzalem i obnizalem) |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
adziopak
Nowy Forumowicz
Auto: jeszcze nic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-12-2014, 19:16
|
|
|
Ja na LPG w ogóle się nie nastawiam, najbardziej by mi pasował 140 KM 1.8 (bodajże MSX), ale niestety, w polifcie nie ma tego wariantu.
A nad czym najbardziej się skupić podczas oględzin auta? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-12-2014, 19:18
|
|
|
Skrzynia w GDI też ma mankamenty i nie wiem czy nie bardziej kosztowne.
Ja tylko przestrzegam, miłośnikiem gazu też wcale nie jestem, jestem raczej realistą i auto traktuję jako narzędzie do przemieszczania się a nie jako gadget więc jeśli da się oszczędzić na paliwie to czemu przepłacać. Wybór i tak należy do autora tematu więc warto aby poznał i te dobre i niestety też złe strony tego silnika.
[ Dodano: 16-12-2014, 19:26 ]
Warto sprawdzić czy nie klepią zawory więc najlepiej aby odpalić zimne auto.
Zapytać się jaki olej jest zalany do silnika i najlepiej aby to był syntetyk 5w40 lub 5w30.
Wsłuchać się w dźwięk pracy silnika a dokładniej czy nie słychać charakterystycznego rzęzienia ze skrzyni biegów, jeśli jest coś takiego i ustępuje po wciśnięciu sprzęgła, to łożyska w skrzyni do wymiany.
Dobrze aby auto podłączyć pod Evoscan w celu sprawdzenia podstawowych parametrów tego silnika czyli chociażby ciśnienia na listwie wtryskowej. Popytaj na regionalnym czy ktoś w Twojej okolicy dobrze zna ten program i ma interfejs, jeśli znajdzie się taka osoba to na pewno będzie dokładnie wiedziała co sprawdzić.
Można też zdemontować fajkocewki w celu sprawdzenia czy w kanałach świec nie ma oleju bo jeśli jest to wymiana uszczelki wiąże się z poważną rozbiórką silnika a nie jak w tradycyjnych, ze zdjęciem tylko pokrywy zaworów.
Tu masz tematy odnośnie diagnostyki http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
oraz o problemach z ciśnieniem paliwa http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Poczytaj jako przestrogę też ten temat mimo że to dość ekstremalny przypadek http://forum.mitsumaniaki...1362173#1362173 |
|
|
|
 |
adziopak
Nowy Forumowicz
Auto: jeszcze nic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-12-2014, 22:21
|
|
|
Generalnie jak patrzę na te wersje dynamics to nowszych roczników od 2001 nie widzę. Jak jest z wyposażeniem tej wersji? Jest stałe dla tej wersji czy kazdy sobie modyfikował przy zakupie? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 17-12-2014, 03:34
|
|
|
1. Jak w każdym aucie tej klasy nie urywa ale głośno też nie jest.
2. Jest całkiem nieźle jak na fabryczny sprzęt szczególnie w wersji z głośnikami wysokotonowymi, niemniej upgrade na porządne radio i głośniki i czuć przepaść po między customem.
3. 19 razy robiłem trasę z birmingham do Gdańska- i w piątek jadę po raz 20 dają radę twarde dobrze trzymają wygodne ale o super komforcie nie ma mowy bo to auto segmentu D
4. Różni się jedynie sprezynami z tego co mi wiadomo i chyba mocowanie sprężyny w przednich kolumnach jest lekko przekrecone.
5. Jest wiec j niż wystarczający nie rozumiem innych co porównują do auta 200 konnego dla mnie ten silnik to super konstrukcja przy takim spalaniu z takimi osiągami jedyne co trzeba to mechanika który ogarnia i pilnować świec rozrzadu. De fakto miałem carisme po lifcie w gdi teraz mam did i z ciekawostek paliła mi tyle samo w mieście co did. W gdi zapomnij o instalacjach lpg.
6 . Ogrzewanie daje radę Klima też brakuje jednak klimatronika, ale idzie optymalnie ustawić. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
piwomojepaliwo
Forumowicz
Auto: Cari GDI1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 34 Skąd: Gorzow wlkp.
|
Wysłany: 17-12-2014, 20:29
|
|
|
apg2312 napisał/a: | piwomojepaliwo napisał/a: | GDI wymiata jesli chodzi o moc. Jest zabawa! A wyprzedzanie na 3 to radocha (idzie do 140). |
Ciut przesadzasz...co to jest 125 (lub 122 po lifcie) KM ?? Wsiądź w auto, które ma ponad 150 lub lepiej ponad 200 KM |
125KM mam i jak na ten rok produkcji, pojemność to silnik jest naprawdę zrywny. A zdarzyło mi się przejechać i 300 konnym autem osobowym (benzyna bez turbo). |
_________________
Mój Miśkowaty |
|
|
|
 |
|