Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
płyn chłodniczy - problem
Autor Wiadomość
mateuszr0105 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 01-01-2015, 16:49   płyn chłodniczy - problem

Witam wszystkich! Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Lancera 2008 w dwulitrowym silniku diesla. Na serwisie przed zakupem oprócz pękniętego paska rozrządu dowiedziałem się o bardzo niskim poziomie płynu chłodniczego, poprzedni właściciel powiedział, że przez długi okres czasu go nie uzupełniał. Po zakupie wlałem 1l G12. Następnego dnia zrobiłem 2x35km, sprawdziłem poziom płynu- znowu było go mało. Wczoraj dolałem 0,5l i dzisiaj nadal jest go poniżej min. Przed chwilą z teściem zdjęliśmy pokrywę na kanale i szukaliśmy wycieku, ale nic nie widać. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, bo jeszcze nie za dobrze się zapoznałem z tym autkiem.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 01-01-2015, 17:47   

Sprawdź czy nie zwiększył Ci się poziom oleju w silniku. Przy okazji sprawdź kolor dymu z wydechu. Gdzieś nie dawno czytałem, że biały dłużej utrzymujący się dym to objaw wycieku płynu do silnika (cylindrów) o ile czegoś nie pokręciłem.
Ubytki Płynu chłodniczego mogą świadczyć o pęknięciu głowicy itp. Znana przypadłość silników ze stajni VW.
W razie czego poszukaj tematów z tym związanych w dziale OII. Outlanderów II z tym silnikiem było trochę więcej i miały przy okazji większe przebiegi.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
qbak
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2015, 18:14   

Odkrec korek chłodnicy lub naczynia wyrównawczego. Sprawdź zapach wydobywający się z układu. Oczywiście na wyłączonym silniku! Jeżeli wywachasz spaliny to minimum do roboty uszczelka plus głowica. Napisz co wywachales.
Pozdr
Jk
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-01-2015, 22:07   

W lancerze montowany jest inny silnik niż w outlanderze jeżeli chodzi o 2.0 DiD.
U mnie nie ubywa nawet grama płynu. Sprawdź wszystkie połączenia pod maską oraz wykładzinę pod deską. Czasami wyciek potrafi być w środku z nagrzewnicy i autko zaczyna parować.
Nie mniej jednak wcale niewykluczona jest uszczelka pod głowicą. Możesz kompresje sprawdzić na wszelki wypadek.
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 02-01-2015, 00:00   

a moze poprostu jest układ zapowietrzony
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 02-01-2015, 14:49   

Arczi89 napisał/a:
W lancerze montowany jest inny silnik niż w outlanderze jeżeli chodzi o 2.0 DiD.
Ale dolegliwości mogą być podobne.
 
 
mateuszr0105 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 03-01-2015, 13:45   

Zapach - niezbyt przypomina spaliny, raczej taki kwaśny, chociaż w porównaniu z tym z butelki G12 jest znacznie różny.
Oleju nie ubywa. Wczoraj po przejechaniu 100km, wyłączyłem silnik, sprawdzam poziom płynu chłodniczego i nie było nic. Otworzyłem korek, zabulgotało i wrócił do zbiorniczka prawie pod korek.
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 03-01-2015, 14:38   

stawiam na zapowietrzony układ
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 03-01-2015, 14:51   

mateuszr0105 napisał/a:
Oleju nie ubywa
Ale może przybyć w razie uszkodzenia uszczelki.
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 03-01-2015, 16:31   

żeście sie uparli na uszczelkę. Kolega pisze że mu zabulgotało i wróciło do normy. Musisz dobrze odpowietrzyc układ chłodzenia
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-01-2015, 17:15   

W aucie kolegi był identyczny objaw. Płynu ubywało, a jak odkręciłeś korek wracał. I u niego niestety wymienialiśmy uszczelkę. W zbiorniczku wytwarzało się ciśnienie, bańki powietrza itd. Nieszczelność może być zarówno na stuku kanału olejowego i chłodniczego jak i komory. Może dostawać się powietrze do układu chłodzenia jednoznacznie mówiąc. Zawsze przejdzie ta substancja, gdzie jest większe ciśnienie do mniejszego ciśnienia.

Nie zamierzam nikogo straszyć. Najpierw należy odpowietrzyć porządnie układ. Dopóki nie pojedzie do mechanika to na forum może uświadczyć jedynie teoretyzowania.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2015, 20:10   

Najprościej sprawdzic poprawnośc działania korka chłodniczego, pożniej można podejrzewać coś w obiegu silnika skoro nie ma widocznych wycieków, pozostaje ubytek do środka poprzez np pekniecie głowicy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mateuszr0105 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 04-01-2015, 13:05   

Dzięki wszystkim za pomoc, umówiłem na piątek serwis, zobaczymy co wyjdzie. Dam znać jeśli jesteście zainteresowani.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-01-2015, 17:25   

Wal śmiało, czekamy na odpowiedź. Mam nadzieję, że będzie ok, bo mój zaprzyjaźniony mechanik dzieli te silniki na te, w którym głowica była pęknięta, te w których jest pęknięta i te w których dopiero pęknie. Niestety tak wygląda rzeczywistość tego silnika, ale mam nadzieję, że jak coś, to jesteś w pierwszej grupie ryzyka :D
 
 
mateuszr0105 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 12-01-2015, 21:22   

No i po serwisie. Przy okazji wymiany rozrządu sprawdzili sprawę z chłodnicą. Generalnie nigdzie nie ma wycieku, a układ był tylko zapowietrzony. Wielkie dzięki chłopaki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.