Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Migająca kontrola silnika
Autor Wiadomość
virusosk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 16
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 12-11-2014, 16:29   Migająca kontrola silnika

Witam, dzisiaj najnormalniej w świecie po 8 godzinach pracy, odpaliłem auto i zacząłem wracać do domu. Po przejechaniu około 300-400 [m] skoczyły mi na sekundę obroty na 3-4tys., zachwilkę ponownie, po czym zapaliła się kontrolka silnika i miga. Przy wciskaniu pedału gazu samochód nie reaguje i jedzie niecałe 30km/h.

Czy ktoś może mi pomóc? Może miał już coś takiego. Wiem, że muszę podłączyć komputer i sprawdzić nr błędu, ale niestety dzisiaj już chyba nie zdążę.

Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-11-2014, 16:50   

Jaki masz silnik, z którego roku jest auto? Wróżek raczej tu nie ma a bez takich podstawowych informacji raczej niewiele da się doradzić.
Jeśli masz GDI z przepustnicą elektroniczną to może odkleił się magnes w przepustnicy i trzeba ją naprawić bądź wymienić.
Jak auto benzynowe i z przed 2001, to tak możesz sprawdzić błędy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 bo bez tego nie wiele da się powiedzieć.
 
 
virusosk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 16
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 12-11-2014, 18:32   

Faktycznie, troszkę byłem rozkojarzony zakładając temat.
Rok: 2001
Silnik 1.8 GDI
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 12-11-2014, 18:49   

Przy tym roczniku to tylko na kompie odczytasz błedy.
Tak jak plecho obstawiam przepustnice do regeneracji. Na na luzie tez sie nie wkreca na obroty?
_________________

 
 
virusosk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 16
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 13-11-2014, 20:51   

Niedawno przyjechałem samochodem do domu, niestety jeszcze nie byłem u mechanika. W każdym razie dzisiaj zauważyłem małą ilość oleju silnikowego (kontrolka się nie paliła), miałem 0,5L oleju to dolałem. Po odpaleniu auta, skoczyły kilka razy obroty (do 3tys max). Kontrolka silnika paliła się cały czas, nie migała już. Silnik chwilkę pochodził, dodałem 2x gazu na biegu jałowym, wszystko było ok. Po chwili pojawił sie kolejny nieduży skok obrotów, a następnie kontrola znow migała - silnik przełączył się w stan "awaryjny". Do domu około 4km, przejechałem nie mogąc przekroczyć 2tyś.obrotów.

W sobotę najprawdopodobniej wybiorę się zczytać kod błędu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-11-2014, 05:39   

Olej tu nie ma nic do rzeczy bo komputer silnika nie bada ani jego stanu ani ciśnienia. GDI to trochę specyficzny i mało znany silnik dla większości mechaników więc raczej speca poszukał bym tu na forum aby nie potrzebnie nie utopić sporej kasy. Najlepiej poradź się Bartka http://forum.mitsumaniaki...iewprofile&u=6, jest specjalistą jeśli chodzi o przepustnice.
 
 
virusosk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 16
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 19-11-2014, 17:58   

Witam,
zabrałem się dzisiaj za wymontowanie przepustnicy w celu jej przeczyszczenia.

1. Stan poszczególnych podzespołów przedstawię na zdjęciach - nadają się do czyszczenia, czy uważacie że są w miarę czyste?

1
2
3
4
5

2. W celu wymontowania przepustnicy muszę odłączyć 2 wtyczki (patrz zdjęcia)? Możecie mi podpowiedzieć, w jaki sposób to mam zrobić? Szukałem wtyków/styków, które po naciśnięciu pozwoliłoby mi odłączyć, ale nie mogę sobie poradzić.

1_1
1_2
2_1
2_2
2_3

3. Rozumiem, że po odłączeniu wtyczek powinienem zabrać się za odkręcenie 4 śrub trzymających przepustnicę? Po udanym wyciągnięciu zabrać się za czyszczenie i montaż w odwrotnej kolejności?

Serdecznie proszę o wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam
Mateusz

P.S. Dodam, że przy przeparkowywaniu auta do garażu kontrolka paliła się cały czas od silnika, a obroty ciągle mi skakały od 1tys. do 2, po czym spadało i sytuacja się powtarzała.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-11-2014, 18:10   

http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-11-2014, 18:19   

Przejrzyj ten temat tylko szkoda, że fotki nie działają http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
Jeśli paliła się kontrolka to sprawdź błędy i może czegoś konkretnego się dowiesz.
Aby zdjąć kostkę z pierwszego zdjęcia, to trzeba nacisnąć zawleczkę z drucika która jest po drugiej stronie a w pozostałych są plastikowe zawleczki które trzeba przycisnąć.
 
 
virusosk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 16
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 19-11-2014, 19:53   

Po napisaniu posta poszedłem, nie wytrzymałem i poszedłem dalej próbować. Odłączyłem wtyczki, potem musiałem poodkręcać 4 śruby od przepustnicy, 2 przewody, 3 śruby od blokady trzymającej przepustnicę i jeszcze jakieś kable poprzesuwać. Zapieczona uszczelka pod naporem śrubokręta wkońcu puściła i wyciągnąłem przepustnicę.
Tak wygląda bez przepustnicy


Od strony silnika przepustnica czarna jak sadza w kominie, tak samo dalej w tym silniku. Tam tak może być brudno :) ? Nie sądzę aby ten silnik dał tam radę wyczyścić.
Brud w silniku


Przepustnicę trochę poczyściłem rozpuszczalnikiem w sprayu i szmatką, większą część brudu wyczyściłem, ale zostawiłem spryskane w garażu do jutra. Może przesiąknie i wytrze się całe aż do blachy :) (w 1/4 udało mi się).

Zdjęcia przed czyszczeniem.
Przepustnica 1
Przepustnica 2
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-11-2014, 20:22   

Dalej w kolektorze i dalej w głowicy jest tego pewnie jeszcze więcej i jest nie możliwe aby to wyczyścić bez zdejmowania kolektora i samej głowicy a wszystko przez "cudowny" EGR.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-11-2014, 14:45   

Na początku zamiast zabierać się od razu za przepustnicę powinieneś odczytać błędy, bo być może to jednak nie jest jej wina. Mogłeś popytać, czy nikt w Twojej okolicy nie ma EvoScana i kabelka, ewentualnie kabelek na allegro kosztuje ok. 30-40 zł, a co do zdobycia EvoScana to nie będę podpowiadał (ja osobiście kupiłem).

Być może to nie tylko brud, ale też rozklejone magnesy w przepustnicy. Musiałbyś zdjąć elektromagnes i zobaczyć, czy magnesy na trzpieniu przepustnicy (Bartku nie bij, jeśli używam niefachowego języka :P ) trzymają się czy też się obracają. Jeśli się obracają, to trzeba kleić (wtedy wysyłaj przepustnicę do Bartka).
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
virusosk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 16
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 20-11-2014, 16:12   

Wiem, że powinienem podłączyć pierw pod komputer. Niestety tego nie zrobiłem. Na przyszłość zaopatrzę się w kabel i odpowiednie oprogramowanie.

Dzisiaj dokończę czyszczenie przepustnicy. Zastanawiałem się również nad ściągnięciem obudowy i przyjrzeniu się własnie w jakim stanie są te magnesy. Jeśli są OK, zamontuje przepustnicę i sprawdzę.

Mam pytanie, po głowie mi chodzi żeby chociaż lekko wyczyścić brud z tego miejsca, gdzie podłącza się przepustnicę. Czyli przy włączonym odkurzaczu, żeby brud nie zostawał w środku poczyścić chociaż z brzegu jakaś szmatką. Czy dać sobie z tym spokój?

I ostatnie pytanie, nigdzie nie ma u mnie uszczelki pod przepustnicę. Wolałbym uniknąć silikonu i użyć do tego przeznaczonej uszczelki. Na necie znalazłem coś takiego, chyba będzie dobra?

http://allegro.pl/carisma...4795434656.html

[ Dodano: 20-11-2014, 18:23 ]
Przy obecnych środkach, chyba bardziej już wyczyścić nie dam rady :) . Odkurzyłem przewód powietrza od filtra do przepustnicy, komorę na filtr powietrza i przepustnicę trochę.
zdjęcie
zdjęcie 2
Jutro przepustnicę wezmę do pracy i zajdę do chłopaków z działu utrzymania ruchu. Razem z Nimi sprawdzę magnesy, a uszczelkę chyba zaraz zamówię, od razu filtr powietrza też.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-11-2014, 19:20   

Najważniejsze są miejsca styku przepustnicy ze ściankami a tam raczej za bardzo nie wyczyściłeś.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-11-2014, 19:31   

virusosk napisał/a:
Na necie znalazłem coś takiego, chyba będzie dobra?

Porównaj jej kształt ze swoją przepustnicą, są różne :? .

Kup na alledrogo coś takiego jak na aukcji poniżej i sobie wytnij, będziesz miał z 5szt na zapas :wink: .
http://allegro.pl/plyta-u...4754406184.html

Ewentualnie podaj nr. vin (na PW) to podam ci nr. OEM twojej uszczelki.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.