Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ocena uszkodzeń i części wymiennych, wadliwa tuleja
Autor Wiadomość
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-11-2018, 02:24   Ocena uszkodzeń i części wymiennych, wadliwa tuleja

Witam,

1. Pierwsze moje pytanie... miałem przygodę z krawężnikiem na sporej szybkości (zdjęcia przedstawiają stan po uderzeniu). Do wymiany na pewno odbój i osłona amortyzatora, czy coś jeszcze może być do wymiany? łożysko, górne mocowanie?

https://i.imgur.com/u95VbCs.jpg
https://i.imgur.com/QB5MNn8.jpg
https://i.imgur.com/cm4B2a6.jpg
https://i.imgur.com/6mQI5Cd.jpg

poniżej dla porównania zdjęcia z drugiej strony samochodu:

https://i.imgur.com/zrmXa7g.jpg
https://i.imgur.com/053Uvp7.jpg
https://i.imgur.com/nttM73T.jpg
https://i.imgur.com/c251uvr.jpg


2. Druga sprawa... Czy polecacie klocki hamulcowe firmy TRW?

3. Czy osłona amortyzatora i odbój muszą być dobrej firmy, mogą być za ok 20 za 1 osłonę i 1 odbój?

4. Poniżej zdjęcie przedstawiające tuleję - tylna część podwozia. Przy wymianie opon zwrócono mi uwagę, że ta tuleja powinna dociskać tę rurkę/przewód i jest do wymiany i tak jest po obu stronach (jak się w ogóle ta część nazywa i co ona przetrzymuje?)

https://i.imgur.com/i42NS9C.jpg
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2018, 07:40   

willliam napisał/a:
1. Pierwsze moje pytanie... miałem przygodę z krawężnikiem na sporej szybkości (zdjęcia przedstawiają stan po uderzeniu). Do wymiany na pewno odbój i osłona amortyzatora, czy coś jeszcze może być do wymiany? łożysko, górne mocowanie?

https://i.imgur.com/u95VbCs.jpg
https://i.imgur.com/QB5MNn8.jpg
https://i.imgur.com/cm4B2a6.jpg
https://i.imgur.com/6mQI5Cd.jpg

poniżej dla porównania zdjęcia z drugiej strony samochodu:

https://i.imgur.com/zrmXa7g.jpg
https://i.imgur.com/053Uvp7.jpg
https://i.imgur.com/nttM73T.jpg
https://i.imgur.com/c251uvr.jpg


Amory tez sa do wymiany bo sa zamoczone, czy dodatkowo lozysko skretne bedzie do wymiany - dopoki nie rozkrecisz to sie nie dowiesz, ale ja bym sie szykowal na wymiane bo to element który sie po prostu zuzywa

willliam napisał/a:
3. Czy osłona amortyzatora i odbój muszą być dobrej firmy, mogą być za ok 20 za 1 osłonę i 1 odbój?

Jezeli nie chcesz by Ci sie rozlecialy w przeciagu kilku miesiecy to lepiej kupic cos sprawdzonego

willliam napisał/a:
4. Poniżej zdjęcie przedstawiające tuleję - tylna część podwozia. Przy wymianie opon zwrócono mi uwagę, że ta tuleja powinna dociskać tę rurkę/przewód i jest do wymiany i tak jest po obu stronach (jak się w ogóle ta część nazywa i co ona przetrzymuje?)

https://i.imgur.com/i42NS9C.jpg
Poduszka/tuleja drążka stabilizatora
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-11-2018, 08:04   

willliam napisał/a:
3. Czy osłona amortyzatora i odbój muszą być dobrej firmy, mogą być za ok 20 za 1 osłonę i 1 odbój?

Jezeli nie chcesz by Ci sie rozlecialy w przeciagu kilku miesiecy to lepiej kupic cos sprawdzonego[/quote]

sprawdzonego, czyli jakiej firmy?

willliam napisał/a:
4. Poniżej zdjęcie przedstawiające tuleję - tylna część podwozia. Przy wymianie opon zwrócono mi uwagę, że ta tuleja powinna dociskać tę rurkę/przewód i jest do wymiany i tak jest po obu stronach (jak się w ogóle ta część nazywa i co ona przetrzymuje?)

https://i.imgur.com/i42NS9C.jpg
Poduszka/tuleja drążka stabilizatora[/quote]

czy ta tuleja rzeczywiście jest do wymiany, że się nie "domyka"?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2018, 08:12   

willliam napisał/a:
sprawdzonego, czyli jakiej firmy?
Nie wiem co masz dostepnego w sklepie, Kayaba, Sachs, Monroe, Billstein?
willliam napisał/a:
czy ta tuleja rzeczywiście jest do wymiany, że się nie "domyka"?
Wizualnie nie ocenialbym, kwestia czy drazek w niej jest osadzony na tyle wartko co by nie stukał
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-11-2018, 08:15   Re: Ocena uszkodzeń i części wymiennych, wadliwa tuleja

willliam napisał/a:

2. Druga sprawa... Czy polecacie klocki hamulcowe firmy TRW?



Kiedyś tak, teraz już nie (są dużo twardsze co mi nie pasuje). Do tyłu szukaj klocków bez gumy na styku z klockiem bo moim zdaniem bardzo zmiękcza hamulec ogólnie i hamowanie tyłu.
 
 
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-11-2018, 21:08   

Jakie mogą być konsekwencje jazdy bez odboju i osłony amortyzatora?
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 15-11-2018, 22:08   

Ludu mój ludu albo inaczej boże widzisz i nie grzmisz
oddaj auto do mechanika i tyle bo widzę że zielonego pojęcia nie masz
 
 
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2018, 10:36   

oczywiście musiałeś zgeneralizować swoje myślenie...

nie pytam, że chcę jeździć tak zawsze, pytałem o konsekwencje jazdy bez tych części (myślałem, że nie muszę pisać: chodzi mi o jazdę od domu do mechanika, kilkadziesiąt km)

ale nawet przy tak dużym Twoim załamaniu, nie pokusiłeś się o odpowiedź na pytanie, dlatego nie odpowiadaj już więcej :)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-11-2018, 17:51   

willliam, więcej szczegółów.
Od tego jak uderzyłeś zależy co uszkodziłeś.
Z reguły do wymiany jest też wahacz i drążek kierowniczy.
Jak uderzenie było bardzo silne i pod kątem to szybko może się odezwać łożysko.

Do mechanika bez odboju i osłony dojedziesz - ostrożnie, bo nie wiemy w jakim stanie masz pozostałe podzespoły.
 
 
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-11-2018, 09:09   

w pierwszym poście wstawiłem zdjęcia... nie pierwszy rzut oka, to odbój i osłona, ale umówiłem się na kontrolę zawieszenia i układu kierowniczego, także sprawdzę dokładnie co w środku

[ Dodano: 23-11-2018, 05:58 ]
po oględzinach bez zdejmowania koła do wymiany są 2 amortyzatory, mocowania górne amortyzatorów, odbije i osłony.
może przy okazji coś jeszcze dokupić? łożysko?

jakiej firmy polecacie te elementy?
w Poznaniu strasznie dużo życzą sobie za wymianę, na święta wracam w rodzinne strony i mam tam mechanika.. czy podróż 500km auta w takim stanie wchodzi w grę?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-11-2018, 06:04   

willliam, poświęć 20-50zł (zależnie od stacji) i podjedź na przeglądy rejestracyjne.
Powiedz, że wywaliłeś w dziurę/krawężnik czy co tam Cię spotkało i poproś o weryfikacje uszkodzonego przedniego zawieszenia.
Amortyzatory, szarpaki, "organoleptyka".

Będziesz wiedział wszystko.

Raczej do domu wrócisz bez przeszkód, ale upewnij się jak masz jechać.
Czy w miarę normalnie czy bardzo ostrożnie.

W ciemno nie startuj, bo to jednak przód, więc lepiej wydać kilka złotych i jechać jak się wie czym niż na "ryzyk-fizyk" :wink:
 
 
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-11-2018, 22:14   

byłem w Norauto na usłudze "Kontrola zawieszenia i układu kierowniczego"... wzięli na podnośnik i sprawdzali pod oświetleniem, także wydaję mi się, że zrobili to dokładnie, chyba że piszesz o bardzo konkretnym badaniu.

jak napisałem, do wymiany wg nich:
- amortyzatory
- górne mocowania amortyzatorów
- odboje, osłony

luzów nie stwierdzili
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.