Czy to termostat? |
Autor |
Wiadomość |
roberto79
Forumowicz
Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 88 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2010, 09:14 Czy to termostat?
|
|
|
Witam . Ostatnio miałem zalana wodę w chłodnicy,bo zbliżała sie wymiana na zimowy,więc się wstrzymałem do teraz. Wskaźnik temperatury w od jakiegoś czasu trochę(minimalnie)zaczął pokazywać tzn.być nie równo w połowie tylko trochę mniej niż w połowie tzn.jakieś 40%.Myślałem , że to od tego , że utracił płyn swoje właściwości , bo od zawsze był równo w połowie.niestety gdy zalałem płyn chłodniczy,wskazówka nawet jeszcze trochę opadła o tzw.jedna kropkę.Mało tego bardzo szybko mi łapię temperaturę gdy np.stoję w korkach.wcześniej tez tego nie było , bo mogłem stać o wiele dłużej i było w połowie i ok.Co mi poradzicie? |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 04-10-2010, 09:55
|
|
|
U mnie tez jest poniżej połowy, nagrzewa si dosyć szybko. Mozesz miec uszkodzony termostaty - nie domyka sie lub otwiera za szybko. Zdemontyj go i sprawdź. Wystarczy wrzycić do wrzątku - powienien sie otworzyć. Jak woda bedzie stygła powinien sie zamknąć. Zrób tak to bedziesz wszystko wiedział.
Czy działa ci ogrzewanie - nadmuch ciepłego powietrza? |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
roberto79
Forumowicz
Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 88 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2010, 16:04
|
|
|
Tak ciepełko leci super...klima tez działa. |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 05-10-2010, 09:33
|
|
|
Wiec jezeli cieple powietrze leci to moim zdaniem nie ma co kombinowac i szukac igly w stogu siana. Moze byc uszkodzony czujnik temperatury i zle pokazuje na liczniku. |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
CARAMBA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 05-10-2010, 09:54
|
|
|
Witam panowie mam podobny problem tzn. klima chodzi ale nie mam nadmuchu ciepłego powietrza a dodatkowo od kiedy to się zaczęło to bardzo długo silnik się nagrzewa. Proszę o podpowiedż j mam nadzieję ,że będzie ona brzmiała "termostat" |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
CARAMBA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 06-10-2010, 09:39
|
|
|
CARAMBA, a płyn sprawdzałeś?
Jasne ,poziom jest ok ale zapomniałem dodać,że jak sprawa się zaczęła to wskażnik temperatury troche wariował. Przy jeżdzie na wyższych obrotach na początku szybko się nagrzewał a nawet dochodził prawie do czerwonego pola a po dwóch dniach pozostało tak jak pisałem czyli długo się grzeje nie ma ciepełka ale wskażnik stoi w odpowiednim miejscu. Jeszcze o płynie ,i tak mam zamiar wymienić na Prestona przy okazji wymiany oleju i pasków. No i jeszcze jedno co do wskażnika temperatury na wolnych obrotach z czerwonego pola (prawie) momentalnie temperatura wracała do normy, dodam że cały czas jazda na klimie. Jekieś sugestie? |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 06-10-2010, 11:41
|
|
|
Mozliwe przyczyny:
1. uszkodzony termostat (sprawdz wrzucajac go do goracej wody)
2. uszkodzona nagrzewnica (sprawdz czy przewody idace do nagrzewnicy sa cieple)
3. uszkodzona pompa wody (sprawdz na odkreconym korku wlewu plynu czy jak dodasz gazu to ubywa-przybywa plynu
4. uszkodzona uszczelka pod glowicą (sprawdz czy ubywa plynu, czy lecą bąbelki powietrza, czy nie ma oleju w zbiorniczku plynu, czy nie przybywa oleju) |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
roberto79
Forumowicz
Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 88 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 06-10-2010, 14:36
|
|
|
Płyn mam zmieniony,ale szybko mi łapie temperaturę,wcześniej mogłem stać w korku kilkanaście minut i było nadal wskaźnik w połowie,ale to jeszcze było tak przed wymianą płynu.Czy możliwe , że coś jest uszkodzone? |
|
|
|
 |
hessboll2
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 129 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: 08-03-2011, 15:04
|
|
|
a ja mam panowie taki problem kupiłem carisme tydzien temu i dopiero nia jezdze i testuje jak kupowałem wskaznik temperatury pokazywał pol skali czyli ok od 2 dni zauwazyłem mimo ze sa mrozy ze wskazowka nie idzie wogole w gore i tak sobie sprawdziełem pod maska ze jedna rura ta gumowa od chlodnicy jest ciepła ta ktora prowadzi plyn do silnika a ta nadole jest zimna mimo wmiare dłuzszej jazdy a wskazowka lezy ciepłe powietrze leci z wlotow co wy na to? termostat nie puszcza obiegu? |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2011, 19:01
|
|
|
hessboll2 napisał/a: | a ja mam panowie taki problem kupiłem carisme tydzien temu i dopiero nia jezdze i testuje jak kupowałem wskaznik temperatury pokazywał pol skali czyli ok od 2 dni zauwazyłem mimo ze sa mrozy ze wskazowka nie idzie wogole w gore i tak sobie sprawdziełem pod maska ze jedna rura ta gumowa od chlodnicy jest ciepła ta ktora prowadzi plyn do silnika a ta nadole jest zimna mimo wmiare dłuzszej jazdy a wskazowka lezy ciepłe powietrze leci z wlotow co wy na to? termostat nie puszcza obiegu? |
Raczej nie zamyka, jest stale otwarty.
Albo go nie ma wcale.. POzdr.
Jak silnik sie nagrzewa to górna rura ta gumowa ma być zimna i dolna też, Jak silnim osiagnie właściwą temp. to termostat otwiera się i górna rura jest ciepła. POzdr. |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 08-03-2011, 22:20
|
|
|
JackD ma racje. Najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat. Przy sprawnym ukladzie silnik osiaga temp. robocza po kilku minutach pracy. |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
Adamo02
Forumowicz #720

Auto: Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-03-2011, 09:26
|
|
|
hessboll2 napisał/a: | a ja mam panowie taki problem kupiłem carisme tydzien temu i dopiero nia jezdze i testuje jak kupowałem wskaznik temperatury pokazywał pol skali czyli ok od 2 dni zauwazyłem mimo ze sa mrozy ze wskazowka nie idzie wogole w gore i tak sobie sprawdziełem pod maska ze jedna rura ta gumowa od chlodnicy jest ciepła ta ktora prowadzi plyn do silnika a ta nadole jest zimna mimo wmiare dłuzszej jazdy a wskazowka lezy ciepłe powietrze leci z wlotow co wy na to? termostat nie puszcza obiegu? |
U mnie wskazówka nie podnosiła się gdy miałem słaby akumulator... po wymianie wszystko wróciło do normy. Sprawdź to! |
_________________ Mitsubishi Carisma/Alfa Romeo 159 |
|
|
|
 |
MikeDID
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-2011, 12:19
|
|
|
fuegos napisał/a: | JackD ma racje. Najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat. Przy sprawnym ukladzie silnik osiaga temp. robocza po kilku minutach pracy. |
Po kilku minutach? Tzn?
Ja mam DIDa, wymieniałem ostatnio termostat bo 90st. w sumie nigdy nie mógł dobić. Teraz jest z tym ok.
Ale, u mnie nagrzanie do tych 90st. trwa tak z 15 minut...
Czy to jest prawidłowe zachowanie dla dida? |
|
|
|
 |
|