Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to termostat?
Autor Wiadomość
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
  Wysłany: 04-10-2010, 09:14   Czy to termostat?

Witam . Ostatnio miałem zalana wodę w chłodnicy,bo zbliżała sie wymiana na zimowy,więc się wstrzymałem do teraz. Wskaźnik temperatury w od jakiegoś czasu trochę(minimalnie)zaczął pokazywać tzn.być nie równo w połowie tylko trochę mniej niż w połowie tzn.jakieś 40%.Myślałem , że to od tego , że utracił płyn swoje właściwości , bo od zawsze był równo w połowie.niestety gdy zalałem płyn chłodniczy,wskazówka nawet jeszcze trochę opadła o tzw.jedna kropkę.Mało tego bardzo szybko mi łapię temperaturę gdy np.stoję w korkach.wcześniej tez tego nie było , bo mogłem stać o wiele dłużej i było w połowie i ok.Co mi poradzicie?
 
 
gitarr 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 70
Skąd: S-dz
Wysłany: 04-10-2010, 09:55   

U mnie tez jest poniżej połowy, nagrzewa si dosyć szybko. Mozesz miec uszkodzony termostaty - nie domyka sie lub otwiera za szybko. Zdemontyj go i sprawdź. Wystarczy wrzycić do wrzątku - powienien sie otworzyć. Jak woda bedzie stygła powinien sie zamknąć. Zrób tak to bedziesz wszystko wiedział.

Czy działa ci ogrzewanie - nadmuch ciepłego powietrza?
_________________
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie
 
 
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
Wysłany: 04-10-2010, 16:04   

Tak ciepełko leci super...klima tez działa.
 
 
gitarr 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 70
Skąd: S-dz
Wysłany: 05-10-2010, 09:33   

Wiec jezeli cieple powietrze leci to moim zdaniem nie ma co kombinowac i szukac igly w stogu siana. Moze byc uszkodzony czujnik temperatury i zle pokazuje na liczniku.
_________________
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie
 
 
CARAMBA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 05-10-2010, 09:54   

Witam panowie mam podobny problem tzn. klima chodzi ale nie mam nadmuchu ciepłego powietrza a dodatkowo od kiedy to się zaczęło to bardzo długo silnik się nagrzewa. Proszę o podpowiedż j mam nadzieję ,że będzie ona brzmiała "termostat"
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 05-10-2010, 13:14   

CARAMBA, a płyn sprawdzałeś?
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
CARAMBA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 06-10-2010, 09:39   

CARAMBA, a płyn sprawdzałeś?
Jasne ,poziom jest ok ale zapomniałem dodać,że jak sprawa się zaczęła to wskażnik temperatury troche wariował. Przy jeżdzie na wyższych obrotach na początku szybko się nagrzewał a nawet dochodził prawie do czerwonego pola a po dwóch dniach pozostało tak jak pisałem czyli długo się grzeje nie ma ciepełka ale wskażnik stoi w odpowiednim miejscu. Jeszcze o płynie ,i tak mam zamiar wymienić na Prestona przy okazji wymiany oleju i pasków. No i jeszcze jedno co do wskażnika temperatury na wolnych obrotach z czerwonego pola (prawie) momentalnie temperatura wracała do normy, dodam że cały czas jazda na klimie. Jekieś sugestie? :?:
 
 
gitarr 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 70
Skąd: S-dz
Wysłany: 06-10-2010, 11:41   

Mozliwe przyczyny:
1. uszkodzony termostat (sprawdz wrzucajac go do goracej wody)

2. uszkodzona nagrzewnica (sprawdz czy przewody idace do nagrzewnicy sa cieple)

3. uszkodzona pompa wody (sprawdz na odkreconym korku wlewu plynu czy jak dodasz gazu to ubywa-przybywa plynu

4. uszkodzona uszczelka pod glowicą (sprawdz czy ubywa plynu, czy lecą bąbelki powietrza, czy nie ma oleju w zbiorniczku plynu, czy nie przybywa oleju)
_________________
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 06-10-2010, 14:28   

A ja jeszcze do tego dołożyłbym zapowietrzony układ chłodzenia
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
Wysłany: 06-10-2010, 14:36   

Płyn mam zmieniony,ale szybko mi łapie temperaturę,wcześniej mogłem stać w korku kilkanaście minut i było nadal wskaźnik w połowie,ale to jeszcze było tak przed wymianą płynu.Czy możliwe , że coś jest uszkodzone?
 
 
hessboll2 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 08-03-2011, 15:04   

a ja mam panowie taki problem kupiłem carisme tydzien temu i dopiero nia jezdze i testuje jak kupowałem wskaznik temperatury pokazywał pol skali czyli ok od 2 dni zauwazyłem mimo ze sa mrozy ze wskazowka nie idzie wogole w gore i tak sobie sprawdziełem pod maska ze jedna rura ta gumowa od chlodnicy jest ciepła ta ktora prowadzi plyn do silnika a ta nadole jest zimna mimo wmiare dłuzszej jazdy a wskazowka lezy ciepłe powietrze leci z wlotow co wy na to? termostat nie puszcza obiegu? :(
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2011, 19:01   

hessboll2 napisał/a:
a ja mam panowie taki problem kupiłem carisme tydzien temu i dopiero nia jezdze i testuje jak kupowałem wskaznik temperatury pokazywał pol skali czyli ok od 2 dni zauwazyłem mimo ze sa mrozy ze wskazowka nie idzie wogole w gore i tak sobie sprawdziełem pod maska ze jedna rura ta gumowa od chlodnicy jest ciepła ta ktora prowadzi plyn do silnika a ta nadole jest zimna mimo wmiare dłuzszej jazdy a wskazowka lezy ciepłe powietrze leci z wlotow co wy na to? termostat nie puszcza obiegu? :(


Raczej nie zamyka, jest stale otwarty.
Albo go nie ma wcale.. POzdr.

Jak silnik sie nagrzewa to górna rura ta gumowa ma być zimna i dolna też, Jak silnim osiagnie właściwą temp. to termostat otwiera się i górna rura jest ciepła. POzdr.
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 08-03-2011, 22:20   

JackD ma racje. Najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat. Przy sprawnym ukladzie silnik osiaga temp. robocza po kilku minutach pracy.
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
Adamo02 
Forumowicz
#720


Auto: Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 88
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2011, 09:26   

hessboll2 napisał/a:
a ja mam panowie taki problem kupiłem carisme tydzien temu i dopiero nia jezdze i testuje jak kupowałem wskaznik temperatury pokazywał pol skali czyli ok od 2 dni zauwazyłem mimo ze sa mrozy ze wskazowka nie idzie wogole w gore i tak sobie sprawdziełem pod maska ze jedna rura ta gumowa od chlodnicy jest ciepła ta ktora prowadzi plyn do silnika a ta nadole jest zimna mimo wmiare dłuzszej jazdy a wskazowka lezy ciepłe powietrze leci z wlotow co wy na to? termostat nie puszcza obiegu? :(


U mnie wskazówka nie podnosiła się gdy miałem słaby akumulator... po wymianie wszystko wróciło do normy. Sprawdź to!
_________________
Mitsubishi Carisma/Alfa Romeo 159
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2011, 12:19   

fuegos napisał/a:
JackD ma racje. Najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat. Przy sprawnym ukladzie silnik osiaga temp. robocza po kilku minutach pracy.


Po kilku minutach? Tzn?

Ja mam DIDa, wymieniałem ostatnio termostat bo 90st. w sumie nigdy nie mógł dobić. Teraz jest z tym ok.

Ale, u mnie nagrzanie do tych 90st. trwa tak z 15 minut...

Czy to jest prawidłowe zachowanie dla dida?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.