Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie sprzęgła
Autor Wiadomość
EmilRotu 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Stromiec
Wysłany: 02-02-2015, 09:10   Ustawienie sprzęgła

Witam,

Mam problem. Wymieniałem jakiś czas temu sprzęgło i po wymianie jak pedał był wciśnięty na maksa to nierozsprzęglało a jak było nie wciśnięte do końca na kilka cm było ok, biegi wchodziły normalnie. Z racji że był mi samochód szybko potrzebny załatwiłem patentem własnej roboty żeby sprzęgła do końca nie wciskać, ale to też teraz słabo zdaje egzamin. Z czego może wynikać problem? Ustawienie pedału sprzęgła? Jak można wyregulować to sprzęgło?

Pozdrawiam,
Emil Rotuski
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2015, 09:51   

Tu nic nie da się wyregulować, jeśli układ jest sprawny, odpowietrzony, to powinno być ok. Zaczął bym od wymiany płynu i odpowietrzenia układu a jeśli to nie pomorze i jeśli przy wysprzegliku na skrzyni biegów nie ma wycieku to być może pompa sprzegła będzie do wymiany lub regeneracji.
Sprawdź jeszcze poziom płynu w zbiorniczku na pompie sprzęgła. Do układu zalewamy taki sam płyn jak do układu hamulcowego czyli DOT4.
Odpowietrznik jest na wysprzęgliku i przez niego można spuścić płyn, układ odpowietrza się jak układ hamulcowy.
 
 
EmilRotu 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Stromiec
Wysłany: 02-02-2015, 09:57   

Pompkę sprzęgła wymieniałem z 8 miesięcy temu i płyn wtedy też był wymieniany. Więc wątpię żeby już się skończyły. I pamiętam właśnie, że mechanik wtedy coś ustawiał przy pedale sprzęgła. Wysprzęgliki miałem dwa i na obydwu było to samo. Układ odpowietrzany. Pedał sprzęgła nie jest regulowany?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2015, 10:07   

100% pewności nie mam czy u Ciebie popychacz pompy ma jakąś regulację względem pedału sprzęgła ale raczej nic takiego nie powinno być bo to bardzo prosty układ.

[ Dodano: 02-02-2015, 10:16 ]
Jeśli wysprzęglik nie przecieka to na pewno jest ok, jeśli układ jest odpowietrzony to zostaje tylko pompa. Może sprawdź jak zachowuje się wysprzeglik jak wciskany jest pedał sprzęgła, czy płynnie przesuwa łapę sprzęgła.
Jeśli pompa była używana, to wszystko może się zdążyć zresztą z regenerowaną też może być różnie co zależy od jej zużycia. Jakbym tą pompę rozebrał, to bym mógł powiedzieć coś więcej.
 
 
EmilRotu 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Stromiec
Wysłany: 02-02-2015, 10:29   

Właśnie ja tą pompę kupowałem nową. Jak ją można sprawdzić czy jest dobra?
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 02-02-2015, 10:41   

regulacja jest nakrętkami w kabinie przy pedale sprzęgła, ale tak jak napisał plecho1 warto wymienić i dobrze odpowietrzyć, a dopiero później sprawdzić czy ruch trzpienia wysprzęglika jest płynny
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
EmilRotu 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Stromiec
Wysłany: 02-02-2015, 10:44   

Własnie najdziwniejsze jest to że ten pedał tak jakby się za bardzo wciskał. Bo jak jest kilka cm niedociśnięty to normalnie wysprzęgla
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 02-02-2015, 12:13   

pewnie ktoś najpierw przstawił nakrętkami pozycje pedału sprzęgła, a z czasem układ się odpowietrzył
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2015, 12:35   

Tą regulacją pewnie ustawia się luz samego pedału sprzęgła względem pompy więc to i tak dziwna sytuacja bo jeśli luz by był zwiększony, to wysprzęglik niedostatecznie by wysprzęglał i sprzęgło by ciągnęło przez co ciężko by było wbijać biegi na pracującym silniku. Natomiast jeśli regulacja była by przesadzona w drugą stronę, to raczej sprzęgło by działało normalnie lub, będąc cały czas delikatnie wyciśnięte, ślizgało by się.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2015, 18:42   

Zakreś roboczy pedąłu (wysokośc od podłogi w linii prostej) według manuala powinien wynosić koło 165mm ± 1.5mm, luz na sworzniu 1-3mm, skok jałowy koło 6-13mm, sprzęgło winno być rozłaczane zanim pedął dotknie podłogi (manualowo koło 85mm zakresu roboczego od dołu)

Jak to manual okresla można regulowac zakres roboczy pedału oraz skok tłoczka pompy, jakby co dział 21.pdf jest opisane wszystko co i jak
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 02-02-2015, 19:18   

robertdg dziękuje za napisanie o manualu :]
przy okazji ktoś mi powie czy to co zaznaczyłem to smarowanie olejem, smarem czy czym innym? i czy może to być olej silnikowy, albo przekładniowy?



[ Dodano: 02-02-2015, 19:28 ]
okej, już znalazłem, na początku manuala jest rozpiska :rolleyes:
no i jest to smar syntetyczny mistubishi... ale zdaje mi się że uniwersalny Łt-43 też będzie pasował
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.