Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Co to jest i czemu leje olejem ?
Autor Wiadomość
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
  Wysłany: 01-02-2015, 12:55   [Cari 1.9DI-D] Co to jest i czemu leje olejem ?

Ostatnio zdjąłem pokrywę silnika w aucie i zauważyłem, że w jednym miejscu wszystko jest obryzgane olejem i zacząłem się zastanawiać co to jest. Poniżej wstawiam foto i dopytuję czy ktoś umie rozpoznać co to jest i co z tym zrobić żeby przestało sikać olejem na wszystko dookoła?



PS. w lewym dolnym rogu widoczna jest śruba pokrywy zaworów, czy można tą śrubę lub uszczelkę pod nią gdzieś dokupić ? Bo też z pod niej lekko cieknie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2015, 14:52   

To jest przepustnica gasząca, czasami pomaga wymiana uszczelki przy polaczeniu z kolektorem a czasami trzeba wymienić cała przepustnice, typowa bolączka tych silników, u Ciebie nie jest źle, bywają o wiele bardziej rozszczelnione te elementy. Głównie wynika to z oleju pojawiającego się w obiegu układu dolotowego który wynika z eksploatacji silnika, może być za to odpowiedzialna turbina, odma, albo wprost same wnętrzności silnika

Częsci najlepiej kupować w sklepach specjalizujących się w częsciach do Renault bo to wlaśnie silnik Renault
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 05-02-2015, 18:37   

Ta uszczelka to ma być coś takiego ? http://allegro.pl/uszczel...5005805476.html

Jeśli tak to zakupię i w wolnej chwili wymienię. Zobaczymy na ile czasu pomoże.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-02-2015, 18:59   

Wygląda na to, że to ta uszczelka, dowiadywałes się ile by kosztowała w lokalnym serwisie Renault :?: Z tego co kojarze to cena jest zbliżona do tej z ASO
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 05-02-2015, 22:53   

Jeszcze się nie dowiadywałem o ceny, chciałem się upewnić, że to ten element. W sobotę porozglądam się po sklepach gdzie taniej.

E: Przed chwilą sprawdziłem i mam serwis Renault po drodze do pracy więc jutro zajadę i popytam, mam nadzieje, że nie zabiją mnie ceną ;)
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 06-02-2015, 01:09   

ja mam ten sam problem i to jest jedynie wypadkowa innego problemu który ten silnik ma, tak jak robert powiedział może to być wyeksploatowane turbo które puszcza olej do dolotu ale na pocieszenie najczesciej w tym silniku jest to zawór PCV na odmie, (coś koło 300 zł) przede wszystkim sprawdz czy na jałowych obrotach nie wydmuchuje ci powietrza przez wlew oleju jezeli sie tak dzieje z dużym prawdopodobieństwem masz uszkodzoną własnie membrankę we wspomnianym zawórze PCV sama wymiana uszczelki przy przepustnicy nie na długo sie zda bo olej dalej będzie dostawał się do dolotu i po prostu będzie wybijać w innym miejscu a jak juz wszystkie szczeliny dokładnie zalepi znowu wybije przy uszczelce. mnie też czeka ta robota z niewdziecznym demontażem i czyszczeniem dokładnym całego dolotu razem z intercoolerem już na samą myśl się cieszę :evil: jeszcze jedno dodam bo usłyszałem gdzies taka teorie nie wiem na ile prawdziwą ale ponoc te silniki zalewa sie olejem przy pomocy długiej rurki którą wprowadza się przez otwór wlewu oleju az do samego konca zapobiega to przedostawaniu sie oleju właśnie do komór z których pozniej trafia do tegoż zaworu uszkadzając go. taka jakby pułapka na zasadzie: nie korzystasz z ASO - bedziesz miał problemy
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 13-06-2015, 22:33   

Przez zawór PCV masz namyśli coś takiego http://jserv.pl/rs/zdjecia/9c0094c1.jpg ? Bo doszczelniłem uszczelkę ale teraz mam olej w przewodach, będę demontował IC i czyścił w środku.
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.