 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8] cari 1,8i gls 16v 1997 silnik SDHC |
Autor |
Wiadomość |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-02-2015, 08:43 [Cari 1.8] cari 1,8i gls 16v 1997 silnik SDHC
|
|
|
Witam
Szanowni Forumowicze, jak to jest z alternatorami do cari? Czy te od GDI 1,6 1,8 pasują do GLS. A może i też od volvo V40. Bo domyślam się, że te od diesli to na pewno nie.
Coś mi się wydaje, że ten mój niedługo padnie i chcę kupić alternator na allegro an wszelki wypadek.
Bardzo proszę o info jak ktoś coś wie na ten temat.
To tyle
Pozdrawiam i czekam
r
PS
Moje cari to GLS i 1,8 v16 z jednym wałkiem rozrządu. |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 22-02-2015, 09:33
|
|
|
alternator jest to rodzaj prądnicy trójfazowej z prostownikiem gdzie wytworzona energia powstaje w stojanie a regulacja napięcia odbywa się w wirniku poprzez znianę natężenia prądu a tym samym zmianę pola magnetycznego - stosowany w samochodach wytwarza napięcie stałe
Regulator napięcia służy do utrzymywania na stałym poziomie napięcia wytwarzanego przez prądnicę lub alternator pomimo zmian obrotów silnika. W praktyce napięcie nie jest utrzymywane na stałym poziomie, tylko w pewnym zakresie, zależnym głównie od obrotów prądnicy, obciążenia alternatora i charakterystyki prądowo napięciowej akumulatora.
ładowanie I stopnia to około 13,5V
ładowanie II stopia to około 14,5V
Wiec generalnie nawet od Poloneza bedzie działac lecz nalezy zwrócic uwage na podłaczenia
oraz na ampery bo moze byc ze bedzie niedoladowywac to tak w skrócie bo temat jest dosc powazny i skomplikowany
parametrami w granicach bledu bedzie pasowało lecz nie wiem czy kostki podlaczeniowe beda pasowac najlepiej jak bys dobral do modelu auta jaki posiadasz |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 22-02-2015, 10:02
|
|
|
Po za podłączeniem, które bardzo łatwo przerobić, są jeszcze mocowania, długość wałka i wielkość koła pasowego. W miśku regulatorem napięcia steruje ECU. Więc od poloneza można sobie delikatnie mówiąc wetknąć w bagażnik.
Jak już zdechnie to jedź ze swoim do elektryka, niech wymieni szczotkotrzymacz i łożyska, sprawdzi uzwojenia i będziesz miał zregenerowany. A na allegro możesz trafić gorsze padło niż sam posiadasz. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 22-02-2015, 10:24 Re: cari 1,8i gls 16v 1997 silnik SDHC
|
|
|
riat napisał/a: |
Coś mi się wydaje, że ten mój niedługo padnie i chcę kupić alternator na allegro an wszelki wypadek. |
A dlaczego tak Ci się wydaje ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-02-2015, 23:05
|
|
|
Alternator w GDI jest połączony z komputerem silnika a w 1.6 nie czyli ma tylko wyjście ładowania i wyjście na kontrolkę. Jeśli uchwyty od wersji 1.6 są takie same i moc obydwu podobna to można montować. |
|
|
|
 |
|
|