Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Colt IV 1.6 GLXi 16V - Przerywa Obroty po 2 tyś ,
Autor Wiadomość
E4GL3ON3 
Nowy Forumowicz

Auto: Dodge Stealth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Dobre Miasto
  Wysłany: 06-02-2015, 23:05   Mitsubishi Colt IV 1.6 GLXi 16V - Przerywa Obroty po 2 tyś ,

Witam wszystkich , od 3 dni stałem się właścicielem mitsu , po w124 , 2 miłość niestety
Kupiłem samochód 130 km od domu pojechałem zatankowałem do pustego baku 25 litrów ruszyłem w trasę , podczas jazdy samochód dobrze chodził rozpędzał się do 160 bez najmniejszego problemu , 2 dni później zaczęły się problemy , czy to na zimnym czy na rozgrzanym silniku , po 2 tyś obrotów cisnąc w pedał , silnik zaczyna przerywać , znalazłem na yt podobny defekt z tym że mój jest 2 roazy mocniejszy

https://www.youtube.com/watch?v=vmW2e7pIAJk

męczy mnie to strasznie , tym bardziej że nie chcę dawać kobiecie jeszcze nie naprawionego samochodu do jazdy , a boję się chodzić po " NIEMIECKICH " mechanikach by polonizowali na temat wymiany większości części w silniku ,

Dodam że bardzo rzadko silnik zaczyna pracować czasami normalnie wkręca się prawidłowo na obroty , ale to sporadycznie , aha silnik nie gaśnie

Będę wdzięczny za pomoc, ewentualnie namiar na mitsu maniaka z Olsztyna

Pozdrawiam
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 07-02-2015, 00:37   

Zacznij od najprostszych rzeczy, świece i kable. Robiłeś pierwszy serwis po kupnie?
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
E4GL3ON3 
Nowy Forumowicz

Auto: Dodge Stealth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 07-02-2015, 08:00   

Robiłem , mechanik ustawił rozrząd który był przestawiony o 1 ząbek , do naprawy bedzie głowica , i zapobiegawczo nowy rozrząd

[ Dodano: 07-02-2015, 08:41 ]
Wczoraj zatankowalem pol zbiornika . Jeszcze wczoraj od stacji do pracy przycinal sie . DIsiaj wsiadam odpalam i kreci sie na obroty jqk ta lala , podejrzewam ze syf w baku + filtr paliwa ? , moze zasysa syf przy rezerwie

[ Dodano: 07-02-2015, 19:23 ]
sprawdziłem dziś znów wracając z pracy troszeczkę szarpnęło przy 4 tys , a później już się wkręcał , w poniedziałek kupie filtr paliwa i zdemontuje bak , PYTANIE , czy jest jakiś filtr wstępny w tym colcie ? , czy tylko główny ? , i czy z demontażem baku nie będzie problemu
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2015, 20:44   

Napisz z którego dokładnie roku masz auto i czy sprawdzane były błędy silnika bo to podstawa w diagnostyce usterek silnika.
 
 
E4GL3ON3 
Nowy Forumowicz

Auto: Dodge Stealth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 07-02-2015, 20:47   

Dzięki za odpowiedzi , autko jest z 1992 roku , colt 4 , błędy silnika nie były sprawdzane , gdzieś w temacie forum jest mowa o pinach 1 i 4 , nie wiem czy mogę też tak to sprawdzić

[ Dodano: 07-02-2015, 20:49 ]
Własnie zapomniałem dopytać , mój colt ma 50 litrów pojemności ? , jeśli tak to od zerowego licznika rezerwy dotankowałem 18 litrów benzyny , pokazuje mi lekko ponad pół baku teraz , czy to nie dziwne ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2015, 20:49   

Jeśli masz 16 pinowe złącze diagnostyczne, to możesz spróbować.
 
 
E4GL3ON3 
Nowy Forumowicz

Auto: Dodge Stealth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 08-02-2015, 15:18   

Postanowiłem że ponagrywam trochę bo wiem doskonale jak to jest za pomocą rozmowy
Poniżej link to tego jak po wciśnięciu gazu spada do 500 i wkakuje na 900 , pytanie czy to normalne ?

https://drive.google.com/file/d/0B2ieSppwK2dKeGhiSXBZZ1NkRmc/view?usp=sharing


A tu drugi , o dziwo kiedy włączę światła obroty nie znacznie spadają , jestem byłym użytkownikiem diesla , więc nie wiem czy to normalne

https://drive.google.com/file/d/0B2ieSppwK2dKUlNzd2g4WC0yT1U/view?usp=sharing

będę wdzięczny za drobne sugestie



Tu Natomiast jest O dziwo największa zagadka , sorry że krzywo nagrane nie wiem jak to zrobiłem , wentylator chodzi zawsze kiedy przekręcę zapłon , zanim jeszcze włączę silnik , ogólnie po kupnie był odpięty , a przed chłodnicą były kartony , po co ? po cholerę ? , nad tym się zastanawiam

https://drive.google.com/file/d/0B2ieSppwK2dKSkhjUnFEd0U5VDA/view?usp=sharing

Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje , pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-02-2015, 20:28   

Jeśli od razu załącza się wentylator, to może być coś nie tak z dwupinowym czujnikiem temperatury który podaje temperaturę dla komputera silnika. Kiedy komputer nie otrzymuje tego sygnału profilaktycznie załącza wentylator chłodnicy aby silnik się nie przegrzał.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-02-2015, 22:35   

E4GL3ON3, niestety nie jest to normalne, ale dobijać go jeszcze nie trzeba.
Załóż temat w Naszych Miśkach, bo będziesz miał jeszcze, wiele powodów do kolejnych pytań.

E4GL3ON3 napisał/a:
wentylator chodzi zawsze kiedy przekręcę zapłon , zanim jeszcze włączę silnik , ogólnie po kupnie był odpięty , a przed chłodnicą były kartony , po co ? po cholerę ? , nad tym się zastanawiam

No to już nie musisz.
Nie masz chłodnicy - oglądnij ją i sprawdż czy jest w niej płyn (na zimnym silniku!).
I to spowodowało ciąg dalszy...
Było ciepło, więc spięli wentylator na krótko, bo się autko grzało.
Zrobiło się zimno, odpięli wentylator, a żeby silnik się w miarę dogrzewał zasłonili chłodnicę.
Podejrzewam także, że masz wyjęty termostat, żeby cały czas był duży obieg.
Zerknij też na stan i czystość zbiorniczka wyrównawczego - przed kombinowaniem zawsze sypią proszek uszczelniający... :roll:
 
 
E4GL3ON3 
Nowy Forumowicz

Auto: Dodge Stealth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 09-02-2015, 09:40   

Super , dzięki za porady , co do chłodnicy , na tablicy czujnik działa , ale fakt nie wiem jak jest w środku , dobijać go na pewno nie będę , muszę wymienić więcej rzeczy niż myślałem ale cóż , poszukam w e- sklepach , walcząc o każdą złotówkę , i spróbuję spokojnie sam wymieniać , by nie zwiększyć kosztów , dzięki za pomoc
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-02-2015, 10:12   

Wskaźnik temperatury w zegarach ma osobny czujnik temperatury. Tu masz opisane jak sprawdzić ten drugi od komputera silnika, opis z Carismy ale czujniki raczej takie same http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-02-2015, 12:00   

E4GL3ON3, z przygasającymi światłami - srawdź jaki masz akumulator - spisz parametry - jak duży to podladuj.
Wyczyść "masy" - oczyść z rdzy "ucho" minusowego kabla przy błotniku i plusowy (odkręć obudowę filtra, tam jest przykręcony do podłużnicy) - przy okazji sprawdź filtr powietrza i kompletność plastików pod obudową
Sprawdż jakie masz kable i co jest pod taśmą izolacyjną.
Wyczyść lub wymień świece.
Sprawdż palec rozdzielacza i kopułkę.
Wyjmij radio (plus to co masz dołożone) i sprawdź izolacje.
Sprawdź drożność chłodnicy - w razie konieczności wymień na inną (możesz próbować kupić używaną większość Coltów miała chłodnice wymieniane), nowa kosztuje kilka stówek.
Sprawdź termostat, włącznik wentylatora ("korek z wtyczką" na dole chłodnicy).
Zalej coś do czyszczenia wtrysków i sprawdź "na oko" kiedy był wymieniany filtr paliwa.
Po wszystkim zrób procedurę "uczenia" i pojedż do mechanika na regulacje.
 
 
E4GL3ON3 
Nowy Forumowicz

Auto: Dodge Stealth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 09-02-2015, 21:15   

Witam , obejrzałem dzisiaj dokładnie silnik i wszystko pod maską , jestem załamany ... , ten co miał wcześniej samochód powinien jeździć na deskorolce żeby nie zepsuł , większość poklejona tasiemkami , poucinana , pozaklejana , jak czarny MC Gayver , wymieniłem filtr paliwa znalezienie go nie było proste pokazuje na zdjęciu dla przyszłych pokoleń

https://drive.google.com/file/d/0B2ieSppwK2dKMHh6bXJ5Y29kX0U/view?usp=sharing

odkręcenie go graniczyło z cudem , wd40 , wd40 , wd40 , przez chwilę się zastanawiałem czy to nie z fabryki jako pierwszy ,


Filtr zmieniony wszystko założone odpalam , i bang :evil: , rozrusznik nie kręci słychać pompkę paliwa , po 4 godzinach oględzin co mogło być nie tak , stwierdzam że jutro oddaję samochód do 2 mechaników żeby ogarnęli ten cały syf od alternatora poczynając ,

co mnie najbardziej zdzwiwiło , masa przy nadkolu , była , ale drugi kapel z masą biegnący do silnika , urwany leżał sobie pod filtrem powietrza .... no coment

Edit: Nerwy, nerwami, ale wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem, a dało się napisac normalnie

[ Dodano: 16-02-2015, 12:51 ]
Witam , znacznie szczęśliwszy niż poprzednio , :D ,

Odebrałem samochód od mechaników , jestem bardzo zadowolony , do wymiany poszło :

- naprawa stacyjki ( nie działający alternator )
- Spawanie tłumika ( potężna dziura )
- Wstawienie nowej chłodnicy ( jak nowa )
- Kopułka i palec jeden miał przebicie
- wymiana aparatu zapłonowego i ustawienie
- wymiana 1 przewodu od świecy
- izolacja całej elektryki wraz z nowymi klemami na aku

Całość 450 zł za robociznę

Samochód teraz sprawia banana na ustach i gubi trakcję na 2ce ,
Ostatnio zmieniony przez mkm 09-02-2015, 23:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.