Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SKrzynia automat - problem
Autor Wiadomość
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-05-2015, 15:19   SKrzynia automat - problem

Witam

Przejrzałem forum ale nie znalazłem odpowiedniego tematu do mojego problemu.

Słuchajcie jest tak , robiłem remont silnika zimą i przed remontem skrzynia pracowała elegancko. (silnik był wyjmowany więc siłą rzeczy mnóstwo bebechów wyleciało, w tym wiadomo skrzynia była odkręcana od silnika). Po udanym remoncie silnika zaczęły mi się dziać takie oto rzeczy : odpalam sigmę wrzucam D i nie jedzie, przerzucam na P, wrzucam z powrotem na D i rusza. - zdarzyło mi się to dosłownie z 3-4 razy, ale wczoraj dzwonił do mnie lakiernik u którego sigma stoi i mówi, że miał problem bo Sigma ani nie ruszała z D, wrzucał P, wrzucał wsteczny i tak na zmianę, po kilkunastu takich operacjach D zaskoczyło i udało mu się ruszyć. -wiec widzę że jest już coraz gorzej :( Dodam, (od remontu - czyli od początku marca) podczas jazdy bieg ani razu nie wyskoczył - te objawy są tylko jak chce się sigma ruszyć z miejsca.

I teraz tak : zrobiliśmy błąd jeden przy wkładaniu silnika - tam między silnikiem a skrzynią jest taka blaszana osłona i my o niej zapomnieliśmy :( (zorientowaliśmy dopiero jak już wszystko było poskładane .....czy to może mieć jakiś wpływ ?? Co to za osłona ?
Komputer skrzyni nie wymryguje żadnych błędów. Pomóżcie bo nie mam pomysłu na to.
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 13-05-2015, 18:28   

ta osłona jest po to aby syf nie wpadał na koło zamachowe :wink:
sprawdź w skrzyni czy jest olej :wink:
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 13-05-2015, 20:37   

Mnie to wygląda na zbyt niskie ciśnienie oleju. Szkoda, że nie ma błędòw. Na początek można by sprawdzić drożność chłodnicy i ewentualnie podmienić płytę sterującą.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-05-2015, 23:42   

Najpierw sprawdź poziom oleju w skrzyni bagnetem, powinno być na tyle żeby było na COLD. Nie wylało się trochę oleju przy ściąganiu konwertera? Albo czy nie ma wycieków. Tą blachę trzeba założyć.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-05-2015, 14:41   

1.Olej świeżutko zalany w lutym + filtr - ale poziom sprawdzę oczywiście.

2.Sprawdzę jeszcze raz czy nie ma błędów dla pewności.

3. Kurde z tą osłoną to lipa - zrzucać znowu skrzynię...już tak myślę, że jakbym miał to robić to pierdziele to,dosyć mam tego automata - już raz wymieniłem skrzynię , potem wymieniłem sterownik, a teraz znowu coś.... mam na oku skrzynię manualną z całym osprzętem - ktoś z Was przerzucał ? Dużo roboty czy w miarę da radę to ogarnąć ?
Poza tym w garażu mam jeszcze dwa automaty - w jednym wypadały biegi od czasu do czasu (poza tym normalnie jeździł) a drugi nie mam pojęcia co z nim (choć były właściciel twierdzi że ta skrzynia nawet po regeneracji) - może ktoś z Was chce na zapas skrzynkę do zregenerowania sobie czy cuś ;) ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-05-2015, 15:56   

Ale nie przykręciłeś tylko tego małego kawałka na dole skrzyni? Czy całości blachy co jest na silniku?

Olej zalałeś właściwy?
Manual się da zamontować, ale jest trochę zabawy, wykonalne to jest ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-05-2015, 16:35   

lukasz12 napisał/a:
Olej zalałeś właściwy?
- tak Valvoline Max life

lukasz12 napisał/a:
Manual się da zamontować, ale jest trochę zabawy, wykonalne to jest
- Ok, chyba pójdę w tę stronę, bo tak jak wspominałem mam na oku manuala w dobrej cenie ;)
Pytanie tylko jedno - czy skrzynia manualna z całym osprzętem z sigmy 12V podejdzie do 24 V bez specjalnych kombinacji ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-05-2015, 20:54   

Sama skrzynia jest identyczna niezależnie od silnika, tak samo sprzęgło i docisk. Zwróc uwagę tylko na rocznik. Musisz też mieć lewą półośkę - tą z łożyskiem i mocowaniem do silnika.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-05-2015, 10:26   

lukasz12 ja będę kupował całą Sigmę (na chodzie, wyrejestruję i przeznaczę na części) która jest właśnie w manualu więc cały osprzęt by był - rocznik jej to 96 , moja 92 - może być jakiś problem ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-05-2015, 14:29   

marycjusz napisał/a:
lukasz12 ja będę kupował całą Sigmę (na chodzie, wyrejestruję i przeznaczę na części) która jest właśnie w manualu więc cały osprzęt by był - rocznik jej to 96 , moja 92 - może być jakiś problem ?


Jak kupisz kompletne auto to nie będzie problemów, tylko po prostu trzeba mieć komplet - między 92 a 96 nie było już różnic jeśli chodzi o półosie, ale...niektóre 92 to mogą być jeszcze auta jako model 91 (w niemczech jak wiadomo liczy się rok pierwszej rejestracji).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-05-2015, 21:05   

lukasz12 napisał/a:
Najpierw sprawdź poziom oleju w skrzyni bagnetem, powinno być na tyle żeby było na COLD.
Poziom oleju jest ok. Niebawem jak odbiorę sigme od lakiernika sprawdzę pozostałe rzeczy o których pisaliście + Slaw mi tu na tel. podpowiedział jedną rzecz.
Tymczasem zakupiłem sigmę o której pisałem z manualem w świetnym stanie (biegi płynnie wchodzą - trochę jedynka zgrzytnie czasem) także niedługo wywalę automata a włoże manuala. Automat najpierw obadam i jeśli się da usunę tę usterkę i pójdzie na sprzedaż także jak ktoś zainteresowany oddam za małe pieniądze bo będę miał już 3 skrzynie automat które będą mi sie walać ;)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-05-2015, 09:19   

Ja byłbym ew. zainteresowany ta skrzynią zrobioną czy nie - mam 3 a moze niedlugo 4 auta na chodzie z automatami i wolę mieć zapas :) Jeśli ta skrzynia była ładna przed remontem ( i jest nowszego typu), to byłbym chętny.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-05-2015, 11:20   

Skrzynia pracowała dobrze bez szarpnięć. VirMan tylko będziesz musiał poczekać - nie wiem jakoś w wakacje się tym zajmę, w czerwcu raczej nie ma szans.
Chyba, że chcesz dwie skrzynie które jeszcze mam na stanie - jedna na chodzie, tylko czasem mi bieg któryś wypadł na chwilę podczas jazdy. I jeszcze jedną mam skrzynie ale nie wiem co z nią, chociaż były właściciel twierdzi ze ona po regeneracji. Także jak chcesz to będziesz musiał poczekać na tą którą mam obecnie w sigmie, lub te dwie (w cenie jednej) zabieraj ode mnie ;)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-05-2015, 12:53   

ja spokojnie poczekam - teraz zmontowałem swoje auto i mam masę innej pracy - tak tylko zamawiam jakby co ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-05-2015, 22:28   

Ok nie ma sprawy ;)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.