 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
SKrzynia automat - problem |
Autor |
Wiadomość |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-05-2015, 15:19 SKrzynia automat - problem
|
|
|
Witam
Przejrzałem forum ale nie znalazłem odpowiedniego tematu do mojego problemu.
Słuchajcie jest tak , robiłem remont silnika zimą i przed remontem skrzynia pracowała elegancko. (silnik był wyjmowany więc siłą rzeczy mnóstwo bebechów wyleciało, w tym wiadomo skrzynia była odkręcana od silnika). Po udanym remoncie silnika zaczęły mi się dziać takie oto rzeczy : odpalam sigmę wrzucam D i nie jedzie, przerzucam na P, wrzucam z powrotem na D i rusza. - zdarzyło mi się to dosłownie z 3-4 razy, ale wczoraj dzwonił do mnie lakiernik u którego sigma stoi i mówi, że miał problem bo Sigma ani nie ruszała z D, wrzucał P, wrzucał wsteczny i tak na zmianę, po kilkunastu takich operacjach D zaskoczyło i udało mu się ruszyć. -wiec widzę że jest już coraz gorzej Dodam, (od remontu - czyli od początku marca) podczas jazdy bieg ani razu nie wyskoczył - te objawy są tylko jak chce się sigma ruszyć z miejsca.
I teraz tak : zrobiliśmy błąd jeden przy wkładaniu silnika - tam między silnikiem a skrzynią jest taka blaszana osłona i my o niej zapomnieliśmy (zorientowaliśmy dopiero jak już wszystko było poskładane .....czy to może mieć jakiś wpływ ?? Co to za osłona ?
Komputer skrzyni nie wymryguje żadnych błędów. Pomóżcie bo nie mam pomysłu na to. |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13-05-2015, 18:28
|
|
|
ta osłona jest po to aby syf nie wpadał na koło zamachowe
sprawdź w skrzyni czy jest olej |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 13-05-2015, 20:37
|
|
|
Mnie to wygląda na zbyt niskie ciśnienie oleju. Szkoda, że nie ma błędòw. Na początek można by sprawdzić drożność chłodnicy i ewentualnie podmienić płytę sterującą. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-05-2015, 23:42
|
|
|
Najpierw sprawdź poziom oleju w skrzyni bagnetem, powinno być na tyle żeby było na COLD. Nie wylało się trochę oleju przy ściąganiu konwertera? Albo czy nie ma wycieków. Tą blachę trzeba założyć. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-05-2015, 14:41
|
|
|
1.Olej świeżutko zalany w lutym + filtr - ale poziom sprawdzę oczywiście.
2.Sprawdzę jeszcze raz czy nie ma błędów dla pewności.
3. Kurde z tą osłoną to lipa - zrzucać znowu skrzynię...już tak myślę, że jakbym miał to robić to pierdziele to,dosyć mam tego automata - już raz wymieniłem skrzynię , potem wymieniłem sterownik, a teraz znowu coś.... mam na oku skrzynię manualną z całym osprzętem - ktoś z Was przerzucał ? Dużo roboty czy w miarę da radę to ogarnąć ?
Poza tym w garażu mam jeszcze dwa automaty - w jednym wypadały biegi od czasu do czasu (poza tym normalnie jeździł) a drugi nie mam pojęcia co z nim (choć były właściciel twierdzi że ta skrzynia nawet po regeneracji) - może ktoś z Was chce na zapas skrzynkę do zregenerowania sobie czy cuś ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 14-05-2015, 15:56
|
|
|
Ale nie przykręciłeś tylko tego małego kawałka na dole skrzyni? Czy całości blachy co jest na silniku?
Olej zalałeś właściwy?
Manual się da zamontować, ale jest trochę zabawy, wykonalne to jest |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20-05-2015, 16:35
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Olej zalałeś właściwy? | - tak Valvoline Max life
lukasz12 napisał/a: | Manual się da zamontować, ale jest trochę zabawy, wykonalne to jest | - Ok, chyba pójdę w tę stronę, bo tak jak wspominałem mam na oku manuala w dobrej cenie
Pytanie tylko jedno - czy skrzynia manualna z całym osprzętem z sigmy 12V podejdzie do 24 V bez specjalnych kombinacji ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-05-2015, 20:54
|
|
|
Sama skrzynia jest identyczna niezależnie od silnika, tak samo sprzęgło i docisk. Zwróc uwagę tylko na rocznik. Musisz też mieć lewą półośkę - tą z łożyskiem i mocowaniem do silnika. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-05-2015, 10:26
|
|
|
lukasz12 ja będę kupował całą Sigmę (na chodzie, wyrejestruję i przeznaczę na części) która jest właśnie w manualu więc cały osprzęt by był - rocznik jej to 96 , moja 92 - może być jakiś problem ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-05-2015, 14:29
|
|
|
marycjusz napisał/a: | lukasz12 ja będę kupował całą Sigmę (na chodzie, wyrejestruję i przeznaczę na części) która jest właśnie w manualu więc cały osprzęt by był - rocznik jej to 96 , moja 92 - może być jakiś problem ? |
Jak kupisz kompletne auto to nie będzie problemów, tylko po prostu trzeba mieć komplet - między 92 a 96 nie było już różnic jeśli chodzi o półosie, ale...niektóre 92 to mogą być jeszcze auta jako model 91 (w niemczech jak wiadomo liczy się rok pierwszej rejestracji). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-05-2015, 21:05
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Najpierw sprawdź poziom oleju w skrzyni bagnetem, powinno być na tyle żeby było na COLD. | Poziom oleju jest ok. Niebawem jak odbiorę sigme od lakiernika sprawdzę pozostałe rzeczy o których pisaliście + Slaw mi tu na tel. podpowiedział jedną rzecz.
Tymczasem zakupiłem sigmę o której pisałem z manualem w świetnym stanie (biegi płynnie wchodzą - trochę jedynka zgrzytnie czasem) także niedługo wywalę automata a włoże manuala. Automat najpierw obadam i jeśli się da usunę tę usterkę i pójdzie na sprzedaż także jak ktoś zainteresowany oddam za małe pieniądze bo będę miał już 3 skrzynie automat które będą mi sie walać |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-05-2015, 09:19
|
|
|
Ja byłbym ew. zainteresowany ta skrzynią zrobioną czy nie - mam 3 a moze niedlugo 4 auta na chodzie z automatami i wolę mieć zapas Jeśli ta skrzynia była ładna przed remontem ( i jest nowszego typu), to byłbym chętny. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-05-2015, 11:20
|
|
|
Skrzynia pracowała dobrze bez szarpnięć. VirMan tylko będziesz musiał poczekać - nie wiem jakoś w wakacje się tym zajmę, w czerwcu raczej nie ma szans.
Chyba, że chcesz dwie skrzynie które jeszcze mam na stanie - jedna na chodzie, tylko czasem mi bieg któryś wypadł na chwilę podczas jazdy. I jeszcze jedną mam skrzynie ale nie wiem co z nią, chociaż były właściciel twierdzi ze ona po regeneracji. Także jak chcesz to będziesz musiał poczekać na tą którą mam obecnie w sigmie, lub te dwie (w cenie jednej) zabieraj ode mnie |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-05-2015, 12:53
|
|
|
ja spokojnie poczekam - teraz zmontowałem swoje auto i mam masę innej pracy - tak tylko zamawiam jakby co |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
|
|