Wymiana paska rozrządu w 1,3 95KM |
Autor |
Wiadomość |
robarek
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1,3 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2015, 18:57 Wymiana paska rozrządu w 1,3 95KM
|
|
|
Witam!
Po jakim przebiegu lub czasie powinno wymienić sie pasek rozrządu a przy okazji pasek klinowy microV? Czy konieczny jest warsztat czy samemu da radę? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-11-2015, 00:03
|
|
|
Ale jak się orientuję to w colcie 1.3 masz łańcuch .
Co do klinowego to sprawdza się jego napięcie a wymienia gdy jest zużyty.
Na stronie mitsu możesz znaleźć listę przeglądową.
http://www.mitsubishi.pl/lista_przegladow |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 09-11-2015, 08:03
|
|
|
Silniki 1.3 95KM w coltach 2004-2013 mają łańcuch - teoretycznie bezobsługowy. Czekać trzeba na ewentualne niepokojące dźwięki luźnego łańcucha wtedy serwis wszystko połapie koszty robocizny i części z tego co się zorientowałem nie są kosmiczne.
Z doświadczeń na silnikach z rozrządem na łańcuchu innych marek to zwykle łańcuch "luźnieje" w okolicach 250-300tys km. nie wiem jak ma się to w coltach. Może ktoś ma więcej informacji i własnych doświadczeń... to proszę o informacje.
ps. znajomy ostatnio miał problem z rozrządem w Lancerze 1.6 - musiał wymienić łańcuch już po 120kkm - koszt z częściami ok 600zł - te 120kkm to może z winy trefnego łańucha, a wątpliwe raczej z przebiegu tj. cofniętego licznika który mógł mieć już 250-300kkm... |
|
|
|
 |
robarek
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1,3 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2015, 17:57
|
|
|
Dzięki za informacje |
|
|
|
 |
michal84
Forumowicz
Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 102 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-10-2019, 17:00
|
|
|
W moim Colcie 1.3 2012 , jest pasek rozrzadu, wymiana rozrządu powinna nastąpić przy 100tys. km. Ile przy takiej wymianie powinny kosztować cześci, a ile robocizna, co warto przy tym jeszcze zrobić i wymienić? Ja zrobię na pewno regulację zaworów. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 02-10-2019, 10:54
|
|
|
Sprawdź dobrze, bo w silniku 4A90 powinien być łańcuch.
Podaj VIN - sprawdzę co może być.
Luzy zaworowe reguluje się przez wymianę szklanek na takie o odpowiedniej grubości (skok co 0,02mm)
jedna szklanka to około 60zł
trzeba dobrać 16 i każda może być inna.
do tego robocizna |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
michal84
Forumowicz
Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 102 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-10-2019, 12:58
|
|
|
Dzięki wielkie za info, masz rację jest łańcuch, i teraz pytanie, mechanik przy sprawdzaniu luzów, sprawdził też rozrząd i mówi, że jest trochę rozciągnięty, więc aż mnie zdziwiło 100 tys. ma dopiero zrobione, ale wg niego powinno się zmienić bo dzisijsza jakość to już nie to co kiedyś? Co sądzicie, zmieniać, wg wymagań serwisowych powinno się sprawdzić przy takim przebiegu i wymienić. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 03-10-2019, 13:48
|
|
|
od tego jest mechanik aby ocenić.
czerwonego kupiłem przy 130, sprzedałem 270tys i nie zmieniałem.
Co do rozrządu - trzeba sprawdzić liczbę ogniw, bo są różne zestawy, była już dyskusja o tym, ale nie mogę znaleźć...
[ Dodano: 03-10-2019, 13:57 ]
znalazłem:
Kod: | https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109110 |
|
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Andrzej.62
Forumowicz
Auto: Colt Vll 3DR 1.1- 3A91- 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2019 Posty: 69 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 03-10-2019, 19:28
|
|
|
Duży wpływ o ile nie zasadniczy na trwałość rozrządu ma skrócenie interwałów olejowych do max.15tys.km. Do tego przebiegu dobry olej zapewnia wystarczające dobre warunki smarne.Ogólnikowo można stwierdzić że powyżej 15tys. przebiegu olej jest już na tyle zużyty że nie zapewnia wystarczająco dobrej ochrony.Piszę ogólnikowo bo, wszystko zależy w jakich warunkach pracował olej np. długie autostradowe czy krótkie miejskie trasy itp. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 04-10-2019, 13:57
|
|
|
7 zmian oleju 5W30 co 20 -22 tys,
chciałbym zobaczyć ten mój łańcuch , który nie dawał oznak zużycia
jazda bardzo spokojna |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Andrzej.62
Forumowicz
Auto: Colt Vll 3DR 1.1- 3A91- 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2019 Posty: 69 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 04-10-2019, 17:09
|
|
|
Jeżeli samochodu nie kupuje na rok czy dwa i chcę zrobić wszystko co mogę by wydłużyć jego bezawaryjną eksploatację to wymiana oleju+ filtra raz na rok lub co 15tys. to nie majątek a silnik w perspektywie większego przebiegi na pewno nam się odwdzięczy większą niezawodnością. Biorąc również pod uwagę bilans finansowy to lepiej i taniej zapobiegać niż leczyć. Oczywiście każdy może robić jak uważa.Ja lubię i dbam o samochody.
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-10-2019, 18:01
|
|
|
spoko, respekt...
a jak łańcuch? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|