 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Usunięcie wałka balansującego |
Autor |
Wiadomość |
Bogu48
Nowy Forumowicz
Auto: O1T 2005'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2020 Posty: 7 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-04-2021, 11:38 Usunięcie wałka balansującego
|
|
|
Siemka,
Po długich dywagacjach z warsztatem (już czwarty w Rzeszowie + moje grzebanie), prawdopodobnie mam przytarty wałek balansowy. Powyżej 4500rpm silnik wpada mi w wibracje, które są przenoszone na pierwszy odcinek wału (świeżo zregenerowany, myślałem że to on rezonuje), co wywołuje dźwięk jakby Civic 1.4 na rurze PCV zamiast końcowego tłumika. Nie odczuwam zwiększonych wibracji na karoserii, lewarek zmiany biegów się nie giba (sztywny jak ta lata), silnik rozwija pełną moc, doładowanie stabilne. Wszystko cycuć, w Miśku ogarnąłem już wszystko, tylko ten rezonans....
Powiedzcie mi proszę, czy aby pozbyć się na dobre wałka balansowego, wystarczy wywalić wszystko co seryjne i wpakować zestaw z 4turbo, czy trzeba coś modyfikować:
- https://www.4turbo.pl/pl/...9,3,48086,32544
- https://www.4turbo.pl/pl/...9,3,48086,13358
- https://www.4turbo.pl/pl/...8,3,48086,24774
- https://www.4turbo.pl/pl/...9,3,48086,13385
Z góry dzięki za pomoc! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-04-2021, 12:05
|
|
|
Nawet nie to - pierwszy wałek to tylko paska nie zakładasz a ten na pompie oleju to wystarczy obecną już tam panewkę wyjąć i założyć tak, by zaślepić otwór smarujący. Z obu stron.
Wałek oczywiście zdemontować trzeba całkowicie. |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 29-04-2021, 14:18
|
|
|
Może masz poprostu źle ustawiony rozrząd. Jeżeli ktoś źle ustawił wałki balansu względem siebie to tak może sie dziać. |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Bogu48
Nowy Forumowicz
Auto: O1T 2005'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2020 Posty: 7 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-04-2021, 17:21
|
|
|
Turbocbr napisał/a: | Może masz poprostu źle ustawiony rozrząd. Jeżeli ktoś źle ustawił wałki balansu względem siebie to tak może sie dziać. |
Gdybym miał podejrzenia co do rozrządu, to zapytałbym o rozrząd Nie, wszystko jest na znakach, sprawdzałem 3x osobiście, później sprawdzał warsztat, na którym Misiek obecnie stoi. Mało tego, profilaktycznie wymieniliśmy rozrząd (bez pompy) i zgadnij co... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-04-2021, 17:31
|
|
|
Znaki w tym silniku to nie wszystko. Może się zgadzać i będzie źle. Taka specyfika.
Druga sprawa, to ze względu na fakt, że to DOHC, to koła się same rozchodzą na boki, więc i górę łatwo źle zrobić. Poprawiałem już kilka takich silników. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-04-2021, 18:08
|
|
|
Bogu48 napisał/a: | Gdybym miał podejrzenia co do rozrządu, to zapytałbym o rozrząd Nie |
NIE ODPOWIADAJCIE - następny który zjadł wszystkie rozumy...... A jak chce naprawić samochód niech wstawi do mechanika, który wie co robi.... CYCKI OPADAJĄ. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 29-04-2021, 18:57
|
|
|
Bogu48 napisał/a: | wszystko jest na znakach, sprawdzałem 3x osobiście | to sprawdź jeszcze raz a dokładnie, ale przed tym poszukaj tutaj na forum tematu ustawienia wałków balansowych jest wszystko opisane jak to zrobić. Chyba ze chcesz niepotrzebnie wydać parę stówek . |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29-04-2021, 20:27
|
|
|
Słowo klucz ustawienie na znaki + wsunięcie odpowiedniego wkrętaka |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 29-04-2021, 23:30
|
|
|
No czekam na odpowiedź autora wątku bo aż mnie paluszki świerzbią. Rozrząd na znakach... |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-04-2021, 13:31
|
|
|
Wałki można usunąć bez istotnej straty komfortu - znaczy nie mam bogatego doświadczenia, w 2 eclipse 1G tak zrobiłem jak wyżej i silnik chodził normalnie. Problem błędnie ustawianej pompy oleju rozwiąże się przy okazji |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 30-04-2021, 13:39
|
|
|
Bogu48 napisał/a: | Turbocbr napisał/a: | Może masz poprostu źle ustawiony rozrząd. Jeżeli ktoś źle ustawił wałki balansu względem siebie to tak może sie dziać. |
Gdybym miał podejrzenia co do rozrządu, to zapytałbym o rozrząd Nie, wszystko jest na znakach, sprawdzałem 3x osobiście, później sprawdzał warsztat, na którym Misiek obecnie stoi. Mało tego, profilaktycznie wymieniliśmy rozrząd (bez pompy) i zgadnij co... |
Prosisz o pomoc to ją dostajesz, burza mózgów i szukamy rozwiązania, ale po co szukasz pomocy skoro znasz rozwiązanie?
Przyczyn może być wiele i nie koniecznie związanych z rozrządem czy balansem. |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
|
|