Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec ręczny w dolnym położeniu jest luźny i słabo łapie
Autor Wiadomość
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-03-2015, 21:16   Hamulec ręczny w dolnym położeniu jest luźny i słabo łapie

Ostatnio zauważyłem, że w moim miśku "wajcha" hamulca ręcznego w dolnym położeniu luźno lata, a hamulec hamuje kilka zębów wyżej niż zwykle, ale łapie - więc linka nie jest zerwana.

Co może być przyczyną?

Klocki i tarcze wymieniane kilkanaście tys. temu.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-03-2015, 21:21   

Rozciągnięta linka. Trzeba wyregulować naciąg, a jeśli już się nie da, to wymienić.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-03-2015, 22:23   

Sprawdź jeszcze czy mechanizm ręcznego na zacisku powraca do odpowiedniego położenia po jego zwolnieniu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-03-2015, 23:14   

Mi też to bardziej wygląda na zapieczony mechanizm, w którymś zacisku.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-03-2015, 15:57   

Ok, sprawdzę czy koła się grzeją.

W jaki sposób reguluje się naciąg linki? Trzeba ściągać koła, czy robi się to z kabiny?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-03-2015, 17:39   

W Carismie naciąg reguluje się przy rączce hamulca ręcznego. Przypuszczam, że w SS jest chyba tak samo ? To w końcu bliscy krewni ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-03-2015, 17:40   

Domyślam się, że trzeba zdemontować tunel środkowy?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-03-2015, 18:06   

W Cari podnosisz rączkę hamulca do góry, i wtedy idąc "po rączce" w dół jest taka gumowa zasłonka. Podnosisz ją, i pod nią jest śrubka regulacyjna hamulca, trzeba mieć dość długi klucz nasadkowy bodajże 10. Ja nic nie musiałem przy regulacji rozbierać, niestety regulacja nic nie dała, i musiałem wymienić linki. A to już było niestety sporo roboty, oraz problemu z dopasowaniem linek.

Tu masz nawet rysunek - w SS jest tak samo.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51644

_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 05-03-2015, 21:21   

wymiana linek ręcznego.
1.wymontować tylne siedzenie razem z rama .
2. rozmontować tunel środkowy
3. wymienić linki
4. regulacja
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-03-2015, 21:45   

Nigdy linki nie wymieniałem i byłem zawsze przekonany, że wymiany dokonuje się od podwozia. Na pewno trzeba demontować tylne siedzenia?
Możesz podać więcej szczegółów?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-03-2015, 22:05   

Kanał lub najazd trzeba to tego mieć - inaczej to będzie męczarnia. Znowu sięgnę do Cari - trzeba zdemontować tylne siedzenia żeby odsunąć wykładzinę podłogową - pod nią są zaczepy trzymające linki. Ale marecki338 też ma Space Stara, więc jego opis czuję jest lepszy.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 06-03-2015, 21:17   

bez demontażu foteli nie dojdzie się do uchwytu ukrytego pod tapicerkę na tunelu środkowym wewnątrz auta chyba ze poświecisz wykładzinę
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10-03-2015, 16:08   

Problem chyba namierzony - tylne lewe koło bardzo się grzeje.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-03-2015, 21:01   

Sprawdź czy linki pracują swobodnie oraz czy dźwignie ręcznego na zaciskach swobodnie powracają do punktu oparcia - ciasno pracująca linka, trzeba wymienić, dźwignia na zacisku nie wraca do końca, nalezy zregenerować zacisk
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 12-03-2015, 08:44   

Ja miałem notorycznie problemy z ręcznym. Nie odpuszczały zaciski. Albo dzwignia luzno w niskim położeniu latała. Musiałem kilka razy rozruszac by pusciło. W końcu miałem zrobione zaciski zestaw naprawczy ale takze potrafiła sie sytuacja powtórzyc jesli nie uzywałem recznego raz na tydzien. Zapobiegawczo jezdziłem z młotkiem. Potem sie okazało ze linka jak jest nieuzywana w kolnierzu troche potrafi z tej rdzy sie zablokować. Najlepiej jak ktos pozaciaga reczny a ty z tylu przy kole zobaczysz jak to pracuje, wtedy bedziesz wiedzial gdzie mlotkiem walnac by odpuscilo. Z praktyki jak uzywam recznego kilka razy w tygodniu to nic sie nie dzieje. Jak przez tydzien nie zaciagne nie rozruszam to zblokuje mi koło.

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82670 tutaj masz post marudera i fotke z zaznaczeniem gdzie walnąc mlotkiem w razie czego. Ogólnie wątek z tym samym problemem

Mechanik powiedział że w nowym autach tez sie blokuje jak nie uzywasz recznego. Nie wiem jak u ciebie , u mnie poki co dziala jesli go używam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.