Hamulec ręczny w dolnym położeniu jest luźny i słabo łapie |
Autor |
Wiadomość |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 04-03-2015, 21:16 Hamulec ręczny w dolnym położeniu jest luźny i słabo łapie
|
|
|
Ostatnio zauważyłem, że w moim miśku "wajcha" hamulca ręcznego w dolnym położeniu luźno lata, a hamulec hamuje kilka zębów wyżej niż zwykle, ale łapie - więc linka nie jest zerwana.
Co może być przyczyną?
Klocki i tarcze wymieniane kilkanaście tys. temu. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-03-2015, 21:21
|
|
|
Rozciągnięta linka. Trzeba wyregulować naciąg, a jeśli już się nie da, to wymienić. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-03-2015, 22:23
|
|
|
Sprawdź jeszcze czy mechanizm ręcznego na zacisku powraca do odpowiedniego położenia po jego zwolnieniu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-03-2015, 23:14
|
|
|
Mi też to bardziej wygląda na zapieczony mechanizm, w którymś zacisku. |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 05-03-2015, 15:57
|
|
|
Ok, sprawdzę czy koła się grzeją.
W jaki sposób reguluje się naciąg linki? Trzeba ściągać koła, czy robi się to z kabiny? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-03-2015, 17:39
|
|
|
W Carismie naciąg reguluje się przy rączce hamulca ręcznego. Przypuszczam, że w SS jest chyba tak samo ? To w końcu bliscy krewni |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 05-03-2015, 17:40
|
|
|
Domyślam się, że trzeba zdemontować tunel środkowy? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-03-2015, 18:06
|
|
|
W Cari podnosisz rączkę hamulca do góry, i wtedy idąc "po rączce" w dół jest taka gumowa zasłonka. Podnosisz ją, i pod nią jest śrubka regulacyjna hamulca, trzeba mieć dość długi klucz nasadkowy bodajże 10. Ja nic nie musiałem przy regulacji rozbierać, niestety regulacja nic nie dała, i musiałem wymienić linki. A to już było niestety sporo roboty, oraz problemu z dopasowaniem linek.
Tu masz nawet rysunek - w SS jest tak samo.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51644
 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 05-03-2015, 21:21
|
|
|
wymiana linek ręcznego.
1.wymontować tylne siedzenie razem z rama .
2. rozmontować tunel środkowy
3. wymienić linki
4. regulacja |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 05-03-2015, 21:45
|
|
|
Nigdy linki nie wymieniałem i byłem zawsze przekonany, że wymiany dokonuje się od podwozia. Na pewno trzeba demontować tylne siedzenia?
Możesz podać więcej szczegółów? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-03-2015, 22:05
|
|
|
Kanał lub najazd trzeba to tego mieć - inaczej to będzie męczarnia. Znowu sięgnę do Cari - trzeba zdemontować tylne siedzenia żeby odsunąć wykładzinę podłogową - pod nią są zaczepy trzymające linki. Ale marecki338 też ma Space Stara, więc jego opis czuję jest lepszy. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 06-03-2015, 21:17
|
|
|
bez demontażu foteli nie dojdzie się do uchwytu ukrytego pod tapicerkę na tunelu środkowym wewnątrz auta chyba ze poświecisz wykładzinę |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10-03-2015, 16:08
|
|
|
Problem chyba namierzony - tylne lewe koło bardzo się grzeje. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-03-2015, 21:01
|
|
|
Sprawdź czy linki pracują swobodnie oraz czy dźwignie ręcznego na zaciskach swobodnie powracają do punktu oparcia - ciasno pracująca linka, trzeba wymienić, dźwignia na zacisku nie wraca do końca, nalezy zregenerować zacisk |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 12-03-2015, 08:44
|
|
|
Ja miałem notorycznie problemy z ręcznym. Nie odpuszczały zaciski. Albo dzwignia luzno w niskim położeniu latała. Musiałem kilka razy rozruszac by pusciło. W końcu miałem zrobione zaciski zestaw naprawczy ale takze potrafiła sie sytuacja powtórzyc jesli nie uzywałem recznego raz na tydzien. Zapobiegawczo jezdziłem z młotkiem. Potem sie okazało ze linka jak jest nieuzywana w kolnierzu troche potrafi z tej rdzy sie zablokować. Najlepiej jak ktos pozaciaga reczny a ty z tylu przy kole zobaczysz jak to pracuje, wtedy bedziesz wiedzial gdzie mlotkiem walnac by odpuscilo. Z praktyki jak uzywam recznego kilka razy w tygodniu to nic sie nie dzieje. Jak przez tydzien nie zaciagne nie rozruszam to zblokuje mi koło.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82670 tutaj masz post marudera i fotke z zaznaczeniem gdzie walnąc mlotkiem w razie czego. Ogólnie wątek z tym samym problemem
Mechanik powiedział że w nowym autach tez sie blokuje jak nie uzywasz recznego. Nie wiem jak u ciebie , u mnie poki co dziala jesli go używam |
|
|
|
 |
|