Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GDi - LPG ciekły wtrysk
Autor Wiadomość
cojac 
Nowy Forumowicz
cojac

Auto: MSW 2,4 GDI 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Damasławek
Wysłany: 04-03-2015, 14:17   GDi - LPG ciekły wtrysk

Tak sobie myślę, jakby zastąpić benzynę ciekłym gazem, to co? Sprawdzam parametry fizyczne benzyny i mieszanki LPG, są zbliżone. Więc można by teoretycznie podać na pompę w.c. ciekły LPG i powinien chodzić. Swoją drogą zrobię test i sprawdzimy co się wydarzy. Najpierw zapraszam do dyskusji.
_________________
"...i rzekł Bóg..." Mitsubishi synu. No to kupiłem, potem rzekł znów i kupiłem następnego ;-)
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 04-03-2015, 17:03   

Kiedyś obgadywałem taki pomysł z gazownikiem. I na przykładzie TFSi można by to skopiować. Jest tylko kilka szkopułów:
Wysterowanie ECU, czyli co dadzą czujniki do komputera i jak je ECU zinterpretuje, tak na dobrą sprawę mona by założyć świniaka i stroić u gazownika z hamownią.
Mieszanie się paliw to powód dla którego Vialle nie pracuje nad nowymi modelami tylko udoskonala (to co jest to jest info od gazownika wiec można by je potraktować tylko jako ciekawostkę) , lecz na własne potrzeby można by nawet ręcznie odcinać zasilanie jednego z paliw tylko zapowietrzałaby się wtedy pompa WC.
Sama pompa WC potrzebuje na wejściu ok 3 bar stałe, wiec trzeba by jakoś takie ciśnienie gazu zapewnić.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-03-2015, 19:05   

zaobacz temat LPG w GDI na przykładzie galanta. Ktoś sie miał pochwalić ale nie ma ani słowa.
Ponoć w wawie chcą to ogarnąć....
http://forum.mitsumaniaki...67842&start=135
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 04-03-2015, 19:23   

Marcino, Tam jest o V generacji, my tu debatujemy o tw. VI generacji czyli gaz podawany przez pompę i wtryski benzynowe. Może zmienimy tytuł wątku na: LPG w GDi - bezpośredni ciekły wtrysk, próby i dyskusje. oraz przenieść do działu LPG, wszak tyczy się zarówno MSW jak i innych GDi-ków.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
cojac 
Nowy Forumowicz
cojac

Auto: MSW 2,4 GDI 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Damasławek
Wysłany: 04-03-2015, 21:49   

A można i przenieść. Mój pomysł jest taki, żeby zastąpić bak i jego pompę zbiornikiem LPG z pompą gazu. Skoro chodzi na benie to musi też na ciekłym gazie. Skoro silnik benzynowy chodzi na wtryskach z ciekłym gazem to jeszcze lepiej jak dostanie ciekły rozpylony w cylinder. Czujniki pokażą to samo bo pompa wc spręży gaz do ciśnienia powiększonego o ok. 6 barów (naturalne ciśnienie rozprężania LPG. Wystarczy skręcić regulator do wymaganego ciśnienia na listwie, zakres regulacji jest spory.
_________________
"...i rzekł Bóg..." Mitsubishi synu. No to kupiłem, potem rzekł znów i kupiłem następnego ;-)
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 04-03-2015, 22:15   

Pompa WC ma mieć na wyjściu tyle samo co przy Pb (tyle ma zgłaszać czujnik ciśnienia) można by jeszcze sam czujnik wysterowywać i regulować ciśnienie na pompie co by optymalną mieszankę uzyskać także w trybie ubogim. By knock sensor i sondy nie powariowały.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-03-2015, 23:51   

Ech ja już mam
Jeden ciekły LPI Vialle w 307
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 05-03-2015, 00:56   

Marcino napisał/a:
Ech ja już mam
Jeden ciekły LPI Vialle w 307

A my tu rozmyślamy o LPdi Liquid Propane direct injection tak przynajmniej zrozumiałem autora.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-03-2015, 01:48   

Hmmm..a nad czym tutaj rozmyślać ?
Przecież instalacje LPG VI generacji LPdi już istnieją, i bez problemu można je zamontować. Na pewno robi je firma Vialle
http://www.vialle.com.pl/index.php?str=1
oraz Prins
http://www.gcautogaz.pl/i...EGO-PRINS-DLM-2
a pewnie i inne - ale nie do silników Mitsubishi. Widocznie zbyt mało jest chętnych posiadaczy aut spod znaki trzech diamentów, żeby opłacało się opracowywać dedykowaną instalację. Pomijam już nawet koszt instalacji, który wynosi ok. 8-10 tyś. zł.
W każdym bądź razie z zainteresowaniem będę śledził dyskusję, chociaż w mojej Cari nie mam silnika GDI, a zwykły SOHC, i nie miałbym problemów z założeniem instalacji LPG.
Z jednej strony to ciekawe, jak ktoś usiłuje wyważyć otwarte drzwi ;) Z drugiej jestem zaintrygowany - skoro zmajstrowanie domowym sposobem instalacji LPG do silników GDI jest tak proste, to za co te firmy żądają dziesięć tysięcy złotych ? ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-03-2015, 09:35   

apg2312 napisał/a:
Z jednej strony to ciekawe, jak ktoś usiłuje wyważyć otwarte drzwi Z drugiej jestem zaintrygowany - skoro zmajstrowanie domowym sposobem instalacji LPG do silników GDI jest tak proste, to za co te firmy żądają dziesięć tysięcy złotych ?

Dokłądnie o tym samym pomyślałem.
Pamiętam jak miałem carismę GDI w to w 2005r szukałem takiego rozwiązania...ale 10 lat temu była lipa, bo tez chciałem lpg zakładać, na szczeście problem się rozwiązał sam i po wypadku kupiłem galanta:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-03-2015, 10:41   

cojac, problemów jest dużo - np. gaz pod ciśnieniem 3 barów (ciśnienie na wejście pompy WC) przestanie być płynny, a sprężenie do 50 bar gazu przy pomocy pompy do płynu będzie niemożliwe. LPdi wykorzystuje oddzielną pompę, a jedyną wspólną drogą benzyny i gazu jest listwa wtryskowa i wtryski.

Jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy - bezpieczeństwo. Wszystkie elementy instalacji są badane i homologowane pod tym kątem - nie widzę jakoś możliwości legalizacji takiej wydumki, pomijając nawet fakt stwarzania realnego zagrożenia dla siebie i innych użytkując coś takiego.

Myślę, że jedyną drogą zagazowania GDi jest wyrwanie chwasta z korzeniami, co uczyniłem w 2008 roku i do dziś nie żałuję tej decyzji i chyba jestem jedyną osobą która zagazowała GDi i jest zadowolona :twisted:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 05-03-2015, 14:25   

apg2312 napisał/a:
skoro zmajstrowanie domowym sposobem instalacji LPG do silników GDI jest tak proste, to za co te firmy żądają dziesięć tysięcy złotych ?

Raczej nie jest takie proste, prosto wynika z opisu na stronie producenta. Samo atestowanie pompy i komponentów to zapewne wydatek w dziesiątkach albo i setkach tysięcy ojro, a gdzie koszty skonstruowania i testowania.
Bartek napisał/a:
Jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy - bezpieczeństwo.

To jest jakby podstawa. Takich modów nie robi się w pobliżu zabudowań i bardzo pożądanym byłby zdalny zapłon silnika wraz ze sterowaniem przepustnicą.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-03-2015, 15:24   

i9i napisał/a:
To jest jakby podstawa.


Dla większości podstawą jest niestety zupełnie coś innego - $$$ + postawa: "Ja nie wyląduję????"
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-03-2015, 15:57   

i9i napisał/a:
apg2312 napisał/a:
skoro zmajstrowanie domowym sposobem instalacji LPG do silników GDI jest tak proste, to za co te firmy żądają dziesięć tysięcy złotych ?

Raczej nie jest takie proste, prosto wynika z opisu na stronie producenta. Samo atestowanie pompy i komponentów to zapewne wydatek w dziesiątkach albo i setkach tysięcy ojro, a gdzie koszty skonstruowania i testowania.

Cóż...wbrew pozorom dobrze o tym wiem. Dlatego w sumie śmieszy mnie ten wątek, gdzie domorosły "fachowiec" i "złota rączka" (ale w negatywnym tych słów znaczeniu) uważa, że co tam, frajerzy niech płacą po 10 tysiaków, on sobie samodzielnie skonstruuje i zamontuje taki układ za 500, góra 1000 zł i będzie sobie tanio jeździł.
Ale zawsze jest szansa, że już przy pierwszych próbach (o ile w ogóle do nich dojdzie) kolega cojac zostanie pierwszym polskim sztucznym satelitą Ziemii :P
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 05-03-2015, 18:02   

To jest do zrobienia, tylko wiąże się z kradzieżą patentów. Ja w ogóle przed rozpoczęciem całego procederu poszukałbym jakiegoś Vag-a na zagramanicznym szrocie uzbrojonego w takową instalację i organoleptycznie stwierdził czy gra jest warta świeczki, czy jednak szukać O1T po solidnym crash teście (bądź innego dawcy w zależności od budżetu). Ale cóż nie ma co broni składać, do odważnych świat należy.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.