Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gaz. BRC "przenośna"?
Autor Wiadomość
luqash 
Forumowicz


Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 47
Skąd: NL
Wysłany: 05-03-2015, 21:03   Instalacja gaz. BRC "przenośna"?

Proszę o wyjaśnienie tematu laikowi. Planuję zagazować swojego Lancera i poszukuję informacji na temat instalacji gazowych w PL i NL. Musi to być renomowana firma, typu BRC, Landi, celem zdobycia homologacji G3 w holandii (niższy podatek drogowy...) Ostatnio gość z serwisu LPG w Rotterdamie stwierdził, że mogą założyć BRC basic plus automatyczna lubryfikacja lub 400 euro droższa BRC premium. Za główną różnicę podał (prócz gwarancji) możliwość późniejszego przeniesienia wersji premium do innego samochodu. Wersja basic jest na stałe związana z autem, jak stwierdził. Zdziwiło mnie takie rozróżnienie, bo dla mnie wszystko można przemontować :) Czy ktoś wie o co chodzi i może zna polskie odpowiedniki tych instalacji?
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 07-03-2015, 01:05   

Podejrzewam że wersja premium będzie na lepszych gratach poskładana i w razie przeniesienia do innego auta, czytaj mocniejszego, i w nim oblata. A zwykła mógł byś przenieść co najwyżej do takiego samego lub z podobnym silnikiem.
Odnośnie lubryfikacji słyszałem że to jest pic na wodę żeby kasę wyciągnąć od klienta. A jak jest naprawdę nie wiem.
A odnośnie polskich odpowiedników mogę polecić KME, albo STAG-a i myślę że na nich też powinieneś homologację dostać, prawdopodobnie na każdej innej też.
Nie wiem po ile w NL są instalacje, ile w PL BRC kosztuje też nie wiem, ale za moje graty KME do Subarki dałem ok 400 euro, też w wersji premium.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 07-03-2015, 09:05   

Ja ma ciut inną teorię. A nawet dwie:
1. Dokumentacja - że instalacja nie jest przypisana do auta i można nią dobrowolnie migrować z auta do auta (nie wiem jak się mają u nich przepisy szczegółowe).
2. Jest na podstawkach pod wtryski i złączkach w instalacji, nic nie jest cięte tylko wpinane, więc łatwo demontowalne. U nas takich bajerów nie robią, ale jak Holendrzy jeździli na sekwencji, to u nas szczytem była walcowa setka i uwaga przełącznik z diodami od poziomu gazu w polonezie. Do tego u nas gaziarze to leniwce i byleby sztuka poszła (dodatkowy dzień przy jednym aucie to by z tysiaka musieli skroić). No i teoretycznie (tylko teoretycznie) używanej instalacji nie można montować w innym aucie. I obowiązkowo dowiedz się wcześniej gdzie będzie wlew, gdyż cechą rozpoznawczą auta na instalacji z NL jest korek w błotniku tylnym i ogarniająca go korozja.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
luqash 
Forumowicz


Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 47
Skąd: NL
Wysłany: 07-03-2015, 12:06   

Co do wlewu spytam, ale zdaje się że w zderzaku. Aby dostać homologację g3 nie mogę założyć żadnej polskiej instalacji ponieważ firma musi zrobić przegląd i zaakceptować instalację,a akceptują tylko instalacje form z którymi mają podpisane kontrakty i nie ma wśród nich staga czy lpgtecha lub kme. Taka akceptacja i przegląd kosztuje 300 euro.

Założenie brc Premium kosztuje 1900 euro natomiast basic 1400 razem z przeglądem, wszystkimi papierami etc.
Dodatkowo gwarancja odpowiednio 5 lat bez limitu km i 3 lata do 100kkm


W Polsce brc 2800.
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 07-03-2015, 18:18   

i9i napisał/a:
Do tego u nas gaziarze to leniwce i byleby sztuka poszła

Dlatego wolałem sobie sam wszystko poskładać.
luqash napisał/a:
W Polsce brc 2800.

Patrz ile kroją za jakieś papierki na zachodzie, w PL też masz homologację, bo każda instalacja musi być wbita do dowodu rejestracyjnego. Ale co kraj to obyczaj.
Jeśli zamontujesz BRC w Polsce to i tak ci trochę kasy zostanie.

A co do wlewu, ja mam w klapce od paliwa, nie brudzi się jest na odpowiedniej wysokości, nie rzuca się w oczy. U nas standardowo montują gdzieś w zderzak (bo łatwo otwór w plastyku wyciąć), trzeba się do niego zgiąć, w zimie zazwyczaj zalepiony jakimś błotem, masakra :evil: , za wlew w klapkę gazownicy wołają dodatkową 100 ale wg mnie warto.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.