Zawór EGR |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2012, 15:51 Zawór EGR
|
|
|
Właśnie łódzkie ASO zdiagnozowało mi awarię zaworu ERG.
Wymiana - 2 dni czekania i 3200 zł.
Napiszcie czy można stosować jakieś zamienniki i ile to was kosztowało.
Pozdrawiam Grzesiek.
PS Przepraszam, jeżeli temat był, ale go nie znalazłem. |
|
|
|
 |
Grzesq
Forumowicz

Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-08-2012, 18:25 Re: Zawór EGR
|
|
|
Grzesiek_o napisał/a: | Właśnie łódzkie ASO zdiagnozowało mi awarię zaworu ERG.
Wymiana - 2 dni czekania i 3200 zł.
Napiszcie czy można stosować jakieś zamienniki i ile to was kosztowało. |
Pomyśl o używanym ceny max 600 zł : TUTAJ |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 16-08-2012, 18:28
|
|
|
Kolego jeżeli to sam zawór to na allegro szukaj do silnika BKD, wymiana jest prosta i NIE potrzeba serwisu, powinieneś sie zmieścić w 300 pln.
Do vw kosztuje 200 pln a do mitsu taki sam 500 ciekawe?!!!
http://allegro.pl/egr-rec...2549882936.html |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2012, 19:35
|
|
|
Przyznam szczerze, że myślałem raczej o nowym zamienniku.
A gdzie szukać zaworu pod maską?
Pytam bo na allegro widziałem ze 2 (oba do 2,0 DiD) i wyglądały zupełnie różnie.
I nie wiem czego szukać |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 16-08-2012, 20:57
|
|
|
Bo są 2 rodzaje zależy czy to jest 2.0 DID BSY wtedy zawór jest na podciśnienie lub 2.0 DID BWC wtedy jest elektrozwór.
EGR jest z przodu silnika tak jak rura od IC ( taka czarna gruba gumowa ) wchodzi w kolektor dolotowy dalej masz klapę gaszącą (tzw przepustnice) a za nią egr który skierowany jest na rurkę bagnetu od oleju i dochodzi do niego wężyk od podciśnienia a po prawej stronie taka rurka błyszcząca doprowadzająca spaliny.
Za 3200 to możesz cały silnik kupić a nie taką pierdułkę jak EGR
A tu masz fotke na pierwszym planie przepustnica i EGR:
http://allegro.pl/passat-...2547485975.html
nowy EGR w inter carsie 400 pln nr fabr 038131501AF |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2012, 22:36
|
|
|
Patrząc na tą fotkę moim kaprawym okiem, wygląda na to że silnik mam identyczny. Na plakietce stoi napisane, że BSY. Zakładam więc, że to prawda.
Niestety nie wiem też, jak wstawić fotkę.
Jutro pogadam sobie z Inter Cars'em, później do warsztatu. Nie są może specjalistami od Mitsubishi, ale naprawiam tam 13 lat, i jest OK. Pokusiłbym się na własnoręczną wymianę - bo lubię takie rzeczy - ale obecnie ciągnie się za mną zła passa.
Ostatnio coś mi pukało w hamulcach, to jak czyściłem rozwaliłem tarczę.
Póki co - wielkie dzięki za pomoc
Serdecznie pozdrawiam
[ Dodano: 17-08-2012, 14:45 ]
Na moim EGR są cyferki 038 129 637 D i symbol VW. Gdy wrzuciłem to w Google wyskoczyło mi m.in. coś takiego:
http://www.iparts.pl/czes...0-79-7496D.html
Co o tym sądzicie? |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 11-06-2013, 22:39
|
|
|
Hmm
Zapaliła sie kontrolka check engine.O2 zaczał wiecej palic i przyspieszenie słabe...
Pojechalem wiec do serwisu gdzie diagnoza powaliła mnie na klęczki .
EGR. Koszt 3400 plus robocizna.Zdecydowałem ze pojade do kolegi , ktory dłubie przy TDI .Rozkrecił wszystko i stwierdził ze przepustnica jest zalana olejem (uklad scalony) Czyli zlom.Jam nie frajer sobie mysle ..pojechałem do ICars .Przeciez u nas jezdzi tysiace TDI!!!!
No i kupiłem od Turana BKD .Wszystko pasuje.Autko smiga .Koszt 950zeta. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
kaammyyk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 67 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-06-2013, 08:00
|
|
|
Kupiłes nowy zawór egr czy przepustnicę ? |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 12-06-2013, 12:02
|
|
|
Przepustnice |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
torsen
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2007r 2,0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: ZABRZE
|
Wysłany: 27-06-2013, 23:22
|
|
|
Witam !prosze o podpowiedz bo może juz zetknęliście sie z problemem. w moim outku ( 140km 2,0 DID 2007r fabrycznie chipowany do 170 ) od kilku tyg nierówno pracuje silnik co jest zwłąszcza odczuwalne w przedziale od 1800 d0 2500 obrotów i tylko gdy utrzymuje stała predkosć przy przytrzymaniu pedału gazu na stałym poziomie. Autko ma przejechane niecałe 120tyś. Wymieniłem przepustnice na nową bo ponoć siadła elektronika , zregenerowałem turbine i dalej szarpało więc zaślepiłem egr no i objawy ustąpiły za to stale paliła się check control zatem wymieniłem też egr na nowy i szarpie dalej . Już nie mam koncepcji jak ugryżć problem . Moze ktoś już przerabiał skutecznie temat??? |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 28-06-2013, 02:12
|
|
|
Witam
odlacz fabryczny chip, poniewaz moze szfankowac.
Dopiero po tym, sprawdz jak zachowuje sie silnik |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
torsen
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2007r 2,0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: ZABRZE
|
Wysłany: 28-06-2013, 06:50
|
|
|
tez o tym myślałem tylko dlaczego przy zaślepionym egr nie szarpie a powinien jezeli to wina chipa no i spalanie jest rewelacyjnie niskie?? |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-07-2013, 22:33
|
|
|
Ja w sklepie z częściami VW przepustnice EGR kupiłem za 650 zł. Nowa, Pierburg. Ze zadrapanym logo (jak w ipart'sie). |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-09-2013, 15:32
|
|
|
u mnie padł egr ,głośno chodzi ,odłączyłem kostkę elektr. i jest ok ,czytałem o zaślepianiu zaworu i silnik dostaje nowe życie czy ktoś ma o tym pojęcie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
gregoryjan
Nowy Forumowicz
Auto: Outek 2.0 DiD 170KM Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: Warszawie
|
Wysłany: 17-09-2013, 21:45
|
|
|
Koledzy ja mam podobny problem swieci mi sie kontrolka Chack Engine tylko wlasnie dzisiaj podpiety moj outek byl pod kompa i pokazaky sie bledy o n-rach
P0428
P0487
P2141
Co oznaczaja te kody? Co moze byc uszkodzone? Przepustnica czy zawor EGR. Dodam ze silnik mam BSY.
Zauważyłem ze auto na zimbym silniku jest mulowate, jak osiągnie temperaturę smiga jak zawsze. Prosze o pomoc. Dzieki |
_________________ Outek 2.0 DiD 170KM Intense Plus 2009 |
|
|
|
 |
|