Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy to turbina ?
Autor Wiadomość
dziadek 50 
Nowy Forumowicz

Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 08-02-2015, 18:11   czy to turbina ?

Witam fanów .Od środy mam problem .silnik 1,9 TD .z rana odpalił normalnie ale obroty falowały przez parę sekund i z rury wydobywały się kłęby siwego dymu i czuć było jakby przepalony olej .po paru sekundach obroty się unormowały i na minutę przestał dymić a potem pojawił się dym i tak aż silnik zagrzał się do normalnej temperatury .potem już nie dymił .i tak codziennie .odczułem jakby spadek mocy .już nie przyspieszał jak przedtem ,tylko chwilami jakby kopa dostawał .dzisiaj miałem czas to poszedłem rano do garażu odpaliłem i zgasł .po drugim odpaleniu ,falowanie obrotów i to odczuwalne i potem już równo .wlazłem pod spód i zauważyłem że interkuler na dole przy opasce jest zachlapany olejem .i teraz pytanie do kumatych w tym temacie ,co to moze być ? turbina czy może coś z wtryskami .może jakiś sposób żeby to sprawdzić .proszę ,pomóżcie ,bo już pół dnia grzebię na necie i już głupieję bardziej

[ Dodano: 08-02-2015, 20:21 ]
a czy może być wtrysk sterujący ?,bo teraz sprawdzałem to ta kostka co przy wtrysku sterującym jakaś nie pewna i jak ruszałem to silnik zmieniał obroty i zapaliła się kontrolka od silnika
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 09-02-2015, 14:52   

dziadek 50 napisał/a:
z rana odpalił normalnie ale obroty falowały przez parę sekund

Na pompie jest zawór przestawiacza kata wtrysku http://www.volvofan.pl/El...9-99-p5242.html
To samo co w Volvo czasem pomaga przeczyszczenie lub wymiana , sprawdz świece żarowe na sam początek :!:
Oczewiście masz pompę Lucas :?:
dziadek 50 napisał/a:
interkuler na dole przy opasce jest zachlapany olejem

Pora wyczyścić cały dolot były przypadki rozbiegania silnika https://www.youtube.com/watch?v=FH1U93rsuys
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dziadek 50 
Nowy Forumowicz

Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 09-02-2015, 16:57   

Więc tak . świece żarowe wymieniłem dwa miesiące temu ,bo dwie padły a zawór przestawiacza kąta wtrysku jakiś miesiąc temu -ponad 2 stówy .dolotu nie czyściłem ,może to to .

[ Dodano: 09-02-2015, 16:58 ]
pompa lukas oczywiście

[ Dodano: 09-02-2015, 17:10 ]
obejrzałem filmik i teraz mnie Milo nastraszyłeś :shock: .biorę jutro wolne i czyszczę wszystko co się da wykręcić
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 09-02-2015, 19:34   

Sprawdz jeszcze odmę bo prawdopodobnie oparami oleju zasyfia cały układ dolotowy i warto sprawdzić stan turbiny czy przypadkiem nie ma luzów i nie puszcza oleju do dolotu , ciśnienie doładowania powinno być 0,6-0,8 bara przy 2000 obr 0,8-0,95 bara przy 3000 obr jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia będzie czuć wyrazny spadek mocy
Dobry dodatek do paliwa oczyszcza wtryski,pompę warto zastosować http://sklep-oleje.pl/pl/...LUNG-500-ml/426
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dziadek 50 
Nowy Forumowicz

Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 09-02-2015, 20:02   

a już myślałem o tym środku ,zakupię,spróbuję

[ Dodano: 10-02-2015, 14:20 ]
Milo ,trafiłeś dobrze .odma pryska olejem ,ale nie tak strasznie .wielkie dzięki za poradę . poczyściłem wszystkie przewody ,nawet kolektor ssący ,swoją drogą był bardzo zasyfiony .nie byłem pewny to pojechałem do serwisu na komputer .były dwa błędy ,czujnik wzniosu iglicy i pedału przyśpieszania .swoją drogą musiałem 80 km jechać na stację ,że też nie ma programów do naszych dizelków. jak już mówiłem wszystko poczyszczone i dalej dymi jak zimny ,jak gorący nawet dymka nie puści . Zauważyłem jeszcze coś ,mianowicie sztanga od turbiny stoi w miejscu i ani drgnie ,na żadnych obrotach .ściągnąłem dżwinię z gruszki i tak chodzi i gruszka i dżwignia na turbinie .Tylko dziwna przypadłość .zawsze myślałem że tam jest podciśnienie i gruszka wciąga dżwignię ,a u mnie gruszka stoi w skrajnym położeniu tak jakby była wciągnięta . przy ściągniętej dżwigni dodawałem gazu i ruszałem dżwignią od turbiny ,to nie było żadnej reakcji . wie może ktoś jak powinno być w tych silnikach ?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 10-02-2015, 14:43   

dziadek 50 napisał/a:
że też nie ma programów do naszych dizelków


dziadek 50 napisał/a:
wszystko poczyszczone i dalej dymi jak zimny ,jak gorący nawet dymka nie puści

Teraz jest zimno i zawsze coś z rury poleci zmiana temperatur zimny tłumik gorące spaliny tak będzie nie ma co się przejmować
dziadek 50 napisał/a:
Zauważyłem jeszcze coś ,mianowicie sztanga od turbiny stoi w miejscu i ani drgnie

dziadek 50 napisał/a:
.zawsze myślałem że tam jest podciśnienie i gruszka wciąga dżwignię

Jest sterowana ciśnieniem z turbiny cienki przewód z turbiny idzie do gruszki chyba że masz uszkodzony przewód lub turbina nie ma odpowiedniego ciśnienia lub sztanga jest zacięta
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dziadek 50 
Nowy Forumowicz

Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 10-02-2015, 16:18   

u mnie jest inaczej .przewód do gruszki idzie z kolektora ssącego . już się zastanawiam czy któryś poprzednik nie wymieniał silnika . do tej pory się nie zastanawiałem nad silnikiem ,tylko pilnowałem wymiany oleju .benzyniaki gorzej odpalały ,a dymienie na zimno nie jest takie normalne ,bo jak odpalę to przez chwilę bez dymu a potem zaczyna dymić

[ Dodano: 10-02-2015, 16:22 ]
chciałem ,żeby mi sprawdził ciśnienie z turbiny ,ale nawet ten co mają na warsztacie interfejs nie pokazuje tego .a do mego auta owszem są programy diagnostyczne ale to cena samochodu i zakup mija się z celem

[ Dodano: 10-02-2015, 16:28 ]
u mnie jest taka turbina http://olx.pl/oferta/volv...html#4f6be38256
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 10-02-2015, 16:56   

dziadek 50 napisał/a:
chciałem ,żeby mi sprawdził ciśnienie z turbiny

Można sprawdzić manometrem np takim http://allegro.pl/wskazni...5079148276.html
Może być zamontowany w aucie i cały czas masz wgląd w prace turbiny ja mam tak zrobione
dziadek 50 napisał/a:
a do mego auta owszem są programy diagnostyczne ale to cena samochodu i zakup mija się z celem

http://forum.mitsumaniaki...ghlight=evoscan
dziadek 50 napisał/a:
u mnie jest inaczej .przewód do gruszki idzie z kolektora ssącego

To to samo ,wyższe ciśnienie w kolektorze = ugięcie sprężyny i męmbrany w gruszce i wtedy otwiera się klapa zawór upustowy w kolektorze wydechowym przy turbinie i spada czyli reguluje ciśnienie
dziadek 50 napisał/a:
a dymienie na zimno nie jest takie normalne ,bo jak odpalę to przez chwilę bez dymu a potem zaczyna dymić

Latem bedzie inaczej teraz każdy ma tzw dymienie :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dziadek 50 
Nowy Forumowicz

Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 10-02-2015, 17:39   

Wielkie dzięki milo za pomoc . już zamówiłem manometr ,mam tylko nadzieję że będzie schemat podłączenia :D a z tym dymieniem na razie pojeżdżę ,zobaczę co dalej
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 11-02-2015, 15:03   

dziadek 50 napisał/a:
mam tylko nadzieję że będzie schemat podłączenia

Trójnik i do kolektora ssącego a podświetlanie po przekręceniu stacyjki :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dziadek 50 
Nowy Forumowicz

Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 13-02-2015, 18:15   

masz mój punkcik
 
 
Carisma1 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CJO 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-03-2015, 19:47   

dziadek, jeśli chcesz aby zdiagnozować Twojego bolida on-line musisz odpowiedzieć na jedno putanie( mam nadzieję, że potrafisz), ten dym z wydechu jak kopci jest z niespalonego oleju napędowweg(parafina) czy spalonego oleju silnikowego?( bo to jest zasadnicza różnica , ktora pozwoli iść w odpowiednim kierunku diagnostycznym) ...jeszcze jedno czy ubywa Ci oleju silnikowego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.