Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda - pomocy!
Autor Wiadomość
Pajerov6 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 3
Skąd: Iceland
Wysłany: 26-03-2015, 19:59   Sonda lambda - pomocy!

Witam
Proszę o pomoc jak połączyć ze sobą kolory kabli?

Stara sonda NTK
- Zółty
- Zielony
- Czarny
- Czarny

Nowa sonda Denso
- Niebieski
- Biały
- Czarny
- Czarny
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-03-2015, 21:43   

Dwa czarne to w obu przypadkach najprawdopodobniej grzałka i należy je podłączyć razem, kolejność nie ważna. Dla pewności możesz sprawdzić czy po odpaleniu auta na tych w aucie pojawia się napięcie 12V. Dwa pozostałe to sygnał i masa, w Denso sygnał to niebieski a masa to biały a w tej Twojej starej to nie wiem bo takiej kolorystyki nie znalazłem ale z tymi przewodami możesz spróbować i tak i tak bo jeśli się pomylisz to i tak nic się nie stanie jedynie po prawidłowym podłączeniu sygnał z sondy powinien być widziany w sterowniku silnika. Oryginalne kolory w Mitsu (na pewno w Carismie 1.6) to:
dwa białe - grzałka sondy
szary - masa
czarny - sygnał
 
 
Pajerov6 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 3
Skąd: Iceland
Wysłany: 31-03-2015, 20:56   

To może inaczej.
Kostka w samochodzie ma następujące kolory:

-biały
-czerwony
-czarny
-czarny

Jak połączyć w tym układzie?
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 01-04-2015, 07:36   

Pajerov6 napisał/a:
To może inaczej.
Kostka w samochodzie ma następujące kolory:
-biały
-czerwony
-czarny
-czarny
Jak połączyć w tym układzie?

Definicja pinów/kolorów w kostce instalacji:

biały = sygnał plusowy elektrody (z ECU)
czerwony = zasilanie grzałki (+ 12 V z głównego przekaźnika ECU)
czarny = masa wewnętrzna elektrody (z ECU)
czarny = zasilanie grzałki (- 12 V z masy pojazdu)

Dwa czarne o różnych funkcjach wprowadzają małe zamieszanie, dlatego:

1. Upewnij się, które piny instalacji zasilają grzałkę (po włączeniu zapłonu/uruchomieniu silnika pojawi się na nich 12 V).
2. Znajdź piny grzałki sondy mierząc rezystancję (będzie to kilka do kilkunastu Ohmów).
3. Piny zasilania z instalacji połącz z pinami grzałki sondy (wśród nich - czarny z czarnym).
4. Pozostałe dwa piny (sygnał i masa wewnętrzna) połącz zgodnie z definicją kolorów - błędna kolejność objawi się dysfunkcją lecz nie spowoduje uszkodzenia.

- Powodzenia :wink:

ps. Definicję pinów/kolorów podaję z zastrzeżeniem ewentualnych błędów
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.