Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie filtra cząstek stałych
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 18-04-2017, 21:43   Czyszczenie filtra cząstek stałych

Cześć

Potrzebuję porady. Ostatnim czasem dowiedziałam się że w 307mce mam zapchany filtr cząstek stałych. Oznajmił mi to mechanik. Stwierdził koszt czyszczenia filtra cząstek stałych oscyluje wokół 1100 zł i trwa mniej więcej dzień roboczy. Na domiar złego świece żarowe są podobnież już zużyte a do wypalenia/wyczyszczenia filtra potrzebne są zdrowe. Więc trzeba doliczyć koszt wymiany świec. Mechanik wycenił koszt obsługi na ok. 1300-1400 zł. Ciekawi mnie jaki jest koszt wycięcia tego filtra i dogranie mapy/emulatora aby wszystko działało bez zarzutów ?
Co polecacie ? Lepsze jest czyszczenie czy wycinka ?

Oliwia
_________________
Niebiańska robota
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 18-04-2017, 22:49   

Olivia napisał/a:
koszt czyszczenia filtra cząstek stałych oscyluje wokół 1100 zł i trwa mniej więcej dzień roboczy

W podobnej cenie można kupić nowy filtr dpf z katalizatorem jeśli to ten sam model, nie jestem pewien, ale świece żarowe służą głównie do grzania zimnego silnika (nawet jak ma 30 stopni), a temperatura spalin jest zwiększana przez ilość paliwa, w niektórych samochodach mając odpowiedni interfejs można uruchomić procedurę wymuszonego agresywniejszego czyszczenia dpfa (tak przynajmniej dowiedziałem się w serwisie mitsumaniaków od Huberta).
Ja jestem jeśli jest taka możliwość za nie drogim czyszczeniem (max 400zł), albo wymiana.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
Ostatnio zmieniony przez MichciuGT 19-04-2017, 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-04-2017, 01:08   

Olivia napisał/a:
Stwierdził koszt czyszczenia filtra cząstek stałych oscyluje wokół 1100 zł i trwa mniej więcej dzień roboczy

Zgadzam się. Z tym, że procedura jest czasochłonna, bo z ceną już nie - szybki (choć przyznaję pobieżny) przegląd netu pozwolił mi stwierdzić, że koszt regeneracji filtra DPF wynosi średnio od 300 do 600 zł.
No i to, co wcześniej napisał MichciuGT - w silnikach wysokoprężnych świece żarowe służą tylko i wyłącznie do ułatwienia rozruchu. Do niczego innego.
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_%C5%BCarowa
Diagnoza - zmień mechanika.
Olivia napisał/a:
Lepsze jest czyszczenie czy wycinka ?

Czyszczenie/regeneracja lub wymiana.

Zdjęcie poglądowe ze strony
http://eurovat.info.pl/re...w-czstek-staych
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-04-2017, 07:41   

Na allegro jakieś nowe zamienniki FAP-w zaczynaja sie od 700zł a zesta FAP plus Katalizator 1300zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 19-04-2017, 08:15   

Po odpowiedziach wnioskuje że skłaniacie się ku regeneracji lub wymianie na nowy.
Podzwonię po innych warsztatach skoro ten próbuje mnie naciągnąć.
_________________
Niebiańska robota
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 19-04-2017, 19:52   

w 307 jak i w innych Dieslach grupy PSA jest FAP a nie DPF a to dwa różne światy.

Jeżeli mechanik twierdzi że jest zapchany ( a może tak być bo kilkuset tys km) to trzeba go wyczyścić. Zapchanie FAP-a polega na tym że osadził się tlenek ceru ( czynnik który się dodaje do FAP-a aby obniżył temp wypalania).

Regeneracja jest prosta:
- wyjąć FAP
- wypłukać karcherem, lub innym mocnym strumieniem wody ( można użyć chemii wspomagającej) opisy znajdziesz w necie
- założyć, uzupełnić EOLYS
- Diagboxem lub Lexią wyzerować licznik FAP-a (uzupełnianie dodatku)

i cieszyć się kolejnymi 200 tys przebiegu.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 19-04-2017, 23:03   

sampler, skoro jesteś w temacie, to ile taka usługa regeneracji powinna kosztować?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-04-2017, 10:24   

Nie wiem. Ja to bym robił sam. W większości modeli FAP jest rozbieralny wiec pozostaje tylko kwestia wypłukania
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 20-04-2017, 20:59   

sampler napisał/a:
egeneracja jest prosta:
- wyjąć FAP
- wypłukać karcherem, lub innym mocnym strumieniem wody ( można użyć chemii wspomagającej) opisy znajdziesz w necie
- założyć, uzupełnić EOLYS
- Diagboxem lub Lexią wyzerować licznik FAP-a (uzupełnianie dodatku)

i cieszyć się kolejnymi 200 tys przebiegu.


prawie

dodałbym wlanie srodka do czyszczenia kominów z sadzy. środek do kupienia w castoramie, koszt dwoch butelek w granicach 70 pln.

procedura wyglada tak

- wyjąć FAP
- wlać środek do czyszczenia sadzy
- wypłukać karcherem, lub innym mocnym strumieniem wody ( można użyć chemii wspomagającej) opisy znajdziesz w necie
- założyć, uzupełnić EOLYS
- Diagboxem lub Lexią wyzerować licznik FAP-a (uzupełnianie dodatku) - lub KTS'sem, bo właśnie nim to robię

i cieszyć się kolejnymi 200 tys przebiegu.

metoda wykonywana parę razy, aktualnie jej skuteczność to 100%
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-04-2017, 10:19   

To zostało ujęte pod hasłem środki chemiczne :) i nie jest to konieczne po prostu zejdzie więcej czasu.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 22-04-2017, 14:18   

Dzięki serdecznie za dokładny opis. Niestety nie posiadam takich urządzeń jak spawarka więc dla mnie opisana przez Was metoda - zapewne bardzo skuteczna - jest nie do wykonania. Pomijając fakt że nie mam miejsca na tego typu operacje. Żaden pytany przeze mnie mechanik nie opisał metody jaką będzie filtr FAP czyścił. Sami też wiecie że mechanicy nie są skoży do wykonywania usług według opisów klienta :doubt:
Większość warsztatów skłania się ku usunięciu filtra za cenę (w przeliczeniu) ok. 800 zł. W cenę wliczają usunięcie środka a pozostawienie obudowy i wykasowanie / zmianę programu.
Nie wiem czy usunięcie to dobry pomysł :roll: Dkatego tutaj zadałam pytanie. Ale zapłacenie ok 1000 zł za czyszczenie filtra w aucie które kosztuje ok 6000 zł to nawet dla mnie lekka przesada. Tym bardziej że w tym roku szykuje się kolejny wydatek na wymianę sprzęgła. A to też zapewne jakiś większy koszt.

PS. Pytanie hipotetyczne. Z uwagi na to że większość mechaników straszy że jazda z zapchanym filtrem grozi przyjazdem auta na lawecie a niektórzy nawet głosili Hiobowe wieści typu - uszkodzeniem silnika - zapytuje się czym grozi jazda z zapchanym DPF-em ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-04-2017, 15:17   

jeśli DPF będzie bardzo zapchany, to turbina się męczy i może się uszkodzić coś jeszcze, ale to że jest mocno zapchany objawia się mniejszą mocą silnika.

Jeśli śruby od wydechu zachowały się w dobrym stanie to spawarka nie będzie potrzebna, tylko w razie potrzeby pasta uszczelniająca wydech (na łączeniach).
No i jak znajdziesz jakiś dobry warsztat w okolicy, to nie powinni mieć problemu z regeneracją, a nie jedyną ich opcją będzie wybijanie wkładu.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 22-04-2017, 19:45   

Olivia napisał/a:
Dzięki serdecznie za dokładny opis. Niestety nie posiadam takich urządzeń jak spawarka więc dla mnie opisana przez Was metoda - zapewne bardzo skuteczna - jest nie do wykonania. Pomijając fakt że nie mam miejsca na tego typu operacje. Żaden pytany przeze mnie mechanik nie opisał metody jaką będzie filtr FAP czyścił. Sami też wiecie że mechanicy nie są skoży do wykonywania usług według opisów klienta :doubt:
Większość warsztatów skłania się ku usunięciu filtra za cenę (w przeliczeniu) ok. 800 zł. W cenę wliczają usunięcie środka a pozostawienie obudowy i wykasowanie / zmianę programu.
Nie wiem czy usunięcie to dobry pomysł :roll: Dkatego tutaj zadałam pytanie. Ale zapłacenie ok 1000 zł za czyszczenie filtra w aucie które kosztuje ok 6000 zł to nawet dla mnie lekka przesada. Tym bardziej że w tym roku szykuje się kolejny wydatek na wymianę sprzęgła. A to też zapewne jakiś większy koszt.

PS. Pytanie hipotetyczne. Z uwagi na to że większość mechaników straszy że jazda z zapchanym filtrem grozi przyjazdem auta na lawecie a niektórzy nawet głosili Hiobowe wieści typu - uszkodzeniem silnika - zapytuje się czym grozi jazda z zapchanym DPF-em ?


1000 zł to jakaś parodia. Nie zapłaciłbym więcej jak 300 zł. Czyszczenie FAP-a to zabawa. To nie jest czyszczenie suchego DPF.
Ponawiam prośbę zrób to sama :D Jeżeli masz rozbieralnego FAP-a to nie trzeba spawarki
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 24-04-2017, 22:25   

U mnie tak wygląda okolica katalizatora i tam chyba jest też FAP :

_________________
Niebiańska robota
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 24-04-2017, 22:53   

Nie wygląda źle ;)
Dobrze byłoby tylko przed odkręcaniem popsikać jakimś odrdzewiaczem i nakrętki powinny ładnie się odkręcić. Nie jest jeszcze pordzewiały, blachy osłonowe (i chyba też służą jako chłodzenie) raczej dobrze się trzymają.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.