Interfejs ELM327 opinie, porady, możliwości... |
Autor |
Wiadomość |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 04-04-2015, 15:54 Interfejs ELM327 opinie, porady, możliwości...
|
|
|
Temat, w którym proponuje się podzielić informacjami na temat interfejsu ELM327 i jakie to daje możliwości.
Osobiście mam podłączony i testowałem na programie TORQUE PRO (android)
Jeszcze wszystkiego nie sprawdziłem ale napewno można diagnozować i kasować błedy CHECK ENGINE, prowadzić dziennik jazdy oraz obserwować parametry silnika
np. obroty, prędkość (OBD i/lub GPS), podciśnienie, pomiary spalania paliwa (chwilowe, średnie itp.), dla bardziej wtajemniczonych w diagnostyke parametry od sond lambda, wtrysków, opóźnienia zapłonu itp. itd.
dodatkowo samodzielnie robi pomiary przyspieszeń od 0-100km/h, 1/4mili itd.
ogólnie sporo możliwości, i to wszystko można podglądnąć za pomocą smartfona, tabletu
To tak tyle na szybkiego co mi przyszło do głowy, jak ktoś zaobserwował coś ciekawego to podzielcie się, napewno jest tam jeszcze sporo możliwości, może inny program.
Napewno jest wtyczka MUT do Torque (specjalna dla mitsubishi) ale niewiem co ona daje jeszcze... |
|
|
|
 |
maniek68
Forumowicz
Auto: Grandis 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 96 Skąd: snopki
|
Wysłany: 05-04-2015, 07:35 Re: Interfejs ELM327 opinie, porady, możliwości...
|
|
|
kcn napisał/a: | Temat, w którym proponuje się podzielić informacjami na temat interfejsu ELM327 i jakie to daje możliwości.
Osobiście mam podłączony i testowałem na programie TORQUE PRO (android)
Jeszcze wszystkiego nie sprawdziłem ale napewno można diagnozować i kasować błedy CHECK ENGINE, prowadzić dziennik jazdy oraz obserwować parametry silnika
np. obroty, prędkość (OBD i/lub GPS), podciśnienie, pomiary spalania paliwa (chwilowe, średnie itp.), dla bardziej wtajemniczonych w diagnostyke parametry od sond lambda, wtrysków, opóźnienia zapłonu itp. itd.
dodatkowo samodzielnie robi pomiary przyspieszeń od 0-100km/h, 1/4mili itd.
ogólnie sporo możliwości, i to wszystko można podglądnąć za pomocą smartfona, tabletu
To tak tyle na szybkiego co mi przyszło do głowy, jak ktoś zaobserwował coś ciekawego to podzielcie się, napewno jest tam jeszcze sporo możliwości, może inny program.
Napewno jest wtyczka MUT do Torque (specjalna dla mitsubishi) ale niewiem co ona daje jeszcze... | witam ten program to masz płatny czy darmowy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-04-2015, 08:35
|
|
|
Wersja PRO jest płatna jak i dodatek do Mitsy MUT. Wersja darmowa ma oczywiście dużo mniej funkcji. Ten interfejs łączy się tylko ze sterownikiem silnika. Z dieslami działa też ale z tymi wyprodukowanymi na rynek europejski dopiero po 2004r. |
|
|
|
 |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 05-04-2015, 09:10
|
|
|
Posiadam wersję Pro otrzymałem ja w komplecie z interfejsem.
a wtyczki MUT nie kupowałem bo nie wiemczy warto... |
|
|
|
 |
maniek68
Forumowicz
Auto: Grandis 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 96 Skąd: snopki
|
Wysłany: 05-04-2015, 09:25
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Wersja PRO jest płatna jak i dodatek do Mitsy MUT. Wersja darmowa ma oczywiście dużo mniej funkcji. Ten interfejs łączy się tylko ze sterownikiem silnika. Z dieslami działa też ale z tymi wyprodukowanymi na rynek europejski dopiero po 2004r. | witam posiadam wersję darmową sprawdzałem na grandku moim zdaniem nic ciekawego i nie po Polsku. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-04-2015, 09:51
|
|
|
Bo taki tani fejsik nie da takich możliwości jak o wiele droższy profesjonalny sprzęt czy oryginalny sprzęt serwisowy MUT. |
|
|
|
 |
maniek68
Forumowicz
Auto: Grandis 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 96 Skąd: snopki
|
Wysłany: 05-04-2015, 19:37
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Bo taki tani fejsik nie da takich możliwości jak o wiele droższy profesjonalny sprzęt czy oryginalny sprzęt serwisowy MUT. | witam ok.to daj mi namiar na ten o wiele droższy sprzęt ktory ma takie możliwości. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 05-04-2015, 20:35
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ten interfejs łączy się tylko ze sterownikiem silnika. |
interfejs to jedno a soft to drugie. W tej chwili z ELM327 można już sporo zrobić to już nie tylko ECU. Np soft Car Gauge Pro ma dodatkowo takie możliwości:
✮ Ford (1996-2008) - Check/Clear Faults, Self Test, KOEO, KOER, Diesel Glow Plug/Injector Buzz/Cyl Contribution Test, Outputs On/Off, Low/High Speed Fan Test, and Enhanced Data 1175 PIDS (ISO, PWM, CAN)
✮ Nissan (2001-2007) - Check/Clear Faults, Self Test, Ignition Timing Adjustment, Idle Rpm Adjustment, Active Test and Enhanced Data 634 PIDS (KWP2000 - ECM, TCM, ABS, BCM)
✮ GM (1996-2007) - Check/Clear Faults, Active Test and Enhanced Data 189 PIDS (VPW Powertrain)
✮ Toyota (2000-2006) - Enhanced Data 150 PIDS (ISO - Powertrain) + Read/Clear Faults (KWP2000 Airbag)
✮ Kia (1996-TBD) - Enhanced Data (ISO Powertrain)
Niestety z Mitsu nie ma dodatkowych opcji |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-04-2015, 20:42
|
|
|
maniek68, niestety ale lepszego nie polecę bo aż tak nie jestem w temacie a Elma czy VAGA raczej używam hobbistycznie.
sampler, masz oczywiście rację, do niektórych marek ludzie się postarali i stworzyli ciekawe oprogramowanie na ten interfejs ale niestety, nie ma tego wiele i w Miśkach można połączyć się jedynie z silnikiem. |
|
|
|
 |
paulek_mikolow
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis DI-D '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2015 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-04-2015, 21:31
|
|
|
jeszcze nie zakupilem tego ELM i wlasnie sie zastanawiam czy kabel czy bluetooth? A co do Torque Pro, to na omiku (znanym sciagniku) jest tyle wersji ze nie wiem ktora konkretnie sciagnac? Macie jakies sprawdzone? albo, kto z allegro przy sprzedazy interfejsu poratuje mnie konkretnie bezproblemowo dzialajacym softem? No i ostatnie pytanie- przy dieslu, soft pokazuje jakies ciekawostki (np.praca wtryskow)? czy tylko podstawowe dane i bledy? Dzieki |
|
|
|
 |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 06-04-2015, 09:19
|
|
|
Ja przy zakupie elma dostalem plytke z programami kilkoma więc póki co to nie ściągaj nic.
Co do możliwości w dieslach to niewiem ale może ktoś się podzieli albo Ty bedziesz tym pionierem |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2015, 13:03
|
|
|
paulek_mikolow napisał/a: | jeszcze nie zakupilem tego ELM i wlasnie sie zastanawiam czy kabel czy bluetooth? A co do Torque Pro, to na omiku (znanym sciagniku) jest tyle wersji ze nie wiem ktora konkretnie sciagnac? Macie jakies sprawdzone? albo, kto z allegro przy sprzedazy interfejsu poratuje mnie konkretnie bezproblemowo dzialajacym softem? No i ostatnie pytanie- przy dieslu, soft pokazuje jakies ciekawostki (np.praca wtryskow)? czy tylko podstawowe dane i bledy? Dzieki |
W dieslu pokazuje tylko podstawowe parametry i błędy. Nic więcej. Dopiero w specjalistycznym serwisie od TDI (gdzie robiłem regenerację zmiennej geometrii łopatek turbiny) kolega się podłączył jakimś vagiem i było widać dodatkowe parametry pracy podczas jazdy testowej i dostrajania. |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
Grzegorz J
Mitsumaniak

Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 104 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 07-04-2015, 13:13
|
|
|
Dokładnie VAGiem można duuużo więcej. Można robić tzw.logi i wrzucać na forum TDI. Wtedy wiadomo co Dołęga dieslakowi. Sam to robiłem z moją A4
Ja, po Audi 1.9 TDI, pozostawiłem sobie kabelek i programik z vitaminką.
Benzyniaka też nim prześwietlę? |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2015, 19:32
|
|
|
Ale vagiem dostaniemy się tylko (albo aż )do parametrów silnika - żadne inne parametry programowania nie funkcjonują (czyli moduły komfortu, zapalanie świateł itp.). |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 07-04-2015, 20:46
|
|
|
NUFI napisał/a: | Ale vagiem dostaniemy się tylko (albo aż )do parametrów silnika - żadne inne parametry programowania nie funkcjonują (czyli moduły komfortu, zapalanie świateł itp.). |
chyba w naszych grandkach nie ma możliwości kodowania modułu komfortu,ogólnie jeszcze w żadnym japońcu nie spotkałem się żeby można było coś zmieniać przekodować itp. Osobiście do aut azjatyckich używam Carman Scan tester koreańskiej firmy Nextech łączy się z wszystkimi modułami ABS,Air Bag,silnik ale tylko odczyt błędów i parametrów.Mam też oryginalnego VCDS (stary Vag) i w autach spod znaku VW można dużo kodować,programować itp. itd. W autach Japońskich tak jak fabryka zrobiła tak ma być |
_________________
 |
|
|
|
 |
|