Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Interfejs ELM327 opinie, porady, możliwości...
Autor Wiadomość
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
  Wysłany: 04-04-2015, 15:54   Interfejs ELM327 opinie, porady, możliwości...

Temat, w którym proponuje się podzielić informacjami na temat interfejsu ELM327 i jakie to daje możliwości.

Osobiście mam podłączony i testowałem na programie TORQUE PRO (android)
Jeszcze wszystkiego nie sprawdziłem ale napewno można diagnozować i kasować błedy CHECK ENGINE, prowadzić dziennik jazdy oraz obserwować parametry silnika

np. obroty, prędkość (OBD i/lub GPS), podciśnienie, pomiary spalania paliwa (chwilowe, średnie itp.), dla bardziej wtajemniczonych w diagnostyke parametry od sond lambda, wtrysków, opóźnienia zapłonu itp. itd.

dodatkowo samodzielnie robi pomiary przyspieszeń od 0-100km/h, 1/4mili itd.

ogólnie sporo możliwości, i to wszystko można podglądnąć za pomocą smartfona, tabletu ;)

To tak tyle na szybkiego co mi przyszło do głowy, jak ktoś zaobserwował coś ciekawego to podzielcie się, napewno jest tam jeszcze sporo możliwości, może inny program.

Napewno jest wtyczka MUT do Torque (specjalna dla mitsubishi) ale niewiem co ona daje jeszcze...
 
 
maniek68 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 96
Skąd: snopki
Wysłany: 05-04-2015, 07:35   Re: Interfejs ELM327 opinie, porady, możliwości...

kcn napisał/a:
Temat, w którym proponuje się podzielić informacjami na temat interfejsu ELM327 i jakie to daje możliwości.

Osobiście mam podłączony i testowałem na programie TORQUE PRO (android)
Jeszcze wszystkiego nie sprawdziłem ale napewno można diagnozować i kasować błedy CHECK ENGINE, prowadzić dziennik jazdy oraz obserwować parametry silnika

np. obroty, prędkość (OBD i/lub GPS), podciśnienie, pomiary spalania paliwa (chwilowe, średnie itp.), dla bardziej wtajemniczonych w diagnostyke parametry od sond lambda, wtrysków, opóźnienia zapłonu itp. itd.

dodatkowo samodzielnie robi pomiary przyspieszeń od 0-100km/h, 1/4mili itd.

ogólnie sporo możliwości, i to wszystko można podglądnąć za pomocą smartfona, tabletu ;)

To tak tyle na szybkiego co mi przyszło do głowy, jak ktoś zaobserwował coś ciekawego to podzielcie się, napewno jest tam jeszcze sporo możliwości, może inny program.

Napewno jest wtyczka MUT do Torque (specjalna dla mitsubishi) ale niewiem co ona daje jeszcze...
witam ten program to masz płatny czy darmowy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-04-2015, 08:35   

Wersja PRO jest płatna jak i dodatek do Mitsy MUT. Wersja darmowa ma oczywiście dużo mniej funkcji. Ten interfejs łączy się tylko ze sterownikiem silnika. Z dieslami działa też ale z tymi wyprodukowanymi na rynek europejski dopiero po 2004r.
 
 
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
Wysłany: 05-04-2015, 09:10   

Posiadam wersję Pro otrzymałem ja w komplecie z interfejsem.
a wtyczki MUT nie kupowałem bo nie wiemczy warto...
 
 
maniek68 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 96
Skąd: snopki
Wysłany: 05-04-2015, 09:25   

plecho1 napisał/a:
Wersja PRO jest płatna jak i dodatek do Mitsy MUT. Wersja darmowa ma oczywiście dużo mniej funkcji. Ten interfejs łączy się tylko ze sterownikiem silnika. Z dieslami działa też ale z tymi wyprodukowanymi na rynek europejski dopiero po 2004r.
witam posiadam wersję darmową sprawdzałem na grandku moim zdaniem nic ciekawego i nie po Polsku.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-04-2015, 09:51   

Bo taki tani fejsik nie da takich możliwości jak o wiele droższy profesjonalny sprzęt czy oryginalny sprzęt serwisowy MUT.
 
 
maniek68 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 96
Skąd: snopki
Wysłany: 05-04-2015, 19:37   

plecho1 napisał/a:
Bo taki tani fejsik nie da takich możliwości jak o wiele droższy profesjonalny sprzęt czy oryginalny sprzęt serwisowy MUT.
witam ok.to daj mi namiar na ten o wiele droższy sprzęt ktory ma takie możliwości.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 05-04-2015, 20:35   

plecho1 napisał/a:
Ten interfejs łączy się tylko ze sterownikiem silnika.


interfejs to jedno a soft to drugie. W tej chwili z ELM327 można już sporo zrobić to już nie tylko ECU. Np soft Car Gauge Pro ma dodatkowo takie możliwości:

✮ Ford (1996-2008) - Check/Clear Faults, Self Test, KOEO, KOER, Diesel Glow Plug/Injector Buzz/Cyl Contribution Test, Outputs On/Off, Low/High Speed Fan Test, and Enhanced Data 1175 PIDS (ISO, PWM, CAN)
✮ Nissan (2001-2007) - Check/Clear Faults, Self Test, Ignition Timing Adjustment, Idle Rpm Adjustment, Active Test and Enhanced Data 634 PIDS (KWP2000 - ECM, TCM, ABS, BCM)
✮ GM (1996-2007) - Check/Clear Faults, Active Test and Enhanced Data 189 PIDS (VPW Powertrain)
✮ Toyota (2000-2006) - Enhanced Data 150 PIDS (ISO - Powertrain) + Read/Clear Faults (KWP2000 Airbag)
✮ Kia (1996-TBD) - Enhanced Data (ISO Powertrain)

Niestety z Mitsu nie ma dodatkowych opcji
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-04-2015, 20:42   

maniek68, niestety ale lepszego nie polecę bo aż tak nie jestem w temacie a Elma czy VAGA raczej używam hobbistycznie.
sampler, masz oczywiście rację, do niektórych marek ludzie się postarali i stworzyli ciekawe oprogramowanie na ten interfejs ale niestety, nie ma tego wiele i w Miśkach można połączyć się jedynie z silnikiem.
 
 
paulek_mikolow 
Nowy Forumowicz


Auto: Grandis DI-D '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 05-04-2015, 21:31   

jeszcze nie zakupilem tego ELM i wlasnie sie zastanawiam czy kabel czy bluetooth? A co do Torque Pro, to na omiku (znanym sciagniku) jest tyle wersji ze nie wiem ktora konkretnie sciagnac? Macie jakies sprawdzone? albo, kto z allegro przy sprzedazy interfejsu poratuje mnie konkretnie bezproblemowo dzialajacym softem? No i ostatnie pytanie- przy dieslu, soft pokazuje jakies ciekawostki (np.praca wtryskow)? czy tylko podstawowe dane i bledy? Dzieki
 
 
 
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
Wysłany: 06-04-2015, 09:19   

Ja przy zakupie elma dostalem plytke z programami kilkoma więc póki co to nie ściągaj nic.

Co do możliwości w dieslach to niewiem ale może ktoś się podzieli albo Ty bedziesz tym pionierem ;)
 
 
NUFI 
Forumowicz

Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2015, 13:03   

paulek_mikolow napisał/a:
jeszcze nie zakupilem tego ELM i wlasnie sie zastanawiam czy kabel czy bluetooth? A co do Torque Pro, to na omiku (znanym sciagniku) jest tyle wersji ze nie wiem ktora konkretnie sciagnac? Macie jakies sprawdzone? albo, kto z allegro przy sprzedazy interfejsu poratuje mnie konkretnie bezproblemowo dzialajacym softem? No i ostatnie pytanie- przy dieslu, soft pokazuje jakies ciekawostki (np.praca wtryskow)? czy tylko podstawowe dane i bledy? Dzieki


W dieslu pokazuje tylko podstawowe parametry i błędy. Nic więcej. Dopiero w specjalistycznym serwisie od TDI (gdzie robiłem regenerację zmiennej geometrii łopatek turbiny) kolega się podłączył jakimś vagiem i było widać dodatkowe parametry pracy podczas jazdy testowej i dostrajania.
_________________
2 duże Futrzaki
 
 
 
Grzegorz J 
Mitsumaniak


Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 104
Skąd: Starachowice
Wysłany: 07-04-2015, 13:13   

Dokładnie VAGiem można duuużo więcej. Można robić tzw.logi i wrzucać na forum TDI. Wtedy wiadomo co Dołęga dieslakowi. Sam to robiłem z moją A4
Ja, po Audi 1.9 TDI, pozostawiłem sobie kabelek i programik z vitaminką.
Benzyniaka też nim prześwietlę?
 
 
NUFI 
Forumowicz

Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2015, 19:32   

Ale vagiem dostaniemy się tylko (albo aż :) )do parametrów silnika - żadne inne parametry programowania nie funkcjonują (czyli moduły komfortu, zapalanie świateł itp.).
_________________
2 duże Futrzaki
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 07-04-2015, 20:46   

NUFI napisał/a:
Ale vagiem dostaniemy się tylko (albo aż :) )do parametrów silnika - żadne inne parametry programowania nie funkcjonują (czyli moduły komfortu, zapalanie świateł itp.).

chyba w naszych grandkach nie ma możliwości kodowania modułu komfortu,ogólnie jeszcze w żadnym japońcu nie spotkałem się żeby można było coś zmieniać przekodować itp. Osobiście do aut azjatyckich używam Carman Scan tester koreańskiej firmy Nextech łączy się z wszystkimi modułami ABS,Air Bag,silnik ale tylko odczyt błędów i parametrów.Mam też oryginalnego VCDS (stary Vag) i w autach spod znaku VW można dużo kodować,programować itp. itd. W autach Japońskich tak jak fabryka zrobiła tak ma być :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.