Zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-04-2015, 18:45 Zawieszenie
|
|
|
Któtkie pytanie, od jakiego autka podeszło by gwintowane zawieszenie? ewentaulnie do malych przeróbek, dedykowanego nigdzie nie widzę ;c
Sigma Sedan |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-04-2015, 09:54
|
|
|
Pewnie od żadnego - jedyne spokrewnione zawieszeniowo samochody to 3000GT/Galant E16/18 - ale czy coś będzie pasować nie wiem.
Docelowi odbiorcy Sigmy raczej szukali raczej samochodu do komfortowego, w miarę szybkiego poruszania się po autostradach, a nie driftowozu czy show cara. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-04-2015, 19:58
|
|
|
pytam bo chciałbym troszkę obniżyć auto, na moich 18' stoi dość wysoko i wygląda jak koza, a gwint daje mi swobodną regulacje, ustawienie pod siebie i nasze drogi
[ Dodano: 29-04-2015, 20:00 ]
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-04-2015, 08:41
|
|
|
Tu się akurat zgodzę - przód jakoś dziwnie stał wyżej niż tył, nawet w nowych samochodach (zdjęcia w prospektach to dobrze pokazują).
Jest pewne rozwiązanie zamiast "gwintów" , ale to trochę wyższa szkoła jazdy - szczególnie 20 lat po zakończeniu produkcji. Był to ECS, który można było delikatnie stuningować tak żeby przód był niżej niż oryginalnie (czujnik wysokości miał spory zakres regulacji). Niestety - występował tylko z silnikiem 24V a na dodatek amortyzatory pneumatyczne mają wrażliwą gumę na nasze warunki drogowe. Możesz ewentualnie założyć sprężyny od ECSu (są miększe) na zwykłe amortyzatory i zobaczyć co będzie. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 01-05-2015, 09:43
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Możesz ewentualnie założyć sprężyny od ECSu (są miększe) na zwykłe amortyzatory i zobaczyć co będzie. |
Albo wybrać jeszcze mniej czasochłonne rozwiązanie i przełożyć całe macphersony od wersji z ecs-em. I tak na 18" komfortu nie ma żadnego więc po co marnować czas na przekładkę sprężyn
Efekt gwarantowany :
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 01-05-2015, 11:02
|
|
|
wojtas napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | Możesz ewentualnie założyć sprężyny od ECSu (są miększe) na zwykłe amortyzatory i zobaczyć co będzie. |
Albo wybrać jeszcze mniej czasochłonne rozwiązanie i przełożyć całe macphersony od wersji z ecs-em. I tak na 18" komfortu nie ma żadnego więc po co marnować czas na przekładkę sprężyn
|
Niesprawnych mcphersownow ECSu ci u nas dostatek |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03-05-2015, 00:55
|
|
|
albo uciąć kawałek sprężyny- ja tak dopasowałem ułamaną do dobrej (brakowało jej chyba 3/4 zwoja z tej nie zciśniętej strony)- działa ok w kombiku |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
jacamasigme
Nowy Forumowicz made in Australia
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 kombi 193
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 31-03-2016, 13:31
|
|
|
Witam,
jako nowy na forum pozwolę się przedstawić. Jestem szczęśliwym (mam nadzieję;) posiadaczem (od tygodnia:) mitsubishi sigma 3.0 automat kombi 1993. Od pierwszego wejrzenia/jazdy zakochałem się w tym aucie, jednakże staram się wyeliminować parę usterek i w związku z tym proszę o pomoc.
Jak się nazywa element ze zdjęcia biegnący od śruby do śruby? Łącznik drążka reakcyjnego? Spotkałem się z różnymi nazwami i mam problem jak nazwać ten element i gdzie to dostać??? Nie wiem czy się wymienia cały element czy tylko tuleje. Pomóżcie proszę. Jaki zamiennik pasuje? Element ten można przesuwać prawo lewo przez co wydaje metaliczne stuki podczas jazdy. Chodzi o tylnie zawieszenie, poszukuję zarówno lewego jak i prawego.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 31-03-2016, 13:56
|
|
|
Witaj, wystarczy wymienić same tuleje. Ja kupowałem u Sigmiarza który zlecił ich wykonanie w jednej z podpoznańskich firm. Zadzwoń do niego może będzie w stanie załatwić (502138327). Płaciłem po 35zł za sztukę.
PS odkręcenie tych śrub w przypadku gdy nigdy jeszcze nie były odkręcane graniczy z cudem. Ja musiałem użyć szlifierki kątowej (bez osłony z tarczą 150mm) Było niebezpiecznie ale się udało. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jacamasigme
Nowy Forumowicz made in Australia
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 kombi 193
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 31-03-2016, 15:26
|
|
|
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź! Już się robią Zdrów! |
|
|
|
 |
maniekw18
Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 60 Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
|
|
|
|
 |
Gil Ślinton
Nowy Forumowicz GIL ŚLINTON
Auto: SIGMA 3.0 177 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2018 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-05-2018, 11:13 Głośne stuki na wybojach poprzecznych
|
|
|
Cześć.
To mój pierwszy post.
Mam Sigmę 94 12 v Sedan aut. od lutego 2018 i od początku stuka tak jakby kielich był wybity z prawej strony, ale tylko na wybojach poprzecznych. Na kocich łbach jest ok. Co dziwne ten dźwięk jest bardzo głośny, nawet przy prędkości typu 5 km/h jeśli koło wpadnie w głęboką ale łagodnie profilowaną dziurę lub jest gwałtowny zjazd do garażu połączony z zakrętem w lewo.
Ostatnio przejechałem po wybojach i ten sam dźwięk zaczął dochodzić z lewej tylko słabszy, a z prawej się nasilił i zaczął już walić na zwykłych dziurach.
Amortyzatory mają skuteczność 92/93 proc. wszystkie elementy powymieniane na nowe przez poprzedniego właściciela i nie ma luzu oprócz sytuacji na podnośniku (bez obciążenia) - przy skręconych na maksa kołach na wysuniętych maksymalnie amortyzatorach jest luz na kołach ruszają się na boki i coś stuka.
Auto stało półtora roku przed tym jak trafiło do mnie.
Czy ktoś miał coś takiego?
Czy to może być maglownica? Podobno stały temat w Sigmie.
Może macie kogoś w okolicach Szczecina kto się zna i przejrzy? |
_________________ pozdrawiam
GIL |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 11-05-2018, 20:50
|
|
|
Może ktoś nie dokręcił odpowiednio nakrętki amortyzatora w górnym mocowaniu. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Gil Ślinton
Nowy Forumowicz GIL ŚLINTON
Auto: SIGMA 3.0 177 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2018 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-05-2018, 12:43
|
|
|
wojtas napisał/a: | Może ktoś nie dokręcił odpowiednio nakrętki amortyzatora w górnym mocowaniu. |
Dziś podjechałem na stację diagnostyczną i jednak okazało się, że cieknie olej z przekładni kierowniczej. Wcześniej się tylko trochę pociła, ale po ostatnich wybojach już porządnie leci.
Czy można kupić nową, czy zostaje tylko regeneracja?
Jeśli naprawiać to czy ktoś robił to w okolicach Szczecina? |
_________________ pozdrawiam
GIL |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 12-05-2018, 14:28
|
|
|
Tylko regeneracja. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|