Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Cari Brak Obrotów powyżej 4 tyś
Autor Wiadomość
ikar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: internet
  Wysłany: 06-11-2014, 18:27   [Cari 1.8 GDI] Cari Brak Obrotów powyżej 4 tyś

Witam wszystkich . Mam pewien problem ze swoja Cari a mianowicie 1.8 GDI 1999r czyli nie dokońca jeszcze wersja po lifcie ale już z silnikiem bez linki gazu .

Problem polega na tym że :
1. Auto nie wkreca się na obroty na postoju powyżej 4 tyś ( i to jeszcze trzeba bardzo powoli naciskać gaz )
2. Podczas jazdy przekroczenie 2.5 tyś obrotów jest nie możliwe
3. Nie wyświetla się spalanie średnie na komputerze
4. Wolne obroty sa na poziomie 1.5 tyś

A oto rzeczy które zrobiłem korzystając z porad na Forum ale niestety nie pomogły :

1. Wyczyściłem przepustnice ( pożądnie jakby ktoś pytał )
2. Przyuczyłem obrotów Cari wg instrukcji
3. Ustawiłem TPS wg instrukcji z forum
4. skasowałem wszystkie błedy komputerem
5. Ustawiłem wyświetlacz komputera pokładowego na wskazania średniego zużycia paliwa


Niestety powyższe zabiegi nic nie pomogły i jest dalej kiepsko już mi się konczą pomysły moze ktoś coś może doradzic ???
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 06-11-2014, 18:56   

"skasowałem wszystkie błędy komputerem" - a jakie były błędy i jakim komputerem kasowałeś, ktoś w serwisie? bo evoscan + przejściówka na ftdi nie kasuje błędów... i w tym roku najczęściej wcale nie odczytuje

i czy teraz sprawdzałeś po tych wszystkich zabiegach jakie są błędy?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 06-11-2014, 19:24   

mialem podobny problemprzyczyna byl dolot
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
ikar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: internet
Wysłany: 06-11-2014, 20:17   

Odpowiadam na pytania
1. Komputer do odczytu i kasowania błędów był to LAUNCH X-431 komunikuje sie z autem oprócz ABS
2. Przed skasowaniem błędów były błędy :
- kod usterki 12 opis kodu usterki AFS
- kod usterki 79 opis kodu usterki TPS (main)
- kod usterki 92 opis kodu usterki ETV MTR FB

Wszystkie błędy znikneły po wyregulowaniu TPS wg instrukcji z forum i ponownym skasowaniu błędów . Teraz błędów brak pokazuje 0
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 06-11-2014, 21:47   

Okej, dobrze wiedzieć :)

"Przyuczyłem obrotów Cari wg instrukcji " - odłączyłeś akku, ale zrobiłeś to pewnie tylko raz...

u mnie jak było podobnie to dopiero za któryś tam razem zaczął normalnie chodzić i przy tym nie było robione uczenie obrotów...

- kod usterki 12 opis kodu usterki AFS - warto wspomnieć że przy czyszczeniu przepustnicy dobrze też jest wyczyścić dobrze tą rurkę gumową co idzie do tego czujnika

a można zrobić logi tym urządzeniem diagnostycznym?, z chęcią bym zobaczył logi poprawek paliwowych, czujnika podciśnienia, obroty, afr...

czy po odpaleniu zimnego silnika chodzi prawidłowo przez jakieś 2-4 minuty, a później zaczyna wariować przy dodaniu gazu?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
ikar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: internet
Wysłany: 06-11-2014, 22:01   

Nie nie Kolego uczenie obrotów to juz chyba z 10 razy było :) powoli robie się już mistrzem w tym :)

Przy czyszczeniu przepustnicy o którą rurkę ci chodzi ???? O trąbe słonia ?

Coś sie tam bawilem dziś komputerem ( jest brata więc dostep mam całodobowy jak chce)

Przy 4 tys obrotów jest tak :
akumulator ładowanie 13,860 volt
Injector 2,3 ms
Fuel prs.Snsr 0,306 mpa
w Niedziele mogę wiecej posprawdzać opcji tylko jak ktoś mógłby mnie pokierowac jakie mam zaznaczyć moge wszystkie i wtedy tu wrzucę wynik.

Nie chciałbym żeby ktoś sobie pomyślał że nie chce czegoś tam wymienić w tym aucie jak coś zepsute to podpowiedzcie co z chcęcią wymienie bo powiem tak:
NAPRAWA I WYMIANA BEDZIE TANSZA NIZ TANKOWANIE CARI w stanie obecnym :(
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 06-11-2014, 22:40   

w takim razie trochę paliwa już zeszło pewnie przy takiej zabawie.. :D

przy przepustnicy o ile dobrze pamiętam jest taka cienka rurka o średnicy ok. 0,5 cm, ale to jeszcze prawdopodobnie zależy od modelu silnika.... i ona idzie do jakiegoś czujnika (chyba czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym)

Fuel prs.Snsr 0,306 MPa w dodatku przy 4k rpm to ok. 3Bary....

tylko ciekawe czy to przypadkiem pokazuje ciśnienie paliwa przed wejściem do pompy wysokiego ciśnienia, choć nie przypominam sobie takiego czujnika

u mnie ciśnienie waha się przy ok. 5MPa, czasem +- 1MPa, teoretycznie powinno być +- 0,3MPa, ale to nie przeszkadza

Przy okazji, czyściłeś przepustnice wyjmując ją, czy tylko szmatką i ręcznie od strony trąby słonia?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
ikar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: internet
Wysłany: 09-11-2014, 12:35   

Recznie czyściłem przepustnice :) wyjąłem na stół i jest tak czysta jak z fabryki .

Takowej rurki nie posiadam jak opisujesz .
Porobie jeszcze logi komputerem posprawdzam cisnienia wszystkie jakie sie da i wrzuce parametry jakie odczytam i może wtedy coś uda się nam tu wspólnie ustalić .
Generalnie auto zachowuje sie jakby nie dostawało paliwa :( ale odpala normalnie itp może to ta pompa paliwa w baku daje za niskie ciśnienie ???

[ Dodano: 12-11-2014, 19:53 ]
Witam ponownie zrobiłem pare odczytów komputerem wiec wstawiam tu wyniki może ktoś będzie umiał pomóc mi jakoś .

Przy około 1500 rpm na wolnych obrotach jest nastepująco :

AFS 37,50 Hz
AIR TEMP.SNSR 27 Ąć
TPS(SUB) 4452 mV
BATT.VOLTAGE 14,153 V
CLT TEMP.SNRS 89 Ąć
CRANK A.SNRS 1593 r/min
BARO.PRS.SNRS 95 kpa
ENG.LOAD (A/N) 16 %
IDLE POS ON
AFS RESET ON
INJECTOR 2,0 ms
ADV.IGNITION BTDC 24
OIL TEMP 30
EGR STEP.MTR 4 STEP
LEARN KNOCK 100 %
TARGET IDLE 749 r/min
FUEL.PRS.SNSR 0,344 MPa
APS(SUB) 956 mV
APS (MAIN) 996 mV
TPS(MAIN) 507 mV
TARGET PE 686 KPa

a teraz odczyt z około 4000 rpm



AFS 100 Hz
AIR TEMP.SNSR 29 Ąć
TPS(SUB) 3866 mV
BATT.VOLTAGE 14,227 V
CLT TEMP.SNRS 97 Ąć
CRANK A.SNRS 3781 r/min
BARO.PRS.SNRS 95 kpa
ENG.LOAD (A/N) 18 %
IDLE POS OF
AFS RESET OF
INJECTOR 2,0 ms
ADV.IGNITION BTDC 28
OIL TEMP 29
EGR STEP.MTR 4 STEP
LEARN KNOCK 100 %
TARGET IDLE 749 r/min
FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa
APS(SUB) 1581 mV
APS (MAIN) 1640 mV
TPS(MAIN) 1054 mV
TARGET PE 760 KPa
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 13-11-2014, 15:58   

po odpaleniu czas wtrysku INJECTOR 2,0 ms i przy obrotach niecałe 4k INJECTOR 2,0 ms - zły odczyt

OIL TEMP 29 - Cari nie ma czujnika oleju

FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa - moim zdaniem interfejs / program źle podaje ten parametr

czyli prawie nic takie odczytanie nam nie daje, w evoscanie jest możliwość zrobienia logu (zapis odczytu parametrów w czasie rzeczywistym) i dzięki temu możemy zobaczyć na wykresie jakie są parametry z np. pracy silnika przez 2 minuty w tym wysokie ciśnienie

Najlepiej jak by się ktoś inny wypowiedział :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2014, 17:46   

MichciuGT napisał/a:
FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa

I tu jest wskazówka - to ciśnienie powinno byc wyższe a ponieważ nie jest to ECU robi odcinkę przy 4000 obr.

Pompa WC, 99% pewności. 100% da podłączenie do EVOSCANA lub MUT III
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 13-11-2014, 18:32   

Hubeeert ja bym tak nie powiedział :p

przy takim ciśnieniu silnik w ogóle nie powinien normalnie zapalać... 3bar <ok. 10 które jest w cylindrze :p

ja bym prosił o log z evoscana, albo sprawdzenie mutem

i sprawdź jeszcze raz czy masz błędy, dobrze by było spróbować metodą mrugania kontrolki silnika tzn. zworka pinu 1 z 4 w OBD2 :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2014, 19:26   

Jaki związek ma ciśnienie na listwie paliwowej z tym w cylindrze?

Ciśnienie paliwa na listwie powinno wynosić 50 bar.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 13-11-2014, 19:50   

jest taki związek że w czasie wtryskiwania paliwa ciśnienie wyższe przedostaje się w stronę niższego - w normalnie działającym silniku 50bar przedostaje się do ok. 10bar...

jak by było na listwie zasilania paliwem niższe ciśnienie to po prostu by nie odpalił... :)

i dlatego wartość podana przez LAUNCH X-431 jest błędna
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2014, 20:25   

Wciąż nie rozumiesz.
Ciśnienie 50 bar na listwie jest stałe. Niezależnie od obrotów. A raczej powinno być. Spadek ciśnienia oznacza awarię pompy WC. Zresztą - całkiem niedawno taką pompę wymienialiśmy w Pininie GDI, Carismie GDI i objawy były dokładnie takie jak opisane powyżej.

Chcesz ciągnąć dyskusję - przeczytaj service manual. Wtedy porozmawiamy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 13-11-2014, 21:03   

Chyba się nie zrozumieliśmy, ja to biorę na logikę bo doświadczenia nie mam...

przy CRANK A.SNRS 1593 r/min jest:
FUEL.PRS.SNSR 0,344 MPa

przy CRANK A.SNRS 3781 r/min jest:
FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa

co tak na prawdę dużo nie mówi, ponieważ:
1. jest to ok. 3bary czyli za mało aby silnik mógł działać - czyli wartość według mnie nie rzeczywista, która może być przekłamana przez interfejs diagnostyczny
2. nie wiemy jak w zależności od czasu i obciążenia jest ciśnienie - i dlatego chciałbym log z którego miałbym wykres :)

a service manual prawdopodobnie podaje żeby zmierzyć to ciśnienie, czyli nic nowego do tematu nie wnosi, dopóki nie mamy rzeczywistych wartości :)

"Ciśnienie 50 bar na listwie jest stałe. Niezależnie od obrotów. A raczej powinno być. Spadek ciśnienia oznacza awarię pompy WC" - Zgadzam się z tym :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.