Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Swap głowicy na 1.8
Autor Wiadomość
mariusz9107 
Nowy Forumowicz
maniek

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Borki
Wysłany: 10-04-2015, 20:45   [Carisma] Swap głowicy na 1.8

Witam kolegów :) szukałem ale chyba nie umiem bo nic nie znalazłem , jak w temacie ;
Ostatnio wpadłem na pomysł by zmienić głowicę na tą z 1.8 SOHC (mam 1.6) , nie pamiętam gdzie ale gdzieś czytałem ze w 1.8 jest wyższa ale teoretycznie pasuje , tak więc jeżeli by pasowała , to co bym musiał podmienic by to jakoś chodziło ?? Tłoki , pompa WC no i planowanie głowicy napewno , ale co jeszcze ? Pomożecie ? :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-04-2015, 21:00   

Masz silnik 1,6 a chcesz założyć głowice z SOHCA 1,8 :?:

Jaki masz zamiar robiąc taki zabieg hybrydowy :?:

mariusz9107 napisał/a:
pompa WC
Występuje w silniku GDI
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mariusz9107 
Nowy Forumowicz
maniek

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Borki
Wysłany: 10-04-2015, 21:13   

zamiarem jest zwiększenie pojemności skokowej oczywiście, no ogólnie zwiększenie mocy mniejszym kosztem ..ale tylko spytałem bo wydawało mi sie w miarę możliwe.. odwiedź mnie od pomysłu jeżeli to nie wykonalne... sorki za pompe ale myślałem że we wszystkich silnikach z wtryskiem podaje pompa WC
 
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 10-04-2015, 21:22   

zmiana głowicy nie zmieni pojemności skokowej
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-04-2015, 21:23   

Niestety nie tędy droga, to już może lepiej przeszczepić inny silnik
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mariusz9107 
Nowy Forumowicz
maniek

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Borki
Wysłany: 10-04-2015, 21:28   

maciej 63 napisał/a:
zmiana głowicy nie zmieni pojemności skokowej


a co ? tłoki? wał korbowy ?


A po za tym zmiana głowicy nie jest czymś nowym
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 11-04-2015, 09:18   

mariusz9107, tak, na pewno wał i pewnie tłoki z korbami, a może jeszcze kilka mniejszych rzeczy. Między tymi silnikami różnica pojemności wynika ze skoku wału. Nawet w instrukcji obsługi jest napisane że w 1.6 jest skok 77.5mm, a w 1.8 89.0mm - średnica jest taka sama. Podsumowując
Cytat:
nie tędy droga, to już może lepiej przeszczepić inny silnik
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 11-04-2015, 18:23   

Taki zabieg można zrobić żeby odpreżyć silnik tzn zmniejszyć stopień sprężania później dodaje się do takiego odpreżonego silnika duże turbo albo jeszcze lepiej kompresor później zmienia się mapę i powstaje potwór, sama zmiana głowicy na większą nic ci nie da oprócz problemów zmniejszysz stopień kompresji i silnik będzie się ratować lejąc więcej paliwa wzrośnie spalanie spadną osiągi i wywali CE natomiast w silnikach bez turba robi się wręcz odwrotny zabieg zwiększa się stopień sprężania
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-04-2015, 18:53   

mariusz9107 napisał/a:
Niestety nie tędy droga, to już może lepiej przeszczepić inny silnik

Są na Allegro dostępne silniki 1.8 SOHC 115 KM. 700-900 zł, a nawet taniej
Heh, nawet jest silnik 2.0 :shock:
http://allegro.pl/silnik-...5053574594.html
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 11-04-2015, 23:45   

to jest 1,8 nie było 2,0 litrowych carism a to dokładnie taki silnik
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-04-2015, 23:59   

Właśnie się zastanawiałem, co to za cudo ;) Bo inny, niż w mojej Cari. Ale wychodzi, że to jest ten o mocy 140 KM, 1.8 MSX :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
mariusz9107 
Nowy Forumowicz
maniek

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Borki
Wysłany: 12-04-2015, 00:56   

dzięki chłopaki że mi pomogliście , chciałem zwiekszyć moc mniejszym kosztem ale nie tędy droga niestety ... swap silnika 1.8 to za mały przyrost mocy względem kosztów ( trochę dołozyć i można kupić całą Cari z tym silnikiem) , chyba że turbo i jeszcze większe koszty .. Juz dużo wcześniej myślałem nad swapem T4 ale... właśnie , pieniądze to jest główną przeszkodą .. a Cari tak mi się podoba , swoją drogą czemu takie dobre auta nie są docenione i ich cena jest taka niska ?? Za byle VWozidło nieraz trzeba zapłacić więcej... :?
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-04-2015, 02:30   

Powodów jest kilka.
Po pierwsze - teraz już się to trochę zmieniło, ale Mitsubishi (i w ogóle japończyki) są drogie w naprawach. Kiedyś nie było takiej dostępności zamienników, części były tylko ori, w serwisie, za kosmiczną cenę. Uwierzysz, że panel do klimatyzacji manualnej kosztuje w serwisie 6000 zł ? A to przecież dwa pokrętła, suwak, i wyłącznik klimy. Poczwórny panel kierowcy do opuszczania szyb 1200 zł. Lewe lusterko 1500 zł. To wszystko ceny z ASO.
Po drugie - i to się wiąże z powyższym - Carism wyprodukowano stosunkowo mało. Coś ok. 400 tysięcy. Dlatego też nie ma np. do przedliftu możliwości kupienia ksenonów, bo firma niemiecka, która je produkowała zawiesiła produkcję kilka lat temu. Dlatego relatywnie jest dość mało Carism na szrotach i czasami problem z używkami.
Po trzecie - Carisma to melanż japońsko-szwedzko-francusko-holenderski. I tak szczerze powiedziawszy, dziecko z tej orgii nie do końca wiadomo co po kim ma ;)
Po czwarte - większość Carism dostępna na rynku to silniki GDI. Zresztą Carisma to było pierwsze auto, w którym te silniki zastosowano w seryjnej produkcji. Pominąwszy już nawet brak możliwości zainstalowania LPG, to niestety te silniki były czasami trapione usterkami wieku dziecięcego. I także niestety, w razie awarii większość mechaników nawet się nie podejmie naprawy - brak umiejętności i wiedzy.

mariusz9107 napisał/a:
chciałem zwiekszyć moc mniejszym kosztem ale nie tędy droga niestety ... swap silnika 1.8 to za mały przyrost mocy względem kosztów

Masz silnik 1.6/90 KM ? Kupno całego silnika 1.8/115 KM i przekładka to koszt jakieś 1500-2000 zł. Za 2000 zł niezajechanej Carismy nie kupisz. Czy warto robić taki swap ? IMHO 90 KM to jest ciut za mało, ale to też zależy, jaką kto lubi jazdę. Do spokojnej, bez szarżowania jazdy te 90 koni spokojnie wystarcza, ale już ze mną na przykład się nie pościgasz ;)
No cóż, sam musisz skalkulować, co Ci się opłaca.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
mariusz9107 
Nowy Forumowicz
maniek

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Borki
Wysłany: 12-04-2015, 12:19   

apg2312
trochę się rozpisałeś ;) dzięki :)
a co byś powiedział na podniesienie mocy do fabrycznych 103 koni z wersji po lifcie ? niby to taki sam silnik ale co by trzeba było zrobić by to osiągnąć ? wiadomo że polift miał dłuższą dwójkę i przez to miał takie same osiągi jak przed lift
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-04-2015, 12:36   

Szczerze, to nie siedzę w silnikach :)
Tu :
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Carisma
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4G9_engine#4G92
możesz zobaczyć, jakie były montowane silniki. Ale czym się te 1.6 od siebie różnią...
Ale z grubsza sytuacja moim zdaniem jest taka - żeby mieć większą moc silnika to albo trzeba przełożyć cały silnik 1.8, albo po prostu kupić auto z mocniejszym silnikiem. Wszelki tuning jest w tych benzynkach nieproporcjonalnie drogi w stosunku do uzyskanych efektów.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.