[Carisma] Swap głowicy na 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
mariusz9107
Nowy Forumowicz maniek
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 14 Skąd: Borki
|
Wysłany: 10-04-2015, 20:45 [Carisma] Swap głowicy na 1.8
|
|
|
Witam kolegów szukałem ale chyba nie umiem bo nic nie znalazłem , jak w temacie ;
Ostatnio wpadłem na pomysł by zmienić głowicę na tą z 1.8 SOHC (mam 1.6) , nie pamiętam gdzie ale gdzieś czytałem ze w 1.8 jest wyższa ale teoretycznie pasuje , tak więc jeżeli by pasowała , to co bym musiał podmienic by to jakoś chodziło ?? Tłoki , pompa WC no i planowanie głowicy napewno , ale co jeszcze ? Pomożecie ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-04-2015, 21:00
|
|
|
Masz silnik 1,6 a chcesz założyć głowice z SOHCA 1,8
Jaki masz zamiar robiąc taki zabieg hybrydowy
mariusz9107 napisał/a: | pompa WC | Występuje w silniku GDI |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mariusz9107
Nowy Forumowicz maniek
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 14 Skąd: Borki
|
Wysłany: 10-04-2015, 21:13
|
|
|
zamiarem jest zwiększenie pojemności skokowej oczywiście, no ogólnie zwiększenie mocy mniejszym kosztem ..ale tylko spytałem bo wydawało mi sie w miarę możliwe.. odwiedź mnie od pomysłu jeżeli to nie wykonalne... sorki za pompe ale myślałem że we wszystkich silnikach z wtryskiem podaje pompa WC |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 10-04-2015, 21:22
|
|
|
zmiana głowicy nie zmieni pojemności skokowej |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-04-2015, 21:23
|
|
|
Niestety nie tędy droga, to już może lepiej przeszczepić inny silnik |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mariusz9107
Nowy Forumowicz maniek
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 14 Skąd: Borki
|
Wysłany: 10-04-2015, 21:28
|
|
|
maciej 63 napisał/a: | zmiana głowicy nie zmieni pojemności skokowej |
a co ? tłoki? wał korbowy ?
A po za tym zmiana głowicy nie jest czymś nowym |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 11-04-2015, 09:18
|
|
|
mariusz9107, tak, na pewno wał i pewnie tłoki z korbami, a może jeszcze kilka mniejszych rzeczy. Między tymi silnikami różnica pojemności wynika ze skoku wału. Nawet w instrukcji obsługi jest napisane że w 1.6 jest skok 77.5mm, a w 1.8 89.0mm - średnica jest taka sama. Podsumowując Cytat: | nie tędy droga, to już może lepiej przeszczepić inny silnik |
|
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-04-2015, 18:23
|
|
|
Taki zabieg można zrobić żeby odpreżyć silnik tzn zmniejszyć stopień sprężania później dodaje się do takiego odpreżonego silnika duże turbo albo jeszcze lepiej kompresor później zmienia się mapę i powstaje potwór, sama zmiana głowicy na większą nic ci nie da oprócz problemów zmniejszysz stopień kompresji i silnik będzie się ratować lejąc więcej paliwa wzrośnie spalanie spadną osiągi i wywali CE natomiast w silnikach bez turba robi się wręcz odwrotny zabieg zwiększa się stopień sprężania |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-04-2015, 18:53
|
|
|
mariusz9107 napisał/a: | Niestety nie tędy droga, to już może lepiej przeszczepić inny silnik |
Są na Allegro dostępne silniki 1.8 SOHC 115 KM. 700-900 zł, a nawet taniej
Heh, nawet jest silnik 2.0
http://allegro.pl/silnik-...5053574594.html |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-04-2015, 23:45
|
|
|
to jest 1,8 nie było 2,0 litrowych carism a to dokładnie taki silnik |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-04-2015, 23:59
|
|
|
Właśnie się zastanawiałem, co to za cudo Bo inny, niż w mojej Cari. Ale wychodzi, że to jest ten o mocy 140 KM, 1.8 MSX |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
mariusz9107
Nowy Forumowicz maniek
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 14 Skąd: Borki
|
Wysłany: 12-04-2015, 00:56
|
|
|
dzięki chłopaki że mi pomogliście , chciałem zwiekszyć moc mniejszym kosztem ale nie tędy droga niestety ... swap silnika 1.8 to za mały przyrost mocy względem kosztów ( trochę dołozyć i można kupić całą Cari z tym silnikiem) , chyba że turbo i jeszcze większe koszty .. Juz dużo wcześniej myślałem nad swapem T4 ale... właśnie , pieniądze to jest główną przeszkodą .. a Cari tak mi się podoba , swoją drogą czemu takie dobre auta nie są docenione i ich cena jest taka niska ?? Za byle VWozidło nieraz trzeba zapłacić więcej... |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-04-2015, 02:30
|
|
|
Powodów jest kilka.
Po pierwsze - teraz już się to trochę zmieniło, ale Mitsubishi (i w ogóle japończyki) są drogie w naprawach. Kiedyś nie było takiej dostępności zamienników, części były tylko ori, w serwisie, za kosmiczną cenę. Uwierzysz, że panel do klimatyzacji manualnej kosztuje w serwisie 6000 zł ? A to przecież dwa pokrętła, suwak, i wyłącznik klimy. Poczwórny panel kierowcy do opuszczania szyb 1200 zł. Lewe lusterko 1500 zł. To wszystko ceny z ASO.
Po drugie - i to się wiąże z powyższym - Carism wyprodukowano stosunkowo mało. Coś ok. 400 tysięcy. Dlatego też nie ma np. do przedliftu możliwości kupienia ksenonów, bo firma niemiecka, która je produkowała zawiesiła produkcję kilka lat temu. Dlatego relatywnie jest dość mało Carism na szrotach i czasami problem z używkami.
Po trzecie - Carisma to melanż japońsko-szwedzko-francusko-holenderski. I tak szczerze powiedziawszy, dziecko z tej orgii nie do końca wiadomo co po kim ma
Po czwarte - większość Carism dostępna na rynku to silniki GDI. Zresztą Carisma to było pierwsze auto, w którym te silniki zastosowano w seryjnej produkcji. Pominąwszy już nawet brak możliwości zainstalowania LPG, to niestety te silniki były czasami trapione usterkami wieku dziecięcego. I także niestety, w razie awarii większość mechaników nawet się nie podejmie naprawy - brak umiejętności i wiedzy.
mariusz9107 napisał/a: | chciałem zwiekszyć moc mniejszym kosztem ale nie tędy droga niestety ... swap silnika 1.8 to za mały przyrost mocy względem kosztów |
Masz silnik 1.6/90 KM ? Kupno całego silnika 1.8/115 KM i przekładka to koszt jakieś 1500-2000 zł. Za 2000 zł niezajechanej Carismy nie kupisz. Czy warto robić taki swap ? IMHO 90 KM to jest ciut za mało, ale to też zależy, jaką kto lubi jazdę. Do spokojnej, bez szarżowania jazdy te 90 koni spokojnie wystarcza, ale już ze mną na przykład się nie pościgasz
No cóż, sam musisz skalkulować, co Ci się opłaca. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
mariusz9107
Nowy Forumowicz maniek
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 14 Skąd: Borki
|
Wysłany: 12-04-2015, 12:19
|
|
|
apg2312
trochę się rozpisałeś dzięki
a co byś powiedział na podniesienie mocy do fabrycznych 103 koni z wersji po lifcie ? niby to taki sam silnik ale co by trzeba było zrobić by to osiągnąć ? wiadomo że polift miał dłuższą dwójkę i przez to miał takie same osiągi jak przed lift |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-04-2015, 12:36
|
|
|
Szczerze, to nie siedzę w silnikach
Tu :
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Carisma
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4G9_engine#4G92
możesz zobaczyć, jakie były montowane silniki. Ale czym się te 1.6 od siebie różnią...
Ale z grubsza sytuacja moim zdaniem jest taka - żeby mieć większą moc silnika to albo trzeba przełożyć cały silnik 1.8, albo po prostu kupić auto z mocniejszym silnikiem. Wszelki tuning jest w tych benzynkach nieproporcjonalnie drogi w stosunku do uzyskanych efektów. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|