Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Przewód chłodniczy-Helppppp!!!!!!!
Autor Wiadomość
lysy106
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2007, 22:52   [Cari 1.6] Przewód chłodniczy-Helppppp!!!!!!!

Witam!
Po długiej nie obecności mam problem z moja cari 1,6 z 98 r! Otóż zauważyłem,że strasznie mam twardy przewód prowadzący od silnika do chłodnicy. Nie mam pojęcia co to może być-poradźcie coś. Usczelkę pod głowicą wykluczam gdyż przy odkreconym całkowicie korku i zabawie z obrotami ( przytrzymywanie na wyzszych obrotach) płyn nie bulgocze tylko unosi sie do góry i opada. Pozatym mleka w oleju nie ma! Kopci raczej normalnie-jak to w zimie. Czy moze to byc wina korka chłodnicy-cos czuję, że nie odpowietrza -a chyba powinien!
Pozdro!
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-02-2007, 23:52   

Powinien być twardy - płyn chłodzący jest pod ciśnieniem.....

[ Dodano: 17-02-2007, 23:53 ]
PS a zdyt wysokie ciśnienie powoduje rozszczelnianie się połączeń - wtedy zazwyczaj winowajcą jest korek chłodnicy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
lysy106
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2007, 10:43   

Hmmmm!!!
Tylko dlaczego w innych autach przewód z silnika do chłodnicy-ten taki grubszy-nie jest wogóle twardy-jest mięciutki! Czy w mitsu układ chłodzenia działa inaczej niz np w Bmw 530d czy Vectrze??Czyli według ciebie Bartku tak powinno byc??Może dla pewności zmienię korek!
Pozdrawiam!
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-02-2007, 13:36   

Skoro w zbiorniczku poziom płynu podnosi sie i opada zgodnie z temperaturą silnika to moim zdaniem jest ok - u mnie też rury twarde bo to ciśnieniowa instalacja - czasami nie odpinaj przewodów czy korka jak nagrzany silnik :!:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 18-02-2007, 14:31   

A u mnie, dla odmiany, na gorącym silniku węże są mięciutkie. A ciśnienie w układzie jest spore. Ja bym Ci radził: nie przejmuj się tym. Póki nie ma problemów z temperaturą i wszystko działa sprawnie, to jeździj bez obaw.
Chociaż jedno mnie zastawawia: przecież korek od chłodnicy jest "zaprogramowany" na dane ciśnienie. Jeżeli ściskasz wąż, to wytwarzasz "ponadprogramowe" ciśnienie, więc korek powinien otworzyć się, żeby je upuścić. No chyba, że układ chłodzenia ma pewną "tolerancję" ciśnień, to wtedy nie musi upuszczać.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
lysy106
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2007, 18:48   

No własnie ten mój korek nie reaguje na żadne ściskanie przewodu-podobno powinien on odpowietrzać układ a u mnie nic! Przewody jak silnik jest zimny są mięciutkie a po rozgrzaniu staje się twardy-w kazdym innym aucie cały czas jest miękki! Jeździć z tym hmmm...????Może to tylko ten cholerny korek,a może uszcelka pod głowicą puszcza! Przypomnę że była wymieniana jakiś czas temu ale o przewodach nic nie wiedziałem. Byłem u mechaniora i mówi że to uszczelka! Co tu robić???????????????????????HELP
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 18-02-2007, 19:41   

To na pewno nie jest uszczelka, bo sam napisałeś, że:
lysy106 napisał/a:
zabawie z obrotami ( przytrzymywanie na wyzszych obrotach) płyn nie bulgocze

Zajmij się korkiem.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-02-2007, 20:02   

Rób nic - masz dobrze skoro się nie grzeje i nie bulgocze w zbiorniku więc po co kombinujesz? :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
lysy106
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2007, 21:24   

no własnie silnik nagrzewa się do pełnej temperatury po przejechaniu 4-5km w temperaturach 0-5 stopni Celsjusza! Moim zdaniem to troszkę za szybko się nagrzewa!
POZDRO
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 18-02-2007, 22:24   

lysy106 napisał/a:
Moim zdaniem to troszkę za szybko się nagrzewa

Tak chyba powinno być. Ja tam piszę, że póki nie masz żadnych problemów z przegrzewaniem, to nic nie rób. Ale jakby coś się zaczęło dziać, to leć po nowy korek.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
lysy106
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2007, 20:46   

Saphire miałeś rację na samym poczatku-TO BYŁ KOREK!!!! Kupiłem nowy i zmiana o 100%-przewód miękki jak nagrzane autko. Pojechałem jeszcze do mechaniora sprawdzic uszczelkę po głowicą-Polecam ale to naprawdę polecam-przy sprawdzaniu szczelnosci uszczelki metodę sprawdzenia czy w płynie chłodniczym nie ma siarki( czyli spalil )-jest taki przyrząd-wkłada go kolo do otworu chłodnicy i po 5min wiesz wszystko-pęknięta uszczelka czy nie!!!Jezeli jest siara to uszczelka kapuut. Wtedy wszystko jasne!!Dzieki chłopaki za wszystko!
POZDRO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.