 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galant 2,5 szarpie na gazie |
Autor |
Wiadomość |
zimn
Forumowicz
Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-05-2015, 16:32 Galant 2,5 szarpie na gazie
|
|
|
Witam
Opowiem od początku co się działo.
W moim aucie mam instalację lando omegas z wtryskami lovatto. Od jakiegoś czasu zaczęło rosnąc spalanie pojawiały się czeki z losowym wypadaniem zapłonu, motor czasami się telepał. Przy wymianie uszczelek na kolektorze ( w sumie kolektorach ) zlokalizowałem jak źródło problemów (tak mi się wydawało) otóż wwiertki były wkręcone w dolny kolektor od strony chłodnicy czyli parzyste cylindry ładnie przy wtryskiwaczach benzyny natomiast kanały na tylną głowicę były praktycznie pod wiatr wszystkie były spawane a i tak dwie wwiertki (na cylindrze 3 i 5 były luźne) a na spawach były widoczne pęknięcia. Zdobyłem więc drugi kolektor ponawiercałem przy wtryskiwaczach benzynowych otwory na wiertarce stołowej pod kątem około 45 stopni zastosowałem wwiertki o takiej samej średnicy. Przy okazji okazało się że instalacja elektryczna instalacji to dramat, kable luzem, kilka już wytartych do gołego kabla.
Okazało się że nie do końca jest też zachowana numeracja cylindrów, co prawda wtryskiwacze gazowe są prawidłowo sparowane z wtryskami benzyny, natomiast cylinder 4 podpięty jest do wiązki nr 7. Nie zamieniałem tego bo uznałem że skoro działało wcześniej to może tak być, powymieniałem jedynie uszkodzone kable pospinałem w wiązki, zrobiłem kompensację na listwach. Przy okazji wymieniłem przewody gazowe i filtry i dalej problem.
Auto na benzynie jeździ wzorowo natomiast na gazie strasznie telepie silnikiem. Nie zapalają się czeki więc nie wiem gdzie szuakć, kalibrowałem centralkę pod nowe ustawienia i nie wypluwa ona żadnych błędów.
Co sprawdzić zanim pojadę do Gazownika? Gdzie szukać przyczyny?
[edit]
zaczęły wypadać zapłony na 3 cylindrze (bo niby dla czego miały by wypadać z przodu gdzie jest łatwy dostęp). Czy jest jakiś prosty sposób na zdiagnozowanie czy winny jest wtryskiwacz czy układ zapłonowy poza zamiana listw miejscami i sprawdzenie czy miejsce wypadania nie przesunie się ? |
_________________ Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 11-05-2015, 19:47
|
|
|
Przełączenie tego jednego na benzynę lub podmiana wtryskiwacza lub listwy.
Warto sprawdzić drożność wężyka od wtryskiwacza do kolektora jak i samej wkrętki.
Miałem już takie nowe które były zapchane np wiórem z gwintowania. |
|
|
|
 |
zimn
Forumowicz
Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-05-2015, 15:55
|
|
|
Na chwilę obecną podmieniłem świecę i wtryskiwacz, zamówiłem pojedyncze listwy wtryskiwaczy i skrócę kabelki do min, instalację elektryczną przeipikiwałem już wzdłuż i w szerz. wwiertka wydaje się być drożna ale upewnię się na 200% jeszcze. |
_________________ Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 14-05-2015, 19:12
|
|
|
dla świętego spokoju warto także sprawdzić kompresję |
|
|
|
 |
mitsupower
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 GLS 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2018 Posty: 10 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-05-2018, 16:46
|
|
|
Moim zdaniem problem leży po stronie zapłonu. Daj znać jak sytuacja. |
|
|
|
 |
|
|