Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegrzany silnik - Carisma 1.8 gdi
Autor Wiadomość
mihył 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: Kołobrzeg
  Wysłany: 05-05-2015, 22:26   Przegrzany silnik - Carisma 1.8 gdi

Witam,
Wczoraj podczas jazdy odczepił się wąż od chłodnicy, zszedł cały płyn i silnik po paru chwilach zgasł. Po doraźnym zalaniu zwykłą wodą udało się dojechać do domu. Dzisiaj silnik odpalił ale po krótkiej przejażdżce okazało się, że praktycznie mocy nie ma. Żona pojechała do mechanika a ten po godzinie stwierdził, że silnik padł i już miał nawet kolejny na przekładkę za skromne 2 tysie. Coś tam mówił, że jakieś pomiary zrobił, pierścienie są zapieczone i da się maksymalnie 50-60 km/h jechać i dlatego silnik trzeba wymienić.
Silnik równo chodzi tylko mocy nie ma i nie wierzę, że nie da się go uratować. Może miał ktoś podobne doświadczenia i wie co da sie sprawdzić we własnym zakresie. Zdaję sobie sprawe, że może to być też coś poważnego. Proszę o pomoc.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-05-2015, 23:07   

Jeśli silnik sam zgasł to ja bym go już nie ratował i raczej szukał bym inny bo raczej remont wyniesie więcej niż taki używany a oszczędzanie na remoncie silnika to przeważnie pakowanie się w dalsze kłopoty i wydatki. Poszukaj lepiej po szrotach jakiegoś anglika na chodzie i z takiego kup silnik oczywiście po odpowiednim sprawdzeniu.
 
 
mihył 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 05-05-2015, 23:20   

Kumpel mi mówił, że to dobrze że zgasł bo japończyki mają jakieś zabezpieczenie przeciw przegrzaniu. Kiedyś w innym aucie miałem podobny problem czyli silnik chodził na pół gwizdka i okazało się, że czujniki padły i po wymianie odzyskał moc. Tu może być coś poważniejszego ale skoro silnik chodzi to może udałoby się go uratować.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-05-2015, 08:46   

Myślałem, że nie zgasł jakbyś wyłączył zapłon a zatrzymał się z powodu spuchnięcia tłoków. Ale i tak ten brak mocy niezbyt dobrze wróży. W najlepszym przypadku rozbiórka silnika i wymiana samych pierścieni to też nie mały koszt i podejrzewam, że porównywalny do ceny silnika.
Raczej nie ma czegoś takiego jak wyłączenie silnika z powodu przegrzania a jedynie może być kontrolka sygnalizująca o tym fakcie. Jeśli było by coś z czujnikami, to zapaliła by się kontrolka silnika i można by to potwierdzić sprawdzeniem błędów. Podstawą w Twoim przypadku jest sprawdzenia kompresji, taki test powinien zrobić każdy mechanik za max 50 zł.
Jeśli masz starsze auto niż 2001 to błędy silnika da się w prosty sposób wymrugać za pomocą kawałka drucika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 a jak młodsze to tylko podłączenie pod komputer ale to w sumie też niezbyt duży problem do zrealizowania we własnym zakresie za pomocą kabla VAG http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 lub ELM 327.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 06-05-2015, 14:53   

mihył napisał/a:
Kumpel mi mówił, że to dobrze że zgasł bo japończyki mają jakieś zabezpieczenie przeciw przegrzaniu.

Zgadza się jest tak w Galancie TD nie wiem jak jest w Carismie
Zresetuj ECU i sprawdz wszystkie czujniki
mihył napisał/a:
Coś tam mówił, że jakieś pomiary zrobił, pierścienie są zapieczone i da się maksymalnie 50-60 km/h jechać i dlatego silnik trzeba wymienić.

Jak pierscienie zapieczone to będzie dymił i bedzie ubywało oleju i trudny rozruch
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.