Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Odświeżenie ramion wycieraczek
Autor Wiadomość
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-05-2015, 22:47   Odświeżenie ramion wycieraczek

W moim egzemplarzu zarówno te na przedniej szybie jak na klapie bagażnika nie wyglądają zbyt dobrze (choć auto ma już 12 lat to nie dziwię się) są bardziej szare (wyblaknięte) niż czarne, a więc wymagają odświeżenia. Zanim przystąpię do ich lakierowania, jednak wcześniej było by dobrze bezpiecznie je zdemontować by czegoś nie uszkodzić, jak przystąpić do ich zdemontowania?
_________________

 
 
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 06-05-2015, 09:49   

Witam!

Z lektury Twoich postów mam wrażenie, że jesteś estetą i do tego przywiązujesz uwagę do szczegółów, które w Pajero często płatają figle. Jestem od trzech miesięcy posiadaczem dokładnie takiego samego wozu i też miałem podobne rozterki. Z doświadczenia zasugeruję, abyś skupił się w pierwszej kolejności na rzeczach najważniejszych, z którymi nie można zbyt długo czekać po zakupie. Zaniedbanie tego będzie generowało największe koszty w przyszłości. Oto one:
- kondycja pompy paliwa oraz baku, a także rury wlewowej,
- wymiana wszystkich filtrów oraz olejów, ze szczególnym uwzględnieniem paliwowego ( sprawdzenie obecności opiłków poprzez np. zlanie paliwa z filtra i przyłożenie magnesu do plastikowego pojemnika),
- poziom i stan oleju w mostach, ew. wycieki,
- stan łańcuch rozrządu, napinacza oraz ślizgów,
- geometria zawieszenia ( stan tulei oraz śrub- efekt zapieczenia i kłopoty z regulacją),
- stan zacisków oraz klocków hamulcowych P/T- po 12 latach są tak zardzewiałe ( jak prawie wszystkie połączenia w tym aucie), że ich odkręcenie graniczy z cudem, a w najlepszym wypadku generuje koszty związane z nowymi śrubami , gumkami i zestawami naprawczymi,
- stan piast przednich.
Jeżeli ogarniesz tematy główne, to pozostałe rzeczy w stylu ramion wycieraczek możesz kontynuować w drugiej kolejności. Jeżeli sam naprawiasz ściągnij sobie manual serwisowy oraz zakup może podręcznik w stylu „sam naprawiam Pajero”( dostępne wersje w j. angielskim).

Pozdr!
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-05-2015, 10:00   

Z wymienionych powyżej puntków cała reszta była sprawdzona, wymieniona, tylko pozostaje:

- kondycja pompy paliwa oraz baku, a także rury wlewowej
Na pewno to skontroluję przy najbliższej wymienia filtru paliwa - za ok. 2000km.

Napraw ze własnym zakresie nie podejmuje się tylko i wyłącznie serwis.
Lecz demontaż ramion wycieraczek mógłbym sam przeprowadzić.
_________________

 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-05-2015, 11:20   

Mike87 napisał/a:
Z wymienionych powyżej puntków cała reszta była sprawdzona, wymieniona, tylko pozostaje:

- kondycja pompy paliwa oraz baku, a także rury wlewowej
Na pewno to skontroluję przy najbliższej wymienia filtru paliwa - za ok. 2000km.

Napraw ze własnym zakresie nie podejmuje się tylko i wyłącznie serwis.
Lecz demontaż ramion wycieraczek mógłbym sam przeprowadzić.


Wymiana zbiornika paliwa i tak Cię czeka niechybnie. Im wcześniej to zrobisz tym większe są szanse, że nie popłyniesz na kilka tysięcy. W zasadzie powinieneś zacząć od właśnie wymiany zbiornika, przeczyszczenia układu paliwowego i wyczyszczenia nastawnika dawki paliwa. Częste wymiany filtra nic tu nie pomogą. Opiłki bez problemu przebijają filtr. Nie zaprzątaj sobie głowy pierdołami zrób to, co Ci napisałem to zostanie ci gotówka na dopieszczenie auta. W przeciwnym wypadku niedługo będziesz miał większe problemy niż nieestetyczne ramiona wycieraczek. :shock:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 06-05-2015, 13:39   Re: Odświeżenie ramion wycieraczek

Mike87 napisał/a:
W moim egzemplarzu [ramiona wycieraczek] zarówno te na przedniej szybie jak na klapie bagażnika nie wyglądają zbyt dobrze (choć auto ma już 12 lat to nie dziwię się) są bardziej szare (wyblaknięte) niż czarne, a więc wymagają odświeżenia.

Polecam stary, sprawdzony sposób na odświeżanie wyblakłych, czyli wymytych deszczem i wypalonych słońcem czarnych lakierów oraz ciemnych plastików: w odświeżane powierzchnie należy szmatką intensywnie wcierać przepracowany dieslowski olej silnikowy - im starszy tym lepszy. Zabieg jest nieco pracochłonny za to efekt gwarantowany.
- Pozdrawiam :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-05-2015, 17:09   

Z tym że moje ramiona wycieraczek mają liczne odpryski lakieru (przeważnie w okolicy odgięcia ramienia od szyby) i jedynie pozostaje ich demontaż i usunięcie starej powloki, następnie jakiś lakier podkładowy antykorozyjny i czarny mat.
_________________

 
 
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 06-05-2015, 23:29   

Co do wycieraczek- tył standardowo- podnosisz czarną osłonę śruby mocującej wycieraczkę do osi , odkręcasz i do renowacji; przód- śruba zakryta jest plastikowym kapslem- podważasz, zdejmujesz i odkręcasz. Prawdopodobnie będzie kłopot ze zdjęciem ramienia wycieraczki z osi spowodowany rdzą, ale preparat penetrujący powinien rozwiązać sprawę. Możesz jeszcze przed zdjęciem wycieraczki zaznaczyć markerem odpowiednie położenie na osi. Ułatwi to późniejszy montaż. Miłej roboty…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.