Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknący silnik pajero sport lpg
Autor Wiadomość
sled 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: kraków
Wysłany: 07-05-2015, 23:02   Cieknący silnik pajero sport lpg

Kupiłem pajero na lpg, tanio bo tanio ale silnik cieknie. Dodam że wiedziałem że cieknie, specjalnie pojechałem go sprawdzić do speca od misubishi BAAARDZO polecanego tutaj na forum. On powiedział że owszem,cieknie spod głowicy i nie tylko ale że to normalne w takich silnikach, ciężko znoszą gaz. Powiedział, że można to robić ale za bardzo nie ma sensu bo po jakimś czasie będzie prawdopodobnie to samo. Stwierdził zeby sie tym nie przejmowac, że bardziej nie powinno cieknąć, i że ten silnik spokojnie zrobi jeszcze 100 tys km bez ingerencji.
No ale kapie, szczególnie widac to po wylączeniu silnika , po jakims czasie spływa kilkanacie kropel no i przestaje.
W życiu bym nie kupił auta z cieknącym silnikiem no ale po tym co ten fachowiec stwierdził kupiłem.
Co o tym sądzicie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-05-2015, 06:35   

A co ma gaz do cieknięcia (pewnie chodzi o olej)? Dobrze zamontowana i ustawiona instalacja składająca się z odpowiednich i dobrych podzespołów nie powinna sprawiać żadnych problemów. Po pewnym przebiegu także instalacja LPG może wymagać jakiegoś serwisu i w aucie z LPG trzeba się z tym liczyć. Ja bym proponował naprawić auto czyli wymienić zużyte uszczelki odpowiedzialne za wycieki i poprawić instalację jeśli jest taka potrzeba.
 
 
sled 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: kraków
Wysłany: 08-05-2015, 11:24   

Zrobienie dwóch głowic to około 2500zł, a gość twierdzi ze po 10 tys km może być to samo. Mówi że głowice są aluminiowe więc sie wypalaja od gazu i tu jest problem. Zastanawiam sie więc czy to nie będzie kasa wywalona w błoto.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-05-2015, 12:11   

Jeśli gaz działa prawidłowo to nic się od niego nie wypala bo temperatura spalania w cylindrach jest zbliżona do temperatury spalania na benzynie. Jeśli jednak ktoś zamontował instalacje za mało wydajną do konkretnego silnika lub źle ja wyregulował lub nie wymieniał filtrów na czas to mieszanka paliwowa może być zbyt uboga i podczas spalania takiej ubogiej mieszanko powstaje wyższa temperatura spalania przez co może się uszkodzić głowica lub uszczelka pod głowicą. Wiadomo, że to są koszty z którymi często trzeba się liczyć po zakupie auta używanego. Jeśli chcesz aby auto było sprawne, nie zostawiało na parkingach plam oleju i na gazie silnik pracował jak na benzynie to ja osobiście bym to poprawił.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-05-2015, 18:27   

Jak się zamontuje uszczelniacze w zamienniku to z reguły szybko się je później będzie poprawiac/wymieniać, wycieki płynów nalezy usunąc i nie ma się co słuchać dyrdymałów, że tak ma być bo silnik jest na gazie - bzdura albo silnik jest wyłechatany i wymaga kompleksowej naprawy albo wymiany uszczelnień i nie powinno z niego kapać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sled 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: kraków
Wysłany: 09-05-2015, 02:28   

A dziś po tym jak wymieniłem akumulator to gaz całkiem sie spieprzył. Na wolnych obrotach co chwile gaśnie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-05-2015, 05:44   

Napisz który to rok auta i jaki silnik i co to dokładnie za instalacja, jaki sterownik, reduktor i wtryski. Nie wiem jak dokładnie z tym silnikiem ale często w starszych miśkach niż 2001 po odłączeniu akumulatora kasują się adaptacje komputera silnika i należy przeprowadzić naukę wolnych obrotów lub przejechać około 20km to komputer sam się zaadaptuje.
 
 
sled 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: kraków
Wysłany: 09-05-2015, 10:19   

W niemczech zakladane ale z tego co rozumiem to: Wielozawór tomasetto, reduktor magic 1 ,wtryski magic jet, filtr magic, kompute KME diego ale wymieniony tu w polsce na nie wiem jaki...
Już jak kupiłem to wolne obroty falowały, na benzynie też. Podejrzewam, że gość przejechał 100 tys km tylko i wyłącznie na gazie... Teraz zalałem benzyny i juz po 10km jazdy na niej na wysokich obrotach widać znaczną poprawe. Jak będzie sie kończyć benzyna, to według zaleceń gościa z serwisu mitsubishi, doleje preparatu do czyszczenia układu paliwowego marki Shell. Ma to rozwiązać problem.
A jak sie przeprowadza nauke wolnych obrotów?

[ Dodano: 09-05-2015, 10:21 ]
A może jeszcze lepiej by było zatankować np. Shell V-power100? Czy gorzej?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-05-2015, 07:20   

Jeśli po jeździe na benzynie sytuacja się poprawiła, to najprawdopodobniej gaz nie jest do końca dobrze ustawiony lub padają wtryski lub reduktor, co podczas jazdy na gazie, rozjeżdża mapy benzynowe w sterowniku silnika. Jazda na benzynie ponownie poprawia te mapy - adaptacje i silnik pracuje lepiej. Warto pojechać do dobrego gazownika który zajmuje się takim komputerem gazowym jaki masz obecnie aby wszystko poprawił i od nowa wyregulował instalację. Możliwe, że jazda z dodatkiem do benzyny dodatkowo poprawi pracę silnika na benzynie ale i tak warto przyjrzeć się instalacji LPG.
 
 
sled 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: kraków
Wysłany: 10-05-2015, 10:58   

Pojezdziłem troche na gazie i sie poprawiło. Martwi mnie natomiast cisnienie oleju. Jak jade to jest 2 na wskaźniku, ale na wolnych jest mniej. Zaświecila mi sie tez na moment kontrolka oleju podczas jazdy, ale stan jest ok, nie brakuje.
Na benzynie silnik działa super. Badałem przyśpieszenie i było to około 12,5 sekundy do setki. Fabrycznie ma być 11,6, więc moim zdaniem jak na 15-letnie auto to nie jest źle.
No ale na gazie ten wynik będzie dużo gorszy, nie sprawdzałem jeszcze, ale to czuć.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-05-2015, 11:18   

Wiesz może, ile lat ma instalacja LPG, i ile ma mniej więcej przejechanych km ?
Bo to nie jest tak, że zakładasz, tankujesz gaz i jeździsz do końca życia bez żadnej kontroli. Kontrolę/regulację instalacji LPG powinno robić się co roku, a z doświadczenia (i opowieści znajomych gazowników) wiem, że mało kto to robi. Jeździ, to jeździ, po co dodatkowo wywalać kasę ?
Tu może być taka niedogodność, że gazownicy nieszczególnie lubią się zajmować instalacjami założonymi przez kogoś innego ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
sled 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: kraków
Wysłany: 10-05-2015, 13:55   

Wiem wiem, że sie robi kontrole i regulacje. A przedewszystkim czasem sie też jezdzi na benzynie.
Ale poprzedni własciciele, wydaje mi sie o tym nie wiedzieli i podejrzewam, że auto zrobiło 100 tys km na samym gazie. Albo i więcej. Stąd teraz problem z cieknącym silnikiem a przez to pewnie z cisnieniem oleju.
Czy po remoncie głowic cisnienie oleju powróci do normy?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-05-2015, 08:28   

Jeśli problem z ciśnieniem jest związany z nieszczelnościami układu smarowania, to naprawa głowicy może rozwiązać problem ale jeśli na słabe ciśnienie odpowiadają panewki i gładzie wału korbowego lub pompa olejowa czy zawór regulujący ciśnienie oleju, to naprawa głowicy nie pomoże.
Jeśli chodzi o LPG, to na początek wymień filtry gazowe, w sekwencji powinny być 2. Jeden fazy ciekłej albo w reduktorze albo tuż przed który kosztuje około 3 - 5zł i filtr fazy lotnej który powinien być zamontowany przed listwą wtryskową na wężu gazowym łączącym reduktor z listwą, w miarę dobry tego typu filtr kosztuje od około 15zł w górę.
 
 
sled 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: kraków
Wysłany: 11-05-2015, 11:16   

Najpierw musze rozwiązać problem z cisnieniem. Ehhh :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.