Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki w okolicach prawego koła.
Autor Wiadomość
gorpaw 
Mitsumaniak

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-05-2014, 08:28   Stuki w okolicach prawego koła.

Od pewnego czasu przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające ( z pełnym obciążeniem 4 dorosłe osoby ) - z okolic prawego koła słychać głuche stuki jak w puszkę :) .
Byłem u mechanika na "szarpakach" i nie doszukał się żadnych luzów w zawieszeniu.
Bardzo mnie irytują te stuki i to że nie wiem gdzie ich przyczyna.
Bardzo Was proszę o jakieś podpowiedzi.
Na koniec dodam że gdy jeżdżę sam autem to rzadko słychac te dziwne odgłosy z okolić prawego koła.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-05-2014, 17:46   

Może peknięta spręzyna odzywa sie przy obciązeniu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-05-2014, 20:55   

gorpaw napisał/a:
prawego koła

Przód czy tył ?
 
 
gorpaw 
Mitsumaniak

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-05-2014, 09:01   

Prawy przód. Sprężyna w porządku.
 
 
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 02-11-2014, 19:55   

gorpaw napisał/a:
Prawy przód. Sprężyna w porządku.


Udało Ci się może dojść jaka była przyczyna? U mnie bardzo podobne objawy, tylko dźwięk bardziej przypomina stukanie w siebie dwoma metalowymi prętami. Głównie też przy przejeżdżaniu przez progi, często nawet jak jadę sam.
 
 
Lancuś 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 46
Skąd: Kolbudy
Wysłany: 03-11-2014, 08:06   

Sprawdż łącznik stablilizatora. Lubią pęknąć i moze strzelać o wahacz.Bądzie wyglądał na dobry a przy sprawdzeniu okaże się ze nie trzyma.
 
 
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 23-11-2014, 23:34   

Lancuś napisał/a:
Sprawdż łącznik stablilizatora. Lubią pęknąć i moze strzelać o wahacz.Bądzie wyglądał na dobry a przy sprawdzeniu okaże się ze nie trzyma.


Lancuś, mógłbyś opisać jak go sprawdzić? Oglądałem go tylko jak zmieniałem gumy na zimowe, wyglądał ok, ale z tego co piszesz wynika, że chodzi o inne sprawdzenie.. Na szarpakach diagnosta twierdzi, że zawieszenie sztywne i że wszystko jest ok.
 
 
Lancuś 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 46
Skąd: Kolbudy
Wysłany: 24-11-2014, 12:53   

Jak wymieniałeś koła powinieneś zauważyć. Podważ stabilizator jakimś łomikiem przy wahaczu i zobacz czy łącznik z długą śrubą się trzyma czy tylko opiera się o wahacz. :wink:
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-11-2014, 20:27   

U mnie było identycznie pęknięte, że się łącznik opierał i nie było widać problemu. Ale pan od szarpaków zauważył że coś się łącznik dziwnie rusza i odkrył przyczynę.
 
 
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 24-11-2014, 20:40   

cefaloid napisał/a:
U mnie było identycznie pęknięte, że się łącznik opierał i nie było widać problemu. Ale pan od szarpaków zauważył że coś się łącznik dziwnie rusza i odkrył przyczynę.


Podpowiesz gdzie byłeś na szarpakach? Widzę, że jesteś z Krakowa, jestem w nim akurat codziennie, a jeśli jest ktoś ogarnięty w temacie to wolę podjechać, bo u mnie to "zawieszenie sztywne, wszystko ok" i 10-20 pln stracone..
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-11-2014, 17:43   

Taki łącznik stabilizatora (w zasadzie to jest długa śruba) się urwał w mocowaniu do wahacza (poniżej strzałki), ale normalnie jest dociśnięty i nie widać.

Przy podważaniu powinien luźno iść do góry.

Ale upewnij się tez że to nie dzwonią np jakieś osłony rury wydechowej.
To było dawno, ja wtedy mieszkałem we Wrocławiu i tam to zlokalizowali, ale w dowolnym miejscu gdzie robią przeglądy mają szarpaki.
 
 
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 28-11-2014, 21:08   

Ok, rozumiem, wiem jak z tymi łącznikami jest, bo miałem je wymieniane zaraz po kupnie (czyli ok 13 tyś km temu). Pytałem o diagnostykę, bo byłem już u mnie na 2 różnych stacjach diagnostycznych, szarpali i nic nie wypatrzyli. NIestety ostatnio po rozmowie ze znajomym mechanikiem wiem, że obie stacje sprawdzają takie rzeczy "po łebkach". Spróbuję to sam sprawdzić jakoś podważając ;) tylko auto może stać, czy trzeba je podnieść?
_________________
Mój Lancer :) -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 05-12-2014, 09:28   

Witam, napiszę posta w tym miejscu - będzie on dotyczyć stukania oraz luzów w zawieszeniu oraz elementów do wymiany.

Ostatnio udałem się na przegląd do ASO (zimowy), gdzie - jak wiadomo - dokładnie sprawdzają całe zawieszenie. Po rozmowie z serwisantem przeżyłem lekki szok.. Otóż, byłem przygotowany na wymianę stabilizatorów/tulei, ale jak sobie zacząłem podliczać ich wycenę części + robocizny to wyszła mi suma z kosmosu. :evil:

Lecąc po kolei:

łącznik stabilizator tył - 2x80,00 + 40,00 wymiana
na podporach stabilizator tył - 2x31,00 + 80,00 wymiana

tuleje gumowo-metalowe w wahaczu poprzecznym dół/góra+zrobienie zbieżności (przód/tył):
tuleje - 2x89,00 + 2x50
+ ew. koszt śrub w razie ich uszkodzenia przy wymianie/zbieżności 190,00 + wymiana 200,00

UWAGA wymiana tulei 120,00 za 1 szt!!!! nie wiem czy tutaj dobrze to odczytałem..

wahacze - 2x110,00
śruby - 130,00

drążki kierownicze - 2x90,00
stabilizator - 2x42,00
na łożysku(??) stabilizator - 2x70,00
wymiana + zbieżność - 200,00 + 140,00

Po podliczeniu tego wszystkiego wychodzi jakiś kosmos powyżej 2000 zł...

Oczywiście zaproponowano mi wymianę amorków na przedzie (600,00 + 180,00 wym), ale mają dobre wyniki po badaniu, więc sobie oszczędzę...

Pytanie, czy szukać kogoś w okolicach, który zrobi to taniej czy zaufać ASO i wywalić tyle PLN oraz mieć spokój... no właśnie, na jaki okres czasu??? ROK? Dwa lata??

Słyszałem o Leszku z okolic Krakowa, jako guru mechanika z południowej Pl.. Warto do niego uderzyć?
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 05-12-2014, 09:44   

mariotd napisał/a:
Po podliczeniu tego wszystkiego wychodzi jakiś kosmos powyżej 2000 zł...
To niska kwota jak na ASO. Nie narzekaj. Mechanik za darmo tęż nie wymieni a jednak ASO to specjaliści z dostępem do odpowiednich narzędzi i części.
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 05-12-2014, 09:52   

mjsystem napisał/a:
mariotd napisał/a:
Po podliczeniu tego wszystkiego wychodzi jakiś kosmos powyżej 2000 zł...
To niska kwota jak na ASO. Nie narzekaj. Mechanik za darmo tęż nie wymieni a jednak ASO to specjaliści z dostępem do odpowiednich narzędzi i części.


Właśnie trudno jest mi się z tym zmierzyć, że jak na ASO to jest tanio.. ;) Po przesiadce ze starego Peugeota, gdzie za 500 zł robiło się cale zawieszenie z robocizną to jest lekki szok..
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.