Stuki w okolicach prawego koła. |
Autor |
Wiadomość |
gorpaw
Mitsumaniak
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-05-2014, 08:28 Stuki w okolicach prawego koła.
|
|
|
Od pewnego czasu przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające ( z pełnym obciążeniem 4 dorosłe osoby ) - z okolic prawego koła słychać głuche stuki jak w puszkę .
Byłem u mechanika na "szarpakach" i nie doszukał się żadnych luzów w zawieszeniu.
Bardzo mnie irytują te stuki i to że nie wiem gdzie ich przyczyna.
Bardzo Was proszę o jakieś podpowiedzi.
Na koniec dodam że gdy jeżdżę sam autem to rzadko słychac te dziwne odgłosy z okolić prawego koła. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-05-2014, 17:46
|
|
|
Może peknięta spręzyna odzywa sie przy obciązeniu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-05-2014, 20:55
|
|
|
gorpaw napisał/a: | prawego koła |
Przód czy tył ? |
|
|
|
 |
gorpaw
Mitsumaniak
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-05-2014, 09:01
|
|
|
Prawy przód. Sprężyna w porządku. |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 02-11-2014, 19:55
|
|
|
gorpaw napisał/a: | Prawy przód. Sprężyna w porządku. |
Udało Ci się może dojść jaka była przyczyna? U mnie bardzo podobne objawy, tylko dźwięk bardziej przypomina stukanie w siebie dwoma metalowymi prętami. Głównie też przy przejeżdżaniu przez progi, często nawet jak jadę sam. |
|
|
|
 |
Lancuś
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 46 Skąd: Kolbudy
|
Wysłany: 03-11-2014, 08:06
|
|
|
Sprawdż łącznik stablilizatora. Lubią pęknąć i moze strzelać o wahacz.Bądzie wyglądał na dobry a przy sprawdzeniu okaże się ze nie trzyma. |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 23-11-2014, 23:34
|
|
|
Lancuś napisał/a: | Sprawdż łącznik stablilizatora. Lubią pęknąć i moze strzelać o wahacz.Bądzie wyglądał na dobry a przy sprawdzeniu okaże się ze nie trzyma. |
Lancuś, mógłbyś opisać jak go sprawdzić? Oglądałem go tylko jak zmieniałem gumy na zimowe, wyglądał ok, ale z tego co piszesz wynika, że chodzi o inne sprawdzenie.. Na szarpakach diagnosta twierdzi, że zawieszenie sztywne i że wszystko jest ok. |
|
|
|
 |
Lancuś
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 46 Skąd: Kolbudy
|
Wysłany: 24-11-2014, 12:53
|
|
|
Jak wymieniałeś koła powinieneś zauważyć. Podważ stabilizator jakimś łomikiem przy wahaczu i zobacz czy łącznik z długą śrubą się trzyma czy tylko opiera się o wahacz. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-11-2014, 20:27
|
|
|
U mnie było identycznie pęknięte, że się łącznik opierał i nie było widać problemu. Ale pan od szarpaków zauważył że coś się łącznik dziwnie rusza i odkrył przyczynę. |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 24-11-2014, 20:40
|
|
|
cefaloid napisał/a: | U mnie było identycznie pęknięte, że się łącznik opierał i nie było widać problemu. Ale pan od szarpaków zauważył że coś się łącznik dziwnie rusza i odkrył przyczynę. |
Podpowiesz gdzie byłeś na szarpakach? Widzę, że jesteś z Krakowa, jestem w nim akurat codziennie, a jeśli jest ktoś ogarnięty w temacie to wolę podjechać, bo u mnie to "zawieszenie sztywne, wszystko ok" i 10-20 pln stracone.. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-11-2014, 17:43
|
|
|
Taki łącznik stabilizatora (w zasadzie to jest długa śruba) się urwał w mocowaniu do wahacza (poniżej strzałki), ale normalnie jest dociśnięty i nie widać.
Przy podważaniu powinien luźno iść do góry.
Ale upewnij się tez że to nie dzwonią np jakieś osłony rury wydechowej.
To było dawno, ja wtedy mieszkałem we Wrocławiu i tam to zlokalizowali, ale w dowolnym miejscu gdzie robią przeglądy mają szarpaki. |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 28-11-2014, 21:08
|
|
|
Ok, rozumiem, wiem jak z tymi łącznikami jest, bo miałem je wymieniane zaraz po kupnie (czyli ok 13 tyś km temu). Pytałem o diagnostykę, bo byłem już u mnie na 2 różnych stacjach diagnostycznych, szarpali i nic nie wypatrzyli. NIestety ostatnio po rozmowie ze znajomym mechanikiem wiem, że obie stacje sprawdzają takie rzeczy "po łebkach". Spróbuję to sam sprawdzić jakoś podważając tylko auto może stać, czy trzeba je podnieść? |
_________________ Mój Lancer -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880 |
|
|
|
 |
mariotd
Mitsumaniak 03230/KMM

Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 71 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-12-2014, 09:28
|
|
|
Witam, napiszę posta w tym miejscu - będzie on dotyczyć stukania oraz luzów w zawieszeniu oraz elementów do wymiany.
Ostatnio udałem się na przegląd do ASO (zimowy), gdzie - jak wiadomo - dokładnie sprawdzają całe zawieszenie. Po rozmowie z serwisantem przeżyłem lekki szok.. Otóż, byłem przygotowany na wymianę stabilizatorów/tulei, ale jak sobie zacząłem podliczać ich wycenę części + robocizny to wyszła mi suma z kosmosu.
Lecąc po kolei:
łącznik stabilizator tył - 2x80,00 + 40,00 wymiana
na podporach stabilizator tył - 2x31,00 + 80,00 wymiana
tuleje gumowo-metalowe w wahaczu poprzecznym dół/góra+zrobienie zbieżności (przód/tył):
tuleje - 2x89,00 + 2x50
+ ew. koszt śrub w razie ich uszkodzenia przy wymianie/zbieżności 190,00 + wymiana 200,00
UWAGA wymiana tulei 120,00 za 1 szt!!!! nie wiem czy tutaj dobrze to odczytałem..
wahacze - 2x110,00
śruby - 130,00
drążki kierownicze - 2x90,00
stabilizator - 2x42,00
na łożysku(??) stabilizator - 2x70,00
wymiana + zbieżność - 200,00 + 140,00
Po podliczeniu tego wszystkiego wychodzi jakiś kosmos powyżej 2000 zł...
Oczywiście zaproponowano mi wymianę amorków na przedzie (600,00 + 180,00 wym), ale mają dobre wyniki po badaniu, więc sobie oszczędzę...
Pytanie, czy szukać kogoś w okolicach, który zrobi to taniej czy zaufać ASO i wywalić tyle PLN oraz mieć spokój... no właśnie, na jaki okres czasu??? ROK? Dwa lata??
Słyszałem o Leszku z okolic Krakowa, jako guru mechanika z południowej Pl.. Warto do niego uderzyć? |
_________________ Lancer 2.0 WAGON 2003
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 05-12-2014, 09:44
|
|
|
mariotd napisał/a: | Po podliczeniu tego wszystkiego wychodzi jakiś kosmos powyżej 2000 zł... | To niska kwota jak na ASO. Nie narzekaj. Mechanik za darmo tęż nie wymieni a jednak ASO to specjaliści z dostępem do odpowiednich narzędzi i części. |
|
|
|
 |
mariotd
Mitsumaniak 03230/KMM

Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 71 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-12-2014, 09:52
|
|
|
mjsystem napisał/a: | mariotd napisał/a: | Po podliczeniu tego wszystkiego wychodzi jakiś kosmos powyżej 2000 zł... | To niska kwota jak na ASO. Nie narzekaj. Mechanik za darmo tęż nie wymieni a jednak ASO to specjaliści z dostępem do odpowiednich narzędzi i części. |
Właśnie trudno jest mi się z tym zmierzyć, że jak na ASO to jest tanio.. Po przesiadce ze starego Peugeota, gdzie za 500 zł robiło się cale zawieszenie z robocizną to jest lekki szok.. |
_________________ Lancer 2.0 WAGON 2003
 |
|
|
|
 |
|