Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu LANCER EVO IV 1996 GSR
Autor Wiadomość
Pucza 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER EVO IV GSR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-05-2015, 10:07   Wymiana rozrządu LANCER EVO IV 1996 GSR

Witam

Własnie zakupiłem swoje pierwsze EVO,Jest to 4 generacja wersja GSR:
















i te boskie tablice:




Już jedzie do mnie z UK,tylko podobno słychać rozrząd i chciałem go miec odrazu jak już auto przyjedzie zeby sobie w weekend nim pośmigać, Może ktos polecić jakiś kompletny rozrząd bo nie bardzo moge znaleźć info na ten temat ani na forum ani w google.

Do tego będe potrzebował jakis olej bo auto troche stało i chce mieć podstawy wymienione,moze ktos by sie wypowiedział,gdzies czytałem ze motul tylko jaka specyfikacja...

Wiem ze to nie dzial do witania sie ale autko dopiero jedzie,jak juz bede mial je na miejscu opisze wszystko co i jak :)
z góry dziekuje i pozdrawiam
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-05-2015, 21:51   

Witam

Niestety nie ma zbyt wielu użytkowników EVO na forum. Ja nie wiem dokładnie czy ten 4G63T co masz to już ten późniejszy (ale po zdjęciach widać, że to już ten obrócony). Ale jeśli tak to ogólnie nie do końca jest ważne co zamontujesz, ważniejszy jest mechanik, który zna 4G63. Bo niestety ukryty wałek balansowy jest dla kowali dużym problemem (wibracje silnika po wymienia, utrata mocy itd). A wstępny naciąg paska moim zdaniem dość restrykcyjnie podany... Także pierwsze poszukaj mechanika co na pewno zna 4G63, a jak już takiego znajdziesz to będzie wiedział co zamontować.
 
 
Pucza 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER EVO IV GSR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-05-2015, 15:12   

rozrząd zamówiony,580zł : 2 paski,napinacz hydrauliczny i 2xrolka,

Co do wymiany,to będzie mi to wymieniał kolega co śmiga imprezą wrx ,jest mechanikiem wiec nie powinno być problemu...
Okazało sie ze i tak teraz jakies swieto w niemczech i nie dadzą rady dojechac przed weekendem wiec musze czekac do poniedziałku a moze nawet wtorku...ale podejrzewam ze bedzie warto:)

pozdrawiam
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2015, 15:16   

Pucza napisał/a:
co śmiga imprezą wrx


Nie wiem co to ma do wymiany rozrządu w silniku Mitsubishi 4G63, ale ok.

Pucza napisał/a:
jest mechanikiem wiec nie powinno być problemu...


No cóż na forum można przeczytać historię, gdzie mechanicy wymienili nie dali rady...

Ale cóż życzę szczęścia, ja bym jednak się upewnił czy zna 4G63 i wie jak zablokować ukryty wałek balansowy (lub używa jakiejś techniki nie ruszania lub grawitacyjnej). Najważniejszy, żeby o nim wiedział.
 
 
Pucza 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER EVO IV GSR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-05-2015, 08:49   

może rzeczywiście nie ma to za wiele do rzeczy:) chodzi mi o to że po prostu jest kumatym gosciem ,interesuje sie tą dziedzina...szczerze mowiac ja sie nie zagłebialem w opis wymiany tego... ale za jakiekolwiek wskazówki byłbym bardzo wdzięczny bo skoro to rzeczywiscie jest duzo bardziej skomplikowane niz w innych autach to lepiej wiedziec cos niecos niz zepsuc...
pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-05-2015, 10:54   

https://www.youtube.com/w...NUBy-Q3djg&hd=1

http://faq.lancer-club.ru...0000700-11C.pdf
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pucza 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER EVO IV GSR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-05-2015, 15:04   

Super,
Bardzo dziekuje za te informacje ,podejrzewam ze beda bardzo przydatne,
pozdrawiam
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17-05-2015, 02:21   

już na sprzedaż?


ps. paląca się kontrolka AYC na zapalonym silniku to nic dobrego
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
Pucza 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER EVO IV GSR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2015, 14:53   

jak sie znajdzie chetny to chetnie sprzedam a sobie kupie nastepnego,poki co mam swoje auto - lexus rx300 2004 , szukam czegos do zabawy ale teraz akurat nałożyło sie na to kupno mieszkania i potrzebowałbym troche gotówki...zobaczymy jak to wyjdzie...
Co oznacza ta kontrolka AYC bo nie mialem czasu sie w to zagłębiac?

Znając życie pewnie oznacza to zakup tej pompy...?są jakies mozliwosci regeneracji tego??? ewentualnie z czym sie wiąże jazda palącą sie kontrolką???
http://allegro.pl/mitsubi...5360688837.html

Ta kontrolka raz sie zapala a raz sie nie zapala,jak mi go kolega odbierał to sie nie paliła,pozniej sie troche paliła,zgasił odpalił przestala,pozniej ladował go na lohre to tez sie zapaliła.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 17-05-2015, 20:13   

w galancie z silnikiem 4g63 z tyłu silnika było takie podłużne wybrzuszenie na wałek balansu a na tym wybrzuszeniu była śruba na klucz 14 lub 12,trzeba było ją wykręcić i w otwór wkładało się np.dluższy srubokręt jeśli wchodził parę cm to znaczyło że balans jest ustawiony w dobrym położeniu jesli nie to trzeba było wyjąc i obrócic jeszcze raz na znak,podejrzewam że w tych silnikach jest tak samo więc sprawdzie bo to ułatwi sprawę
 
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 18-05-2015, 01:10   

jeżeli zachowuje się jak piszesz, to tak, uwalona pompa AYC

regeneruje je masa firm w polsce, 4turbo, 7motorsport itp, koszt jak przy częściach do evo, wysoki - takiej używanej nie zakładaj bo polata z miesiąc i będziesz w punkcie wyjścia
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
Pucza 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER EVO IV GSR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-05-2015, 23:33   

wszystko wymienione,dziala jak trzeba tylko okazało sie przy wymianie rozrzadu ze pekniety jest czujnik polozenia wału i teraz czasami auto wskakuje na 2 cylindry ,ma ktos moze cos takiego i jest z okolic wrocławia???jak cos prosze o wiadomosc bo pewnie jutro po 17 bede zmuszony cisnac do legnicy i kupic z allegro,auto musze miec sprawne na sobote...moze ktos jest z dolnośląskiego i orientuje sie gdzie moge o to zapytac z używki we wroclawiu lub okolicach?? w legnicy znalazłem taki czujnik za 250zł:

http://allegro.pl/mitsubi...5093489014.html

z góry bardzo dziękuje za jakies sugestie i pozdrawiam...

[ Dodano: 23-05-2015, 11:34 ]
Problem rozwiązany,okazało się że strzelony był komputer silnika,po przejechaniu kilku/kilkunastu km odłączał 2 cylindry-nie dawał prądu na 1 cewke. Po wymianie auto śmiga jak wściekłe:) zgasły wszystkie kontrolki,czasami zapala sie AYC... MEGA FUN z jazdy,niesamowite wrażenia.dziś cykne kilka fotek to sie przedstawie i opisze w koncu wszystko jak trzeba.

Czujnik rozrządu był pekniety,ale dziala normalnie.

P.S. Kolega co wymieniał rozrząd powiedział ze to zwykly rozrzad i zero większych komplikacji tylko trzeba miec o tym standardowe pojecie...

Pozdrawiam i dziekuje za porady.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-05-2015, 14:41   

Pucza napisał/a:

P.S. Kolega co wymieniał rozrząd powiedział ze to zwykly rozrzad i zero większych komplikacji tylko trzeba miec o tym standardowe pojecie...


W takim razie ciesz się, bo miałeś szczęście (33% szans na powodzenie bez wiedzy o wałku balansowym). A mechanik jak każdy inny wie lepiej jak widać. :axe:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-05-2015, 15:28   

krzychu napisał/a:
Pucza napisał/a:

P.S. Kolega co wymieniał rozrząd powiedział ze to zwykly rozrzad i zero większych komplikacji tylko trzeba miec o tym standardowe pojecie...


W takim razie ciesz się, bo miałeś szczęście (33% szans na powodzenie bez wiedzy o wałku balansowym). A mechanik jak każdy inny wie lepiej jak widać.


A co to wałki sa tylko w 4g63 ?? :lol: . Oczywiscie ze jest standardowy prosty rozrzad.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-05-2015, 16:14   

rosomak1983 - a oczywiście, że nie. Nie wiem jak są ustawiane w silnikach, może tam wystarczy na znaki? W 4G63 nie. Taka różnica.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.