Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
V max czy na pewno wynosi tyle tyle co twierdzi producent?
Autor Wiadomość
bob 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 15
Skąd: d.śląsk
Wysłany: 15-02-2009, 19:54   V max czy na pewno wynosi tyle tyle co twierdzi producent?

Witam
Przejechałem ponad 10 tkm OutkiemII 2,0 DID i nie udało mi się osiągnąc wyższej prędkości niż 180km/h ( i to na 5 biegu, na 6 biegu 170, co ciekawe obroty wynoszą wtedy 3500-3800 obr/min i nic więcej , nawet przy dość długiej jeżdzie z pedałem gazu w podłodze) próby na Wrocławskiej A-4.
Niewiem czy posiadam felerny egzemplarz, czy tak ma być. Producent jednak wspomina o v-max 187 km/h.
Jak jest u Was?
Pozdro
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 15-02-2009, 20:39   

proponuję: 1 . pojechc na serwis czy nie masz jakiś błędów w centrali sterującej. 2. niech serwis spr. opaskę na rurze turbo - nie mam tego silnika ale wiem że takowa lubi spaśc lub się obluzowac - wtedy silnik nie osiągnie pełnej mocy. 3. test na hamowni - czy silnik "trzyma" moc i Mn podany przez producenta.... "zatrzymywanie" się silnika na podanych przez ciebie obr. nie jest normalne i jest typowym objawem niedoboru mocy. powodzenia
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-02-2009, 20:45   

Z tego co pamiętam z fizyki to opory powietrza rosną z kwadratem prędkości i są zależne m.in. od powierzchni przekroju poprzecznego pojazdu a ta w przypadku Outlandera jest dość spora. Innymi słowy przy pewnej prędkości silnik nie jest już w stanie pokonać wszystkich oporów ruchu i nie damy rady wkręcić go na wyższe obroty.

Jak dla mnie to 180 i tak jest nieźle, być może w rzeczywistości jest to mniej bo liczniki zawyżają. Można sprawdzić Vmax GPSem - one chyba są dokładniejsze.
Nie wiem jeszcze ile wycisnę z mojego Miśka - na razie nie mam gdzie przetestować.
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2009, 22:31   

Powinien jechac 200 licznikowe przy sprzyjajacych warunkach.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-02-2009, 23:26   

bob napisał/a:
próby na Wrocławskiej A-4.
Niewiem czy posiadam felerny egzemplarz, czy tak ma być. Producent jednak wspomina o v-max 187 km/h.

pamietajcie ze Mitsumaniaki wyznaja zasade stop piratom drogowym :!:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-02-2009, 09:12   

Robson86, myślę, że większość z nas pamięta 8)
Nikt tu nie ma zamiaru się przechwalać ani pochwalać takich prędkości - mam nadzieję.
Mowa jest raczej w technicznym kontekście prędkości. Producent podaje 140 KM i 187 km/h. KM można zmierzyć na hamowni, km/h chyba nie da się inaczej. Co oczywiście nie znaczy, że trzeba to robić. :roll:
Już za samo stwierdzenie (w tym wypadku), że "dane producenta są błędne" u nas należałoby się ostrzeżenie ;)
No chyba, że próba odbywała się na autostradzie u naszych zachodnich sąsiadów.

Wracając do tematu.
Mnie tam prędkość maksymalna do szczęścia nie jest potrzebna.
Co z tego, że będę wiedział, że "pójdzie" te 187 a może nawet 200 ? Chyba w dzisiejszych czasach ważniejsze jest przyśpieszenie i elastyczność silnika niż v-max ;) Jeżeli nawet tego pierwszego 2.0 DiD brakuje to na elastyczność nie można narzekać. Co do v-max, to u nas za duży ruch, autostrad jak na lekarstwo no i oczywiście wysokie mandaty.
Jeżdżąc poprzednim motocyklem turystycznym przez kilka lat, zmierzyłem ją tylko 1 raz (słownie: jeden ;) ). Obecnym (trzeci rok) jakoś nie miałem potrzeby tego sprawdzać. W Outku też jeszcze nie sprawdzałem i specjalnie nie mam chęci do tego. Powiem tylko, że przy 160 km/h wg GPS na liczniku było niecałe 170 km/h i raczej była to prędkość rzeczywista, bo mierzona na dłuższym dystansie. No i to była chyba największa prędkość jaką Outkiem osiągnąłem.
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 16-02-2009, 10:02   

Nawet jak nie osiąga to nie ma podstaw do reklamacji.

Pewna pani przegrała sprawę w Sądzie z firmą FORD, zakupiła Mondeo (STI) chyba jest takie i miał mieć coś ok. 215-225KM (nie chce mi się szukać specyfikacji) niestety pomiary na hamowni pokazały troszkę mniej jakieś 7-10%. i sąd odrzucił wniosek reklamacyjny o wymianę samochodu.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
kosiar 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander Turbo Alfa Rome 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 16-02-2009, 10:55   

potrzebujesz szybciej - kup 2.0 TURBO :lol: przy tych obrotach nic nie jest w stanie go zatrzymać i ciągnie aż do końca obrotomierza na każdym biegu :D

a tak serio to powodów może być więcej tak jak piszą koledzy:

- błędne dane producenta ( u mnie też podobno nie ma 202 kM tylko około 196kM ale misiek daje radę )
- żle skalibrowany licznik - najlepiej test przy pomocy GPS ( łatwo to sprawdzić i wcale nie trzeba przy max prędkościach )
- warunki pogodowe, jazda z wiatrem, pod wiatr, pogoda bezwietrzna
- nasze paliwo też pozostawia wiele do życzenia :cry:
- obciążenie auta

raczej nie wydaje mi się by była to wada w Twoim OUTKU 140 kM przy tych gabarytach to chyba nie jest żle, jak chcesz mieć pewność to pozostaje wizyta na hamowni sprawdzisz dokładnie co i jak ...
 
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 16-02-2009, 14:34   

Witam

U mnie bylo i jest tak:
Probowalem kila razy,przy 140 kucach(148 mierzone w V-techu) na paliwie polskim z Kolbaskowa Outi polecial 181 km/h i ani troche wiecej,dodam ze byly w aucie 2 osoby.
Wracajac z Rotterdamu mialem paliwo z Arala zatankowane po drodze i na banie wg GPSu-178km/h a na busoli bylo 189km/h.
Na boxie 172 kuce-max wyciagnalem wg GPS 184-6 km/h.Wg licznika prawie 200.
Spiesze nadmienic ze wszystkie pomiary byly robione w Niemczech,zgodnie z przepisami :wink:
Ale co do tych wartosci odnosze sie z lekkim przymrozeniem oka,bo raczej jak wiecie wiele czynnikow ma kolosalne znaczenie,opony,droga ,wiatr,paliwo.....szczegolnie polskie.


Pozdro
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-02-2009, 16:02   

A to dziwne... Nasz egzemplarz (bez żadnych boxów, chipów, etc) na zimowych 16" poleciał licznikowe 195 km/h. Wszystko oczywiście na zamkniętym odcinku drogi.
_________________
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-02-2009, 16:15   

A nie pisze w instrukcji że podczas jazdy powyżej 160km/h należy dopompować opony? Bo te pod dociskiem będą siadac?

Krzychu
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 16-02-2009, 16:47   

Cisnienie ma napewno DUŻE znaczenie jesli odbiega znacznie od wymogow producenta.
Ale pamietam kiedys byl test Daewoo Lanosa 1.6 w Auto Swiecie .Jezdzili na trasie z W-awy do Katowic kilka razy na roznych paliwach(test spalania) oraz testeowali rowniez predkosc max.
Najwieksza roznica to okolo 18km/h.
Porzadne paliwo ma na pewno znaczenie.

pozdro
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 16-02-2009, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bob 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 15
Skąd: d.śląsk
  Wysłany: 16-02-2009, 19:08   Naprawdę jaki jesteś nie wie nikt ...

... no i tyle w tym temacie.
No może nie wszystko.
Przez kilka lat jeździłem toyotą, i nawet gdy miała 7 lat to zawsze gdy chciałem osiągałem prędkośc max określoną prez producenta, bez problemu,i bez znaczenia na jakim paliwie ... to chyba o czymś świadczy?
Nie chodzi mi o wyścigi bo do tego jest miśiek evo itd... ale od 6-miesięcy odkąd mam outka spróbowałem ile on pociągnie i wyszło wielkie rozczarowanie.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 18-02-2009, 13:56   

Kilka razy miałem okazję sprawdzić Outka 2.0 DiD na autostradzie i za każdym razem nie było większych problemów z 200/h, na zwykłym paliwie z Orlenu :)
 
 
tomaszgi 
Nowy Forumowicz

Auto: outlanderII 2.0 DiD
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-03-2009, 21:00   

Potwierdzam wskazówka dochodi do 200 km/h
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.