Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Zawieszenie pora na wymianę
Autor Wiadomość
Aliass 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-06-2015, 10:20   [Cari 1.8 GDI] Zawieszenie pora na wymianę

Witajcie,

Szykuje mi się wyjazd pod koniec czerwca a tu taki problem:

Ostatnio (około tydzień) zaczęło mi coś strasznie walić na tyle gdy jadę po typowo Polskiej drodze :twisted: . Jadąc normalnie prostą drogą nic się nie dzieje, nic nie wali, nic nie stuka, objaw tylko przy dziurach. Sprawdzałem i dla pewności zajechałem do kilku mechaników wyszło że przyszła pora na wymianę tulej. Niestety pojawiły się też "luzy" na kierownicy więc i łączniki stabilizatora będą do wymiany. Tutaj pojawia się moje pytanie jakiej firmy polecacie?, nie pogardzę też linkami gdzie mogę kupić :) .

Carisma 1.8 GDI rok 1997
 
 
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-06-2015, 16:58   

Aliass napisał/a:
Niestety pojawiły się też "luzy" na kierownicy więc i łączniki stabilizatora będą do wymiany.

Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że łączniki nie mają wpływu na luzy na kierownicy.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-06-2015, 17:24   

gulagula napisał/a:
wydaje mi się że łączniki nie mają wpływu na luzy na kierownicy.

Dobrze Ci się wydaje.
Aliass napisał/a:
Sprawdzałem i dla pewności zajechałem do kilku mechaników

A nie prościej by było podjechać na SKP, dać diagnoście te parę złotych (no ok, jakieś 30-50 zł) i sprawdzić auto na szarpaku ?
Jeśli jest kumaty gość, to powie Ci dokładnie, co trzeba zrobić. A na szarpaku wyjdą wszystkie usterki zawieszenia, oprócz górnych łożysk amortyzatora.

SKP - Stacja Kontroli Pojazdów ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-06-2015, 21:44   

W tulejach zbytniego wyboru nie ma, dominuje Yamato i ted-gum, oba zależy na co sie trafi, ale za wiele wymagać nie można, czasem można trafić na ruville lub NOK, tu już z jakością neico lepiej, co do stałych elementów zawieszenia, firmy takie jak 555, Lemforded, TRW, Moog, Febi, ruville są dobre jakosciowo.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Aliass 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-06-2015, 01:18   

W środę będę dokładnie wiedział co do wymiany bo przy okazji wymiany rozrządu sprawdzi.
 
 
mawi 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 gdi 125KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: P-wy
Wysłany: 21-06-2015, 20:05   

Koledzy jeżeli chcecie sprawdzić lączniki czy tez gumy od stabilizatorów to najprosciej jest to zrobić łapiąc za dach i kołysząc na boki wtedy słychać stuki przy zuzytych gumach lub łącznikach stabilizatorów. Jeżeli dodatkowo ktos dysponuje kanałem to dobrze jest poprosic o pomoc druga osobę żeby "pobujała"auto a samemu zejsć do kanału i chwycić rekami za łączniki wtedy doskonale czuć luz. Metoda skuteczna i stuprocentowa polecam.
 
 
Aliass 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-06-2015, 21:51   

No i wyszło do wymiany dokładnie



J65043 te bliżej lewej i prawej
J15008
i ustawić zbieżność

Ale sposób kolegi wyżej mega :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.