Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ] Jak najłatwiej wymienić uszczelniacz półosi w skrzyni
Autor Wiadomość
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-06-2015, 10:19   [CJ] Jak najłatwiej wymienić uszczelniacz półosi w skrzyni

Witam proszę o jakieś porady w sprawie tego uszczelniacza. Sprawa dotyczy CJ1A 96r manualna skrzynka. Posypał się uszczelniacz długiej półosi i cały przegub wewnętrzny jak i okolica jest upaprana olejem ze skrzyni. Muszę to jak najszybciej ogarnąć. Jak to najprościej zrobić żeby za dużo tam nie rozpinać. Wiadomo jak potrafią być zapieczone przeguby w piaście i o zgrozo chciałbym tego uniknąć. Myślałem żeby odkręcić mcpherson ze zwrotnicy i końcówkę drążka kierowniczego i łomem wybić ze skrzyni cały zestaw. dobry to pomysł? Nie będzie póżniej problemu z wbiciem całego zestawu? bo jedynie mógłbym pukać w przegub zewnętrzny wtedy. Po wybiciu powinienem mieć chyba taki manewr żeby sobie odsunąć na tyle żeby mieć możliwość wymiany uszczelniacza? co o tym myślicie?
aha i czy pozwoli na taki manewr nie wypięty sworzeń wachacza?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-06-2015, 20:50   

ludinho1 napisał/a:
Myślałem żeby odkręcić mcpherson ze zwrotnicy i końcówkę drążka kierowniczego i łomem wybić ze skrzyni cały zestaw. dobry to pomysł?
Dobry pomysł
ludinho1 napisał/a:
Nie będzie póżniej problemu z wbiciem całego zestawu?
Może być problem bo zwrotnica z odkreconym amortyzatorem a zamocowanym sworzniem wahacza nie ma chyba wystarczającego ruchu aby wcisnąc przegub wewnętrzny. Jak już tyle roboty poświecasz to albo spróbować sprawdzić czy przegub zewnętrzny będzie zapieczony na wieloklinie albo rozdemontowac zwrotnice ze sworznia wahacza i wtedy napewno nie braknie ruchu (trzeba uprzednio zdemnotwać zacisk hamulca)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-06-2015, 21:29   

podejmę próbę bez ruszania sworznia a jak nie da rady to go odłaczę i wtedy cały zestaw wyciągnę :) . bo w lużny przegub zewnętrzny to raczej nie wierzę że wyjdzie ze zwrotnicy . one sa najczęściej tak zaepane że i czasami prasa nie pomaga tylko zniszczenie pomaga go wyjąć :? . więc trzeba kombinować plan alternatywny. ogólnie zamierzam to zrobić bez kanału i podnośnika bo nie mam , poprostu unieśc wystarczająco przód i oprzeć na jakiś pieńkach albo pustakach :) . Spróbowac można nie ma nic do stracenia najwyżej do mechaniora oddam jak nie podołam w spartański sposób hehe :)
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 23-06-2015, 22:24   

ludinho1, mysle ze dasz rade ,w sejaku szwagier mial podobnie ,niewiem jak w colcie jest po wyjeciu ze skrzyni ,ale pewnie olej ucieknie .
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-06-2015, 09:08   

nie ucieknie bo go spuszczę przed robotą
 
 
tom580 
Forumowicz
tom580

Auto: Mitsubishi Eclipse GST 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 41
Skąd: Koszalin
Wysłany: 25-06-2015, 10:39   

Witam co do oleju to jeśli masz go stan to na 100% część wycieknie jak wyjmiesz półoś, Co do sposobu demontażu to nie ruszaj mcphersona bo to robota głupiego niech sobie jest ja już nie raz wyciągałem z różnych aut i jeśli chcesz dobrać się tylko do uszczelniacza w skrzyni (wymień na wszelki wypadek z dwóch stron:) ) w sumie to nie musisz nawet drążka kierowniczego odkręcać. Według mnie najlepszym rozwiązaniem będzie odkręcenie wahacza dolnego żeby sobie wisiał, (nie wiem jak masz wsadzany w skrzynię przegub jeśli tak jak w ecli i większości aut czyli trzyma się tylko na frezach gdzie jest blokowany naciętym pierścieniem to go podważasz brechą i Ci wyskakuje) wyjmujesz przegub zewnętrzny za skrzyni i wraz z całym układem czyli półosią zwrotnicą i resztą układu zawieszenia w całości odsuwasz na bok bo jeśli masz odkręcony wahacz dolny to Ci na to pozwoli i masz wtedy swobodne dojście do uszczelniacza uszczelniacza chociaż przed całym zabiegiem radziłbym zakupić płyn do mycia silników dobrze spryskać tam nim po kilku minutach spłukać wodą i tą operacje powtórzyć kilka razy wtedy będziesz miał w miarę czysto i przyjemniej się wtedy to robi a nie wszystko w oleju i się paprać :/ Powiedziałem co wiedziałem i pozostaje tylko życzyć Ci powodzenia :D
 
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-06-2015, 19:33   

tom580 napisał/a:
wyjmujesz przegub zewnętrzny za skrzyni i wraz z całym układem czyli półosią zwrotnicą i resztą układu zawieszenia w całości odsuwasz na bok bo jeśli masz odkręcony wahacz dolny to Ci na to pozwoli
dzieki za odp. w pierwszej części tego cytatu to chyba chodziło ci o przegub Wewnętrzny :P . a co do drugiej części cytatu to przecierz jak odkręcę tylko wachacz to na zwrotnicy będę dalej miał tylko ruchy skrętne a nie będzie opcji wysunąć zestawu bo mcpherson będzie trzymał dwoma śrubami do zwrotnicy. czyż nie?. a co do oleju to napewno nie mam stanu bo wyciek jest duży więc podejrzewam że jest z połowe tego oleju w skrzyni, no i w tej chwili mam czyściutko w okolicy przegubu bo poczyściłem :)
 
 
tom580 
Forumowicz
tom580

Auto: Mitsubishi Eclipse GST 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 41
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26-06-2015, 10:04   

Sorki zagalopowałem się chodziło mi oczywiście o wewnętrzny, jeśli odkręcisz dolny wahacz to na dole zwrotnicy nic nie będzie trzymać i spokojnie powinieneś odepchnąć całość w bok na tyle żeby wyciągnąć przegub ze skrzyni bo przecież nie będzie miało co ją trzymać i masz ruchy do przodu i tyłu oraz pewien kont na boki co w zupełności Ci wystarczy. Ja jak ostatnio w seicento wymieniałem uszczelniacze to nawet kół nie odkręcałem bo mi się nie chciało i tak wszystko przesuwasz w bok i wtedy nawet można coś podłożyć pod koło żeby się nie cofało. a jak jednak dalej Ci brakuje to pamiętaj że trzyma Ci trochę końcówka drążka kierowniczego więc żeby dalej odciągnąć zwrotnice skręć po prostu koła by się owa końcówka wysunęła i masz już większy ruch całego koła w bok :) Spokojnie jeśli nie uda Ci się moim sposobem to wtedy odkręcisz sobie zwrotnicę ale uwierz że to wcale nie jest potrzebne, jak odkręcisz wahacz to sam zobaczysz że się całe koło przesuwa tylko nie ciągnij za mocno bo Ci powypadają przeguby :)
 
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-06-2015, 20:09   

spoko spróbuję po twojemu i po zabiegu zdam relację :)
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 19-08-2015, 11:27   

ludinho1, jak poszla zabawa z wymiana uszczelniacza ?

Jak wyjac półoś ze skrzyni ,jak jest zabezpieczona pierscieniem od srodka w skrzyni ?
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-08-2015, 10:24   

Zadziałać dźwignią.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.