[PIII; 3.2 DI-D] Upgrade hamulców PIII na PIV |
Autor |
Wiadomość |
Nesene
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 65 Skąd: 3city
|
Wysłany: 05-07-2015, 23:11 [PIII; 3.2 DI-D] Upgrade hamulców PIII na PIV
|
|
|
Ostatnio miałem nieprzyjemności awaryjnego hamowania. Udało się zatrzymać ale nie wiele brakowalo. I tak sobie pomyślałem, że skoro i tak niedługo tarcze i klocki idą out to może założyć hamulce od PIV. Moje tarcze to 290 mm PIV ma z tego co znalazłem 320 mm. powinno być lepiej tylko pytanie co jeszcze trzeba zmienić żeby grało z większymi tarczami. Macie wiedzę na ten temat którą możecie się podzielić? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-07-2015, 09:27
|
|
|
Trzeba jeszcze do tego zwrotnica, osłony tarcz, piasty, i zaciski i kocki hamulcowe. i felgi, bo 16" cali nie wejdą. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Nesene
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 65 Skąd: 3city
|
Wysłany: 07-07-2015, 10:48
|
|
|
Zbyszek myślisz że warto to zmieniać jest różnica w hamowaniu PIII i PIV? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-07-2015, 11:25
|
|
|
Jak są na to pieniądze to tak. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Nesene
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 65 Skąd: 3city
|
Wysłany: 07-07-2015, 12:59
|
|
|
no z tymi to zawsze problem. .. |
|
|
|
 |
KACPERO_1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 07-07-2015, 17:49
|
|
|
nie wystarczy założyć porządnych tarcz i klocków
np DBA4000 plus Hawk Hps |
|
|
|
 |
Nesene
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 65 Skąd: 3city
|
Wysłany: 08-07-2015, 13:03
|
|
|
Nie wiem jakoś mnie nie przekonują takie gadżety. Jak ma lepiej hamować to albo więcej tloczków albo większą powierzchnia tarcia. Fizyki nie oszukasz |
|
|
|
 |
KACPERO_1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 08-07-2015, 13:17
|
|
|
no tak
wymieniłem w miarę porządny zestaw który na pewno będzie dużo lepszym wyborem niż fabryczne
ale najlepiej byłoby zaadoptować 6 czy 8 tłoczków
[ Dodano: 11-07-2015, 13:47 ]
a może jest ktoś kto próbował instalacji np Brembo ?
bo myślę że z odpowiednimi adapterami jest szansa... (ja kiedyś robiłem z powodzeniem w Subaru) |
|
|
|
 |
Nesene
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 65 Skąd: 3city
|
Wysłany: 03-10-2015, 12:00
|
|
|
Przyszły wczoraj kompletne zwrotnice od PIV.
Dziś będziemy je montować.
zaciski
[ Dodano: 06-10-2015, 10:28 ]
Zajęło to trochę więcej czasu niż myślałem ale wreszcie są założone. Różnica w hamowaniu znaczna,jedna co 4 tloczków to nie dwa. Z rzeczy dodatkowych mam wrażenie że nowe zwrotnice zmieniają geometrie bo auto jakoś lepiej się prowadzi tak jakoś płynniej. Dla osób które chcą zrobić takiego swapa informacja. Zanim skręcicie półoskę trzeba usunąć z niej metalowy pierścień osłonowy. PIV ma go gumowej więc trzeba uważać żeby go nie uszkodzić. |
|
|
|
 |
|