Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój trzydniowy nabytek. Auto z Niemiec. Opis + zdjęcia.

Jak oceniasz ten zakup?
udany
20%
 20%  [ 1 ]
nie udany
40%
 40%  [ 2 ]
trudno powiedzieć
40%
 40%  [ 2 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
mobilek88 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJO - 1.3, 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-07-2015, 08:31   Mój trzydniowy nabytek. Auto z Niemiec. Opis + zdjęcia.

Witam ponownie!

Parę dni temu pytałem Was o opinie w dziale "zakup kontrolowany" a teraz pokaże Wam co też kupiłem.

Zdjęcia niestety są słabej jakości bo robiłem telefonem i coś się źle ustawiło. Na dniach zrobię lepsze i zmienię. Póki co wrzucam zdjęcia podglądowe byście - jako doświadczeni użytkownicy - mogli mniej więcej ocenić co mu może dolegać.

Colt CJO, 1300 cm, 2002 rok, de pełnej rejestracji, wyposażenie najbiedniejsze: wspomaganie, podobno immobiliser, podobno centralny (albo nie działa albo brak) i to by było na tyle...

Na plus:
- auto wizualnie bardzo ładne.
- książka serwisowa z serwisu mitsubishi (niemiecka) z paragonami, datami przebiegami itd (niestety nie wiadomo co i kiedy wymieniane)
- tylko jeden właściciel (Niemka, 50lat) - od nowości do teraz
- wizualnie bardzo ładny, delikatne dwie wgniotki parkingowe widoczne pod słońce
- słabe wyposażenie czyli nie ma się co zepsuć :)
- komplet nowych zimówek na stalówkach i oryginalnymi kołpakami (kołpaki do malowania)

Co go boli:
- niedziałający centralny zamek - jeśli jest oczywiście..
- nie wiem czy ma immobiliser - jak to sprawdzić?
- przetarty zderzak (lewy przód), delikatnie ale widać. pęknięty zaczep przy kole
- zerwany łącznik stabilizatora - prawy przód (koszt wymiany na dobrej szczecińskiej stacji stosując oyodo - 105 zł)
- na włączonym silniku, luzie i zaciągniętym ręcznym czuć delikatne wibracje silnika - obroty ani się nie zwiększają ani nie spadają
- słabe sprzęgło - trzeba dodać więcej gazu przy ruszaniu bo nie dodając gazu i ruszając tylko na sprzęgle auto potrafi zgasnąć (prawie płaskie podłoże) tak jakby się zdusiło
- ogólna rdza w silniku. nie wiem czym jest to spowodowane ale jest tego nawet sporo
- podczas jazdy i przy dodawaniu gazu słychać - tak mi się wydaję - obudowę katalizatora
- czasami piszczą hamulce - nie wiem czy jeszcze są :)
- na przeglądzie jest taka procedura, która mierzy chyba przyleganie auta do podłoża (czy jak to inaczej nazwać). Na przednie koła wyszło mu: 75%, na tylne: 45%. Tylne amorki do wymiany?

Jak sadzicie co poradzić na jego bolączki? Nad czym się skupić w pierwszej kolejności i co robić już teraz? Wydaje mi się, że muszę wymienić rozrząd, olej + filtr, filtr paliwa i powietrza, klocki z przodu, świece + kable, łącznik stabilizatora. Ile to wszystko może kosztować robiąc to na japońskich zamiennikach?

Jak mi się coś przypomni to dopiszę. Pozdro!

Zdjecia z zewnątrz, spodu (w miare możliwości) i silnika:

[img]
galeria allegro[/img]

[img]
Galeria zdjęć na aukcje[/img]
_________________
Made in Japan!
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 09-07-2015, 08:56   

galeria fajna ,ale zdjecia robiles kluczem francuskim .
 
 
mobilek88 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJO - 1.3, 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-07-2015, 09:45   

Jak już wspomniałem, wymienię zdjęcia bo coś mi się w telefonie źle ustawiło a zobaczyłem to dopiero na kompie .. Nie miałem czasu znów iść do auta i robić nowych zdjęć.
_________________
Made in Japan!
 
 
MDzierża 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 09-07-2015, 13:48   

Z tą rudą to dokładnie jakbym swoje widział (też niedawno kupione, tylko trochę mniej rdzy), z łącznikiem też taki problem miałem - może Cię ściągać trochę, osobiście zrobiłem to jako jedno z pierwszych, bo niski koszt + trwało to max 30 minut. Nie widzę w Twojej galerii za to zdjęć tylnych sanek, u mnie z nich zostało trochę mniej niż producent zakładał i trzeba było wzmocnić i zabezpieczyć przed korozją - zwróć uwagę (widok od strony tylnego zderzaka).
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-07-2015, 14:34   

mobilek88, na takie historie mamy dział "Nasze Miśki".
Ponieważ zrobiłeś ankietę niech powisi tu trochę, a potem przeniosę go do "NM" :wink:

Zdjęć nie zmieniaj - wrzucaj nowe :D
 
 
mobilek88 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJO - 1.3, 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-07-2015, 12:31   Odp.

MDzierża napisał/a:
Z tą rudą to dokładnie jakbym swoje widział

- Powiedz mi czy coś na to zaradziłeś? Chciałbym auto od spodu oczyścić jakimś preparatem i potem czymś zabezpieczyć. Na zimę ale nie tylko. Polecasz jakiś preparat do usuwania rdzy?

MDzierża napisał/a:
z łącznikiem też taki problem miałem - może Cię ściągać trochę

- a łącznik przy niskiej prędkości na kocich łbach może pukać? Dochodzą mnie taki dźwięki z tej samej strony i się zastanawiam czy to ten sam problem.

MDzierża napisał/a:
Nie widzę w Twojej galerii za to zdjęć tylnych sanek

- o jaki element konkretnie pytasz? Gdzie jest umiejscowiony? Zrobię zdjęcie i dorzucę.

mkm napisał/a:
mobilek88, na takie historie mamy dział "Nasze Miśki".

- sorka, myślałem, że się dobrze wpasowałem :)

--------

Panowie a co proponujecie by usunąć te dziurki na fotelu? Jak dla mnie jest to wypalone papierosami. Nie sa one duże więc szyć nie będę. Pokrowiec też nie wchodzi w grę.


Druga sprawa dotyczy tego blaszanego trójkąta. Mianowicie łączenie ze śruba jest na tyle przeżarte na dolnej śrubie, przez rdzę, że ta obudowa po prostu lata. Chciałbym to jakoś przymocować. Może kupić nową, odkręcić starą i po prostu wymienić? Jak się to nazywa i do czego służy?

Na tym samym zdjęciu w górnej części widać też zacieki rdzy, które również chciałbym jakoś z silnika pousuwać. Znacie jakieś skuteczne sposoby by to oczyścić? Ogólnie mam w planie wyczyścić silnik żeby względnie wyglądał.
http://www.galerieallegro...eria/5695981/11

Kolejna sprawa dot. jakiegoś kabla który wystaję po lewej stronie chłodnicy. Nie wiem od czego jest i po co w ogóle był. Widać ewidentnie, ze jest to dobrze zabezpieczone i przymocowane. Widać to na dwóch zdjęciach poniżej.
http://www.galerieallegro...eria/5695981/23
http://www.galerieallegro...eria/5695981/24

Miał ktoś podobny problem z farbą na ramieniu wycieraczki? Czym zakryć ten ubytek farby? Czarniało czy tez malowanie?
http://www.galerieallegro...eria/5695981/25

[ Dodano: 13-07-2015, 13:01 ]
A w jaki sposób usunąć taką rdzę? Ręcznie, maszynowo, czy tez jakimś preparatem?
http://www.galerieallegro...eria/5695981/21
_________________
Made in Japan!
 
 
tom580 
Forumowicz
tom580

Auto: Mitsubishi Eclipse GST 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 41
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-07-2015, 15:24   

Ruda to ruda musisz dobrze oczyścić wszystkie miejsca następnie spryskać dobrym preparatem ja stosuje coś takiego i jak dotąd nie narzekam :http://brunox.pl/szerokiego-zastosowania/brunox-epoxy/.
Co do łącznika jeśli jest luźny czy urwany to będzie stukał ale też może to robić sworzeń wahacza (ale byłeś na przeglądzie to by Ci to wyszło) więc wymień łącznik najlepiej z dwóch stron od razu i będziesz miał spokój.
Tylne sanki czyli cała tylna belka ta do której przykręcone są koła :mrgreen: najlepiej zdjęcia wraz z mocowaniem jej do podwozia.
Ten trójkąt co masz na myśli to osłona kolektora wydechowego (i ona może Ci brzęczeć podczas jazdy) możesz ją wykręcić i wywalić a kolektor oczyścić i pomalować ładnie jakąś żaroodporną farbą a będzie ładnie wyglądało a jak chcesz oryginał to kup nową i przykręć
Elementy silnika możesz poczyścić z rdzy i pomalować tak samo jak kolektor (srebrzanka, żaroodporna farba)
Ten kabel co wisi przy chłodnicy to jeśli się nie mylę wtyczka do drugiego wentylatora chłodnicy (gdybyś miał klimę to na 100% byłby tam zamontowany drugi wentylator)
Ramię wycieraczki możesz zdjąć ładnie wyczyścić papierem ściernym i pomalować na czarno będziesz miał na jakiś czas spokój
Tak czy inaczej jak masz rdzę to musisz ją oczyścić na to preparat zabezpieczający i malowanie wtedy masz pewność że za szybko nie wyjdzie trochę zabawy ale spokój na jakiś czas :)
Co do amortyzatorów to te pomiary na stacjach są bardzo kiepskie i na nie nie zwracaj uwagi, jeśli któryś amortyzator jest mokry albo czujesz że podczas jazdy na dziurach tył podskakuje jak piłka (dwa do wymiany) lub w zakręcie w prawo czy lewo tył auta nerwowo majta oznacza że masz jeden walnięty amor i tak trzeba wymienić 2:) a tył równo stoi więc sprężyny masz dobre gdyby były kiepskie to by Ci tył siedział nisko
Co do sprzęgła to gdyby było słabe to miałbyś problem z wbijaniem biegów a gdyby się ślizgało to na wysokich biegach przy mocnym deptaniu na gaz to rosły by obroty a nie prędkość auta więc ja bym tam problemu nie szukał, masz mały silnik więc cudów nie oczekujmy dla pewności sprawdź czy Ci któryś hamulec nie trzyma bo może być przypieczony i nie odbija jak należy przez co silnik ma ciężej podczas ruszania i się zadusza
Powodzenia przy autku i gratulacje nabytku
 
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-07-2015, 11:39   

wisząca wtyczka przy chłodnicy jest do sprężarki klimkatyzacji.
 
 
MDzierża 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20-07-2015, 23:07   

Nie odzywałem się, ponieważ kolega tom580 odpowiedział chyba na wszystkie ważne kwestie, które poruszałeś.

Dlaczego piszę o sankach? Ponieważ w CJ'tkach lubi wpierniczać je ruda, bardzo się rozwarstwiają, więc na ogół nawet jak są dobre to polecam blacharz + czyszczenie + konserwacja dołu lub jak masz możliwości to samemu to zrobić.

Jeśli chodzi o rdzę to jeszcze nic nie robiłem pod maską i z rozmowy z mechanikiem wynikało, iż prędko nie trzeba tego ruszać jeśli chodzi o sam silnik (warto poczytać o sposobie rdzewienia żeliwa, budowie i prędkości w zależności od warunków). Pozostałe elementy będę zabezpieczał w trakcie, odpalę własny temat z miśkiem i wrzucę stosowne info również tu jak będzie taka potrzeba.

Aktualnie mam ważniejsze sprawy jak chociażby obsługa instalacji LPG czy babranie z elektryką, bo tu pozycyjne nie działają, tu czujnik zepsuty, tu podświetlenie spalone, a byle zwarcie nie poszło. Dobra, koniec OT, coś się ruszyło u Ciebie? Jakieś problemy, pytania, może nowe zdjęcia w końcu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.