 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Niskie ciśnienie pompy wys ciśnienia, szarpie |
Autor |
Wiadomość |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 15-08-2015, 18:24 [Cari 1.8 GDI] Niskie ciśnienie pompy wys ciśnienia, szarpie
|
|
|
Witam. Auto z 98 roku, przed liftem wersja, silnik 1800 GDI. Była czyszczona przepustnica. Carisma już jakiś czas wariuje. Na początku pokazywała kilka błędów, jednym z nich był jakiś czujnik, już dokładnie nie pamiętam jaki. Był w okolicy za 10zł, kupiłem, wymieniłem. Błędy zniknęły. Został tylko ten z pompą wysokiego ciśnienia. Ten tłoczek przycierałem bardzo drobnym papierem. Niestety bez efektów. Obroty z niej co prawda falują ale dzisiaj postanowiłem po odpaleniu zmierzyć napięcie. Wyniosło około 3,2V i spadło do 0,74V, zawsze tyle samo. Wkręcanie i wykręcanie nic nie pomaga. Auto na komputerze pokazuje bardzo duże spalanie, przymula, nie wkręca się na obroty. Czasem nie może się zebrać, jak chce się ruszyć po prostu nie wkręci się. Pomoże często dodawanie ciągle gazu, a zawsze pomaga zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie. Miał ktoś taki problem? Filterków w pompie odkąd kupiona została carisma nie było.
Zastanawiam się nad kupieniem złącza obd2, na serwisie znanym nam wszystkim można kupić za 20zł na bluetooth, opłaca się? Czy lepiej na kablu, czy lepiej sobie darowac?
Czy ten interfejs będzie pasował bo czytam i czytam i niektórzy piszą, że nie.
Komputer potrafi pokazywać spalanie rzędu 100litrów, skacze często. Czy ktoś potrafi pomóc? |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-08-2015, 18:50
|
|
|
Filtry służą do filtrowania zanieczyszczeń które mogłyby uszkodzić elementy precyzyjne np. regulator ciśnienia, zawory w popie, uszczelnienia..., jeżeli ciśnienie na jałowych obrotach jest za niskie to regulujesz je gdy silnik chodzi na obrotach, ok. 1500-2500, wtedy podczas jazdy ciśnienie będzie prawidłowe, pompa wysokiego ciśnienia prawdopodobnie nadaje się do wymiany. tanie popularne interfejsy z bluetooth nie działają w tym roczniku, jedynie vag kkl + evoscan (opisany dokładnie na tym forum). |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 15-08-2015, 22:49
|
|
|
Tylko w tym problem, że nie da się ustawić tego ciśnienia, niestety tata przy czyszczeniu przepustnicy wykrecił tpsa bo nie wiedział, że nie wolno. Ustawiony jest na omomierz, nie na napięcie, nie wiem jak lepiej ale z tą pompą to nie wiem, bład niby wymrugało ale co będzie jak wydam pieniądze na darmo na pompę... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-08-2015, 09:38
|
|
|
Jeśli chcesz jeździć tym autem, to albo musisz znaleźć dobrego i uczciwego mechanika znającego się na GDI lub sam się tym zająć. Poczytaj dokładnie tematy podane przez robertdg, do dokładniej diagnozy problemu samo wymruganie błędów nie wystarczy. Musisz zaopatrzyć się w interfejs VAG KKL i program Ewoscan aby sprawdzić odpowiednie parametry czujników oraz pracy silnika.
Niektórzy na forum trochę się dziwią dlaczego odradzam te silniki ale właśnie tak z nimi jest, że po pewnych przebiegach i jeśli wcześniej nie były odpowiednio traktowane, generują spore koszty a przecież nie wszyscy auta traktują jako gadżety i chcą wydawać na ich naprawę sumy przekraczające ich wartość. |
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 16-08-2015, 11:11
|
|
|
co do interfejsu już pisałem, tak samo w temacie evoscana chyba wszystko jest już omówione,
filierki dostępne są w ASO ok. 20zł za sztukę, tylko musisz podać jego oznaczenie. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 16-08-2015, 11:33
|
|
|
A skąd mam wziąć oznaczenie skoro nie mam u siebie w pompie? Ich jest dwa? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-08-2015, 20:48
|
|
|
O filtrach jest na pierwszej stronie i pewnie nie tylko w pierwszym linku podanym przez robertdg. Poczytaj dokładnie ten temat jest tam wiele ważnych dla Ciebie informacji. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 16-08-2015, 21:40
|
|
|
jeden jest na wejściu pompy, drugi na wejściu do regulatora, te same są jeszcze w wtryskiwaczach, ale tych bym nie ruszał. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 17-08-2015, 15:00
|
|
|
Zaraz zabieram się za lekturę jednak zastanawiam się czy nie taniej wyjdzie wpiąć się w komputer w jakimś serwisie?
Dlaczego nie ruszać przy wtryskach?
Przypomniał mi się jeszcze jeden wątek. W czasie jazdy bez przerwy praktycznie pstryka jakiś przekaźnik. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-08-2015, 18:25
|
|
|
w wtryskach bym nie ruszał z tego powodu że jeżeli będzie brud to wtryski nadają się pewnie do regeneracji, albo wymiany, a jak jest czysto to nie ma sensu ruszać...
skąd wydobywa się dźwięk przekaźnika, spod kolumny kierownicy, czy okolice lewego kolana pasażera? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 17-08-2015, 22:23
|
|
|
Spod kolumnu kierownicy, gdzie znajdę te płytki zaworowe? Schemat pompy się nie otwiera, jedynie zdjęcia tych płytek.
[ Dodano: 18-08-2015, 21:31 ]
Jak się ściągnie węża od podciśnienia, od cylidnra, komory tłoków czy jak i wyłączy wentylator, klimę, popuści ciśnienie auto przyspiesza jak nigdy, wchodzi na obroty powyżej 3000, na 3 biegu na wolnych obrotach ( najczesciej) i w ogóle jeśli zaświeci kontrolka, zaczyna przymulać i spalanie momentalnie wzrasta na 40-60l a tak to gdzieś do 7l jeśli zgaśnie, a jak jest założony ten wąż, ustawi się pompę, kontrolka nie swieci to nie wejdzie powyżej 3000.
[ Dodano: 20-08-2015, 11:52 ]
Jest ktos w stanie pomoc?
[ Dodano: 25-08-2015, 12:12 ]
???
[ Dodano: 25-08-2015, 12:13 ]
??? |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 25-08-2015, 21:21
|
|
|
A jak Ci tu pomóc jak nie odpisujesz na wiadomości?
Zacznij może od początku skoro podejrzewasz awarie układu paliwowego.
Pompa paliwa w baku pracuje prawidłowo? Daje dobre ciśnienie? Nie grzebałeś nic przy tym ani nie jeździłeś notorycznie na rezerwie?
Sprawdzałeś czy filtr paliwa (pod skrzynką bezpieczników i filtrem węglowym) nie jest czymś przypchany? Jak nie był nigdy wymieniany to polecam wymianę.
Filterki paliwa do pompy WC mają oznaczenie MD619962 - dostaniesz je w każdym serwisie Mitsubishi, koszt jednego filterka to dokładnie 17,60 - a potrzebujesz dwa. Jak wkleisz ten numer w google to znajdziesz także pewien sklep z Krakowa gdzie możesz je zamówić przez internet, troszkę drożej. I weź dobrze zerknij w ten otwór od wężyka łączącego filtr paliwa z pompą WC bo na pierwszy rzut oka tego filterka nie widać, a na 99% tam jest.
Kabel dobry będzie ten http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html trzeba w nim tylko złączyć 1 i 4 pin.
Na spokojnie musisz zacząć od początku, wyeliminować wszystkie podejrzenia by rozwiązać problem.
Sam się zabrałem za czyszczenie przepustnicy, kolektora ssącego - po drodze natrafiłem na cała masę problemów bo przepustnica była kręcona z każdej strony ale udało mi się wyjść z tego przy pomocy forum i jego użytkowników.
Z pompą paliwa jak i pompą WC też miałem problem - pisałem Ci o tym jakie cyrki działy się z moim autem podczas zwykłej jazdy i próby podjazdu pod małą górkę. I też na spokojnie, krok po kroku udało mi się dojść do tego gdzie leży problem.
To tylko mechanika a nie jakieś kosmiczne technologie... Zwłaszcza, że większość problemów związanych z GDI została już na forum opisana po kilka razy. |
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 26-08-2015, 00:09
|
|
|
O filterkach już wiem, ale skoro poprzedni właściciel wyjął je z niewiadomych przyczyn no to założenie ich teraz nie pomoże, ale zamowiłem je i już ida kilka dni... Pompka w baku wydaje się, że podaje właściwe ciśnienie. Na temat jej pomiarów akurat nie znalazłem. A wiem że już daawno temat o niej czytałem.
Powiem tak, auto jest taty, ja nim nie jeżdzę. Czyścił przepustnice i odkręcił tpsa, ale już wcześniej auto sie tak zachowywało.
Pyt. 1: czy tps ustawić poprzez omomierz czy napięcie?
Podczas pomiaru pompy wysokiego ciśnienia napięcie na pompie wynosi ciągle te 0,74V. Czytałem żeby hmm ten tłoczek czy jakoś tak przytrzeć drobnym papierem ściernym, bez skutków. Myślę zabrać się za te płytki zaworowe ale obawiam się, że idelanie nie da się tego przytrzeć na samym stole a żeby jeszcze nie pogorszyć.
Pyt.2: od czego móglby byĆ ten wąż o którym wcześniej pisałem? Auto teraz nie przymula i w ogóle, jeszcze muszę kiedyś sprawdzić napięciem jakie ciśnienie daje. Ale jeśli to ten wąż to jaka jest przyczyna. No i na wentylatorze i klimie nie bedzię też jeździło, szarpanie znów, przymulanie.
Pyt3: jest gdzieś jakiś schemat odnośnie wężyków z ciśnieniami itp? |
|
|
|
 |
|
|