[Cari 1.8 GDI] Pompa paliwa |
Autor |
Wiadomość |
magnat1977
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-08-2015, 09:17 [Cari 1.8 GDI] Pompa paliwa
|
|
|
Witam
Mam taki problem :
Pompa paliwa w zbiorniku strasznie sie grzeje .Po przejechaniu około 20 km zaczyna głośno chodzić , czujnik poziomu paliwa zaczyna wariować i w końcu samochód gaśnie . Pompa jest strasznie gorąca. Po pół godzi nie jak pompa wystygnie normalnie odpala i można jechać dalej. Co może być przyczyna grzania sie pompy paliwowej? Nadmienię ,że zawsze paliwa w baku jest minimum około 20 litrow
Z góry dziękuje za szybką odpowiedź |
_________________ Łukasz-Carisma 1,8 GDI |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-08-2015, 17:58
|
|
|
Możliwe, ze pompka sie zaciera i problem się z czasem rozwija, wstępnie można sprawdzić drożnośc układu paliwowego (jednak skoro auto normalnie jeździ to wykluczałoby to objaw oporów w układzie paliwowym jako przyczyna nadmiernego grzania pompki), można jeszcze sprawdzić napięcie zasialania, ostatecznie wypadałoby wymienić pompke paliwa i sprawdzić zachowanie nowej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-08-2015, 18:30
|
|
|
albo wymienić filtr paliwa jeżeli nie wymieniałeś... |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
magnat1977
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-08-2015, 11:34
|
|
|
..........cd problemów z pompą paliwa
Kupiłem na allegro używaną pompę paliwa i wydaje sie być sprawna lecz w baku ponad 20 litrow paliwa ,a do takiej sytuacji dochodzi:
Wszystko jest dobrze do póki jadę po prostej drodze, a ze mieszkam w górach to tej prostej drogi nie ma za dużo wjeżdżam pod górę i ewidentnie słychać ze pompa zaczyna mieć problem z cisniem tak jak by nie była zanurzona w paliwie do końca i łyka powietrze ,a przecież to nie możliwe (w baku ponad 20 litrów paliwa)
Co może być przyczyna takiej sytuacji?
Ile bar powinna mieć pompa do Mojego modelu ( bo może sprzedał mi pompę nie do mojego modelu tylko np do 1,6)- jest jakaś różnica?
Powiem szczerze jestem wkurzony już na ta awarie Nie mam pomysłu co zrobić . Jestem wstanie wydać te 600zł na nowa pompę (bo nic innego mi juz nie pozostało) tylko czy to jest wina pompy?
Macie może jakiś pomysł ,rade jak usunąć tą awarie
Z góry dziękuje za szybką odpowiedź |
_________________ Łukasz-Carisma 1,8 GDI |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 16-08-2015, 21:43
|
|
|
a jak zatankujesz do pełna jest ten sam problem? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-08-2015, 22:59
|
|
|
Uczepiłeś się tego :
Cytat: | zawsze paliwa w baku jest minimum około 20 litrow |
Cytat: | w baku ponad 20 litrow paliwa |
To jest mniej więcej 1/3 baku, Więc jak jedziesz pod górę czy z góry pompa nie jest zanurzona całkowicie.
Paliwo jednocześnie smaruje i chłodzi pompę. Jak nie ma chłodzenia i smarowania, to czemu się dziwisz że pompa się grzeje i zaczyna hałasować ?
Cytat: | Macie może jakiś pomysł ,rade jak usunąć tą awarie |
Wyrób w sobie nawyk, że jak masz przejechane 150-200 km to zajeżdżasz na stację i tankujesz do pełna. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 17-08-2015, 11:56
|
|
|
witaj,
ta obudowa, w którą montujesz pompę - to jest filtr .. zobacz :
link do sklepu
wymieniłeś go ?
tam są przewody ... moze któryś strzelił albo popuszcza - i jak jest poniżej stanu gdzie uszkodzenie - ssie powietrze.. ?
jak wygląda bak w środku ? czysty ?
odkręciłeś korek od baku ? - vide odpowietrzanie ..
podpinałeś ją na krótko ? jedną drugą żeby zobaczyc jak pracuje ?
jak pracuje bez obciażenia ? - jeżeli się grzeje zbytnio = trafia na opór i jak to przy sprężaniu grzać z oporem się musi .. cudów tam przecież nie masz ... pompa ---filtr w baku --- przewody paliwowe do pompy WC . .. już samo porównanie przepływu na krótko ...i za filtrem tym w baku dużo Ci powie ..
cisnienie winno być 3,5 bara - nie tylko ważne ciśnienie ale i przepływ .. |
|
|
|
 |
|