[3.0 V6] Wyciek oleju z okolicy głowicy |
Autor |
Wiadomość |
hunter871
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 65 Skąd: Namysłow
|
Wysłany: 15-02-2016, 17:31 [3.0 V6] Wyciek oleju z okolicy głowicy
|
|
|
Witam posiadam wyciek oleju z głowicy silnika od strony kabiny z jednej i drugiej glowicy na zdjeciu pokazane które to miejsce. Czy ktoś naprawiał ten wyciek bo nie wiem czy zabrac sie za to samemu czy oddac do mechanika  |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 15-02-2016, 18:58
|
|
|
jak masz zdolnosci manualne i się trochę znasz to nie stanowi to większego problemu |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 29-02-2016, 12:08
|
|
|
Hmmm możesz pokazać zdjęcia (których nie widzę :/), bo możliwe jest to rozwiązanie jednego problemu który posiadam |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
hunter871
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 65 Skąd: Namysłow
|
Wysłany: 29-02-2016, 13:40
|
|
|
trzeba kliknac prawym przyciskiem myszy na zdjecie które dodałem i otworzyc w nowym oknie |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 29-02-2016, 13:43
|
|
|
No ale właśnie nie widzę żadnego zdjęcia, nawet miniaturki ani linka ani nic To może coś u mnie nie tak... |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 29-02-2016, 15:39
|
|
|
Kurde myślałem, że to zdjęcia miejsca(miejsc?) z których jest ten wyciek, bo chyba mam ten sam problem, właśnie wyciek oleju koło głowicy od strony kabiny... Oczywiście mechanik już mnie straszy kosztami i w ogóle
Dodam, że żadnego nalotu na korku nie ma itp problemy z głowicami jakie się słyszy. I nie chciałbym do nich doprowadzić, ale też nie chcę żeby mnie mechanik naciągnął...
Aha i hunter daj znać A) czy kupiłeś już tą część z linka powyżej (nie chciałbym CI jej podebrać) B) jak dałeś radę to zrobić i ile Cię to kosztowało. Bardzo mi zależy na tych odpowiedziach... i na zdjęciach skąd u Ciebie to cieknie... U mnie z miejsca niedaleko sondy...
[ Dodano: 29-02-2016, 16:25 ]
Slaw napisał/a: | jak masz zdolnosci manualne i się trochę znasz to nie stanowi to większego problemu |
Slaw myślisz, że to uszczkodzona uszczelka (albo głowica sama w sobie) pod głowicą czy raczej nei ma co panikować? |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 29-02-2016, 18:01
|
|
|
najszybciej uszczelka pokrywy zaworów,zdejm jeden dekiel i zobacz czy uszczelki nie są sztywne i czy nie pękają ,uszczelka pod głowicą raczej nie,masz 12v czy 24v? |
|
|
|
 |
hunter871
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 65 Skąd: Namysłow
|
Wysłany: 29-02-2016, 19:35
|
|
|
ja też myslalem ze cieknie z dekli ale wymieniłem uszczelki dalem na silikon reinz i dalej saczy i ewidentnie teraz widac ze cieknie z tego oringu co jest na zdjeciu powyżej zabiore sie za to w tym tygodniu |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 01-03-2016, 11:09
|
|
|
OK ta firma co te uszczelki ma w tym tygodniu będzie miała drugą (bo nie wiem czy hunter871 już zamówiłeś od nich czy nie). Jeśli oczywiście u mnie jest to samo miejsce (oby!)
O właśnie hunter ty masz LPG czy na benzynie jeździsz? |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
hunter871
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 65 Skąd: Namysłow
|
Wysłany: 01-03-2016, 15:02
|
|
|
tak mam lpg prins kupilem z taka instalacja auto u naszych zachodnich sąsiadow |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 01-03-2016, 19:26
|
|
|
Oto co znalazłem (i przetłumaczyłem) w internecie na temat tego problemu na forum monterosportonline.net
Jedynym prawdziwym stałym (powtarzającym się) wyciekiem oleju w Montero(Pajero) Sport jest z tylnych uszczelek oring koło głowic. Poza tym, Montero (Pajero) Sport naprawdę nie mają innych obszarów wycieku oleju. Uszczelka Oring znajduje się w tylnej części każdej głowicy na otwarciu, gdzie zainstalowany jest wałek rozrządu. Jest tam w kształcie oka korek aluminiowy z uszczelką O-ring wewnątrz, która twardnieje w miarę upływu czasu i zacząć przeciekać. To prawie zawsze przecieka w dół na obudowie dzwona przesyłowego (skrzyni biegów) lub bloku silnika, a następnie w dół na układ wydechowy. To stamtąd pochodzi zapach spalenizny. Znana jest dostępna część (PN MN176208), aby zapobiec temu wyciekowi powtarzać się. Dodatkową zalecaną procedurą zapobiegawczą to jest dodanie trochę silikonowego uszczelniacza używanego do czujnika O2 jako wsparcie dla uszczelki.
(Oryginalny tekst - I can smell something burning (almost like oil)after driving my truck- sometimes I even see smoke. What can it be??
A- The only real consistant oil leak from one MS to another is from the rear cam Oring Seals. Outside of that, the MS doesn't really have a common oil leak area. The cam Oring seal is located in the back of each cylinder head at the opening where the camshaft is installed. There is an eye shaped aluminum plug with an O ring seal inside that will harden over time and start leaking. It almost always leaks down onto the transmission bell housing or engine block, then down onto the exhaust system. That is where the burning smell comes from. There is an updated part available (PN- MN176208) to help prevent this from reoccuring. An added preventative procedure i'd also recommend is adding a bit of O2 sensor safe silcone sealant to the flats of the aluminum bore plug as a backup.)
Czyli chyba się zgadza, nie wiem jak dzisiaj będę spać, jutro auto będzie oglądane od spodu i oby mechanik to potwierdził!
Myślicie że procedura wymiany tego ORINGu jest czasochłonna i pieniędzychłonna?
Hmm jest i rozwiązanie:
1) 6G72 3.0L V6- Tylna uszczelka O-ring po stronie pasażera może być łatwo wykonane z góry silnika. Wszystko co jest potrzebne to klucz 12mm lub 1/4 " by usunąć dwie śruby mocujące aluminiową "wtyczkę w kształcie oka " w miejscu. Po odkręceniu 12mm śrub- skręć i wyciągnij wtyczkę z aluminium zwracając uwagę na jej orientację (położenie w jakim była zainstalowana). Po wyjęciu, należy oczyścić części i umyć i wymienić uszczelkę o-ring na nową. By naprawa starczała na dłużej należy dodać niewielką ilość uszczelniacza silikonowego (motoryzacyjnej klasy RTV) na wtyczce aluminiowej, gdzie będzie kontaktować z głowicą cylindra. Ponownie wsadzić z powrotem stosując odwrotną procedurę upewniając się, aby zainstalować go z dwoma otworami na śruby POWYŻEJ linii środka.
Po stronie kierowcy może być nieco trudniejsze, zwłaszcza z 4WD ( przedni wał napędowy może stać drodze od spodu). Głowica kierowcy jest znacznie bliżej do grodzi (firewall) niż pasażera bocznej nie pozostawiając wyboru, aby rozwiązać to zadanie od dołu. Najłatwiejszy jest dostęp od koła strony kierowcy . Najlepszy dostępto postawić samochód na podnośniku i usunąć koło, lub skręcić koło dla uzyskania lepszego dostępu. Gdy wewnętrzna osłona przeciw chlapaniu jest usunięta, wtyczka jest w zasięgu ręki. Pomoże jeśli zdjąć górną połowę bagnetu skrzyni biegów (usuń bagnet, wyjąć śruby mocujące górny bagnet na wsporniku głowicy cylindra, obniż śrubę mocującą bagnet do przekładni), ale nie jest to potrzebne jeśli masz cierpliwość. Wszystko co musisz zrobić, to dokładnie to samo jak to było na poprzedniej pozycji - odkręcenie 2 śrub mocujących i wyjęcie wtyczki z aluminium. Podczas instalacji, upewnij się, że otwory na śruby są PONIŻEJ linii środkowej wtyczki aluminiowej.
(tekst oryginalny:
1) 6G72 3.0L V6- The passenger side rear cam O ring seal can be done quite easily from the top of the engine. All that is required is a 12mm wrench or 1/4" drive ratchet and socket to remove the two bolts that hold the "eye shaped" aluminum plug into place. Once you remove the 12mm bolts- twist and pull the aluminum plug straight out taking note of it's orientation. Once removed, clean it off with parts wash and replace the O ring seal with new one. For a longer lasting repair, add a small amount of silicone sealant (automotive grade RTV) on the aluminum plug where it will contact the flats of the cylinder head. Reinstall using the reverse procedure making sure to install it with the two bolt holes ABOVE the centerline of the plug.
The drivers side can be a bit trickier especially with 4wd (since the front propeller shaft can get in the way from underneath). The drivers head is much closer to the bulkhead (firewall) than the passenger side- leaving no choice but to tackle this job from below. The easiest access is from the front drivers side wheel well. More best access, prop the truck on a jack and remove the drivers front wheel- otherwise, leave the wheel on and turn the steering wheel to give you better access. Once the inside splash shield is removed, the plug is within arms reach. It will help if you remove the upper half of the transmission dipstick (remove dipstick, remove upper dipstick mounting bolts on the cylinder head bracket, and lower dipstick mounting bolt on the transmission) but is not neccesary if you have the patience. All you have to do is the exact same thing as you did on the other head- removing the 2 mounting bolts and removing the aluminum plug. When installing, make sure the bolt holes are BELOW the centerline of the aluminum plug.
2) 6G74 3.5L V6 - Everything above applies to this engine EXCEPT that since it is mounted more forward in the engine compartment than the 3.0L, BOTH sides can be tackled easily from above the engine compartment. The passenger side can be done EXACTLY the same as the 3.0L- while the drivers side can be done with the help of a small mirror or just by going by feel......either way, the 3.5L is MUCH easier to perform this repair on)
Mam nadzieję, że komuś (a w szczególności mi - jutro się okaże) to pomoże i nie będzie się musiał martwić tym jak ja (ja już tak mam że się zamartwiam )
Możecie nawet dać z lewej strony, że Wam pomogłem
[ Dodano: 04-03-2016, 20:30 ]
Slaw napisał/a: | najszybciej uszczelka pokrywy zaworów,zdejm jeden dekiel i zobacz czy uszczelki nie są sztywne i czy nie pękają ,uszczelka pod głowicą raczej nie,masz 12v czy 24v? |
Chyba mam 24v. Wstyd mi, ale nie wiem gdzie to sprawdzić dokłądnie. Ale na 99% mi się wydaje że 24v
Wygląda na to że mi jednak z innego miejsca cieknie niż hunterowi...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95571
[ Dodano: 09-03-2016, 19:22 ]
No to po wymianie tego O-ringa od strony pasażera póki co (minęły dopiero 3dni ) nie cieknie i nie śmierdoli (wiadomo coś tam się jeszcze musi wypalić mimo, że czyszczone/myte było)
Wygląda też na to że w następnym tygodniu wymienię ten O-ring po stronie kierowcy, bo też się już niby poci.
Nowy O-ring jest miękki i cię ugina... Ten co wyjęty został, stary, to twardy, że się łamał w ręce.
Więc mechanik, który już się cieszył że mi uszczelkę pod głowicą (wszyscy wiemy jakie to koszta...) może się obejść smakiem. A ja zamiast wydać duuużą sumkę zapłaciłem 17zł za część i 70zł za wymianę |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
michales25
Nowy Forumowicz
Auto: montero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-03-2016, 23:01
|
|
|
Wymieniłeś lewy oring ?
Udało mi się wymienić samemu prawy ale z lewym niezła gimnastyka, jeszcze mi klucz obiechał i się poddałem żeby większego bałaganu nie na robić. |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 15-03-2016, 07:15
|
|
|
Dzisiaj oddaje do mechanika niech się z tym bawi
[ Dodano: 12-04-2016, 09:30 ]
Po wymianie obu o-ringów przetało lecieć i przestało pośmierdywać.
Znaczy czasami jeszzce coś zajedzie paloną gumą, ale to już z innego powodu i w bardzo rzadkich przypadkach |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
|