[CJ] Jak najłatwiej wymienić uszczelniacz półosi w skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-06-2015, 10:19 [CJ] Jak najłatwiej wymienić uszczelniacz półosi w skrzyni
|
|
|
Witam proszę o jakieś porady w sprawie tego uszczelniacza. Sprawa dotyczy CJ1A 96r manualna skrzynka. Posypał się uszczelniacz długiej półosi i cały przegub wewnętrzny jak i okolica jest upaprana olejem ze skrzyni. Muszę to jak najszybciej ogarnąć. Jak to najprościej zrobić żeby za dużo tam nie rozpinać. Wiadomo jak potrafią być zapieczone przeguby w piaście i o zgrozo chciałbym tego uniknąć. Myślałem żeby odkręcić mcpherson ze zwrotnicy i końcówkę drążka kierowniczego i łomem wybić ze skrzyni cały zestaw. dobry to pomysł? Nie będzie póżniej problemu z wbiciem całego zestawu? bo jedynie mógłbym pukać w przegub zewnętrzny wtedy. Po wybiciu powinienem mieć chyba taki manewr żeby sobie odsunąć na tyle żeby mieć możliwość wymiany uszczelniacza? co o tym myślicie?
aha i czy pozwoli na taki manewr nie wypięty sworzeń wachacza? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-06-2015, 20:50
|
|
|
ludinho1 napisał/a: | Myślałem żeby odkręcić mcpherson ze zwrotnicy i końcówkę drążka kierowniczego i łomem wybić ze skrzyni cały zestaw. dobry to pomysł? | Dobry pomysł ludinho1 napisał/a: | Nie będzie póżniej problemu z wbiciem całego zestawu? | Może być problem bo zwrotnica z odkreconym amortyzatorem a zamocowanym sworzniem wahacza nie ma chyba wystarczającego ruchu aby wcisnąc przegub wewnętrzny. Jak już tyle roboty poświecasz to albo spróbować sprawdzić czy przegub zewnętrzny będzie zapieczony na wieloklinie albo rozdemontowac zwrotnice ze sworznia wahacza i wtedy napewno nie braknie ruchu (trzeba uprzednio zdemnotwać zacisk hamulca) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-06-2015, 21:29
|
|
|
podejmę próbę bez ruszania sworznia a jak nie da rady to go odłaczę i wtedy cały zestaw wyciągnę . bo w lużny przegub zewnętrzny to raczej nie wierzę że wyjdzie ze zwrotnicy . one sa najczęściej tak zaepane że i czasami prasa nie pomaga tylko zniszczenie pomaga go wyjąć . więc trzeba kombinować plan alternatywny. ogólnie zamierzam to zrobić bez kanału i podnośnika bo nie mam , poprostu unieśc wystarczająco przód i oprzeć na jakiś pieńkach albo pustakach . Spróbowac można nie ma nic do stracenia najwyżej do mechaniora oddam jak nie podołam w spartański sposób hehe |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 23-06-2015, 22:24
|
|
|
ludinho1, mysle ze dasz rade ,w sejaku szwagier mial podobnie ,niewiem jak w colcie jest po wyjeciu ze skrzyni ,ale pewnie olej ucieknie . |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-06-2015, 09:08
|
|
|
nie ucieknie bo go spuszczę przed robotą |
|
|
|
 |
tom580
Forumowicz tom580
Auto: Mitsubishi Eclipse GST 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 25-06-2015, 10:39
|
|
|
Witam co do oleju to jeśli masz go stan to na 100% część wycieknie jak wyjmiesz półoś, Co do sposobu demontażu to nie ruszaj mcphersona bo to robota głupiego niech sobie jest ja już nie raz wyciągałem z różnych aut i jeśli chcesz dobrać się tylko do uszczelniacza w skrzyni (wymień na wszelki wypadek z dwóch stron:) ) w sumie to nie musisz nawet drążka kierowniczego odkręcać. Według mnie najlepszym rozwiązaniem będzie odkręcenie wahacza dolnego żeby sobie wisiał, (nie wiem jak masz wsadzany w skrzynię przegub jeśli tak jak w ecli i większości aut czyli trzyma się tylko na frezach gdzie jest blokowany naciętym pierścieniem to go podważasz brechą i Ci wyskakuje) wyjmujesz przegub zewnętrzny za skrzyni i wraz z całym układem czyli półosią zwrotnicą i resztą układu zawieszenia w całości odsuwasz na bok bo jeśli masz odkręcony wahacz dolny to Ci na to pozwoli i masz wtedy swobodne dojście do uszczelniacza uszczelniacza chociaż przed całym zabiegiem radziłbym zakupić płyn do mycia silników dobrze spryskać tam nim po kilku minutach spłukać wodą i tą operacje powtórzyć kilka razy wtedy będziesz miał w miarę czysto i przyjemniej się wtedy to robi a nie wszystko w oleju i się paprać :/ Powiedziałem co wiedziałem i pozostaje tylko życzyć Ci powodzenia |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-06-2015, 19:33
|
|
|
tom580 napisał/a: | wyjmujesz przegub zewnętrzny za skrzyni i wraz z całym układem czyli półosią zwrotnicą i resztą układu zawieszenia w całości odsuwasz na bok bo jeśli masz odkręcony wahacz dolny to Ci na to pozwoli | dzieki za odp. w pierwszej części tego cytatu to chyba chodziło ci o przegub Wewnętrzny . a co do drugiej części cytatu to przecierz jak odkręcę tylko wachacz to na zwrotnicy będę dalej miał tylko ruchy skrętne a nie będzie opcji wysunąć zestawu bo mcpherson będzie trzymał dwoma śrubami do zwrotnicy. czyż nie?. a co do oleju to napewno nie mam stanu bo wyciek jest duży więc podejrzewam że jest z połowe tego oleju w skrzyni, no i w tej chwili mam czyściutko w okolicy przegubu bo poczyściłem |
|
|
|
 |
tom580
Forumowicz tom580
Auto: Mitsubishi Eclipse GST 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 26-06-2015, 10:04
|
|
|
Sorki zagalopowałem się chodziło mi oczywiście o wewnętrzny, jeśli odkręcisz dolny wahacz to na dole zwrotnicy nic nie będzie trzymać i spokojnie powinieneś odepchnąć całość w bok na tyle żeby wyciągnąć przegub ze skrzyni bo przecież nie będzie miało co ją trzymać i masz ruchy do przodu i tyłu oraz pewien kont na boki co w zupełności Ci wystarczy. Ja jak ostatnio w seicento wymieniałem uszczelniacze to nawet kół nie odkręcałem bo mi się nie chciało i tak wszystko przesuwasz w bok i wtedy nawet można coś podłożyć pod koło żeby się nie cofało. a jak jednak dalej Ci brakuje to pamiętaj że trzyma Ci trochę końcówka drążka kierowniczego więc żeby dalej odciągnąć zwrotnice skręć po prostu koła by się owa końcówka wysunęła i masz już większy ruch całego koła w bok Spokojnie jeśli nie uda Ci się moim sposobem to wtedy odkręcisz sobie zwrotnicę ale uwierz że to wcale nie jest potrzebne, jak odkręcisz wahacz to sam zobaczysz że się całe koło przesuwa tylko nie ciągnij za mocno bo Ci powypadają przeguby |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-06-2015, 20:09
|
|
|
spoko spróbuję po twojemu i po zabiegu zdam relację |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 19-08-2015, 11:27
|
|
|
ludinho1, jak poszla zabawa z wymiana uszczelniacza ?
Jak wyjac półoś ze skrzyni ,jak jest zabezpieczona pierscieniem od srodka w skrzyni ? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-08-2015, 10:24
|
|
|
Zadziałać dźwignią. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|