Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ściąga przy hamowaniu
Autor Wiadomość
muzzy 
Nowy Forumowicz

Auto: Feroza Daihatsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-09-2015, 15:09   Ściąga przy hamowaniu

Szanowni koledzy, szukam pajero i oglądam już trzecie auto które ściąga wyraźnie przy hamowaniu.. czy ma ktoś jakieś doświadczenia z tym? Z tego co przeczytałem na forum to mogą to być oczywiscie hamulce, np zaciski do regeneracji, ew zawieszenie? wąsy? Ostatnie auto które oglądałem przy normalnej jeździe szło prosto, po rozpoczeciu hamowaniu dosyc mocno w lewo a przy mocniejszym docisnieciu pedału hamulca tym razem na prawo.. Miałem tak kiedys w swojej Ferozie, tzn sciagalo mi na prawo ale jak wymieniłem przekładnie na ktorej był luz to się uspokoiło chociaz nie jest idealnie. Przy normalnej jezdzie moze to bardzo nie przeszkadza ale na mokrym i sniegu to może być dość niebezpieczne. Czy u kogos tez wystepował taki problem?
_________________
Docelowo Pajero II
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-09-2015, 15:45   

Przyjacielu
Tak jak napisałeś przyczyn może być wile.
Układ hamulcowy, zawieszenie, geometria kół, i wiele innych

Ale jeśli już to ja bym szukał w przekładni lub układzie kierowniczym
Najczęściej jest to wina zużytej przekładni, tak wiec trzeba będzie ją zregenerować jak już nabędziesz Miśka.
Kiedy pojedziesz Miśkiem na diagnostykę i nie będzie miał luzów w układzie kierowniczym to na 99% przekładnia.

Kupno używanej dobrej graniczy z cudem, chodź nie jest niemożliwe
Ewentualnie odezwij się do mnie jak już nabędziesz to może uda się u mojego znajomego we Francji znaleźć jeszcze przekładnię w bardzo dobrym stanie
Ja nabyłem idealną parę miesięcy temu

Pozdrawiam
i powodzenia
_________________
Artur
 
 
muzzy 
Nowy Forumowicz

Auto: Feroza Daihatsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-09-2015, 17:58   

dzieki za odp.!

No Pajero był na szarpakach nigdzie nie było luzów na zawieszeniu. Hamulce równo biorą.Tzn przekladnia nie wyjdzie na scieżce diagnostycznej? Jak ruszalem kierownicą to lekki luz jakby jest ale wydaje mi sie że nie aż taki zeby auto sciagało..
_________________
Docelowo Pajero II
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-09-2015, 11:32   

No to masz odpowiedź skoro nie ma luzów w zawieszeniu

Przekładnia , nie sprawdzisz jej w żaden sposób bez rozebrania
lekki luz jest zawsze nawet w nowej.

Zużycie polega na tym że powstają rysy na cylindrze wewnątrz przekładni
w cylindrze pracuje tłok (który też się zużywa) ma jedno uszczelnienie dwukierunkowe, rodzaj pierścienia z twardego tworzywa.
Układ pracuje pod ciśnieniem, z dwóch stron tłoka olej z wspomagania napiera na jego ściany
Jeśli nie ma zużycia siły się równoważą, kiedy któryś z elementów jest zużyty lub porysowany
olej pod ciśnieniem przedostaje się na drugą stronę powodując przesuniecie tłoka w lewo lub w prawo co przekłada się na "pływanie " drążka kierowniczego, w efekcie samochód myszkuje po drodze, na początek przy hamowaniu, potem w czasie jazdy również, i dlatego jak układ jest zużyty ciągle trzeba kontrować kierownice w czasie jazdy aby samochód prowadził się prosto.
Nie ma na to lekarstwa , prócz wymiany lub regeneracji przekładni.

Ale przyczyną o której pisałeś może być również zła geometria kół przednich
Zawieszenie z przodu masz na drążkach skrętnych jeśli są źle ustawione względem siebie i i/lub nie ma prawidłowej zbieżności i kąta pochylenie zwrotnicy to w efekcie hamowania przód auta nurkuje potęgując jeszcze zmianę złych ustawień, co w efekcie przekłada się na "rozjeżdżanie" się kół na boki lub do środka i wtedy koło które ma lepszą przyczepność pociągnie auto w swoją stronę.
Przy lekkim hamowaniu może wtedy ciągnąć w jedną a przy gwałtownym i mocnym zanurkowaniu przodu w drugą stronę
Tak jeśli sprawdzasz zawieszenie na luzy w oglądanym samochodzie to sprawdź również geometrię kół , wtedy będziesz miał pewność że to wina przekładni
i nie daj sobie wmówić diagnostom że w Pajero nie ustawia się kąta pochylenia zwrotnicy , bo ja juz takich głąbów paru spotkałem

Pozdrawiam
_________________
Artur
 
 
muzzy 
Nowy Forumowicz

Auto: Feroza Daihatsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2015, 07:07   

Dzieki za wykład! :) Odpuśiłem w końcu to auto i właśnie kupilem inne które jedzie jak po szynach za to ma nalot rdzy na całym podwoziu chociaz nie ma dziur więc teraz walka z czym innym bedzie. Pozdr M
_________________
Docelowo Pajero II
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.