 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ściąga przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
muzzy
Nowy Forumowicz
Auto: Feroza Daihatsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-09-2015, 15:09 Ściąga przy hamowaniu
|
|
|
Szanowni koledzy, szukam pajero i oglądam już trzecie auto które ściąga wyraźnie przy hamowaniu.. czy ma ktoś jakieś doświadczenia z tym? Z tego co przeczytałem na forum to mogą to być oczywiscie hamulce, np zaciski do regeneracji, ew zawieszenie? wąsy? Ostatnie auto które oglądałem przy normalnej jeździe szło prosto, po rozpoczeciu hamowaniu dosyc mocno w lewo a przy mocniejszym docisnieciu pedału hamulca tym razem na prawo.. Miałem tak kiedys w swojej Ferozie, tzn sciagalo mi na prawo ale jak wymieniłem przekładnie na ktorej był luz to się uspokoiło chociaz nie jest idealnie. Przy normalnej jezdzie moze to bardzo nie przeszkadza ale na mokrym i sniegu to może być dość niebezpieczne. Czy u kogos tez wystepował taki problem? |
_________________ Docelowo Pajero II |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-09-2015, 15:45
|
|
|
Przyjacielu
Tak jak napisałeś przyczyn może być wile.
Układ hamulcowy, zawieszenie, geometria kół, i wiele innych
Ale jeśli już to ja bym szukał w przekładni lub układzie kierowniczym
Najczęściej jest to wina zużytej przekładni, tak wiec trzeba będzie ją zregenerować jak już nabędziesz Miśka.
Kiedy pojedziesz Miśkiem na diagnostykę i nie będzie miał luzów w układzie kierowniczym to na 99% przekładnia.
Kupno używanej dobrej graniczy z cudem, chodź nie jest niemożliwe
Ewentualnie odezwij się do mnie jak już nabędziesz to może uda się u mojego znajomego we Francji znaleźć jeszcze przekładnię w bardzo dobrym stanie
Ja nabyłem idealną parę miesięcy temu
Pozdrawiam
i powodzenia |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
muzzy
Nowy Forumowicz
Auto: Feroza Daihatsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-09-2015, 17:58
|
|
|
dzieki za odp.!
No Pajero był na szarpakach nigdzie nie było luzów na zawieszeniu. Hamulce równo biorą.Tzn przekladnia nie wyjdzie na scieżce diagnostycznej? Jak ruszalem kierownicą to lekki luz jakby jest ale wydaje mi sie że nie aż taki zeby auto sciagało.. |
_________________ Docelowo Pajero II |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-09-2015, 11:32
|
|
|
No to masz odpowiedź skoro nie ma luzów w zawieszeniu
Przekładnia , nie sprawdzisz jej w żaden sposób bez rozebrania
lekki luz jest zawsze nawet w nowej.
Zużycie polega na tym że powstają rysy na cylindrze wewnątrz przekładni
w cylindrze pracuje tłok (który też się zużywa) ma jedno uszczelnienie dwukierunkowe, rodzaj pierścienia z twardego tworzywa.
Układ pracuje pod ciśnieniem, z dwóch stron tłoka olej z wspomagania napiera na jego ściany
Jeśli nie ma zużycia siły się równoważą, kiedy któryś z elementów jest zużyty lub porysowany
olej pod ciśnieniem przedostaje się na drugą stronę powodując przesuniecie tłoka w lewo lub w prawo co przekłada się na "pływanie " drążka kierowniczego, w efekcie samochód myszkuje po drodze, na początek przy hamowaniu, potem w czasie jazdy również, i dlatego jak układ jest zużyty ciągle trzeba kontrować kierownice w czasie jazdy aby samochód prowadził się prosto.
Nie ma na to lekarstwa , prócz wymiany lub regeneracji przekładni.
Ale przyczyną o której pisałeś może być również zła geometria kół przednich
Zawieszenie z przodu masz na drążkach skrętnych jeśli są źle ustawione względem siebie i i/lub nie ma prawidłowej zbieżności i kąta pochylenie zwrotnicy to w efekcie hamowania przód auta nurkuje potęgując jeszcze zmianę złych ustawień, co w efekcie przekłada się na "rozjeżdżanie" się kół na boki lub do środka i wtedy koło które ma lepszą przyczepność pociągnie auto w swoją stronę.
Przy lekkim hamowaniu może wtedy ciągnąć w jedną a przy gwałtownym i mocnym zanurkowaniu przodu w drugą stronę
Tak jeśli sprawdzasz zawieszenie na luzy w oglądanym samochodzie to sprawdź również geometrię kół , wtedy będziesz miał pewność że to wina przekładni
i nie daj sobie wmówić diagnostom że w Pajero nie ustawia się kąta pochylenia zwrotnicy , bo ja juz takich głąbów paru spotkałem
Pozdrawiam |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
muzzy
Nowy Forumowicz
Auto: Feroza Daihatsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-09-2015, 07:07
|
|
|
Dzieki za wykład! Odpuśiłem w końcu to auto i właśnie kupilem inne które jedzie jak po szynach za to ma nalot rdzy na całym podwoziu chociaz nie ma dziur więc teraz walka z czym innym bedzie. Pozdr M |
_________________ Docelowo Pajero II |
|
|
|
 |
|
|