Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
komputer automatycznej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
marmar
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2007, 08:19   komputer automatycznej skrzyni biegów

witam
czy możecie mi pomóc w takiej kwesti :
gdzie jest komputer automatycznej skrzyni biegów ?
jak go wyjąć ?
czy taki komputer można resetować i jak to zrobić ?
Mam taki problem który już był przez kogoś opisywany
nie wlącza mi się O/D a także kontrolka ECO (napewno nie jest to wina kontrolek)
a samochód jeździ na trzech lub dwóch biegach nie włącza się najwyższy bieg.
Pozdrawiam wszystkich: Marcin
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-02-2007, 21:18   

witam.Nie ma komputera od skrzyni biegów jest natomiast płyta sterująca , ktora znajduje się w samej skrzyni.Z opisu wynika że są spalone tarczki a szczególnie te od nadbiegu.Pozdrowienia
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-02-2007, 20:25   

Nie wiem czy o to chodzi ale wydaje mi sie ze TCU (komputer skrzyni) jest zamontowane pod deska rozdzielcza, na tunelu srodkowym,blizej przedniej czesci samochodu.Dostep jest dosc utrudniony podobno z tego co wiem. Trzeba "zanurkowac" w kierunku dywaników i troche nagimnastykowac sie (sa 4 srubki) i powinien wyjsc.
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2007, 21:03   

Witam,

aby rozwiać wątpliwości pozwolę sobie wkleić takie cuś :)

widok ogólny:



widok szczegółowy:



Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Chi-Man 31-03-2009, 05:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robsky001 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 02-03-2007, 22:42   

witam
wg. mnie masz na 99% walniętą płytke sterującą ASB(miałem to samo w swoim Galancie)
ja wydałem prawie 3 tys na remont ale fachowiec coś schrzanił robote i w końcu zrobiłem SWAP na manuala za kolejne 2.2 tys
pozdro

[ Dodano: 02-03-2007, 22:47 ]
nie zauważyłem że jesteś z okolic wafki
więc dodam omijaj z daleka warsztat pana inż.Olczaka z Nadarzyna
 
 
marmar
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2007, 18:55   

robsky001 napisał/a:
witam
wg. mnie masz na 99% walniętą płytke sterującą ASB(miałem to samo w swoim Galancie)
ja wydałem prawie 3 tys na remont ale fachowiec coś schrzanił robote i w końcu zrobiłem SWAP na manuala za kolejne 2.2 tys
pozdro

[ Dodano: 02-03-2007, 22:47 ]
nie zauważyłem że jesteś z okolic wafki
więc dodam omijaj z daleka warsztat pana inż.Olczaka z Nadarzyna


Cześć
Dzięki za odpowiedź napisz mi jeszcze gdzie znajduje się ta płytka sterująca i czy jest jeszcze jakiś element sterujący szkrzynią ?Co do pana Olczaka to opinnie są różne są tacy co mówią że to najlepszy fachowiec od skrzyń inni odwrotnie , ja u niego byłem z tą własnie skrzynią to mi powiedział żebym zmienił samochód ponieważ remont tej skrzyni
musi kosztować 5tyś inaczej to on nie udziela gwarancji na naprawę .
Co do samej skrzyni to u nas na wsi jest fachowiec który mi ją naprawiał to znaczy naprawił że jeździ natomiast nie ma tego najwyższego biegu i nie pali się kontrolka O/D i ECO, co w/g mnie jest przyczyną tej usterki . naprawa skrzyni polegała na złożeniu z dwóch jednej i dokupieniu dwóch zastawów tarczek i uszczelek koszt części to 400zł natomiast za remont nie chciał pieniążków ponieważ nie działało to jak należy.
wcisnołem mu 200zł za to że się angażował i unówiliśmy się że jak znajdzie przyczynę to się rozliczymy.Sama naprawa była dziecinnie prosta te wszystkie dywagacje "mechaników"
jaka to skomplikowana robota to bzdura ten mechanik wyjmował skrzynię prawie cały dzień 6 7 godzin a potem rozebranie trwało niecałą godzinę byłem przy tym z ciekawości
złożenie dwie godziny natomiast naprawa polega na rozebraniu poszczególnych koszy obejrzenu tarczek , przekładek i uszczelek oraz parę innych czynności oczywiście wymianę zużytych części na nowe które kupiłem w firmie samko w w-wa czynności skomplikowane to jest wyjęcie i włożenie skrzyni . Reasumując problem polegał na tym że skrzynia była składana z dwóch i to jest przyczyna że coś zostało pominięte lub źle podłączone i nie mam do mechanika żadnych pretensji .Tą drugą skrzynię kupiłem z rozbitego samochodu gdzie sprzedający przysięgał że robił remont kapitalny i wydał na to 6 tyś zł dał mi dwa tygodnie renkojmi z tym że mechanik przez pierwsze trzy dni nie miał czasu potem były jakieś kłopoty zrobił mi skrzynię wreszcie w dziesiątym dniu od dnia zakupu , jeździłem zadowolony z siebie 5 dni wszystko było w porzątku , wtym piątym dniu tylko szczelio coś w samochodzie i koniec . Po rozebraniu skrzyni okazało się że mechanik który to robił był mistrzem nad mistrzami złożył skrzynię zupełnie zużytą wszystkie tarczki były zjechane powkładał dodatkowe przekłatki obejmę hamulca znitował z dwóch dziurawych opasek i w ogóle zrobił parę sztuczek za które powinni mu dać nagrodę , mój mechanik nie rozbierał tej skrzyni bo były na niej plomby no i gwarancja, ja na tej skrzyni pojechałem do Białegostoku i z powrotem tj 650km i się nie rozwaliła i jeszcze potem ze dwieście km zrobiłem wmieście przez dwa dni
teraz jeżdzę tym samochodem i nic się nie dzieje oprucz tego że jak jadę 100km/h to mam 3500 obrotów no i pali odpowiednio więcej .

Piszę tak dużo z tego powodu ponieważ zauważyłem że problemy z automatyczną skrzynią biegów
są najbardziej dotkliwe w sigmach jest dylemat czy reperować czy na złom dlatego myślę że wszyscy co mają jakieś doświadczenia powinni się nimi dzielić
[/b]Pozdrawiam wszystkich[/b]
i dziękuję za pomoc
Marcin

[ Dodano: 03-03-2007, 18:58 ]
Chi-Man napisał/a:
Witam,

aby rozwiać wątpliwości pozwolę sobie wkleić takie cuś :)

widok ogólny:

Obrazek

widok szczegółowy:

Obrazek

Pozdrawiam.


Dzięki za pomoc

Długą odpowiedź zamieściłem na dole

pozdrawiam Marcin
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-03-2007, 21:04   

wrazie gdyby rozsypała się kompletnie lepiej kupić używaną ale sprawną , koszt okolo 2 tys.Pozdrowienia
 
 
 
marmar
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2007, 19:21   

Slaw napisał/a:
wrazie gdyby rozsypała się kompletnie lepiej kupić używaną ale sprawną , koszt okolo 2 tys.Pozdrowienia


Właśnie opisałem perypetie z nową uzywaną skrzynią ,

Moja rada to kupić używana skrzynię następnie oddać do speca od automatów zmienić niezbędne częsci i dopiero zamontować w samochodzie .
Ale czy znajdzie się sprzedający co na to się zgodzi? trudno będzie.

pozdrawiam Marcin
 
 
bartek67a
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2007, 19:52   poszukuje komputer skrzyni

witam wszystkich. potrzebuje sterownik-komputer automatycznej skrzyni biegow do sigmy 3.0 24v 93r z gniazdem na 3 wtyczki. jesli ktos posiada to prosze o kontakt 504106412 gg6664912. pozdrawiam
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2007, 20:56   

bartek67a napisał/a:
witam wszystkich. potrzebuje sterownik-komputer automatycznej skrzyni biegow do sigmy 3.0 24v 93r z gniazdem na 3 wtyczki. jesli ktos posiada to prosze o kontakt 504106412 gg6664912. pozdrawiam


Kolego podaję Ci nr tel. 880 414 167 gościu chyba miał coś takiego nie pamiętam jest bardzo solidny i relatywnie tani
kiedyś przysłał mi nawet zatyczkę do przedniego spojlera gdzie zapina sie linkę holowniczą
w łodzi nawet o takich pierdołach gość nie chciał gadać a ten przysłał bez problemu( to tak dla przykładu brałem też od niego lampę tylną 70zł a ostatnio zwykłe amortyzatory ze sprężynami (tzn całe kolumny za 300 parę)

Pozdrawiam :wink:
Ostatnio zmieniony przez 07-03-2007, 01:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robsky001 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 04-03-2007, 21:57   

elo
płytka sterująca ASB znajduje się pod "miską olejową"
znajdują się w niej zawory sterujące oraz elektrozawory tzw.solenoidy
wg. p.Olczaka jeśli nastąpi przegrzanie ASB to dochodzi do zwichrowania tejże części
i zawór który jest odp. za OD się blokuje
podobno można to regenerować tzn rozwiercić otwory na większy rozmiar coś na zasadzie planowania głowicy ale w moim aucie to nie pomogło
jeżeli padły solenoidy to powinno wyjść na testerze to elementy wymienne i można to kupić nawet przez sieć na amerykańskich stronkach
a co do p.Olczaka to zacytuję tylko innego fachowca od ASB z którym konsultowałem usterkę i rezultat wysiłków p.Olczaka (przy czym nie znał jego tożsamości)
TEN MECHANIK TO MOżE NAPRAWIA AUTOMATYCZNE ALE PRALKI !!!!

Pozdro i życze powodzenia.
Ostatnio zmieniony przez 08-03-2007, 13:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.