Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mazda źonki czyli czerwona MX6
Autor Wiadomość
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-03-2015, 17:14   Mazda źonki czyli czerwona MX6

Tak to wyszło że 323 mojej żonki idzie na sprzedaż więc potrzeba auto kupić. Spodobał się jej strasznie Endeavor ale spalanie już nie koniecznie. Poza tym nie chcieliśmy inwestować dużo kasy w auto.

No i tak trafiliśmy na piękną czerwoną MX6. Nie myśląc wiele zapakowałem mojego wiernego mechanika w Lancera i pomknęliśmy do Dębicy (z pedałem w podłodze bo się ściemniało :twisted: ).

Po oględzinach z pewnymi wątpliwościami Mazda była już moja (znaczy się źonki hehe).

Zawieszenie zrobione, konserwacja też (niewielkie ogniska rdzy tylko są, wszystko do ogarnięcia). W środku czysto i pachnąco - działa każdy elkement i nawet klima jest :)

Z wad mogę wymienić, że coś cieknie spod silnika (w sensie olej) - podejrzane są uszczelniacze wałków rozrządu lub wału korbowego ale idą do wymiany przy okazji rozrządu.

Do tego wydech ma dziury i będzie cały od nowa robiony i malowany.

Wymieniamy też przewody hamulcowe i paliwowe (są lekko przykorodowane).

Poza tym - auto śmiga i cieszy :) A uśmiechów źonki nic mi nie zastąpi :finga:





_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-03-2015, 19:14   

Ładna sztuka, gratulacje nabytku :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-03-2015, 20:41   

Śliczna jest, auto z duszą.
Wady silnika to stukające zawory (tak każdy myśli), tak naprawdę to wyrobione sprężynki dźwigienek zaworowych. Z tego co pamiętam trochę kosztują, ale taniej niż remont głowic. Druga wada to lubią chlipać olej (jak prawie każdy benzynowy silnik Mazdy). Chociaż teraz już nie jestem pewien czy ten silnik jest "mazdowski" i montowano go w Fordzie Probe czy na odwrót...
Osprzęt jest z Mitsu, wiem, bo miałem Mazdę 626 GE, ale z silnikiem 2,0 16V, aparat zapłonowy, rozrusznik, alternator i ECU były z logo MITSUBISHI ELECTRIC.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-03-2015, 21:07   

Ładna sztuka :)
_________________


 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2015, 08:06   

Hugo napisał/a:
Wady silnika to stukające zawory (tak każdy myśli), tak naprawdę to wyrobione sprężynki dźwigienek zaworowych. Z tego co pamiętam trochę kosztują, ale taniej niż remont głowic.


Dobrze wiedzieć - tak czy inaczej napędzamy biznes japaneze heh.

Hugo napisał/a:
Osprzęt jest z Mitsu, wiem, bo miałem Mazdę 626 GE, ale z silnikiem 2,0 16V, aparat zapłonowy, rozrusznik, alternator i ECU były z logo MITSUBISHI ELECTRIC.


Nie spodziewał bym się ale cóż... ciekaw jestem tylko czemu wzięli od Mitsu a nie zrobili swoich podzespołów.

tresorex napisał/a:
Ładna sztuka :)


Dzięki - jaK się autko wypastuje i wywoskuje będzie rewelka.
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
krzysiakxxx 
Forumowicz

Auto: nie mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 176
Skąd: Miechów
Wysłany: 23-03-2015, 11:12   

Widziałem na żywo, troszkę pracy włożyć w kosmetykę i będzie super :D
_________________
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-03-2015, 19:45   

Wojciech Bogacz napisał/a:
jaK się autko wypastuje

Wojtek, tylko takiej pasty czasem nie użyj :mrgreen: .

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 23-03-2015, 20:32   

Gratki zakupu Wojtek. Ładna bestia no i ten 2,5 V6 jak w E88A :mrgreen: Z ciekawości jak jeździ, lepiej niż Gal? :mrgreen:
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
krzysiakxxx 
Forumowicz

Auto: nie mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 176
Skąd: Miechów
Wysłany: 24-03-2015, 13:26   

Na papierze delikatnie szybsza do pierwszej setki, także podejrzewam że w zależności od kondycji obydwu silników porównywalnie.

Wojciech Bogacz napisał/a:

Dzięki - jaK się autko wypastuje i wywoskuje będzie rewelka.

Rewelka to będzie jak zniknie to i owo z tylnych błotników i dostanie jakieś buciki na 17" :finga:
_________________
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-03-2015, 13:44   

No właśnie, co te koła takie małe? Chyba jakiś nieoryginalny rozmiar gum jest założony...
_________________


 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-03-2015, 14:54   

Hugo napisał/a:
Chociaż teraz już nie jestem pewien czy ten silnik jest "mazdowski" i montowano go w Fordzie Probe czy na odwrót...
Prawidłowa jest pierwszy wersja - silnik Mazdy :)

Jezdzilem troche taka Mazda i mam bardzo pozytywne wspomnienia. Zadbana powinna posłużyć długi czas. Mój znajomy tego chyba nie wiedział i dużo go kosztowało później przywrócenie do stanu akceptowalnego.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
krzysiakxxx 
Forumowicz

Auto: nie mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 176
Skąd: Miechów
Wysłany: 24-03-2015, 17:07   

Kumpel ma taką, tylko czarną, obniżoną o 40mm i na ładnych 17 z mitsu, prezentuje się fajnie :) W sumie teraz na handel idzie bo kupił 9-3 2.0t no i maździna stoi na parkingu nie jeżdżona.
_________________
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-03-2015, 23:15   

inq napisał/a:
Prawidłowa jest pierwszy wersja - silnik Mazdy
No właśnie, a nie było takiej historii, że ten silnik w Fordach często padał, a w Maździe śmigał bez problemów?
Wojciech Bogacz napisał/a:
Nie spodziewał bym się ale cóż... ciekaw jestem tylko czemu wzięli od Mitsu a nie zrobili swoich podzespołów
Też się dziwiłem, ale po co robić swoje jak można wziąć sprawdzone i dobre :P
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-03-2015, 10:51   

Hugo napisał/a:
No właśnie, a nie było takiej historii, że ten silnik w Fordach często padał, a w Maździe śmigał bez problemów?

Nic mi na ten temat nie wiadomo. Miałem swego czasu kilku znajomych, którzy mieli taki autka i nikt nie narzekał.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-03-2015, 12:37   

krzysiakxxx napisał/a:
Na papierze delikatnie szybsza do pierwszej setki, także podejrzewam że w zależności od kondycji obydwu silników porównywalnie.


Na razie to nie wiem jeszcze - ale podobnie jest jak w E88. Profilaktycznie wyreguluję zapłon i sprawdzę stan kopułki i palca. Jak będzie trzeba to się wymieni. No i regulacja LPG bo jest instalacja na mikserze.

krzysiakxxx napisał/a:
Rewelka to będzie jak zniknie to i owo z tylnych błotników i dostanie jakieś buciki na 17"


Prawda - rdzy muszę się pozbyć :) Koła na razie jednak zostaną bo dla mnie liczy się po pierwsze komfort. Będą 15ki na profilu 60 :twisted:

tresorex napisał/a:
No właśnie, co te koła takie małe? Chyba jakiś nieoryginalny rozmiar gum jest założony...


Prawda - jak pisałem wyżej - mam koła z Galanta i opony nadarzą się idealnie hehe.

Dla ciekawych - byłem na podnośniku - fotki poniżej :)













_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.