[II 2.0 DID] Wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-10-2015, 22:46 [II 2.0 DID] Wyciek oleju
|
|
|
Potrzebuje pomocy w diagnozie wycieku oleju w moim Outlanderze 2.0 DID.
W trakcie zakupu zauważyłem zapocone dwa elementy silnika
od frontu silnika na tej grubej rurze oraz pod nia ( co to za element silnika)
oraz od spodu silnika na tej plastikowej gruszce po lewej
Po zakupie ładnie wszystko wytarłem i pozostawiłem do obserwacji. Dziś po 1500 km zauważyłem że ta czarna gruszka ( co to w ogóle jest ) znów jest mokra, tak samo jak gumowy gruby wąż z pierwszego zdjęcia.
Pytanie jest następując skąd może brać się tam olej. Czy mam dwa wycieki czy raczej cieknie z pod tego gumowego węża i leci na tą plastikową gruszkę. Jak usunąć usterkę.
Podpowiedzcie mi również gdzie znajduje się gruszka sterująca łopatkami turbiny oraz jak sprawdzić ich poprawne działanie a także gdzie znajde tego fabrycznego boxa co to niby podnosi moc do 170 KM. Na fakturze niby jest wbita pozycja ale nie mogę go zlokalizować pod maską
Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 16-10-2015, 11:22
|
|
|
witaj, ta gruba rura prowadzi od turbo przez "klape gaszącą", rozbierz to i zobacz czy nie jest zasyfiona olejem, nagarem etc.
tylko musisz mieć porządne klucze, nie chińszczyznę. |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
njoy
Nowy Forumowicz
Auto: O II 2007 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2015 Posty: 4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-10-2015, 17:41
|
|
|
Witaj
Fabryczny box znajduje się przy akumulatorze. W innych outkach jak i u mnie r'2007 jest przykręcony od strony grilla do szpilki trzymającej akumulator - takie płaskie czarne "pudełeczko" z wychodzącą wiązką do silnika. Widać od razu po otworzeniu maski.
Kamil |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-10-2015, 21:56
|
|
|
Temat wycieku juz ogarniety. Przejrzałem forum Volksawagena tfu ..
http://www.touranklub.pl/...opic.php?t=6381
i wszystko stalo sie jasne
Egr i klapa gaszaca wyciagniete i wyczyszczone. To co sie tam znajdowalo jest nie do uwierzenia. Po odkręceniu wyleciały dosłownie grudy sadzy. Nie wiem jak klapa gaszaca sie wogóle tam poruszała bo swiatło przewodu było znacznie zawezone.Samo czyszczenie zajeło jakieś 3h + montaż i demontaż. Poszła puszka plynu do czyszczenia hamulców i troche nitro.
Po zabiegu autko lepiej czuje sie na niskich obrotach. Tak jakby nabrało troszke wigoru.
Dalej nie wiem co to za czarna puszka pod EGR ale na pewno była zaolejona przez wyciek z zaworu.
Boxa poszukam jutro Jestem ciekaw czy wogóle jest czy wpisano go tylko na fv zakupu.
Napiszcie mi jeszcze gdzie jest gruszka od turbo i jak sprawdzić czy prawidlowo steruje lopakami
[ Dodano: 26-10-2015, 21:16 ]
Dziś znów zajrzałem do EGR. Niestety jest zaolejony a z grubego przewodu ponownie cieknie olej.
Przyjrzałem się również pozostałym przewodom od turba i wszystkie na połączeniach mają wycieki oleju.
Czyżby turbinka już tak pluła ??
Co z tym robić?? Czekać czy oddawać do regeneracji ?? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-10-2015, 10:36
|
|
|
Szef24 napisał/a: | gdzie jest gruszka od turbo |
Przy turbo.
Szef24 napisał/a: | jak sprawdzić czy prawidlowo steruje lopakami |
Zacznij od próby poruszania samym prętem czy chodzi lekko.
Potem możesz podpiąć vacu pompkę i sprawdzić jak działa pod wpływem podciśnienia a na koniec po podpięciu komputera diagnostycznego sprawdź parametr boost - oczekiwany vs realny przy obrotach jak w service manualu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-10-2015, 14:54
|
|
|
Już wczoraj sprawdziłem Wszystko wydaje sie byc ok pod wzgledem mechanicznym.
Mam kabelki ELMA 327 oraz VAG KKL jaki program do diagnostyki komputerowej polecacie ??
Hubeeert może podpowiesz coś w temacie tego wycieku z turbo ?? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-10-2015, 15:03
|
|
|
Wyciek nie musi być z turbo - ja obstawiałbym uszczelki zasilania i spływu oleju - koszt żaden, robota też nieskomplikowana a w sumie więcej wydasz na porządny zmywacz żeby to obmyć niż na resztę.
Szef24 napisał/a: | Mam kabelki ELMA 327 oraz VAG KKL jaki program do diagnostyki komputerowej polecacie ?? |
Wiesz - mając MUT3 nie szukasz alternatyw. Choć i Launch jest całkiem niezłym narzedziem. Tyle, że w moim przypadku zostały one zakupione na potrzeby warsztatu... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-10-2015, 00:16
|
|
|
rozumiem ze to takie dwie ??
http://allegro.pl/uszczel...5733777107.html
Da rade wymienić je na samochodzie, czy trzeba turbo wyciagac ?? Uszczelnia sie to jeszcze silikonem czy sama uszczelka starczy ?? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2015, 13:55
|
|
|
Coś takiego, da radę na samochodzie, nie dawaj silikonu. Dokręć odpowiednim momentem. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-11-2015, 21:16
|
|
|
No i problem chyba rozwiązany.
Jak zwykle pomogło forum VW tfu ...') bo temat jest niezwykle popularny i szeroko znany we wszystkich TDI 2.0
Przyczyną oleju w przewodach powietrza oraz intercolerze i zaworze EGR jest odma a dokłądnie jej wadliwa konstrukcja w pokrywie zaworów.
Niestety nie ma jej ani jak wymienić ani naprawić gdyż w tych silnikach jest ona elementem pokrywy.
Rozwiązaniem problemu jest oil catch tank lub montaż dodatkowej odmy - separatora oleju od polskiego Lublina lub Land Rovera ( są takie same )
http://allegro.pl/separat...5756816066.html
i spuszczenie mgły olejowej do dodatkowego zbiorniczka.
Puki co z wszystkich opisów jakie znalazłem zastosowanie w/w całkowicie rozwiązuje problem oleju w dolocie a nawet zużycia oleju w tych silnikach. Teoretycznie tłumaczone to jest faktem że turbina wywarzając podciśnienie powoduje zasysanie oleju wraz z powietrzem z pod pokrywy zaworów.
Nie wiem ile w tym prawdy ale wiem że problemy z odmą w silnikach turbo występują chyba u wszystkich producentów i to zarówno w autach nowych jak i o znacznym przebiegu.
1.8 TDCI Forda, 2.0 DCI Renault no a teraz w 2.0 TDI. U jednych zaolejenie jest większe u innych mniejsze ale zawsze wystepuje.
Potwierdzał by to również fakt że olej znalazłem zarówno w rurach na dolocie jak i wylocie powietrza z turbo. Przy okazji sprawdziłem luzy na ośce wirnika. Wzdłużnych brak, poprzeczne około 1mm
jeden z wielu tematow :
http://forum.vwgolf.pl/vi...89ff3501d542dd3 |
|
|
|
 |
toki
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0did, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-11-2015, 12:51
|
|
|
Czy możliwe jest, żeby z przepustnicy (klapy gaszącej) ciekł olej?
Dziś byłem u mechanika, ponieważ zauważyłem kropki oleju na podłodze w garażu. Stwierdził iż olej cieknie z przepustnicy - nie na łączeniach, a bezpośrednio z jej wnętrza - pewnie uszczelka na osi ruchomej klapki.
Z tego co czytałem to olej potrafi się dostać do elektroniki od przepustnicy.
Wymienić, czy szukać przyczyny gdzieś obok? (przebieg 110k km)
Ktoś przerabiał coś podobnego? |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 03-11-2015, 14:19
|
|
|
toki napisał/a: | Czy możliwe jest, żeby z przepustnicy (klapy gaszącej) ciekł olej?
Dziś byłem u mechanika, ponieważ zauważyłem kropki oleju na podłodze w garażu. Stwierdził iż olej cieknie z przepustnicy - nie na łączeniach, a bezpośrednio z jej wnętrza - pewnie uszczelka na osi ruchomej klapki.
Z tego co czytałem to olej potrafi się dostać do elektroniki od przepustnicy.
tak, jest to możliwe, ja tak miałem.
Wymienić, czy szukać przyczyny gdzieś obok? (przebieg 110k km)
Ktoś przerabiał coś podobnego? |
postaraj się do niej dostać, wymontuj i sprawdź jak wygląda. |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-11-2015, 18:11
|
|
|
Olej do elektroniki w klapie gaszącej dostaje się przez ośkę przepustnicy .Turbina i odma puszcza troszkę oleju który znajduje się w dolocie powietrza. |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-11-2015, 21:35
|
|
|
Poszukaj na forum VW lub skody tam takich tematow pelno.
Wpisz sobie rowniez separator par oleju lub po prostu przejrzyj ten wątek
U mnie obecnie 127 000 i tez leci. Może nie z mechanizmu klapy ale z weża od IC w miejscu gdzie wchodzi do klapy. Jest tam gumowy oring ktory zapewne juz sie wytarl.
Skoro juz tam grzebiesz to wyczysc od razu egr i kolektor dolotowy. Można go odkręcić lub po prost wyczyścić tyle ile się da przez otwór po zdemontowanym zaworze egr |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-12-2015, 14:17 klima
|
|
|
Szef24 napisał/a: | Poszukaj na forum VW lub skody tam takich tematow pelno.
Wpisz sobie rowniez separator par oleju lub po prostu przejrzyj ten wątek
U mnie obecnie 127 000 i tez leci. Może nie z mechanizmu klapy ale z weża od IC w miejscu gdzie wchodzi do klapy. Jest tam gumowy oring ktory zapewne juz sie wytarl.
Skoro juz tam grzebiesz to wyczysc od razu egr i kolektor dolotowy. Można go odkręcić lub po prost wyczyścić tyle ile się da przez otwór po zdemontowanym zaworze egr |
Witam,wczoraj zauważyłem wyciek oleju spod sprężarki i pytanie moje czy ktoś wymieniał uszczelkę pod sprężarką? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|